sq5lf Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Witam. Moja Primera to WP11 z 98 roku z silnikiem cd20t - "traktor". Problem dotyczy odpalania auta po padnieciu akumulatora. Opis mojej sytuacji: Auto paliło od zawsze bez problemów bez względu na pogodę zimno (-20 czy +30). 3 obroty rozrusznika i działał zawsze. Pierwszy problem z odpaleniem miałem podczas zimy - zostawiłem włączone światła na parkingu i po przyjściu do samochodu i przekręceniu kluczyka rozrusznik nawet nie przekręcił akumulator padł - autko nie odpaliło bo nie było prądu. Naładowałem akumulator po czym rano podłączam, grzeję świece, krecę 5 sek i nie odpala. Wtedy poradziłem sobie szybko - 3 naciśniecia pompki ręcznej paliwa i zaskoczył normalnie ( za 2-3 obrotem ). Nie pamiętam czy pompowałem na przekreconym kluczyku czy nie. (Nie wiem czy to ma znaczenie.) Sytuacja powtórzyła się - w skrócie - siedziałem w autku, kluczyki- zapłon były przekrecone przez 10 minut, słuchałem radia, lampka włączona itp. - efekt taki ze rozładowałem akumulator. Jak chciałem uruchomić to rozrusznik zakręcił i aku padł ale nie zapalił. Naładowałem aku i następnego dnia po podłączeniu aku nie zapalił - kręcenie przez 15 sek, 2 grzania świec, próbowałem pompować ręczną pompką (czy wystarczy naciskać czy coś się tam odblokowuje, tym razem nie włączyłem zapłonu). Wiem ze to dziwne ale moje podejrzenia to POWIETRZE (pierwsza przygoda z ładowaniem) w układzie paliwa ale czy to normalne po padnięciu akumulatora i próbie kręcenia, i ponownym naładowaniu że mam problemy z odpaleniem. Acha mój aku padł po minucie krecenia wiec do wymiany. PS Chyba nie zaszkodziło mu to ze auto miało włączony zapłon przez dłuższą chwilę. PS2 Nie zrobiłem jeszcze diagnostyki ale dziś podepnę spinacz. (Wykluczenie czujnika położenia wału). Immo działa OK. Acha podczas kęcenia lampka Check gasła normalnie wiec nie podejrzewam żadnego błędu. Nie wiem jak powiązać przycznynę - czyli moje przygody z aku z powietrzem ale moze jest jakieś rozsądne wytłumaczenie chyba że to przypadek. PS Nyssan czeka na "odpalenie". Piotr Edytowane 4 Lutego 2011 przez sq5lf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilrenice1984 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 1.Sprawc ładowanie powinno byc w granicach 14.40v aku,musi byc solidnie naładowany 2.Sprawc Immobilizer jezeli posiadasz 3.sprawc szczelnosc układu zasilajacego filt paliwa i pozostałe byc może zasysa delikatnie powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szery Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 zobacz czy dostaje paliwo ściągnij wężyk przy wtrysku i kręć rozrusznikiem .Jak od razu nie poleci to nie trzyma ci zawór na powrocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Nowy aku kupiony - Centra Futura - POLECAM 720 A rozruchu. Paliwo nie dochodziło (sprawdziłem przelewy), immo CHYBA OK bo nie mruga na ON , mruga na OFF a CHECK nie miga, ładowanie OK. Nissan po 20 minut poszukiwań odpalił sam jakby nigdy nic. Może to był problem z NATS bo podczas moich poszukiwań usterki kluczyk był cały czas w stacyjce - około 20 min i możne zwyczajnie się zaprogramował przy próbach odpalenia? Tylko że problem w tym ze przy odpalaniu dioda NATS była zgaszona a kontrolka - moja ulubiona - check nie mrugała. Proponuję po takich przygodach typu padnięcie aku w trakcie kręcenia rozrusznikiem pozostawić kluczyk na 20 min w stacyjce - (czy pozycja ON czy ACC czy inna tego nie wiem). Być możne moduł NATS w momencie braku prądu podczas kręcenia traci kody kluczyka i to jest powodem problemów ze startem. No bo przecież takie