Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozrząd w QQ


duszens
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja mam takie proste pytanie , bo nigdzie w ksiazce serwisowej etc nie moge znaleźć co ile mniej więcej kilometrów powinno się robić rozrząd w QQ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy masz pasek czy łańcuch.

Uzupełnij swój profil o dane silnika...

 

Pzdr

Edytowane przez Wujek Abdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam takie proste pytanie , bo nigdzie w ksiazce serwisowej etc nie moge znaleźć co ile mniej więcej kilometrów powinno się robić rozrząd w QQ ?

jesli masz benzynę to łańcuch(TEORETYCZNIE BEZOBSŁUGOWY)jeśli 1.5 dci to co 120kkm a 2.0dci to też łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz benzynę to łańcuch(TEORETYCZNIE BEZOBSŁUGOWY)......

 

Z tymi łańcuchami rozrządu w benzynach produkowanych aktualnie też nie do końca jest tak, że są bezobsługowe, również wymagają kontroli stanu rozciągnięcia się łańcucha, niejednokrotnie nie wytrzymują przebiegów w przedziale powyżej 120000-180000km.

To nie są już te same materiały używane do wyprodukowania łańcuchów rozrządu co w silnikach benzynowych z poprzednich lat, dawniej łańcuchy wytrzymaywały nawet po 300000km.

Za przykład podam Skodę Fabię 1.2 HTP gdzie też rozrząd jest na łańcuchu i niby nie wymaga obsługi ( wszystkie serwisy tak twierdzą ) i niby ma jezdzić do zużycia, ale już przy 120000-140000 km potrafi przeskoczyć o jeden ząbek i wówczas pokazuje się po podłączeniu pod komputer serwisowy "awaria czujnika położenia wału".

Mam jakieś takie przeczucie, że w QQ rozrząd też jest wyliczony na jakieś 120000-140000km, w końcu to już po gwarancji i wszelkie koszty są po stronie właściciela.

Ale miejmy nadzieję, że wytrzymają jednak więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi łańcuchami rozrządu w benzynach produkowanych aktualnie też nie do końca jest tak, że są bezobsługowe, również wymagają kontroli stanu rozciągnięcia się łańcucha, niejednokrotnie nie wytrzymują przebiegów w przedziale powyżej 120000-180000km.

To nie są już te same materiały używane do wyprodukowania łańcuchów rozrządu co w silnikach benzynowych z poprzednich lat, dawniej łańcuchy wytrzymaywały nawet po 300000km.

Za przykład podam Skodę Fabię 1.2 HTP gdzie też rozrząd jest na łańcuchu i niby nie wymaga obsługi ( wszystkie serwisy tak twierdzą ) i niby ma jezdzić do zużycia, ale już przy 120000-140000 km potrafi przeskoczyć o jeden ząbek i wówczas pokazuje się po podłączeniu pod komputer serwisowy "awaria czujnika położenia wału".

Mam jakieś takie przeczucie, że w QQ rozrząd też jest wyliczony na jakieś 120000-140000km, w końcu to już po gwarancji i wszelkie koszty są po stronie właściciela.

Ale miejmy nadzieję, że wytrzymają jednak więcej...

w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju)

 

Co kolega rozumie poprzez sformułowanie "nie znoszą niskich obrotów", niskich czyli jakich..? I na jakim biegu dane obroty są niskie...?

Pytam teoretycznie żeby ewentualnie samemu nie popełniać błędów eksploatacyjnych. Z góry dziękuję za jak najbardziej wyczerpującą odpowiedź.

 

W razie co użytkuję silnik 1.6 benzynka

 

Pozdrawiam

Edytowane przez HEAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju)

 

manix własnie o to mi chodziło, że aktualnie łańcuchy to są raczej z nazwy niż z wytrzymałości i niejednokrotnie mają wytrzymałość porównywalną z paskami :angry:

chociaż przyznam że nie spotkałem się z tak niską wytrzymałością łańcucha jak napisałeś, prawdopodobnie to jakaś wada fabryczna całej serii ( stawiałbym na użyte materiały ) i trzeba przyznać, że w rezultacie to jednak kiepsko rzutuje na ogólną reputację producenta, poprostu masówka nic dodać, nic ująć...

 

Reasumując to w całości popieram to co napisałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:angry:

manix własnie o to mi chodziło, że aktualnie łańcuchy to są raczej z nazwy niż z wytrzymałości i niejednokrotnie mają wytrzymałość porównywalną z paskami :angry:

chociaż przyznam że nie spotkałem się z tak niską wytrzymałością łańcucha jak napisałeś, prawdopodobnie to jakaś wada fabryczna całej serii ( stawiałbym na użyte materiały ) i trzeba przyznać, że w rezultacie to jednak kiepsko rzutuje na ogólną reputację producenta, poprostu masówka nic dodać, nic ująć...

 

Reasumując to w całości popieram to co napisałeś...

Jeśli chodzi o almerę,to żeczywiście ponoć to była wadliwa seria(zresztą wyprodukowana w Japoni),ale micra miała z tym problemy i w modelu K11 I ma nadal w K12 ,więć hym,,,,dłuuga seria :angry: ale w micrusi córki jakoś się trzyma :rofl: pozdrawiam.

