Gość Edi70 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Witam W związku z tym, że w X-trailu 2,2DCI 136KM siadło mi sprzęgło wielopłytkowe w tylnym moście to wymieniam cały most. Czy ktoś podpowie jak najszybciej wymontować żeby się nie narobić ? Jak się odłącza most od półosi ? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. Pozdrawiam. Edytowane 30 Grudnia 2010 przez Edi70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 (edytowane) Witam W związku z tym, że w X-trailu 2,2DCI 136KM siadło mi sprzęgło wielopłytkowe w tylnym moście to wymieniam cały most. Czy ktoś podpowie jak najszybciej wymontować żeby się nie narobić ? Jak się odłącza most od półosi ? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. Pozdrawiam. Kolego to dziwne że nikt z szanownych kolegów z forum nie chce coś napisać. Mogę powiedzieć że strasznie lecą sprzęgiełka w tych mostach i można powiedzieć że ok 70% tylnych mostów jeżdżących jest uszkodzonych w X-ach. Powody są rózne, ale najczęściej mało osób pamięta, że należy tam wymieniać olej o wiele częściej niż np. w skrzyni biegów. Ja wiem z praktyki że raz na dwa lata to wręcz obowiązek. Poniżej przedstawię Ci mój sposób wymiany mostu który jest prosty i trochę inny jak serwisy podają: 1. Odkręcasz korek i spuszczasz olej. 2. Odkręcasz wał napędowy 4 śrubki i opuszczasz. 3. Zdejmujesz z mostu górny przewód, boczny przewód i rozłaczasz kostkę elektryczną. 4. Zdejmujesz tylny tłumik z wieszaków i opuszczasz tylko do ok 40 cm na podstawkę tak żeby nie urwać dalszego wieszaka rury. 5. Odkręcasz dwie śruby mocowania mostu które znajdują się nad sprzęgiełkiem wielopłytkowym w moście. 6. Podstawiasz podstawkę pod most. 7. Odkręcasz śrubę z poduszki przy korkach oleju w moście. Najlepiej wykręcić szpilkę wraz z nakrętką. 8. Opuszczasz most ok 10 cm do dołu na podstwce i podwadżasz łyżką mocowanie półosi. One mają zabezpieczenie na wcisk. 9. Opuszczasz niżej most i półosie wychodzą. Montowanie jest w odwrotnej kolejności. Pamiętaj o zalaniu oleju do mostu po wymianie. Wchodzi tam niecały 1 litr API GL-5 lepkość SAE 80W-90. Cała operacja wymiany mostu zajmuje ok 1,5 godziny. Mam nadzieję że pomogłem. W razie pytań polecam się na priv. Edytowane 2 Stycznia 2011 przez Ryba382 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ane30 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 MAM PYTANIE DO ''EDI'' JAKIE BYŁY OBJAWY ZUŻYCIA SPRZĘGŁA WIELOPŁYTKOEEGO? CO SIĘ ROBIŁO Z AUTEM? CZY MOST BYŁ GŁOŚNY? DZIĘKUJĘ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edi70 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 MAM PYTANIE DO ''EDI'' JAKIE BYŁY OBJAWY ZUŻYCIA SPRZĘGŁA WIELOPŁYTKOEEGO? CO SIĘ ROBIŁO Z AUTEM? CZY MOST BYŁ GŁOŚNY? DZIĘKUJĘ. Najpierw ze dwa lata trochę drżał tył jak się załączał i ogólnie samochód się szybko zakopywał w śniegu. Tak ze trzy tygodnie przestał wogóle funkcjonować. Lampka 4wd zaczęła migać przy załączeniu napędów i ruszaniu. Na wstępie chciałem podziękować ,,Ryba382" za szczegółowe wypisanie czynności wymiany mostu i poradę telefoniczną. Bardzo szybko wymieniłem tym sposobem. Myśle że jest to najszybszy sposób wymiany. W ASO troche inaczej mi powiedziano że powinienem zdemontować lub uchylić jedną stornę pisaty. Narobiłbym się jak mops i jeszcze geometria byłaby do ustawienia. ,,Ryba382" podpowiedział mi jeszcze parę rzeczy które sprawiły że samochód się lepiej prowadzi z tylnym napędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 ...no ale pochwal się co Ci Ryba powiedział.... jeśli nie tajemnica wszyscy chcielibyśmy wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ja także chciałbym zapytać w tym temacie, mianowicie: Jeżdziłem ostatnio z powodu głębokiego śniegu z załączonym trybem AUTO. Paliła się oczywiście zielona kontrolka tego trybu. Teraz, po zniknięciu śniegu wróciłem