kręcenie i nagły brak zasilania to taki TWARDY reset kompa i NATS !!! Tyle mojego - ma działać. Edytowane 25 Lipca 2011 przez sq5lf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Jak problem rozwiazany to dobrze. Sprubuj sobie z filtra paliwa spuścić pod filtrem jest wężyk i może zleci ci troche syfu albo czysta ropa. A filtr pewnie wymieniony ? na zime wskazane wymiana.Chociaż mrozów nie ma takich już być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Filtr był we wrześniu zmieniony. Ropa - hmm ja jestem zwolennikiem Bio 100 czyli paliwa rolniczego od 6 miesięcy. Ale to nie pod ten temat, możemy założyć nowy temat ropa/bio100 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 O paliwie BIO to jest temat w primerkach. Kiedyś czytałem że ktoś odstawił bańkę z paliwem bio na kilka dni np 20 l i puścił przez pończoche do nastepnego wiadra i była galareta przez tą pończoche tzn z paliwa bio. I taka galareta może zostać w przewodzie paliwowym albo w filtrze ale to oddielny temat . Może poszukaj tematu i poczytaj sobie tak z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 O paliwie BIO to jest temat w primerkach. Kiedyś czytałem że ktoś odstawił bańkę z paliwem bio na kilka dni np 20 l i puścił przez pończoche do nastepnego wiadra i była galareta przez tą pończoche tzn z paliwa bio. I taka galareta może zostać w przewodzie paliwowym albo w filtrze ale to oddielny temat . Może poszukaj tematu i poczytaj sobie tak z ciekawości. Jestem w trakcie takiego doświadczenia. Tylko moje to 5 litrów i dopiero 3 dzień. Moze Bio jest rożnej jakosci na rożnych stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 ja kiedyś też zrobiłem takie doświadzczenie i po tygodniu stania nic nie znalazłem. gdyby tak było to dystrybutory na stacjach by się chyba zapychały. ale to temat na zupełnie inną opowieść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Jest temat o BIO Dla mnie to paliwo to syf nadający się do koparek. Z tego co ja zaobserwowałem to Bio ma niską krzepliwość, ale wysoką lepkość, a po za tym Traktor spala jej aż o 25% więcej. Ta galareta to wytrąca się z BIO w bardzo niskich temperaturach(-15 minimum), a ta lepkość paliwa doprowadza do zaklejania iglic wtryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Jest temat o BIO Dla mnie to paliwo to syf nadający się do koparek. Z tego co ja zaobserwowałem to Bio ma niską krzepliwość, ale wysoką lepkość, a po za tym Traktor spala jej aż o 25% więcej. Ta galareta to wytrąca się z BIO w bardzo niskich temperaturach(-15 minimum), a ta lepkość paliwa doprowadza do zaklejania iglic wtryskiwaczy 4.09 przekonuje mnie bardziej a traktor i tak jeździ. Bez przesady parę lat temu w VW t3 1.6 D jeździłem na "czerwonce" i też jeździł i jeździ auto do tej pory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Ja jakos jeżdżę na zwykłej ropie. Mnie jakos nie przekonuje to 4.09 . Zeby czasmi kolego nie było tak że teraz zaoszczedzisz a pózniej bedzie trzeba 1000 wrzucić w układ paliwowy typu wtryskiwacz strerujący i inne dotyczace rzeczy układu paliwa. I żeby to tylko starczyło.Nie życze nikomu takiego wydatku A temat bio to można tutaj przenieść. /http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68790-bioester-dla-primery/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 "Red bull" jest tańszy od BIO jeśli chodzi już o ceny paliw a jego jakość o wiele lepsza od tego mixu rzepakowo-sojowego, co to nie bardzo wie czym jest liczba cetanowa. Klekot to pojedzie i na Uniwersalnym z "Biedronki" jedynie frytami będzie waliło za tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.