adi76 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 (edytowane) Witam Jestem "chyba" szczęśliwym posiadaczem Nissana Primera P11 1.8 Powodów do narzekań nie mam - poza jedną sprawą, a mianowicie "nadmiernym braniem oleju" przez ten silnik. W związku z tym mam pytanie do szanownych kolegów / koleżanek, czy ktoś z Was robił wymianę pierścieni na tłokach, uszczelniaczy zaworów ? Jeżeli tak - to czy przyniosło to jakiś efekt ? Rozmawiałem bowiem z jednym mechanikiem i powiedział mi, że ponoć problem tkwi w konstrukcji tłoków i taka wymiana pomaga na krótko, a potem auto nawet więcej oleju bierze. Proszę o opinię, odpowiedzi osób które mogą to twierdzenie potwierdzić lub zanegować. Koszt takiego remontu to ok. 1200zł. Biorąc pod uwagę wartość auta - inwestycja raczej mało opłacalna. Jeżeli jednak miałoby to dać efekt - to może było by to warte zastanowienia. Z drugiej strony, czy może nie "olać" fakt "brania" oleju i jeździć dalej. Wydać te 1200zł na olej chyba by trzeba było przez kolejne przynajmniej 60 tyś km. (tyle tym autem nie zamieżam jeździć). Przy okazji zapytam, czy ma ktoś może jakiś patent, jak zminimalizować branie oleju przez ten silnik ? Edytowane 4 Marca 2011 przez adi76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 To znaczy ile oleju bierze. Trzeba by bylo zrobic pomiar cisnienia sprezania i wtedy bedziesz wiedzial co bedzie do roboty. Byc moze beda tylko uszczelniacze do wymiany. Chociaz na almerze pisza ze cos nie tak jest z tymi silnikami. Wadliwe pierscienie i uszczelniacze.Za 1200 zl to moze inny silnik z anglika. Jak zalozysz i bedzie dobrze to moze wtedy dluzej pojezdzisz. . Ty decydujesz. W sprawie olewania to powiem tak. Jezeli naprawde chesz tylko te 60tys km pojezdzic i zrobisz te kilometry predko to mozesz do oleju dodac cos w rodzaju motodoctora tylko nie motodoctora. Tylko pamietaj ze przy kazdej zmianie oleju bedziesz musial dodawac tego srodka do oleju. To tyle odemnie. Mysle ze dyskusja sie rozwinie. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Mam taki silnik, na 15 tys dolałem ok. 0,5 l jak na razie. To jest pierwsza dolewka pomiędzy przeglądami, wcześniej wyrabiał się od max do min na bagnecie pomiędzy wymianami. Dolewałem po 10 tyś bo na bagnecie było prawie min. ale myślę że jak bym nie dolał to też by się nic nie stało. Myślę że w tych autach widać ubytek tylko ze względu na małą pojemność miski olejowej (wchodzi oleju tyle co do silnika 1.0) Do podobnej pojemności w innej marce lałem prawie 5 l a tu ok. 3,5. Nie wiem jak się dalej sytuacja rozwinie. Przebieg to 160 kkm. Osobiście uważam, że jak auto wyrabia się między przeglądami od max do min na bagnecie to sio jest w normie (przecież tak czy inaczej każde auta zużywa trochę oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Nie napisałeś o najważniejszym- ile tego oleju auto pali. Jak jest to do 2-3 setek na 1kkm to ja bym zapomniał o temacie remontu, tylko dolewał jakiegoś niedrogiego oleju semi i tyle. Spalanie powyżej 0,5 litra na 1kkm może wkurzac i wtedy dopiero zacząłbym sie ewentualnie zastanawiać nad remontem (o ile planowałbym tym autem jeszcze pojeździć dobre kilkadziesiąt kkm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 nie jestem pewien ale w tym aucie różnica pomiędzy max a min na bagnecie to chyba właśnie jest 0,5 l. poza tym te silniki mają jeszcze jedną przypadłość, jeżdżą jak 1,6 a palą jak 2,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 (edytowane) Ja tam na dynamikę tego silnika nie narzekam, tyle że przy wyższych obrotach dopiero zaczyna się pobór oleju :-) Teraz jestem w trakcie testu: - dolewka oleju do poziomu max. na bagnecie - jazda bez większego kręcenia (tak do 4 tyś. max) Zobaczę jak się będzie przedstawiać sytuacja. Nadal czekam na opinie osób które jednak podjęły temat wymiany pierścieni. Przy okazji zapytam jeszcze o jedną rzecz. Jaki olej polecacie do tego silnika ? Aktualnie jeżdże na Shell'u 10w40 (+ dolewki z mobil'u). Niedługo czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad przejściem na Valvoline Maxlife, ewentualnie Castrol Magnatec. Który z tych dwóch wg Was będzie lepszy? Edytowane 5 Marca 2011 przez