do napędu tylko na przednie koła. Po przełączeniu zgasła kontrolka AUTO, a napęd na tylne koła pozostał załączony. I tu moje pytania: co może być tego przyczyną i co dalej z tym robić? Wdzięczny będę za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Tak przy okazji zapytam, bo piszecie że wyłączacie tryb AUTO. Ja jeżdżę cały czas na AUTO i go nigdy nie wyłączam, tak mi się po prostu lepiej jeździ. Co się oszczędza jeżdżąc tylko na przednim napędzie. Czy na "AUTO" coś się szybciej zużywa? I jeszcze pytanie o ten olej w tylnym moście miałem przegląd we wrześniu ten po 40 000 klm, nie widziałem na rozpisce nic o wymianie tam oleju. Atu ma juz 2,5 roku czy powinienem wymienić na własna rękę ten olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja także chciałbym zapytać w tym temacie, mianowicie: Jeżdziłem ostatnio z powodu głębokiego śniegu z załączonym trybem AUTO. Paliła się oczywiście zielona kontrolka tego trybu. Teraz, po zniknięciu śniegu wróciłem do napędu tylko na przednie koła. Po przełączeniu zgasła kontrolka AUTO, a napęd na tylne koła pozostał załączony. I tu moje pytania: co może być tego przyczyną i co dalej z tym robić? Wdzięczny będę za podpowiedź Kolego bardzo dobrze że jeździłeś na śniegu w trybie AUTO. Gieneralnie zimą i w czasie dużych opadów deszczu powinno się jeździć w trybie AUTO. Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ: 1. Szybciej się zużywają tylne opony. 2. Sprzęgło szybciej siada ponieważ jest większe obciążenie naprężeniowe szczególnie na skrętach. 3. Sprzęgiełko wielopłytkowe w tylnym napędzie szybciej się niszczy. Efekt jest taki że zazwyczaj średnio po dwóch latach ciągłej eksploatacji trybu AUTO tylny napęd zaczyna się siłować z przednim napędem. Jakie to ma znaczenie ? np. Wiedziemy w błoto czy śnieg pod górkę i okazuje się że nie możemy podjechać. Niby koła się kręcą przednie i tylne, a mamy wrażenie jak byśmy mieli napęd na jedną oś. 4. Troszkę więcej paliwa spala. Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ: Ciekawe jak sprawa wygląda w Suzuki granvitara i tym podobnych autach gdzie nie można wyłączyć auto i nie ma opcji tylko na przód?? Jakoś się nie skarżą na awarie i całą z tym związaną resztę wad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy. Poszła wiadomość na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy999 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Witam Podepnę się pod ten temat Czy tynly most z Qashkqaja pasuje do x-trail T30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Witam Podepnę się pod ten temat Czy tynly most z Qashkqaja pasuje do x-trail T30 Niestety nie pasuje do T-30, ale pasuje do T-31. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gloster Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Kolego bardzo dobrze że jeździłeś na śniegu w trybie AUTO. Gieneralnie zimą i w czasie dużych opadów deszczu powinno się jeździć w trybie AUTO. Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ: 1. Szybciej się zużywają tylne opony. 2. Sprzęgło szybciej siada ponieważ jest większe obciążenie naprężeniowe szczególnie na skrętach. 3. Sprzęgiełko wielopłytkowe w tylnym napędzie szybciej się niszczy. Efekt jest taki że zazwyczaj średnio po dwóch latach ciągłej eksploatacji trybu AUTO tylny napęd zaczyna się siłować z przednim napędem. Jakie to ma znaczenie ? np. Wiedziemy w błoto czy śnieg pod górkę i okazuje się że nie możemy podjechać. Niby koła się kręcą przednie i tylne, a mamy wrażenie jak byśmy mieli napęd na jedną oś. 4. Troszkę więcej paliwa spala. Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy. A to nie jest przypadkiem tak ze w trybie Auto jezdzimy z napedem na przod a tyl sie dolacza jak potrzeba,czyli jak przod zabuksuje? Niby dlaczego sprzegielka w moscie maja sie niszczyc szybciej skoro na suchym nie zalacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) A to nie jest przypadkiem tak ze w trybie Auto jezdzimy z napedem na przod a tyl sie dolacza jak potrzeba,czyli jak przod zabuksuje? Niby dlaczego sprzegielka w moscie maja sie niszczyc szybciej skoro na suchym nie zalacza. Kolego to co napisałeś to tylko czysta teoria książkowa, a praktyka wygląda zdecydowanie inaczej - tak że w trybie ,,AUTO" sprzęgiełko tylnego mostu raz się załączy, a raz nie przy poślizgu kół przednich, jak już się załączy to niejednokrotnie się nie wyłączy tak jak powinno i dopiero na zakrętach się wyłącza lub dopiero przy cofaniu do tyłu. Takich różnych przykładów praktycznych mogę mnożyć jeszcze kilka. Reasumując to co napisałem wcześnniej w postach są one poparte moją praktyką, teorią i doświadczeniem, natomiast Ty możesz mieć inne zdanie na ten temat. Edytowane 3 Października 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pandy Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 jako swiezy nabywca T30 dopytam sie o detal - lac zwykly 80W90 czy taki z modyfikatorem do LSD? - moj T30 ma neicale 96 tys km i tak sie zastanawiam czy profilaktycznie nie zmienic oleju przed zima w dyfrze? Z gory dzieki za info i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Oj stary. 96 tysięcy przebiegu a Ty nie wiedząc czy był wymieniany jeszcze się zastanawiasz? Co 30 tys km lub co dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 To ja się podepnę do tematu, jestem zupełnie zielony więc i pytanie nie będzie ambitne. Czy wymiana oleju w moście to banalna sprawa i można to powierzyć mechanikowi, który jest całkiem ogarnięty ale nie widział wcześniej Xa na oczy? żeby pojechać do serwisu bym musiał wziąć wolne w pracy wiec jeśli to nie jest czarna magia to zaoszczędził bym sobie kłopotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Olej w mostach. Jak zerkniesz na most od dołu będziesz wiedział o co kaman. Wylewasz najniższym korkiem. Wlewasz wyższym do momentu wylewania się z korka - poziom oleju - do korka wlewu. Chyba jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pandy Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 pod warunkiem ze most jest rowno - pewnie jak sie przeleje to wyrzuci gora przez odpowietrznik, moje pytanie natomiast bardziej dotyczy tego czy lac olej z dodatkiem do LSD czy bez dodatku do LSD nie wiem ile miejsca jest na wlanie oleju - mozna posilkowac sie duza strzykawka 60ml do kupienia bez wiekszych problemow za kilka zl w niemal kazdej aptece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Ja kupiłem oryginalny olej w ASO. Więc nie wiem czy jest z czy bez LSD. Wiem natomiast że dwie litrowe butelki wystarczą na dwie wymiany w dwóch mostach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pandy Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 dzieki za info graphia, jest gdzies dostepna lista zalecanych plynow eksploatacyjnych? z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 daj maila na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 i jak? masz tą listę? ja znalazłem w fiszkach i mogę gdzieś wrzucić skan albo PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ja mam co prawda Qashqaia ale sprzęgło chyba jest takie samo. Moje zaczęło wczoraj wyć jak potępione. Jest luz na wejściu wału do obudowy, może to łożysko padło? Miał ktoś doświadczenie z podobnym problemem i może poradzić gdzie takie cudo można naprawić? Przebieg to 317 tyś. Boję się jeździć żeby sprawy nie pogorszyć. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oscar761 Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Muszę przyznać że metoda podana do wymiany mostu przez RYBĘ jest genialna należy mu się order! Szybko i sprawnie, nawet nie zdążyliśmy się ubrudzić ale czasu 1,5godz. nie osiągnęliśmy nam wyszło 3 godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.