Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomocy Terrano 2 2,7 TDI


Gość thetmanczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thetmanczyk

Witam

 

Panowie jestem nowy na tym forum i jak inni potrzebuje pomocy !!!

Od niedawna posiadam Terrano 2 2,7 TDI z 2001 roku.

Wszystko by było oki gdyby nie awaria od pewnego czasu.

Rano na zimnym silniku nie mam mocy do 2500 rpm, jest bardzo słaby nie da się jechać (dodam że odpala normalnie).

Jak silnik się trochę nagrzeje wszystko jest oki.

Zmieniłem filtr paliwa i nie pomogło, sam już nie wiem co jest.

Autko ma przejechane 67 tys. byłem na sprawdzeniu błędów na kompie i nic nie wykazało jedynie co to mechanik ma wątpliwości co do temperatury powietrza zasysanego na kompie wyszło 215 stopni.

Pomóżcie Panowie może mieliście ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenie przepływka, wtrysk sterujący ... ale tu raczej pojawi się błąd w kompie.

Poczytaj forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko by było oki gdyby nie awaria od pewnego czasu.

Rano na zimnym silniku nie mam mocy do 2500 rpm, jest bardzo słaby nie da się jechać (dodam że odpala normalnie).

Jak silnik się trochę nagrzeje wszystko jest oki.

 

A jakie temperatury tam u Ciebie są ostatnio? Bo może zamarzło Ci paliwo z jakiejś lipnej stacji ? Miałem podobnie miesiąc temu, na zimno tylko do 1200rpm kręcił :) Po rozgrzaniu chodzil normalnie, a zapalał od ręki.

 

Wlej do baku 1 litr denaturatu (to na wodę), dodaj jakis dobry dodatek zimowy do paliwa (np. skydd) i postaw auto do ogrzewanego garażu na noc. Przynajamniej problem paliwa wyeliminujesz, Oczywiście może być powazniejsza usterka, tak jak sugerują koledzy, ale po co płacić, jeśli nie jesteś pewien przyczyny. Na tą "kurację" wydasz 30-40 zł, a silnikowi na pewo nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze zrobic autodiagnostyke. Zobaczymy jakie bledy .Ta temperatura to szok. Stanowczo za duza. Nie wiem czy jest u Ciebie czujnik zasysanego powietrza . Jesli jest to nalezy go sprawdzic. Jesli nie ma to trzeba szukac na dolocie powietrza do filtra powietrza . A filtr powietrza wymieniles. Co do przebiegu to bym dolozyl jeszcze 200tys km. Przy takim przebiegu to jeszcze auto nie dotarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thetmanczyk

Witam

 

No cóż, odpowiem tak:

1. Zmieniłem przepływomierz ale dalej nie to.

2. Filtry olej itp zostały wymienione.

3. Co do paliwa tankuje tylko na dobrych stacjach ale dolałem dodatek na cały bak paliwa.

4. Co do przebiegu to jestem w 100% pewny dlatego go kupiłem - znałem użytkownika.

5. Na dolocie filtra powietrza jest przepływomierz więc nie ma tam czujnika. (chyba, ale wymieniłem na nowy ze sprawnego auta)

 

Gdzie w takim razie kolego nissanmaniak gdzie mogę znaleźć czujnik zasysanego powietrza w swoim 2,7 TDI.(autko z 2001 r.)

Na nowym przepływomierzu jest dalej taka temp. 215 stopni.Jak auto zimne jest problem ale po dosłownie 5 min jazdy wszystko wraca do normy.

 

Proszę o pomoc nie chcę wymieniać zbędnych części.

 

Dzień 28.01.11.

 

W dniu dzisiejszym odłączyłem przewód podciśnienia z zaworu EGR.

Od razu zachowanie inne, nie dość że już się nie dławi na zimnym to nie jest już mułowaty.

Dodatkowo lepiej się zbiera i jest bardziej elastyczny.

Przewód podciśnieniowy do przepustnicy pozostawiłem (powinienem czy też go odłączyć ?) zdaje sobie sprawę ze wzrostu spalania ale zobaczymy jak to wyjdzie w rzeczywistości.

 

Dzień 08.02.11

 

Przejechałem około 2 tys. km ze zdjetym przewodem EGR.

Zużycie paliwa w trybie mieszanym 10l / 100 km więc nie jest źle.

Dodatkowo musiałem wymienic termostat bo wolno zagrzewał się silnik, okazało się że termostat był częściowo otwary i puszczał na duży obieg.

Wnioski: Według mnie nie ma sensu kupowanie nowego zaworu EGR (w moim przypadku po drugie ciężko sie do niego dostać) pozostawiam tak jak jest. Może kiedyś się pokuszę o to w końcu mam drugi silnik do niego i cały układ wydechowy.

Jeździ się teraz o niebo lepiej, bardziej jest elastyczny nie tylko na szosie ale i w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...