Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Belka pod chłodnicą. /tematy połączone/


Gość Badhed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To się nazywa belka pod chłodnica. Pas przedni to całość, czyli ta belka, pas z oczami na lampy i góra.

A to zgnite to norma w Almerach i ciesz się, ze tylko 4 i R ciężko chodziły, bo przy tym można zmielić całą skrzynię wewnątrz. Nie polecam. Zrób od razu wymianę tegoż elementu i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeszcze 3 poduchy zostały co trzymaja silnik trzeba miec pecha aby rozwalic skrzynie precej moze sie uszkodzic chłodnica co nie zmienia faktu ze trzeba robic odrazu

co do nazewnictwa jestem za dolnym pasem a belka nazywam ten ta wlanie wyzej belke ktora chorni przy stłuczkach chłodnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poduchy nie wytrzymały, dlatego poszła skrzynia szczekać. Belka jeszcze jako tako trzymała, ale puściły śruby od belki pod silnikiem (czyli wzdłużnej do samochodu) dlatego całość tak wyszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

1000 zł z cześćiami i robocizną razem za :
- wymianę belki i zabezpieczenie antykorozyjne

- uzupełnienie czynnika od AC (+ 200g)

- nowa miska + wymiana oleju
- wymiana płynu chłodniczego
 

Szczęście w nieszczęściu iż usterka została wykryta, ponieważ byłoby wesoło przypadku złamania się belki na zakręcie :D

post-8659-0-04163200-1383084779_thumb.jpg

Edytowane przez LWA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1000 zł z cześćiami i robocizną razem za :

- wymianę belki i zabezpieczenie antykorozyjne

- uzupełnienie czynnika od AC (+ 200g)

- nowa miska + wymiana oleju

- wymiana płynu chłodniczego

 

Szczęście w nieszczęściu iż usterka została wykryta, ponieważ byłoby wesoło przypadku złamania się belki na zakręcie :D

 

 

Nowa belka 115zł z przesyłka

- podkład akrylowy, środek konserwujący, papier ścierny, śrubki itp ok 60zł  (trochę zachodu jest z dostaniem śrub, jak ktoś będzie potrzebował to pisać )

Jestem lalikiem :) i z  wymianą zeszło mi w sumie 12godzin, trzy poranki :) zaoszczędzone 400zł za wymianie.

 

Nowa miska kosztuje 75zł + klej ok 25zł

 

LWA  cena za wymianę tego wszystkiego nie jest wysoka, ale zawsze można część zrobić samemu :) i zaoszczędzić kilka PL-enów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też jestem po wymianie belki, bardzo pomocna była instrukcja kolegi Borofik :)

 

Przy okazji poprawiłem sporo rzeczy, mocowania osłon pod silnikiem, uzupełniłem brakujące spinki w nadkolach i zderzaku i teraz wszystko jest super sztywne :)

 

Koszt nieduży ale satysfakcja z własnej roboty ogromna :)

 

Poniżej 2 zdjęcia, "przed" i "po" operacji.

 

belka w stanie rozkładu:

post-68591-0-09721700-1383212648_thumb.jpg

 

po operacji:

post-68591-0-20351700-1383212739_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

odgrzeje trochę kotleta.

Moja nie jest tak zgnita jak u kolegi wyżej, ale ma dosc gruby nalot rdzy juz.

NIe chce mi sie tego czyścic i zabezpieczać, bo wiem ze mozna kupic nowa, ale mam pytanie, ona jest przykręcona czy przespawana?

wymienię to pod domem na lewarku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ktoś to opisywał bardzo szczegółowo. Cały dzień roboty. Ja też wymieniałem. Trzeba rozwiercić ok. 20 zgrzewów a nową belkę przykręciłem śrubkami M6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ktoś to opisywał bardzo szczegółowo. Cały dzień roboty. Ja też wymieniałem. Trzeba rozwiercić ok. 20 zgrzewów a nową belkę przykręciłem śrubkami M6.

znalazłem, po tagach belka pod chłodnicą. A te śruby to na wylot i nakrętka z drugiej strony si ?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na wylot, ale na styku ścianki podłużnicy z blachą czołową belki. Ja założyłem po 5, 6 śrubek M6x20 na stronę i dokręciłem nakrętki z kołnierzem. Już jeżdżę ponad dwa lata i nie widzę luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na wylot, ale na styku ścianki podłużnicy z blachą czołową belki. Ja założyłem po 5, 6 śrubek M6x20 na stronę i dokręciłem nakrętki z kołnierzem. Już jeżdżę ponad dwa lata i nie widzę luzów.

Dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość maniek532

Witam wszystkich jestem po wymianie beleczki i celem pomocy opiszę całą zabawę:

1. belka kupiona przez neta do wymiany należy przygotować:

- almera 2 ze zgniłą belka dolną smile.gif

- nowa belka ( zamienniki bardzo słabo zabezpieczony antykorozyjnie, zabezpieczyć jak kto może i potrafi )

- Wiertarka

- wiertła tytan 6 + 8 ( nity ósemki )

- młotek 2kg

- młotek gumowy

- przecinak

- szlifierka kątowa

- 20 śrub 6mm dł min 20mm

- 40 podkładek 20 nakrętek

- 2 śruby 12x1,25 dł. min 30mm ( ciężko dostać, nie próbować wkręcać 12 metrycznej ) MOCOWANIE ŁOŻA PODUSZKI SKRZYNI

- 3 śruby 10x1,25 dł. min 20mm LEWE BOCZNE MOCOWANIE BELKI

- zestaw narzędzi: klucze, śrubokręty

- drut do odwieszenia chłodnic

- rękawice wskazane

- min 6 godzin roboty

- min 6 browarów

- dobrze by było mieć kanał... bez da rade ale będzie wiec ej zabawy

 

NO TO DO ROBOTY

1. ściągamy zderzak, krzyżak pierwsza śruba we wnęce koła od osłoną, druga od dołu pod osłoną, trzecia pod kierunkiem przednim. Analogicznie z

drugiej strony, Otwieramy maskę 5 klipsów plastikowych. Od dołu zderzak ma dwie łapy marne szanse że się czegoś trzymają bo mocowane są do zgniłej belki ale jakby co to 2 klipsy plastikowe. Uwaga na zatrzaski w błotnikach po jednym z każdej stronie na wysokości bocznych kierunków nie pourywać.

ZDERZAK UWOLNIONY DO ZDJĘCIA.

2. Oryginalnie belka trzyma się na 3 śrubach od strony kierowcy, 2 śruby od dołu ( łoże skrzyni )ok 12 zgrzewów z każdej strony, dodatkowo jest zawinięta i zgrzana od góry do podłużnic ( i już wiesz po co gumówka smile.gif )

3. Na belce leżą: duża chłodnica bezpośrednio na 2 gumowych poduszkach, mała chłodnica klimy na 2 stojakach przykręconych do belki, wiązka elektryczna, nie zgubić i nie wyrzucić gumowych poduszek i podpór należy je wykorzystać w nowej belce.

4. Zaczynamy przewiercać wszystkie zgrzewy, ja nawiercałem 6 a potem na gotowe 8. Po nawierceniu wszystkich zgrzewów należy podwiesić chłodnice do ramy od góry, metoda dowolna ważne żeby nie spadły na ziemię ja użyłem drutu. Teraz najprzyjemniejsze młotek przecinak i napierdalanka smile.gif Na bokach odbijamy lub tniemy jak komu wygodnie ogólnie łatwo odchodzi górę należy odciąć.

5. Nową belkę zaczynamy montować od strony kierowcy 3 oryginalnymi śrubami. Następnie dowiercamy na wymiar otwory w nowej belce na wzór otworów po przewierconych zgrzewach, sugeruję połowę opuścić nie ma sensu przykręcać więcej niż 8 śrubami. Po przyłapaniu jednej strony należy dopasować chłodnice, następnie przykręcamy dół 2 śruby 12x1,25 a na samym końcu nawiercamy prawą stronę i przykręcamy na gotowe.

Zderzak zakładamy w odwrotnej kolejności do ściągania. Wszystkie plastikowe klipsy były w stanie lekko mówiąc marnym zarówno pod maska jak i od dołu przy osłonach wszystko skręciłem śrubami 6mm. Zauważyłem super sztywność zderzaka.

6. PROBLEMY:

- po odcięciu lub odbiciu przecinakiem góry oryginalnych belek zostaną zadziory lub inne g..na ja w tym miejscu odgiąłem nowa belkę i tak nie ma tam możliwości podejścia więc odgiąłem to i przykręciłem nowa belkę tylko w osi

- namęczyłem się najbardziej przy montowaniu chłodnic do nowej belki... przydało by się 8 rąk smile.gif

 

Mi zeszło 6 godzin, ale warto... cena za wymianę u magików min 500zł + belka

Jestem średnio uzdolniony ale dałem rade... powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem po wymianie belki, zeszło prawie osiem godzin, robota dla dwóch osób (opinia osoby niedoświadczonej).

Jak ktoś ma słabe nerwy to nie polecam... każda jedna śruba się ukręcała... ;-)

 

Jeśli chodzi o składanie całości to polecam odkręcić górne mocowania chłodnic - to tylko sześć śrub z łatwym dostęptem a znacznie ułatwia pracę (pod warunkiem że nie ukręcą się wszystkie).  Możemy sobie podnieść obie chłodnice ile dusza zapragnie a potem je opuścić kiedy belka jest na miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, mnie też czeka ten temat. Mam dylemat czy wymieniać pas przedni czy tylko samą belkę pasa przedniego( gdzie mniej roboty). Nie wiem, co zastanę podczas rozbierania auta i wycinania tylko tego elementu, a następnie czy bedzie do czego przykrecić nowy element. Ma ktoś zdjęcia elementów które trzeba nawiercić, żeby przymocować nową belkę pasa przedniego? Ewentualnie przez telefon podał mi kilka uwag przed tą naprawą.