Chodzi o to żeby nie obciążać silnika zbyt szybko zmieniając biegi,najlepiej to robić między max.momentu obrotowego a max. mocy. Na tym forym jest na ten temat wiele,i w dziale almera i micra w sil.1.6pb na pewno do 3000 i dopiero zmiana(minimum)najefektywniej do 4500 Ale nie slyszalem o padających łańcuchach w QQ

wykres_mocy_i_momentu_obr_nissan_note-84b9609370c5a120798ce6bf73c1354c.jpg

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.0 dCi staram sie zmieniac biegi koło 3tys i wydaje mi sie ze wtedy jest najlepsza dynamika :)

dci to inna bajka i charakterystyka,tu już przy 1900masz max.moment jak widać 2.0 dCi pracuje efektywnie w wąskim zakresie obrotów ( 2000-4000 obr./m)

porownanie-tce-dci1.gif

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nadzsedł czas aby wymienic rozrząd , nie mam wiekszych watpliwosci co do paska i napinacza - natomiast pompa wody to mały znak zapytania , nie chodzi mi nawet o zasadnosc wymiany rónolegle z rozrządem ale o firme - dzis warsztat w którym bede robił wymiane zaproponował mi pompe wody firmy THERMOTEC :rolleyes2: Czy macie jakies doswiadczenia z produktami tej firmy , czy ktos cos wie lub posiada opinię na temat tej firmy ? Bardzo prosze o podpowiedzi .

Edytowane przez mucka38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadzsedł czas aby wymienic rozrząd , nie mam wiekszych watpliwosci co do paska i napinacza - natomiast pompa wody to mały znak zapytania , nie chodzi mi nawet o zasadnosc wymiany rónolegle z rozrządem ale o firme - dzis warsztat w którym bede robił wymiane zaproponował mi pompe wody firmy THERMOTEC :rolleyes2: Czy macie jakies doswiadczenia z produktami tej firmy , czy ktos cos wie lub posiada opinię na temat tej firmy ? Bardzo prosze o podpowiedzi .

 

Thermotec to azjatycki zamiennik jest stosunkowo tani(80-90zł cena rynkowa)w porównaniu do markowej pompy niemieckiej Hepu(170zł) czy japońskiej pompy Aisin(170zł).Jak z wytrzymałoscią tego thermoteca to nie wiem,co do hepu lub aisin moge szczerze polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boom-er , a jestes w stanie załatwic jakis zestaw rozrządu jaki stosujecie w serwisie i ewentualnie w jakiej cenie ? Silnik jak w opisie 1,5 dci (K9K)

Edytowane przez mucka38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boom-er , a jestes w stanie załatwic jakis zestaw rozrządu jaki stosujecie w serwisie i ewentualnie w jakiej cenie ? Silnik jak w opisie 1,5 dci (K9K)

 

Wysłałem na priv wiadomość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

To jak z tym łańcuchem w 2.0 dci? Zmienia się czy jeździ bezobslugowo jak w bmw gdzie wytrzymuje cały żywot auta. Jeśli ktoś zmieniał łańcuch to dlaczego i ile kosztuje nowy. Pytam bo oglądałem qq i sprzedający pisze że zmieniał rozrzad. A propos pompa wody jak jest napędzana?

Edytowane przez Mark.87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w wielu nissanach nie wytrzymują 50000kkm dla tego napisalem TEORETYCZNIE.Nie znoszą niskich obrotów (ecodraiwing) olej też musi miec dokladnie zalecane parametry.padaly w almerach i mikrach(padają do dziś nawet przy przebiegach rzędu 30-40kkm!!!!!)niestety. oczywiście nie ma reguły,pierwszy wymieniono mi w almerze po 45kkm a drugi już ma nakulane 180kkm(stosowalem się do zaleceń co do obrotów i oleju)

Witam

W almerze n15 którą kupiłem  przy przebiegu 200 tyś łańcuch hałasował przy odpalaniu. Przejechałem tym autem 50 tyś nie ruszając niczego. Powiem więcej wyciskałem z tego silnika 160 i żadnej usterki. Myślę ze silniki nissana mają taką wadę że łańcuchy hałasują a paski gumowe są ciche, tak już jest i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W almerze n15 którą kupiłem przy przebiegu 200 tyś łańcuch hałasował przy odpalaniu. Przejechałem tym autem 50 tyś nie ruszając niczego. Powiem więcej wyciskałem z tego silnika 160 i żadnej usterki. Myślę ze silniki nissana mają taką wadę że łańcuchy hałasują a paski gumowe są ciche, tak już jest i tyle.

Jak łańcuch hałasuje to należy sprawdzić napinacze. Jak mi hałasował w Oplu to naciągneli łańcuch napinaczem i cicho było. Samego łańcucha nie ma potrzeby wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 lat później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.09.2024 o 18:21, przemul102 napisał:

Co ile wymiana łańcucha w MR20DD ?

Nie ma żadnego interwału wymiany łańcucha , wymienia się go kiedy go słychać i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...