kn Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Witam kolegów, Mam problem z którym bujam się już od jakiegoś czasu. Auto: WP11.144 2.0 benzyna z LPG BRC S24, skrzynia CVT, przebieg 230 kkm, na LPG 80 kkm. Opis problemu: Przerywa gdy jest mocno rozgrzany (tak po półgodzinnej jeździe w korku) przy niższych obrotach (1000-2500/3000) gdy pedał gazu jest trochę wciśnięty, czyli jak chcemy lekko przyspieszać. Przy mocniejszym lub na maxa problemu nie ma - wtedy nawet w niskim zakresie nie ma przerywania. Efekt jest zarówno na LPG jak i na PB. Efekt przerywania jest taki, że nie pali na jeden cylinder - co też potwierdza odczyt błędu, który czasem wyskakuje, czyli P0303 "cylinder number 3 misfire". Dodatkowo przy jeździe na benzynie gdy przerywa czuć w aucie benzyną - czyli generalnie wtryski ok, w sumie wtryski wyklucza też instalacja LPG bo na niej też przerywa. Co było zrobione, sprawdzone: Idąc drogą dedukcji: nowe świece NGK BKR6EY-11 (zwykle te zakładałem), nowe przewody zapłonowe NGK, nowa kopułka i palec rozdzielacza. Przerywanie nadal. Potem kombinowanie ustawieniem zapłonu - zgodnie z sugestią kolegi z forum, że łańcuch mógł się wyciągnąć, ale nadal przy maksymalnym przyspieszeniu zapłonu szarpie. Wymieniłem też niedawno cały aparat zapłonowy, ale niestety bez zmian. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego oraz procedura uczenia wolnych obrotów - bez zmian. Badanie ELM327 - przepływomierz ok - podaje dane prawidłowe no i po odłączeniu wtyczki od przepływomierza też przerywa. Sonda lambda też ok - sinusoida w zakresie 0.1V - 0.8V. Jakieś pomysły, sugestie? Bo już mi się moje wyczerpały i nie wiem co dalej... Poza tym auto przyspiesza dobrze, ładnie ciągnie w wysokich obrotach, spalanie też na przyzwoitym poziomie. pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 - przepływomierz ok - podaje dane prawidłowe no i po odłączeniu wtyczki od przepływomierza też przerywa. jak byś odłączył wtyczkę od przepływomierza to wywala odrazu błąd i do tego nie można wkręcić auta na wyższe obroty, chyba staje na 1500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 jak byś odłączył wtyczkę od przepływomierza to wywala odrazu błąd i do tego nie można wkręcić auta na wyższe obroty, chyba staje na 1500 Zgadza się, jak odłączam wtyczkę od przepływomierza wywala błąd i obroty dochodzą zdaje się do max 2000, nie więcej. Przy odłączonym przepływomierzu też poszarpuje. pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 spróbuj podmienić czujnik wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A czy na wolnych obrotach,, na luzie też coś się dzieje, tzn. czy chodzi nierówno na 3cylindrach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 a ciśnienie na cylindrze jest gitt/??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Na luzie silnik chodzi rowno. @Dino: dzieki za sugestie z cisnieniem, dzis mierzylem i tak: 1 16 2 9 3 13 4 13 Na pierwszy rzut chyba popychacze zaworow, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 próba olejowa była?? silnik raczej do remontu, dwa pierwsze cylindry coś mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Próby olejowej nie robiliśmy. W sumie można było zrobić aby wykluczyć, bądź potwierdzić pierścienie. Jakie są szanse, że to "tylko" popychacze? pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Jakie są szanse, że to "tylko" popychacze? nikła nie słyszałem aby aż tak puszczały uszczelniacze na zaworach ale hmmm są różne przypadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Problem przerywania rozwiązany, przyczyna błacha... lewe powietrze - dziura w wężu od kolektora ssącego do zdaje się wspomagania... Warto jednak dwa razy sprawdzić szczelność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.