tomzyl Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 To się nazywa belka pod chłodnica. Pas przedni to całość, czyli ta belka, pas z oczami na lampy i góra. A to zgnite to norma w Almerach i ciesz się, ze tylko 4 i R ciężko chodziły, bo przy tym można zmielić całą skrzynię wewnątrz. Nie polecam. Zrób od razu wymianę tegoż elementu i po kłopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 no jeszcze 3 poduchy zostały co trzymaja silnik trzeba miec pecha aby rozwalic skrzynie precej moze sie uszkodzic chłodnica co nie zmienia faktu ze trzeba robic odrazu co do nazewnictwa jestem za dolnym pasem a belka nazywam ten ta wlanie wyzej belke ktora chorni przy stłuczkach chłodnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 U mnie poduchy nie wytrzymały, dlatego poszła skrzynia szczekać. Belka jeszcze jako tako trzymała, ale puściły śruby od belki pod silnikiem (czyli wzdłużnej do samochodu) dlatego całość tak wyszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 (edytowane) 1000 zł z cześćiami i robocizną razem za :- wymianę belki i zabezpieczenie antykorozyjne - uzupełnienie czynnika od AC (+ 200g) - nowa miska + wymiana oleju- wymiana płynu chłodniczego Szczęście w nieszczęściu iż usterka została wykryta, ponieważ byłoby wesoło przypadku złamania się belki na zakręcie Edytowane 29 Października 2013 przez LWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 1000 zł z cześćiami i robocizną razem za : - wymianę belki i zabezpieczenie antykorozyjne - uzupełnienie czynnika od AC (+ 200g) - nowa miska + wymiana oleju - wymiana płynu chłodniczego Szczęście w nieszczęściu iż usterka została wykryta, ponieważ byłoby wesoło przypadku złamania się belki na zakręcie Nowa belka 115zł z przesyłka - podkład akrylowy, środek konserwujący, papier ścierny, śrubki itp ok 60zł (trochę zachodu jest z dostaniem śrub, jak ktoś będzie potrzebował to pisać ) Jestem lalikiem i z wymianą zeszło mi w sumie 12godzin, trzy poranki zaoszczędzone 400zł za wymianie. Nowa miska kosztuje 75zł + klej ok 25zł LWA cena za wymianę tego wszystkiego nie jest wysoka, ale zawsze można część zrobić samemu i zaoszczędzić kilka PL-enów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 mi ten pas sie złamał i jezdzilem jeszcze tydzien czasu klima i chlodnice wszystko sprawne bylo i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Szczęście w nieszczęściu iż usterka została wykryta, ponieważ byłoby wesoło przypadku złamania się belki na zakręcie Ty, to chcesz nazwać belką? Ale szczęście że to w porę zauważyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_mc Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Witam Też jestem po wymianie belki, bardzo pomocna była instrukcja kolegi Borofik Przy okazji poprawiłem sporo rzeczy, mocowania osłon pod silnikiem, uzupełniłem brakujące spinki w nadkolach i zderzaku i teraz wszystko jest super sztywne Koszt nieduży ale satysfakcja z własnej roboty ogromna Poniżej 2 zdjęcia, "przed" i "po" operacji. belka w stanie rozkładu: po operacji: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 N16, to praktycznie to samo co Tino. U mnie to nastąpiło, więc się za to wziąłem w zeszłym roku.. https://picasaweb.go...gCOzlzsur8OTUJg# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 odgrzeje trochę kotleta. Moja nie jest tak zgnita jak u kolegi wyżej, ale ma dosc gruby nalot rdzy juz. NIe chce mi sie tego czyścic i zabezpieczać, bo wiem ze mozna kupic nowa, ale mam pytanie, ona jest przykręcona czy przespawana? wymienię to pod domem na lewarku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Już ktoś to opisywał bardzo szczegółowo. Cały dzień roboty. Ja też wymieniałem. Trzeba rozwiercić ok. 20 zgrzewów a nową belkę przykręciłem śrubkami M6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Już ktoś to opisywał bardzo szczegółowo. Cały dzień roboty. Ja też wymieniałem. Trzeba rozwiercić ok. 20 zgrzewów a nową belkę przykręciłem śrubkami M6. znalazłem, po tagach belka pod chłodnicą. A te śruby to na wylot i nakrętka z drugiej strony si ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Tak na wylot, ale na styku ścianki podłużnicy z blachą czołową belki. Ja założyłem po 5, 6 śrubek M6x20 na stronę i dokręciłem nakrętki z kołnierzem. Już jeżdżę ponad dwa lata i nie widzę luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Tak na wylot, ale na styku ścianki podłużnicy z blachą czołową belki. Ja założyłem po 5, 6 śrubek M6x20 na stronę i dokręciłem nakrętki z kołnierzem. Już jeżdżę ponad dwa lata i nie widzę luzów. Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek532 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Witam wszystkich jestem po wymianie beleczki i celem pomocy opiszę całą zabawę: 1. belka kupiona przez neta do wymiany należy przygotować: - almera 2 ze zgniłą belka dolną - nowa belka ( zamienniki bardzo słabo zabezpieczony antykorozyjnie, zabezpieczyć jak kto może i potrafi ) - Wiertarka - wiertła tytan 6 + 8 ( nity ósemki ) - młotek 2kg - młotek gumowy - przecinak - szlifierka kątowa - 20 śrub 6mm dł min 20mm - 40 podkładek 20 nakrętek - 2 śruby 12x1,25 dł. min 30mm ( ciężko dostać, nie próbować wkręcać 12 metrycznej ) MOCOWANIE ŁOŻA PODUSZKI SKRZYNI - 3 śruby 10x1,25 dł. min 20mm LEWE BOCZNE MOCOWANIE BELKI - zestaw narzędzi: klucze, śrubokręty - drut do odwieszenia chłodnic - rękawice wskazane - min 6 godzin roboty - min 6 browarów - dobrze by było mieć kanał... bez da rade ale będzie wiec ej zabawy NO TO DO ROBOTY 1. ściągamy zderzak, krzyżak pierwsza śruba we wnęce koła od osłoną, druga od dołu pod osłoną, trzecia pod kierunkiem przednim. Analogicznie z drugiej strony, Otwieramy maskę 5 klipsów plastikowych. Od dołu zderzak ma dwie łapy marne szanse że się czegoś trzymają bo mocowane są do zgniłej belki ale jakby co to 2 klipsy plastikowe. Uwaga na zatrzaski w błotnikach po jednym z każdej stronie na wysokości bocznych kierunków nie pourywać. ZDERZAK UWOLNIONY DO ZDJĘCIA. 2. Oryginalnie belka trzyma się na 3 śrubach od strony kierowcy, 2 śruby od dołu ( łoże skrzyni )ok 12 zgrzewów z każdej strony, dodatkowo jest zawinięta i zgrzana od góry do podłużnic ( i już wiesz po co gumówka ) 3. Na belce leżą: duża chłodnica bezpośrednio na 2 gumowych poduszkach, mała chłodnica klimy na 2 stojakach przykręconych do belki, wiązka elektryczna, nie zgubić i nie wyrzucić gumowych poduszek i podpór należy je wykorzystać w nowej belce. 4. Zaczynamy przewiercać wszystkie zgrzewy, ja nawiercałem 6 a potem na gotowe 8. Po nawierceniu wszystkich zgrzewów należy podwiesić chłodnice do ramy od góry, metoda dowolna ważne żeby nie spadły na ziemię ja użyłem drutu. Teraz najprzyjemniejsze młotek przecinak i napierdalanka Na bokach odbijamy lub tniemy jak komu wygodnie ogólnie łatwo odchodzi górę należy odciąć. 5. Nową belkę zaczynamy montować od strony kierowcy 3 oryginalnymi śrubami. Następnie dowiercamy na wymiar otwory w nowej belce na wzór otworów po przewierconych zgrzewach, sugeruję połowę opuścić nie ma sensu przykręcać więcej niż 8 śrubami. Po przyłapaniu jednej strony należy dopasować chłodnice, następnie przykręcamy dół 2 śruby 12x1,25 a na samym końcu nawiercamy prawą stronę i przykręcamy na gotowe. Zderzak zakładamy w odwrotnej kolejności do ściągania. Wszystkie plastikowe klipsy były w stanie lekko mówiąc marnym zarówno pod maska jak i od dołu przy osłonach wszystko skręciłem śrubami 6mm. Zauważyłem super sztywność zderzaka. 6. PROBLEMY: - po odcięciu lub odbiciu przecinakiem góry oryginalnych belek zostaną zadziory lub inne g..na ja w tym miejscu odgiąłem nowa belkę i tak nie ma tam możliwości podejścia więc odgiąłem to i przykręciłem nowa belkę tylko w osi - namęczyłem się najbardziej przy montowaniu chłodnic do nowej belki... przydało by się 8 rąk Mi zeszło 6 godzin, ale warto... cena za wymianę u magików min 500zł + belka Jestem średnio uzdolniony ale dałem rade... powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kammaol Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Też jestem po wymianie belki, zeszło prawie osiem godzin, robota dla dwóch osób (opinia osoby niedoświadczonej). Jak ktoś ma słabe nerwy to nie polecam... każda jedna śruba się ukręcała... ;-) Jeśli chodzi o składanie całości to polecam odkręcić górne mocowania chłodnic - to tylko sześć śrub z łatwym dostęptem a znacznie ułatwia pracę (pod warunkiem że nie ukręcą się wszystkie). Możemy sobie podnieść obie chłodnice ile dusza zapragnie a potem je opuścić kiedy belka jest na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek00 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Panowie, mnie też czeka ten temat. Mam dylemat czy wymieniać pas przedni czy tylko samą belkę pasa przedniego( gdzie mniej roboty). Nie wiem, co zastanę podczas rozbierania auta i wycinania tylko tego elementu, a następnie czy bedzie do czego przykrecić nowy element. Ma ktoś zdjęcia elementów które trzeba nawiercić, żeby przymocować nową belkę pasa przedniego? Ewentualnie przez telefon podał mi kilka uwag przed tą