Gość aaron22 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 w moim x-trailu (dci 2002) co jakiś czas brakuje mocy tak jakby się zatykał, jakby brakowało paliwa zdarza się, że wtedy gaśnie w drodze... na początku myślałem, że paliwo przymarzło ale tak dzieje się też w czasie plusowych temperatur w warsztacie nie wiedzą co z tym robić - "bo usterka nie występuje, kiedy my sprawdzamy" fakt, usterka występuje kiedy jej się chce miał może ktoś taki problem? wiedzie co to może być? a przy okazji, gdzie w Wawie i okolicach znajdę warsztat, w którym specjalizują się w X-trailach możecie coś polecić? tak, tak - przeglądałem forum, niczego konkretnego nie znalazłem... dzieki z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubski90 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 mam to samo(2.2 114KM), w okolicach 110km/h czasami sie jakby wyłączył. Niestety nikt na forum nie odpowiedział na moje zapytanie jednoznacznie podając przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) mam to samo(2.2 114KM), w okolicach 110km/h czasami sie jakby wyłączył. Niestety nikt na forum nie odpowiedział na moje zapytanie jednoznacznie podając przyczynę kolego czasem mechanicy mając rozebrane auto mają dylemat co to może być i dumają nad tym kilka miesięcy (tak było w moim przypadku), a ty chcesz, żeby ktoś jednoznaczną diagnozę na forum postawił. Jest wątek o braku mocy- można cały przeczytać i szukać tam przyczyny... generalnie zasilanie paliwa... pompa, wtryski... Edytowane 12 Stycznia 2011 przez Umberto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aaron22 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Hej Umberto, Podesłałeś mi info, że wymieniłeś u siebie Zawór SCV Denso 294009-0120 i było wszystko OK. Skończyły się problemy z brakiem mocy. Gdzie ten zawór dokładnie siedzi? W pompie wtryskowej? pozdr i dziex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Hej Umberto, Podesłałeś mi info, że wymieniłeś u siebie Zawór SCV Denso 294009-0120 i było wszystko OK. Skończyły się problemy z brakiem mocy. Gdzie ten zawór dokładnie siedzi? W pompie wtryskowej? pozdr i dziex Podłącze się pod kolegę Umberto . Zawór jest w pompie wtryskowej. Po zdjęciu intercoolera od strony kabiny jak weźmiesz lusterko będzie widoczny metalowy walec z wtyczką. Problem z utratą mocy zniknie po wymianie SCV (no chyba, że padła Ci np. pompka pośrednia, czujnik ciśnienia CR). Jednakże sama wymiana nic nie da jak nie pojedziesz do ASO na reset i programowanie pompy. Opisałem to w moich ostatnich postach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Ja jeżdżę bez resetu pompy. Dobrze, że kolega napisał, bo muszę to zrobić. Moi mechanicy nic o tym pewnie nie wiedzieli...że trzeba wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Gwoli ścisłości. Nie resetuje się pompy tylko ustawienia w kalkulatorze wtrysku czyli ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Ja jeżdżę bez resetu pompy. Dobrze, że kolega napisał, bo muszę to zrobić. Moi mechanicy nic o tym pewnie nie wiedzieli...że trzeba wykonać. Kolego nie wróże Ci żle, ale wszyscy co wymieniali sam zawór SCV to nie długo się nacieszyli prawidłową pracą silnika. W pompie zbiera się brud i jeśli założyłeś nowy zawór do brudnej pompy to efekt naprawy jest zazwyczaj tymczasowy. Układ wtryskowo-paliwowy jest bardzo dokładny. Brud zapycha wtryskiwacze i dzieją się ceregiele z silnikem, ale dużo by tu mówić o tym. Adaptacja pompy to podstawa po wymianie SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 mam w planach to zrobić ale najwcześniej za 2 tygodnie na szczęście mało jeżdżę, więc dużo kilometrów nie zrobiłem i nie zrobię do tego czasu (reseta) a nie miałem o tym pojęcia, że trzeba programować pompę- dowiedziałem się z forum... a jak jest z istniejącą pompą, to nie wiem- kupowali mechanicy drugą i była na stole- ale czy czyszczona to nie wiem... kasy poszło na to dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edi70 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 w moim x-trailu (dci 2002) co jakiś czas brakuje mocy tak jakby się zatykał, jakby brakowało paliwa zdarza się, że wtedy gaśnie w drodze... na początku