duszens Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam ja mam takie proste pytanie , bo nigdzie w ksiazce serwisowej etc nie moge znaleźć co ile mniej więcej kilometrów powinno się robić rozrząd w QQ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek abdi Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 (edytowane) To zależy czy masz pasek czy łańcuch. Uzupełnij swój profil o dane silnika... Pzdr Edytowane 20 Lutego 2011 przez Wujek Abdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam ja mam takie proste pytanie , bo nigdzie w ksiazce serwisowej etc nie moge znaleźć co ile mniej więcej kilometrów powinno się robić rozrząd w QQ ? jesli masz benzynę to łańcuch(TEORETYCZNIE BEZOBSŁUGOWY)jeśli 1.5 dci to co 120kkm a 2.0dci to też łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duszens Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 oczwiśćie juz uzupełnie, chodzi o silnik 2.0 dCi 2008 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 jesli masz benzynę to łańcuch(TEORETYCZNIE BEZOBSŁUGOWY)...... Z tymi łańcuchami rozrządu w benzynach produkowanych aktualnie też nie do końca jest tak, że są bezobsługowe, również wymagają kontroli stanu rozciągnięcia się łańcucha, niejednokrotnie nie wytrzymują przebiegów w przedziale powyżej 120000-180000km. To nie są już te same materiały używane do wyprodukowania łańcuchów rozrządu co w silnikach benzynowych z poprzednich lat, dawniej łańcuchy wytrzymaywały nawet po 300000km. Za przykład podam Skodę Fabię 1.2 HTP gdzie też rozrząd jest na łańcuchu i niby nie wymaga obsługi ( wszystkie serwisy tak twierdzą ) i niby ma jezdzić do zużycia, ale już przy 120000-140000 km potrafi przeskoczyć o jeden ząbek i wówczas pokazuje się po podłączeniu pod komputer serwisowy "awaria czujnika położenia wału". Mam jakieś takie przeczucie, że w QQ rozrząd też jest wyliczony na jakieś 120000-140000km, w końcu to już po gwarancji i wszelkie koszty są po stronie właściciela. Ale miejmy nadzieję, że wytrzymają jednak więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) Z tymi łańcuchami rozrządu w benzynach produkowanych aktualnie też nie do końca jest tak, że są bezobsługowe, również wymagają kontroli stanu rozciągnięcia się łańcucha, niejednokrotnie nie wytrzymują przebiegów w przedziale powyżej 120000-180000km. To nie są już te same materiały używane do wyprodukowania łańcuchów rozrządu co w silnikach benzynowych z poprzednich lat, dawniej łańcuchy wytrzymaywały nawet po 300000km. Za przykład podam Skodę Fabię 1.2 HTP gdzie też rozrząd jest na łańcuchu i niby nie wymaga obsługi ( wszystkie serwisy tak twierdzą ) i niby ma jezdzić do zużycia, ale już przy 120000-140000 km potrafi przeskoczyć o jeden ząbek i wówczas pokazuje się po podłączeniu pod komputer serwisowy "awaria czujnika położenia wału". Mam jakieś takie przeczucie, że w QQ rozrząd też jest wyliczony na jakieś 120000-140000km, w końcu to już po gwarancji i wszelkie koszty są po stronie właściciela. Ale miejmy nadzieję, że wytrzymają jednak więcej... w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju) Edytowane 21 Lutego 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HEAT Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju) Co kolega rozumie poprzez sformułowanie "nie znoszą niskich obrotów", niskich czyli jakich..? I na jakim biegu dane obroty są niskie...? Pytam teoretycznie żeby ewentualnie samemu nie popełniać błędów eksploatacyjnych. Z góry dziękuję za jak najbardziej wyczerpującą odpowiedź. W razie co użytkuję silnik 1.6 benzynka Pozdrawiam Edytowane 21 Lutego 2011 przez HEAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju) manix własnie o to mi chodziło, że aktualnie łańcuchy to są raczej z nazwy niż z wytrzymałości i niejednokrotnie mają wytrzymałość porównywalną z paskami chociaż przyznam że nie spotkałem się z tak niską wytrzymałością łańcucha jak napisałeś, prawdopodobnie to jakaś wada fabryczna całej serii ( stawiałbym na użyte materiały ) i trzeba przyznać, że w rezultacie to jednak kiepsko rzutuje na ogólną reputację producenta, poprostu masówka nic dodać, nic ująć... Reasumując to w całości popieram to co napisałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) manix własnie o to mi chodziło, że aktualnie łańcuchy to są raczej z nazwy niż z wytrzymałości i niejednokrotnie mają wytrzymałość porównywalną z paskami chociaż przyznam że nie spotkałem się z tak niską wytrzymałością łańcucha jak napisałeś, prawdopodobnie to jakaś wada fabryczna całej serii ( stawiałbym na użyte materiały ) i trzeba przyznać, że w rezultacie to jednak kiepsko rzutuje na ogólną reputację producenta, poprostu masówka nic dodać, nic ująć... Reasumując to w całości popieram to co napisałeś... Jeśli chodzi o almerę,to żeczywiście ponoć to była wadliwa seria(zresztą wyprodukowana w Japoni),ale micra miała z tym problemy