Gość 30510239 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam ! Autko primera P11 TD 2,0 mam już 4 latka nie wymieniałem jeszcze termostatu czy jak wymienię na nowy będzie wcześniej rozgrzewał się silnik bo do tej pory długo się rozgrzewa przykładowo przy temp. 0 stopni po przejechaniu 8 km dopiero otrzymuje optymalną temperature w/g mnie to chyba stanowczo za długo . Proszę o opinie na ten temat. Dzięki ank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 ale czy ten który masz działa normalnie czy otwiera się wcześniej? bo jak działa dobrze to nic nie poprawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 30510239 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 No właśnie nie wiem czy tak ma byc czy powinien się wcześnie silnik uzyskac swoją temperature wiadomo im dłużej silnik się rozgrzewa tym jest wieksze spalanie i jeszcze jedno jak jest sporo poniżej -15 stopni to nie mogę go dogrzac co wy nato ank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 ja nawet przy -20 jeżdżąc po mieście nagrzałem silnik do normalnego poziomu, co prawda po 15min. ale nie mam żadnego kartonu przed chłodnicą. termostat wymieniłem na jesieni, bo jak się silnik nagrzał, to potem temp. opadała i za chwilę spowrotem w górę. teraz jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szery Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 moja p11 TD z 2001 roku po przejechaniu 3 km .Lecz moja poprzednia starsza potrzebowała 6 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Odpal silnik i zobacz, czy rura idąca od silnika przez termostat do chłodnicy się nagrzewa od razu z silnikiem, czy dopiero jak silnik złapie temperaturę. Będziesz miał odpowiedź, czy termostat jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 30510239 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 To znaczy jak silnik będzie cieplejszy od rury to termostat jest dobry ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 To znaczy jak silnik będzie cieplejszy od rury to termostat jest dobry ??? rura ma być jak najdłużej zimna (ewentualnie letnia) a potem- nagle ma się zrobić gorąca (jak puści termostat) gdyby termostat był nieszczelny (niesprawny<0 to rura nagrzewałaby się rowno z silnikiem. jasne? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Dokładnie - jeśli rura nagrzewa się równo z silnikiem - termostat na stałe otwarty, jeśli w ogóle się nie nagrzewa, a silnik się gotuje - termostat na stałe zamknięty - w obu przypadkach trzeba wymienić. Poprawnie jest jeśli rura jest na początku zimna, a staje się gorąca dopiero jak silnik złapie temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 30510239 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Czy wymiana termostatu jet pracochłonna i kłopotliwa czy można to zrobic samemu czy to musi robic mechanik???? PRIMERA P11 2TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 samemu w pół godzinki powinieneś zrobić. tylko pamiętaj żeby termostat założyć ODPOWIETRZNIKIEM DO GÓRY i potem dobrze ODPOWIETRZYĆ UKŁAD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Oprócz termostatu zaopatrz się jeszcze w silikon na wysokie temperatury + ewentualnie zapas płynu jakbyś przypadkiem na glebę spuścił zamiast do wiaderka (ja taki zdolny jestem, ale tylko niecałe 0,5l poszło ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 30510239 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Byłem u mechanika wymienił termostat i jest kolosalna różnica !!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 to git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mcrow Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 hmmm podepne sie pod temat. N16 2005 100 000 kkm 1.5 dCi wczesniej nie mialem dieselka wiec nie mam porownania Zakaldamy ze temperatura na dworze jest okolo 0°C, wskazowka od temp silnika podnosi sie dopiero po 6-7 km po trasie z predkoscia 90 kmh. Po calkowicie nagrzanym silniku, jak odkrece cieple powietrze na max to wskazowke od temp silnika potrafi spac tak z 20-30 %, dalej zakladamy ze temp na zewnatrz jest okolo zera. Czyzby to termostat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 wyżej masz opisany test Macajewa* przeprowadź i bedziesz wiedział czy to termostat czy nie. *jakbyś nie zajarzył: sprawdzaj temp górnego węża od chłodnicy jak to napisałem wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Czyzby to termostat ? podejrzewam że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnusio87 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 (edytowane) Witam odgrzeje post .. Miałem problem z temp. silnika a mianowicie po przejechaniu nawet 15km wzkazówka poszła dosłownie z 2mm do góry a juz nie wspomne o grzaniu sie w aucie (letnie powietrze).. Dziś wymieniłem termostat z tego co widziałem po starym to był cały czas otwarty.. Po wymianie na nowy bomba pare minut i cieplutko , wskazówka temp. na połowie po przejechaniu dosłownie 4km.. Pytanie do was : 1. Na starym termostacie była tak jakby (gumka) na wierzchu do okoła , na nowym nie było i tak bez tej gumki zamontowałem(Nic sie nie stanie?) !! Jedynie to przesmarowałem sylikonem rant obudowy termostaty aby przy z kreceniu uszczelniło.. 2. Po przejechaniu 4km i nagrzaniu auta , przewód który idzie do górnej czesci chłodnicy goracy ,natomist po drugiej stronie przewód który idzie do dolnej czesci chłodnicy zimny .. Czy jak sie dopiero załaczy wentylator to ten przewód bedzie gorący ten dolny?? prosze o odp. bo nie jestem pewny do konca czy tak ma byc i nie chce zeby sie cos popsiutało pozdrawiam Łukasz Edytowane 15 Października 2011 przez Wnusio87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Ja smarowalem tez ale uszczelniaczem Victor reinz. Po prostu dla mnie pewniejszy ale drozszy . Sprawdz jutro czy nie cieknie. Samochod odpowietrza sie na postoju bo sie szybciej nagrzewa. Musza sie wlaczyc wentylatory wtedy to znak ze sie uklad odpowietrzyl i dolny waz powinien byc goracy. Pozwol zeby nawet ze dwa trzy razy wentylatory sie wlaczyly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnusio87 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 (edytowane) Witaj dzieki za odp. ;] Jak wróciłem z przejazdzki to odrazu sprawdzałem czy nie cieknie no i niby sucho Musza sie wlaczyc wentylatory wtedy to znak ze sie uklad odpowietrzyl i dolny waz powinien byc goracy. Pozwol zeby nawet ze dwa trzy razy wentylatory sie wlaczyly. ..aha czyli musze to obadac,bo nawet nie czekałem az sie wentylatory włacza tylko grzeje to grzeje !! Tak myslałem ze jak termostat pusci to waz dolny powinien byc cieply! Ale to co oipsałem to wszsytko jest w porzadku ??? Nic sie nie stanie jakby co? Edytowane 15 Października 2011 przez Wnusio87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 To co opisales to w porzadku tylko musisz go porzadnie odpowietrzyc . Na postoju i wolnych obrotach i ogrzewanie dajesz na max temperature. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnusio87 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 (edytowane) Ok odpoiwetrze Wielkie dzieki za porade a przede wszystkim od mojej niuni która jest włascicielka autka Kolego Teraz moge spac spokojenie .. pozdrawiam Łukasz P.S własnei z tym max ogrzewaniem troche problem bo na 1 biegu cos tam pcha poiwetrze na 2 nic na 3 raz załaczy raz nie a na 4 max nawiewie dmucha ale słabo.. Też bede musiał to ogarnac tylko nie znalazlem jeszcze tematu aby sie podpiac.. Edytowane 15 Października 2011 przez Wnusio87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Od dluzszego czasu zauwazylem ze auto nagrzewa sie strasznie wolno. Dzisiaj przy temp. -2 stopnie po przejechaniu 15 km w tym 2 km w korku po tylu km tylko 1/4 skali, w druga strone szybko nagrzal sie do polowy skali, tylko dzisiaj podnioslem maske i zauwazylem ze nie ma cisnienia w wezach, plyn ok w chlodnicy pod korek a w wyrownawczym na maxie, czyli tak jak zawsze, plyn czysciutki, w oleju nie widac sladow plynu, wydaje mi sie ze przyczyna bedzie termostat, ale moge sie mylic jak wy myslicie, niedawno tez mialem taka sytuacje ze w wezach nie bylo cisnienia a pozniej bylo ok, na dodatek jakos temperatura rosnie maleje, nigdy nie przekroczyl polowy. I zauwazylem ze trzeba dluzej czekac na cieplo w samochodzie, tylko zastanawiam sie czy termostat moze byc winny spadkowi cisnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 jak na max nawiewie dmucha słabo to sprawdziłbym na Twoim miejscu filtr kabinowy masz go za schowkiem pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Maciek wymień termostat i powinno wrócić do normy z temp. a na ciśnienie on nie ma wpływu, tylko jeśli już temp. płynu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.