Gość wojtas1980 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam pojawił się u mnie błąd 87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu Czy ktos moze mi objasnić trochę szerzej co oznacza dany błąd ? Check engine zapalił sie w czasie jazdy,samochód jechał normalnie i nie okazywał zadnych problemów. Nissan primera Wp11 2.0TD 2001r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Wszelkie pomiary dokonujesz na kostce obok pedału gazu. Jest ona na 5 pinów Sprawdż czujnik położenia pedal gazu (akcelerator position sensor) Napięcie zasilania na 5 pinie 5V Ciągłość masy na 4 pinie Ciągłość pomiędzy pin 1 a 426 ECM pomiędzu pin 2 a 434 ECM pomiędzy pin 3 a 435 ECM Pezystancja od 1,2-1,9 kOhma mieżona pomiędzy 2 i 4 pinem Pedał puszczony 1,2 wciśnięty max 1,9 Sprawdż wyłącznik pedału (accelerator switch) Na puszczony będzie ciągłoć na wciśnietym brak Sprawdzasz na pinie 1 i 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Nie spotkalem sie na forum z opisem tego bledu. Ale tak mysle ze nie dotyczy to ABS skoro sie zapalil check a nie kontrolka od ABS . Wobec tego nalezaloby szukac o tym problemie w pliku ec cd20 . Znalazlem w tym pliku o przelacznikach hamulca od strony 136 do 140. Rozne translatory roznie tlumacza . Generalnie chodzi o to ze ECU otrzymuje sygnal z dwoch przelacznikow . Jeden to wylacznik swiala hamowania , a drugi to (nie wiem dlaczego pisze zbedny RDNT) przelacznik hamulca. W przypadku gdy pedal gazu( w drugim translatorze pisze ze pedal hamulca) nie wraca do stanu biegu jalowego sterownik reaguje przez nacisniecie hamulca . W tej awaryjnej sytuacji sterownik pomija pedal i przywraca sygnal predkosci obrotowej silnika do 1200obr/min. Mysle ze tam na tych przelacznikach co pokazane sa na rysunkach szukac bledu. Panowie elektrycy to rozpracuja. Kolego Wojtas 1980 jest to ciekawy przypadek wiec prosze napisac czy problem rozwiazany i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Witam problem trochę stary ale mam to samo w mojej p11.144 20TD czasami zaświeca się chek i odczytałem błąd - 87(dzięki forum - sposób ze spinaczem) no i zawiesza się czasem pedał gazu i nie wiem czy problem tkwi w nastawniku pompy czy w abs-ie bo od jakiegoś czasu abs się włącza przy bardzo małych prędkościach np. nawracanie czy zwalnianie (kontrolka ABS nie świeci) ? A ten plik ec cd20 to skąd ściągnąć bo trochę się elektroniką zajmuję, może ten błąd jest powiązany z nastawnikiem i hamulcem. Obroty na biegu jałowym mam zawsze ok. 700 - 800 pozdrawiam i mam nadzieję że błąd 87 zostanie rozwiązany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.