naprawą. POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Najpierw zdejmij zderzak i zobacz co tam masz i jak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek00 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Masz rację tak zrobię , a potem zapytam co i jak pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 (edytowane) Witam. Też mnie czeka sprawa tej belki. Tylko chciałem zapytać co sądzicie. Czy ratować belkę wspawkami z płaskowników czy coś, czy wymieniać tylko dół (widziałem ceny od 105 do 140 zł), czy może cały pas (w inter carsie kosztuje 165 zł). U mnie dolna belka póki co sypie się tylko po stronie kierownicy w górnej szerszej jej części. Daleko mi do tego co kolega marcin_mc pokazał na zdjęciu, ale jednak są rozwarstwienia blachy w postaci podobnej do zgorzeliny o grubości do 2 mm, ale po stronie wizaki kablowej od srodka belki. Po stronie zewnętrznej to bardziej wygląda jak rdzawy nalot który wystarczy przetrzeć papierem sciernym i będzie żywa blacha. Jeszcze jest sztywna, nie odgieła się nigdzie. Palcem nie jestem w stanie niczego urwać, za wyjątkiem wspomnianej górnej prawej części. Ale zdrowego na oko zostało może 1,5-2 milimietry, przynajmniej tak się wydaje. Nie wiem ile oryginalny element miał grubości. Przeraża mnie trochę cena 600 zł za robociznę, a somodzielnie też bym się wolał za to nie zabierać. Być może znajde kogoś po znajomych mechanicy, blacharze z kim bym mógł to zrobić...Spróbuje dorzucić zdjęcia. A jeszcze zapytanie do drugiego zdjęcia Marcina_mc. Co to za zgrubienia przy brzegach belki w miejscu gdzie już wiązka kabli idzie po łuku? Czy tam była wymieniana cała belka czy może był wycięty środek do brzegów i wspawane? Ładnie to wygląda ale jednak dziwnie Edytowane 7 Września 2014 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 (edytowane) ja kupiłem cały pas przedni lecz odciełem dolna belke i tylko ja wymieniłem jak masz mozliwosc kupienia tylko dołu to bierz dół wskazane aby samemu jeszcze ja zabezpieczyc antykorozyjnie co do spawania to zalezy ile chcesz almera pojezdzic jak krotko mozesz spawac jak dłuzej to wymieniaj takie jest moje zdanie o ile dobrze pamietam od momentu wykrycia bąbli na belce pojedziłem ze 3 lata az sie złamała całkowicie moj wczesniejszy link jak cos dowiedz sie czy jest dostepna jak szukałem to nigdzie nie znalazłem aby mnieli sam doł http://www.czesci24.pl/szczegoly/568025/belka-dolna-pasa-przedniego-nissan-almera-n16-03001202 Edytowane 7 Września 2014 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 (edytowane) "to zależy ile chcesz almera pojezdzic". Oj długo raczej jeszcze. Jeżdżę 6 lat i chciałbym jeszcze z pięć co najmniej zanim uskładam na coś nowszego. Żałuje teraz, że w pierwszym roku po zakupie nie zrobiłem mu porządnej konserwacji. Tą belke 5 lat temu wystarczyłoby przeczyścić i zabezpieczyć. Ogólnie na naprawy blacharskie wydałem już z 1200 zł. Nie wiem czy na naprawy czegokolwiek innego (np. alternator, rozrusznik, przepływomierz, czyszczenie szczek hamulcowych) wydałem tyle pieniędzy. Zakupów klocków czy tarcz nie liczę. Auto luks. Pół Europy zjeżdżone. Nigdy nie zawiódł. Tylko ta rdza. W intercarsie jest cały pas. Za 165 zł. http://www.motointegrator.pl/produkty/285783-pas-przedni-blic-6502-08-1632200p Edytowane 7 Września 2014 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 powiem tak ja swoja gorna czesc wywaliłem na złom bo taka cięka blaszka była ze nie wiem czy by lampy utrzymała dlatego lepiej sam doł kupic zawsze troche taniej a poza tym caly pas wymieniac to kupa roboty zeby złozyć i wygladało jak przed robota takze jak chcesz pojedzic to lepiej kup nie spawaj bo ze zdjec wychodzi ze juz blisko do przełamania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 (edytowane) Oryginalnie to ta dolna czesc jest zamocowana na srubach i zgrzewach, tak jak pisał Borofik? Chodzi mi o to czy zaspawać to czy może jednak przykrecic takim sposobem jak opisal? Sruby w miejsce zgrzewow i sruby jak oryginalnie? Jeszcze pytanko o cały pas. Pisałeś, że góra była kiepska, a co z dołem, lepszy był? Zastanawiam się czy kupic cały pas bo nie wiem czy ta poprzeczka co leci środkiem od frontu chłodnicy nie jest już teraz zbyt zjedzona w miejscu spawania z belką dolną. 60 złotych różnicy mi nie robi jeśli mam wydać dużo więcej za robotę... Edytowane 7 Września 2014 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 zamienik jest cienszy niz orginał ja skrecałem na sruby spawarki nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.