myślałem, że paliwo przymarzło ale tak dzieje się też w czasie plusowych temperatur w warsztacie nie wiedzą co z tym robić - "bo usterka nie występuje, kiedy my sprawdzamy" fakt, usterka występuje kiedy jej się chce miał może ktoś taki problem? wiedzie co to może być? a przy okazji, gdzie w Wawie i okolicach znajdę warsztat, w którym specjalizują się w X-trailach możecie coś polecić? tak, tak - przeglądałem forum, niczego konkretnego nie znalazłem... dzieki z góry! Jeśli nie chcesz wydać dużo kasy w warsztacie to umów się najpierw na diagnozę do Ryba382. Gość jest z Wawki i zna się na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Jeśli nie chcesz wydać dużo kasy w warsztacie to umów się najpierw na diagnozę do Ryba382. Gość jest z Wawki i zna się na rzeczy. Potwierdzam, kolega Ryba382 to łebski gość. Też mi pomógł, doradzając co trzeba zrobić Edytowane 4 Lutego 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Może kolegom podpowiem coś wtym temacie. Co prawda ja mam Almere Tino, ale silnik w X-trail jest chyba taki sam, a jeśli nie, to podobny. Najważniejsze, że i tak podzespoły to: Denso i Bosch. Ja z przerywaniami w pracy silnika, oraz utratą mocy borykałem się 5 m-cy. Wymieniałem czujnik ciśnienia paliwa na listwie, zawór w pompie wtryskowej..... i nic, samochód dalej utykał - Na szczęście te części miałem pożyczone z innego takiego samego sprawnego pojazdu - więc się nie wykosztowałem. Po pewnym czasie Tinka straciła moc całkowicie i cały czas świeciła się kontrolka silnika i był błąd 0089 i 1275. Mechanicy nie mogli dać sobie z nią rady i tylko mówili WYJMUJEMY POMPE!!!!!!! Jeśli faktycznie usterką jest zepsuta pompa to wolałem oddać Tinkę do jakiegoś innego autoryzowanego serwisu, ale nie do Nissana. Pojechałem do Centrum Boscha. I tu wielka niespodzianka, naprawiony na drugi dzień a koszty TYLKO 350zł. Mechanik powiedział że wystarczyło tylko ponownie zaprogramować ciśnienie pompy, /chyba pompy wysokiego ciśnienia/ gdyż było o wiele za duże. Na innym forum czytałem o identycznej usterce jak moja, lecz tam ciśnienie było o wiele za małe i też pomógł jej serwis boscha i też za małe pieniążki. To że pompa się rozprogramuje, to na to jest dużo i wiele przyczyn. Tak było i jest w moim przypadku. Wiem że zaoszczędziłem dużo grosza, nie kupując części a tym bardziej całej pompy. MOŻE KOMUŚ PRZYDA SIĘ TA MOJA WYPOWIEDŹ, BO O BRAKU MOCY JEST DOŚĆ CZĘSTO. Wszystkim Nissankom szerokości i przyczepności. Dodam jeszcze że z Łodzi do W-wy do Centrum Bosha jechał sąsiad, /nie wiedział że w Łodzi też jest/ który też miał problemy z układem, ale w innej marce i tam też mu pomogli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Masz rację Mirek. Tak jest przy kodzie defektu P1275. Sterownik silnika widzi na czujniku ciśnienia na listwie za wysokie ciśnienie paliwa więc podwyższa je jeszcze bardziej poprzez ruch zaworu na pompie. Jest tak zaprogramowany, żeby utrzymać wydatek paliwa na wtryskach. I tak wpadał w pętle. A potem utrata mocy i przerywanie pracy silnika. Panowie z Boscha przeprowadzili prawdopodobnie adaptacje zaworu na pompie. Wymagana przy tym jest jeszcze regulacja wydatku paliwa na wszystkich wtryskach. Zresztą program Consult zawsze przypomina o tym podczas kalibracji zaworu regulującego ciśnienie paliwa wychodzącego z pompy wysokiego ciśnienia. Dobrze, że nie pozwoliłeś na wyciągnięcie pompy. Nie wiadomo jak by to się skończyło. Może miałbys takie problemy jak kolega Umberto. Acha kolego Mirku czy wyjmowałes pompę i czyściłeś ja w sierodku z brudu. Bo sa takie głosy, że po wemianie zaworu powinno się ja dokładnie czyścić? Jak długo już jeździsz po tym programowaniu w Boschu? Pozdrawiam. Edytowane 4 Lutego 2011 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Masz rację Mirek. Tak jest przy kodzie defektu P1275. Sterownik silnika widzi na czujniku ciśnienia na listwie za wysokie ciśnienie paliwa więc podwyższa je jeszcze bardziej poprzez ruch zaworu na pompie. Jest tak zaprogramowany, żeby utrzymać wydatek paliwa na wtryskach. I tak wpadał w pętle. A potem utrata mocy i przerywanie pracy silnika. Panowie z Bocha przeprowadzili prawdopodobnie adaptacje zaworu na