adi76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 ja leje pełny syntetyk chyba texaco...zreszta czy to nie wszystko jedno...oznaczenie sie liczy a nie marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Witam, Ja do swoje Almery też dolewam olej. Kto robił pierścienie? Pozdrawiam M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinson85 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 (edytowane) ja mam castrol edge 5w30 i nie dolewam. a z którego roku masz tą P11.144 Edytowane 17 Grudnia 2011 przez robinson85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 jestem na świeżo po wymianie pierścieni i uszczelniaczy. pojeżdzę trochę i dam znać jak się sprawy mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supersopel Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Adi76, jak po tym remoncie, przestał żreć olej? Powiedz przy okazji ile Cię kosztowała ta naprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
itas22 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Witam kolegów ja posiadam również p11 1.8 16V z 2001 roku i podobnie zrzera spore ilości oleju jestem już po konsultacjach z kilkoma mechanikami i prawdopodobnie są to uszczelniacze zaworowe ale nie spodziewam się że po naprawie auto przestanie zjadać olej a raczej tylko się ograniczy gdyż na większości forów są opinie iż te silniki po prostu tak mają :/ co do kolegi z papierosami w książce serwisowej mojej primerki pisze że ilość oleju w silniku to 2,7 litra i więcej mi nie wchodzi więc jak zmieściłeś 3,5 litra?? Aha moje konsultacje z mechanikami i ich wyceny postawiły sprawę na kwocie 1100 - 1600 złoty razem z częściami. Posiadam jeszcze almere 1.4 16V z 96 roku przebieg nie znany szacunkowo ok 300 000 nadal bez remontu jeżdże to tak na marginesie Zapomniałem jeszcze dodać iż wlałem w ostatnim czasie takie specyfiki jak cardoctor i ceramizer ale ani jeden ani drugi nie przyniósł żadnych efektów, myślę że te środki dają efekty tylko w przypadku gdy silnik jest dobry a po prostu z wiekiem auta i jego przebiegiem powstaje "syf" na jego częściach wewnętrznych i środki te oczyszczą i uszczelnią ewentualne drobne rysy a jak w grę wchodzi wymiana uszczelniaczy lub pierścieni żaden środek ci nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anmac Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 A czy pierścienie i uszczelniacze tylko z ASO czy może jest jakiś dobry zamiennik. U mnie żłopie ok 1.5 na 1000 i co dziwne nic nie dymi, sinik ładnie kręci , plam po oleju nie ma. Motor 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Z ASO zapłacisz za ASO! Dowiedz się co najwyżej jakiej firmy były stosowane, . Bez problemu dostaniesz poza ASO. Dobry mech. może poleci inne ale z górnej półki i da gwarancje. W SERCE warto kupić dobre graty:) i nie jeździć poniżej 2000obr.+dobry olej. I tak jak u mnie problem nie występuje, prawie 200tyś w tym 150tyś z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 U mnie na liczniku 212kkm w tym 30kkm na lpg(ale to przeciez nic nie zmienia ) i poboru oleju nie zauważam. Wymiana oleju z filterkami co 10kkm, zalewam go 10w40. Wchodzi 3l maksymalnie. Dodatkowo dałem mu co wymiane ceramizer do oleju. Moje spostrzeżenia sa takie że jałowe obroty mi się troszkę obniżyły i kształtuja się na poziomie 650 obr/min. Regulowałem je kilka razy, ale nie chce byc inaczej - widocznie jakies pozytywne działanie ceramizera jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Zastanawiam sie nad jednym brat ma przejechane ponad 200tyś i też mu nie bierze oleju co ciekawe leje ten ceramizer ale czy to zasługa tego specyfiku? Kiedyś widziałem tłok z takiego silnika 1,8 który też brał dużo oleju i co przykuło moją uwage to to że pierscienie były zapieczone od nagaru . Jeśli są zapieczone i się nie mogą rozprężać to raczej nie ma możliwości żeby dobrze uszczelniały a co za tym idzie każdy wie . Czy ktoś próbował stosować Motul engine clean ? Wiem że działa bo tydzień temu płukałem micre k12 a to co wylałem po płukance z silnika troche mnie zaskoczyło dosłownie smoła . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam Dziś dostałem oficjalną odpowiedź z Nissana Pacific Cars. W silniku QG18DE, na bagnecie,między min a max mieści się 0,6l oleju. Ja mam przejechane 201tyś, i na 1tys bierze wspomniane przeze mnie 0,6l o ile są to prawdziwe dane. Nie wspomnę już o uciekającym oleju przez uszczelkę pod deklem zaworów. Czy koledzy także mają problem aby na zimnym silniku odkręcić korek wlewu oleju? Mam podejrzenie że pod pokrywą wytwarza się jakieś podciśnienie które zasysa i stąd mój problem z okręceniem korka. Jakieś sugestie? A może wytwarza się ciśnienie które wypycha korek a przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów? Czyżby zapchana odma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Wygląda to na zatkaną odmę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 No to teraz pytanie, jak sprawdzić czy to rzeczywiście zatkana odma. Czy czyszczenie jest skomplikowane? Czy istnieje jakieś "Zrób to sam" z photostory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Adi76, jak po tym remoncie, przestał żreć olej? Powiedz przy okazji ile Cię kosztowała ta naprawa. Minęło już 2.5 roku od remontu silnika mojej primerki, i mogę już co nieco powiedzieć. A więc tak, zacznę od tego że remont w moim przypadku obejmował wymianę: Kpl. śrub (81030900) - AJUSA - 75zł Zestaw do głowicy (52203200) - AJUSA - 325zł Pierścienie (80 00585 1 0 000) - KOLBENSCHMIDT - 276zł Koszt robocizny: 700zł Od wymiany zrobiłem już ok. 30.000km, od wymiany do wymiany oleju ubywa ok. 200ml. Ma to pewnie związek z tym że czasami lubię wkręcić autko na wyższe obroty (wtedy tak ładnie mruczy :-) Niemniej jednak mogę powiedzieć z czystym sumieniem że nie żałuję żadnej wydanej złotówki na ten remont. Jeżeli komuś fajnie się jeździ primerą i ma ochotę nią jeszcze pośmigać - wymianę mogę polecić. Pewnie przez ten czas wydałbym już ładnych kilka stówek na dolewki oleju. W moim przypadku na 1000km dolewałem 1litr oleju. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania - służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Minęło już 2.5 roku od remontu silnika mojej primerki, i mogę już co nieco powiedzieć. A więc tak, zacznę od tego że remont w moim przypadku obejmował wymianę: Kpl. śrub (81030900) - AJUSA - 75zł Zestaw do głowicy (52203200) - AJUSA - 325zł Pierścienie (80 00585 1 0 000) - KOLBENSCHMIDT - 276zł Koszt robocizny: 700zł Od wymiany zrobiłem już ok. 30.000km, od wymiany do wymiany oleju ubywa ok. 200ml. Ma to pewnie związek z tym że czasami lubię wkręcić autko na wyższe obroty (wtedy tak ładnie mruczy :-) Niemniej jednak mogę powiedzieć z czystym sumieniem że nie żałuję żadnej wydanej złotówki na ten remont. Jeżeli komuś fajnie się jeździ primerą i ma ochotę nią jeszcze pośmigać - wymianę mogę polecić. Pewnie przez ten czas wydałbym już ładnych kilka stówek na dolewki oleju. W moim przypadku na 1000km dolewałem 1litr oleju. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania - służę pomocą. jaką oliwę zalałeś do motoru? Robiłeś szlif głowicy? gdzie kupiłeś graty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 jaką oliwę zalałeś do motoru? Robiłeś szlif głowicy? gdzie kupiłeś graty? Valvoline Maxlife 10W40 - od czasu remontu leję tylko ten olej. Głowica była planowana. miejsca zakupu nie pamiętam - po prostu dzwoniłem po różnych hurtowniach, aż w końcu trafiłem na taką, w której dostałem pierścienie Kolbensmidt'a i zestaw do głowicy AJUSA. Osobiście nic innego bym nie kupował. Poczytałem trochę i ponoć te Kolbensmidt'y są najlepsze, a AJUSA szła na pierwszy montaż, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kierowca1990 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Nie gazujcie tycch primer to wam pojezdza ) wiem to z wlasnej autopsji do gazu to lepiej niemca kupic i go zajechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Jeśli dobrze zagazowane i mapa nie uboga to nie ma sie czego bać olej syntetyk i tylko syntetyk nie cisnąć na zimnym silniku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Nie gazujcie tycch primer to wam pojezdza ) wiem to z wlasnej autopsji do gazu to lepiej niemca kupic i go zajechac hehehe Kolego SR20DE to najlepszy silnik do gazu jaki znam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.