i w modelu K11 I ma nadal w K12 ,więć hym,,,,dłuuga seria ale w micrusi córki jakoś się trzyma pozdrawiam. Chodzi o to żeby nie obciążać silnika zbyt szybko zmieniając biegi,najlepiej to robić między max.momentu obrotowego a max. mocy. Na tym forym jest na ten temat wiele,i w dziale almera i micra w sil.1.6pb na pewno do 3000 i dopiero zmiana(minimum)najefektywniej do 4500 Ale nie slyszalem o padających łańcuchach w QQ Edytowane 21 Lutego 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duszens Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 w 2.0 dCi staram sie zmieniac biegi koło 3tys i wydaje mi sie ze wtedy jest najlepsza dynamika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) w 2.0 dCi staram sie zmieniac biegi koło 3tys i wydaje mi sie ze wtedy jest najlepsza dynamika dci to inna bajka i charakterystyka,tu już przy 1900masz max.moment jak widać 2.0 dCi pracuje efektywnie w wąskim zakresie obrotów ( 2000-4000 obr./m) Edytowane 21 Lutego 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 (edytowane) Nadzsedł czas aby wymienic rozrząd , nie mam wiekszych watpliwosci co do paska i napinacza - natomiast pompa wody to mały znak zapytania , nie chodzi mi nawet o zasadnosc wymiany rónolegle z rozrządem ale o firme - dzis warsztat w którym bede robił wymiane zaproponował mi pompe wody firmy THERMOTEC Czy macie jakies doswiadczenia z produktami tej firmy , czy ktos cos wie lub posiada opinię na temat tej firmy ? Bardzo prosze o podpowiedzi . Edytowane 25 Maja 2011 przez mucka38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Nadzsedł czas aby wymienic rozrząd , nie mam wiekszych watpliwosci co do paska i napinacza - natomiast pompa wody to mały znak zapytania , nie chodzi mi nawet o zasadnosc wymiany rónolegle z rozrządem ale o firme - dzis warsztat w którym bede robił wymiane zaproponował mi pompe wody firmy THERMOTEC Czy macie jakies doswiadczenia z produktami tej firmy , czy ktos cos wie lub posiada opinię na temat tej firmy ? Bardzo prosze o podpowiedzi . Thermotec to azjatycki zamiennik jest stosunkowo tani(80-90zł cena rynkowa)w porównaniu do markowej pompy niemieckiej Hepu(170zł) czy japońskiej pompy Aisin(170zł).Jak z wytrzymałoscią tego thermoteca to nie wiem,co do hepu lub aisin moge szczerze polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 (edytowane) boom-er , a jestes w stanie załatwic jakis zestaw rozrządu jaki stosujecie w serwisie i ewentualnie w jakiej cenie ? Silnik jak w opisie 1,5 dci (K9K) Edytowane 29 Maja 2011 przez mucka38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 boom-er , a jestes w stanie załatwic jakis zestaw rozrządu jaki stosujecie w serwisie i ewentualnie w jakiej cenie ? Silnik jak w opisie 1,5 dci (K9K) Wysłałem na priv wiadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark.87 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) To jak z tym łańcuchem w 2.0 dci? Zmienia się czy jeździ bezobslugowo jak w bmw gdzie wytrzymuje cały żywot auta. Jeśli ktoś zmieniał łańcuch to dlaczego i ile kosztuje nowy. Pytam bo oglądałem qq i sprzedający pisze że zmieniał rozrzad. A propos pompa wody jak jest napędzana? Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Mark.87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto18 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju) Witam W almerze n15 którą kupiłem przy przebiegu 200 tyś łańcuch hałasował przy odpalaniu. Przejechałem tym autem 50 tyś nie ruszając niczego. Powiem więcej wyciskałem z tego silnika 160 i żadnej usterki. Myślę ze silniki nissana mają taką wadę że łańcuchy hałasują a paski gumowe są ciche, tak już jest i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.Byd Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Witam W almerze n15 którą kupiłem przy przebiegu 200 tyś łańcuch hałasował przy odpalaniu. Przejechałem tym autem 50 tyś nie ruszając niczego. Powiem więcej wyciskałem z tego silnika 160 i żadnej usterki. Myślę ze silniki nissana mają taką wadę że łańcuchy hałasują a paski gumowe są ciche, tak już jest i tyle. Jak łańcuch hałasuje to należy sprawdzić napinacze. Jak mi hałasował w Oplu to naciągneli łańcuch napinaczem i cicho było. Samego łańcucha nie ma potrzeby wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyber1985 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Witam czy posiada ktoś schemat ustawienia rozrządu nissan qashqai 2.0 16V benzyna 140 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemul102 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września Co ile wymiana łańcucha w MR20DD ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września W dniu 6.09.2024 o 18:21, przemul102 napisał: Co ile wymiana łańcucha w MR20DD ? Nie ma żadnego interwału wymiany łańcucha , wymienia się go kiedy go słychać i tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.