pompie. Wymagana przy tym jest jeszcze regulacja wydatku paliwa na wszystkich wtryskach. Zresztą program Consult zawsze przypomina o tym podczas kalibracji zaworu regulującego ciśnienie paliwa wychodzącego z pompy wysokiego ciśnienia. Dobrze, że nie pozwoliłeś na wyciągnięcie pompy. Nie wiadomo jak by to się skończyło. Może miałbys takie problemy jak kolega Umberto. Acha kolego Mirku czy wyjmowałes pompę i czyściłeś ja w sierodku z brudu. Bo sa takie głosy, że po wemianie zaworu powinno się ja dokładnie czyścić? Jak długo już jeździsz po tym programowaniu w Bochu? Pozdrawiam. Mnie się udało i nie dałem sobie wyciągnąć kasiorki z kieszeni. Jeszcze co do zaworu który kosztuje ok. 700zł... Jeden z kolegów na forum podpowiedział mi że w Renault mają podobne problemy i wymieniają oringi na zawór-regulator cisnienia i pomaga. U mnie niestety to nie pomogło. Nie pomogło też żadne zaślepianie wężyków. Więc dobrze że nie kupowałem nowego, bo i tak by nic nie pomogło. A i czujnik ciśnienia paliwa na listwie jest ciężko dostać - często sprzedają razem z listwą. Co do mechaników, to jeden miał Nissanowski serwisowy Consult, ale co z tego??? Co innego mieć, a co innego dokładnie znać się na oprogramowaniu i np. wprowadzić odpowiednie parametry. Zregóły to umieją tylko kasować błędy. Na innym programie diagnostycznym CDIF/2, niestety ale takich parametrów się nie ustawi. Co do pompy, to jej nie wyjmowali. W Bosch przeprowadzili kompletną diagnostykę układu zasilania pompy /pomiary czujników,zaworów,regulatorów itp./ sprawdzili instalację elektryczną do podzespołów. Na wszystko dokumentacja i paragonik - po prostu caaccyyy!!!!! Na koniec Pan mechanik spokojnie i precyzyjnie wytłumaczył moje wątpliwości i spostrzeżenia i odpowiedział na pytanka. Doradził na co zwracać uwagę. Aha... przy diagnostyce układu zasilania, stwierdził że jeden z wtryskiwaczy jest ciut słabszy od pozostałych, a ich regeneracja jest dość droga. Poradził mi zastosowanie /co prawda z tzw. górnej półki/ preperatu który czyści mechaniczne i elektroniczne wtryskiwacze i części systemu paliwowego z układem Common Rall. Wyobraź sobie że Pan mechanik pokazał mi ten preparat, powiedział jaką użyć proporcję /inną niż na opakowaniu/ lecz mi go nie sprzedał!!!... A dlaczego???? TUTAJ COŚ NIEWIARYGODNEGO -- powiedział że i tak się wykosztowałem, a u niego ten preparat kosztuje 100zł i podał mi adres gdzie to samo kupiułem za 80zł. Po naprawie jeżdżę 2,5 tygodnia i zrobiłem 1470km, narazie bez problemu!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 To miałeś farta, rzeczywiście. Gość uczciwy i rzeczowy, nie był nastawiony na szybki zysk jak większość mechaniorów. Gdzie mieści się ten serwis? Może skorzystam jak będe miał problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 To miałeś farta, rzeczywiście. Gość uczciwy i rzeczowy, nie był nastawiony na szybki zysk jak większość mechaniorów. Gdzie mieści się ten serwis? Może skorzystam jak będe miał problemy. Maratońska 80, drugi jest na Telefonicznej-ale tam zdzierają i paprzą robotę....tak słyszałem ale tam nie bylem. Stwierdzam tylko i tak sobie przysiągłem, że jeśli kiedyś będę miał niedomagania z samochodem, /oby ich było jak najmniej/ to zaczynać diagnostykę i przyczyny, będę zawsze od mechanika na Maratońskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edi70 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Maratońska 80, drugi jest na Telefonicznej-ale tam zdzierają i paprzą robotę....tak słyszałem ale tam nie bylem. Stwierdzam tylko i tak sobie przysiągłem, że jeśli kiedyś będę miał niedomagania z samochodem, /oby ich było jak najmniej/ to zaczynać diagnostykę i przyczyny, będę zawsze od mechanika na Maratońskiej. Przerabiałem to samo co Ty z tym przeprogramowaniem pompy w 2008 roku i też w Centrum Boscha . Długo się nie nacieszyłem za 6 miesięcy niestety musiałem do nich wrócić i wyjąć pompę w której był syf totalny i jeszcze wtryski przez to się zapchały (filtr paliwa wymieniany co roku). Najpierw przeprogramowanie i diagnostyka też mnie kosztowała 350 zł w Centrum Boscha. Wydałem ok 200 zł na preparat do czyszczenia układu Common Rall z górnej półki, ale potem musiałem