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Też mnie czeka sprawa tej belki. Tylko chciałem zapytać co sądzicie. Czy ratować belkę wspawkami z płaskowników czy coś, czy wymieniać tylko dół (widziałem ceny od 105 do 140 zł), czy może cały pas (w inter carsie kosztuje 165 zł). U mnie dolna belka póki co sypie się tylko po stronie kierownicy w górnej szerszej jej części. Daleko mi do tego co kolega marcin_mc pokazał na zdjęciu, ale jednak są rozwarstwienia blachy w postaci podobnej do zgorzeliny o grubości do 2 mm, ale po stronie wizaki kablowej od srodka belki. Po stronie zewnętrznej to bardziej wygląda jak rdzawy nalot który wystarczy przetrzeć papierem sciernym i będzie żywa blacha. Jeszcze jest sztywna, nie odgieła się nigdzie. Palcem nie jestem w stanie niczego urwać, za wyjątkiem wspomnianej górnej prawej części. Ale zdrowego na oko zostało może 1,5-2 milimietry, przynajmniej tak się wydaje. Nie wiem ile oryginalny element miał grubości. Przeraża mnie trochę cena 600 zł za robociznę, a somodzielnie też bym się wolał za to nie zabierać. Być może znajde kogoś po znajomych mechanicy, blacharze z kim bym mógł to zrobić...Spróbuje dorzucić zdjęcia.

 

A jeszcze zapytanie do drugiego zdjęcia Marcina_mc. Co to za zgrubienia przy brzegach belki w miejscu gdzie już wiązka kabli idzie po łuku? Czy tam była wymieniana cała belka czy może był wycięty środek do brzegów i wspawane? Ładnie to wygląda ale jednak dziwnie :)

 

 

post-25082-0-20741100-1410091440_thumb.jpg

post-25082-0-39169300-1410091462_thumb.jpg

post-25082-0-17510700-1410091475_thumb.jpg

post-25082-0-70333100-1410091486_thumb.jpg

post-25082-0-46349200-1410091510_thumb.jpg

post-25082-0-26390500-1410091522_thumb.jpg

post-25082-0-21286700-1410091550_thumb.jpg

post-25082-0-12622400-1410091566_thumb.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem cały pas przedni lecz odciełem dolna belke i tylko ja wymieniłem jak masz mozliwosc kupienia tylko dołu to bierz dół wskazane aby samemu jeszcze ja zabezpieczyc antykorozyjnie 

co do spawania to zalezy ile chcesz almera pojezdzic jak krotko mozesz spawac jak dłuzej to wymieniaj takie jest moje zdanie

o ile dobrze pamietam od momentu wykrycia bąbli na belce pojedziłem ze 3 lata az sie złamała całkowicie

moj wczesniejszy link jak cos dowiedz sie czy jest dostepna jak szukałem to nigdzie nie znalazłem aby mnieli sam doł

http://www.czesci24.pl/szczegoly/568025/belka-dolna-pasa-przedniego-nissan-almera-n16-03001202

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to zależy ile chcesz almera pojezdzic". Oj długo raczej jeszcze. Jeżdżę 6 lat i chciałbym jeszcze z pięć co najmniej zanim uskładam na coś nowszego. Żałuje teraz, że w pierwszym roku po zakupie nie zrobiłem mu porządnej konserwacji. Tą belke 5 lat temu wystarczyłoby przeczyścić i zabezpieczyć. Ogólnie na naprawy blacharskie wydałem już z 1200 zł. Nie wiem czy na naprawy czegokolwiek innego (np. alternator, rozrusznik, przepływomierz, czyszczenie szczek hamulcowych) wydałem tyle pieniędzy. Zakupów klocków czy tarcz nie liczę. Auto luks. Pół Europy zjeżdżone. Nigdy nie zawiódł. Tylko ta rdza.

 

W intercarsie jest cały pas. Za 165 zł.

 

http://www.motointegrator.pl/produkty/285783-pas-przedni-blic-6502-08-1632200p

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ja swoja gorna czesc wywaliłem na złom bo taka cięka blaszka była ze nie wiem czy by lampy utrzymała dlatego lepiej sam doł kupic zawsze troche taniej

a poza tym caly pas wymieniac to kupa roboty zeby złozyć i wygladało jak przed robota

takze jak chcesz pojedzic to lepiej kup nie spawaj bo ze zdjec wychodzi ze juz blisko do przełamania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie to ta dolna czesc jest zamocowana na srubach i zgrzewach, tak jak pisał Borofik? Chodzi mi o to czy zaspawać to czy może jednak przykrecic takim sposobem jak opisal? Sruby w miejsce zgrzewow i sruby jak oryginalnie?

 

Jeszcze pytanko o cały pas. Pisałeś, że góra była kiepska, a co z dołem, lepszy był? Zastanawiam się czy kupic cały pas bo nie wiem czy ta poprzeczka co leci środkiem od frontu chłodnicy nie jest już teraz zbyt zjedzona w miejscu spawania z belką dolną. 60 złotych różnicy mi nie robi jeśli mam wydać dużo więcej za robotę...

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...