elefantino Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Czołem, od wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie podczas hamowania. Przez weekend zrobiłem ok. 1000 km w trasie i niczego podobnego nie doświadczyłem. Problem polega na tym, że przy hamowaniu, najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub przy zatrzymywaniu na parkingu, czyli raczej przy małych prędkościach, delikatne wciśnięcie pedału daje wrażenie, że załącza się ABS, czyli pod nogą czuć lekkie szuranie no i skuteczność hamowania jest mizerna. Myślałem, że to może po roztopach jest po prostu ślisko na pozostawionych na drogach piasku i innych zanieczyszczeniach, ale na czystym asfalcie jest to samo. Jak próbuję awaryjnie sprawdzić to dziwne zachowanie, to przeważnie nie działa i niespodziankę mam w trakcie jazdy dopiero. Do tego wydaje mi się, że towarzyszy temu dziwny dźwięk, którego jednak nie potrafię zdefiniować. Jest to jakby załączanie się bądź wyłączanie się jakiejś pompki, silniczka... Określenie to nie jest idealne, ale takie mam wrażenie - jakby pyknięcie i dźwięk kręcącego się z pewnym oporem wałka. Hamulce były odpowietrzane około października 2010 z wymianą płynu. Klocki przednie mają ponad rok, tylne nie są w najlepszym stanie chyba, ale nic nie szura ani nie pyli, kwestia do obadania organoleptycznego w najbliższych dniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Załącza ci się pompa ABSu, stąd ten dźwięk i opór na hamulcu. Przyczyną jest awaria któregoś czujnika ABS lub zniszczony (poprzerywany, zkrachciały) przewód któregoś czujnika. miałem to samo u siebie, czasem jest to niebezpieczne bo można niewyhamować na skrzyżowaniu. Ja się wkurzyłem i wywaliłem bezpiecznik od ABSu i od pół roku jeżdże bez ABSu i nie żałuje bo już kilka razy mi się zdażyło mocno hamować i podejrzewam że z ABSem bym nie wyhamował. Ogólnie bez ABSu lepiej mi się jeździ i czuje się bezpieczniej. Nawet tego nie naprawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elefantino Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Dziękuję za odpowiedź. Wycięcie ABSu to zawsze jakaś opcja, ale najpierw może warto sprawdzić te czujniki. Zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Dziękuję za odpowiedź. Wycięcie ABSu to zawsze jakaś opcja, ale najpierw może warto sprawdzić te czujniki. Zobaczymy... na pewno trzeba zacząć od oczyszczenia pierścieni abs choćby naftą, temat wiele razy przerabiany w co drugiej primerze ale przyczyny bywają różne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nasniedogonyat Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 U mnie też załącza się przy prawie zatrzymaniu ale kontrolka ABS nie świeci(zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka). Dzisiaj sprawdzałem i jest to wina pękniętych pierścieni ABS na dwóch przednich przegubach i nie wiem czy taniej będzie wymienić same pierścienie, czy przeguby????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.