znowu wydać 3800 tyś w Centrum Boscha na powyższe czynności. Jednak tak naprawdę dopiero w zeszłym roku silnik zaczął elegancko pracować jak ,,Ryba382" przeprogramował i wyregulował na swoim kompie. Dodam jeszcze że troszkę mniej mi pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Przerabiałem to samo co Ty z tym przeprogramowaniem pompy w 2008 roku i też w Centrum Boscha . Długo się nie nacieszyłem za 6 miesięcy niestety musiałem do nich wrócić i wyjąć pompę w której był syf totalny i jeszcze wtryski przez to się zapchały (filtr paliwa wymieniany co roku). Najpierw przeprogramowanie i diagnostyka też mnie kosztowała 350 zł w Centrum Boscha. Wydałem ok 200 zł na preparat do czyszczenia układu Common Rall z górnej półki, ale potem musiałem znowu wydać 3800 tyś w Centrum Boscha na powyższe czynności. Jednak tak naprawdę dopiero w zeszłym roku silnik zaczął elegancko pracować jak ,,Ryba382" przeprogramował i wyregulował na swoim kompie. Dodam jeszcze że troszkę mniej mi pali. Ja narazie jeżdżę nie całe 3 tygodnie. Są tacy co po wprowadzeniu nowych parametrów na pompe jeżdżą już ponad 2 lata i nic się im nie dzieje, tobie starczyło tylko na pół roku, wszystko jednak zależy od egzemplarza. Nawet samochody "nówki" często i na długo stoją w serwisach. Ja tankuje Verve - pare groszy droższa 6-8zł na cały zbiornik /60l/. Jeśli np. regulator ciśnienia w pompie kosztuje 700zł, to ja mam, oooohohohohohooo ile zbiorników pełnego paliwa, a raczej przejechanych kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edi70 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Ja narazie jeżdżę nie całe 3 tygodnie. Są tacy co po wprowadzeniu nowych parametrów na pompe jeżdżą już ponad 2 lata i nic się im nie dzieje, tobie starczyło tylko na pół roku, wszystko jednak zależy od egzemplarza. Nawet samochody "nówki" często i na długo stoją w serwisach. Ja tankuje Verve - pare groszy droższa 6-8zł na cały zbiornik /60l/. Jeśli np. regulator ciśnienia w pompie kosztuje 700zł, to ja mam, oooohohohohohooo ile zbiorników pełnego paliwa, a raczej przejechanych kilometrów. Ja tankuje od początku tylko droższe paliwo. Nigdy nie oszczędzam na paliwie, filtrach i olejach. Jednak moi znajomi którzy mają samochody z tymi silnkami skarżyli się że samo przeprogramowanie pomogło im na chwile(wywalone ponad 300zł), a potem wychodziła lub wracała prawdziwa usterka mechaniczna lub elktromechaniczna. Generalnie jest zanieczyszczone paliwo u nas w Polsce i ono powoduje większość usterek w układach paliwowych i ludzie narzekają na te nasze silniki 2,2 dci 136 KM. Powinny być większe kontrole paliwa (oleju napędowego) też pod wzglendem zanieczyszczenia. Silniki benzynowe nie maja tyle problemów z paliwem. Mamy z żoną dwa x-traile rok 2005 z silnikem desla i benzyną. Na diesla wydaje krocie, na benzynę tylko na wymiany eksploatacyjne. Nigdy więcej diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slowen Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 mam to samo(2.2 114KM), w okolicach 110km/h czasami sie jakby wyłączył. Niestety nikt na forum nie odpowiedział na moje zapytanie jednoznacznie podając przyczynę kolego problem leży w regulatorze podciśnienia turbiny, dla pewności przesmaruj go WD40, zdejmuj wężyki pojedynczo aby nie pomylić i w każdy otwór wciśnij wd40, jeżeli mu pomoże to będzie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubski90 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Aktualnie borykam sie z problemem "spalania stukowego" i problem z zanikami mocy nie jest aktualnie zauważalny- ze względy na hałas silnika lub brak jego występnowania. A WD40 użyje, dzięki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Panowie nie wymieniajcie tak tych zaworów SCV (na aleggro koszt takiego zaworu to 570 zł) Te zawory się nie psują!!!! gumowe oringi siadaja od paliwa!!!!!! Przerabiałem temat!! wina leży po stronie oringów na tymże zaworze!!!!!! koszt oringów 1 zł........ W reno mają ten sam problem!!!!!! a niestety osprzet nissan zapożyczył od Reno............. Wystarczy Wymienić oringi na zaworze SCV i reset ustawień w kalkulatorze wtrysku. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.