Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik temperatury zewnętrznej


Gość tata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanko do znawców Note,gdzie dokładnie może znajdować się ten czujnik temp. zew. gdy wciskam przycisk trip. to wyświetla mi się magiczne 19 stopni i za cholerkę nie drgnie w górę a przecież wczoraj i dziś było piknie na dworze i ciepło(łódź),czy się coś zabrudziło czy inna dolegliwość????? :rolleyes2:

PS. fotki mile widziane z lokalizacją tego umiejscowienia.

PS.miało byc w temacie -,,temp''a wyszlo jak wyszło sory!!!!!!!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh,Tata,Tata :rolleyes:

Mam dla Ciebie propozycję... ;)

 

Weź patyczek ok30cm (coś NIE ostrego)

Otwórz maskę, stań przodem do autka.

Po prawej stronie przed chłodnicą obok klaksonu (w czarnym plastiku) widać mały ZIELONY kwadracik do którego wchodzą kabelki [to jest ten czujnik]

Lekko poruszaj kabelkami i złączką ("narzędziem :sindbad: ) i będzie ok

 

Ja tak zrobiłem i do dziś jest ok.

 

W zielonej kostce jest termistor którego oporność spada ze wzrostem temperatury. Widocznie jakiś tlenek metalu powoduje większą rezystancję (zaniżanie wskazań na desce rozdzielczej)

To jest edit,z tematu już istniejącego,napisał to kolega Notesik.A wystarczyło wpisać"zewnętrzny czujnik temperatury"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh,Tata,Tata :rolleyes:

Mam dla Ciebie propozycję... ;)

 

Weź patyczek ok30cm (coś NIE ostrego)

Otwórz maskę, stań przodem do autka.

Po prawej stronie przed chłodnicą obok klaksonu (w czarnym plastiku) widać mały ZIELONY kwadracik do którego wchodzą kabelki [to jest ten czujnik]

Lekko poruszaj kabelkami i złączką ("narzędziem :sindbad: ) i będzie ok

 

Ja tak zrobiłem i do dziś jest ok.

 

W zielonej kostce jest termistor którego oporność spada ze wzrostem temperatury. Widocznie jakiś tlenek metalu powoduje większą rezystancję (zaniżanie wskazań na desce rozdzielczej)

To jest edit,z tematu już istniejącego,napisał to kolega Notesik.A wystarczyło wpisać"zewnętrzny czujnik temperatury"

 

albo ja już nie kumam albo strasznie zawile tłumaczysz,po prawej stronie czarne podłużne pudełko po otwarciu go w środku przekazniczki /styczniki i bezpieczniczki o to chodzi. tam jest niby taki mały zielony cipideusz wyjołem poruszałem zrobiło sie na wskaźniku 22 Celsjusza .bo jeżeli nie tak się zgadujemy to chyba fotkę strzele a ty zaznaczysz strzałką gdzie grzebać a klaksonu to nie mogę namierzyć a nie miałem kogo poprosić aby naciskał sygnał, a ja szukam :lol :lol:

 

tata-pierdoła B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata,ale to był cytat z postu kolegi Notesika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też wspomnieć, że czujnik działa z pewną bezwładnością a tym samym opóźnieniem. Biorąc pod uwagę wczorajsze temperatury w Polsce, czujnik znajdujący się "wewnątrz" samochodu mógł pokazywać temperatury rządu 20C. Poczekaj do jutra - ma być znacznie cieplej. Podejrzewam, że z czujnikiem jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam problem z tym czujnikiem poruszałem tymi kabelkami ale nadal wskazania miedzy 8-10 stopni

żeby się do niego dostać wystarczy zdjąć atrape wlotu nad zderzakiem czy jeszcze poczekać na wyższe temp

Edytowane przez adamo130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać w archiwum, fakt, że głębokim, ale jednak.

Najprawdopodobniej nic nie jest uszkodzone, tylko TTTM, niestety. Otóż temp. spada szybko na czujniku - ale rośnie tylko i wyłącznie jak przez bodaj 10 czy 15 minut jedziemy bez przerwy z prędkością 40 km/h. Jak zwolnimy to od nowa - durne i bez sensu.

Ale durnie jest umieszczony czujnik (przy chłodnicy), więc jakby reagował normalnie, to by na światłach każdy miał 60 stopni od razu.

Program napisali do tego termometru i dlatego tak durnie jest. Szczególnie o tej porze roku, gdy może być plus 25 stopni w dzień, a jeśli ktoś jeździ po mieście i wyjechał z domu o 7 rano, to cały dzień mu się pokaże +5 lub +8 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być u Was coś uszkodzone, bo mój wskażnik temperatury zewnętrznej działa prawidłowo i zawsze wskazuje fakryczną temperaturę jaka jest na zewnątrz, oczywiście w cieniu.

 

Czesław po prostu albo nie zwracasz na to uwagi, albo jeździsz w innych warunkach temperaturowych albo spełniasz warunki nie do spełnienia w mieście. I tyle.

Wszystkie Note tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez mała mogę się podpiąć pod to co piszecie,ale...

No właśnie.Zaczyna pokazywać prawidłowy odczyt w czasie jazdy,ale po wyłączeniu  i nawet kilkugodzinnym postoju pokazuje temp. zbliżoną.Przykład:Jadąc w czasie mrozu ok-10st wjechałem do garażu.Rano pokazał mi właściwe -4 ( mam patyk w garażu)

Drugi przykład:temp w dzień ok -3,auto pozostawione na noc ,rano od razu pokazało -7.A wczasie jazdy urosło do-9

Więc nie ma czegoś takiego jak powrót do 2 st czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesław po prostu albo nie zwracasz na to uwagi, albo jeździsz w innych warunkach temperaturowych albo spełniasz warunki nie do spełnienia w mieście. I tyle.

Wszystkie Note tak mają.

 

Przykro mi, że mi nie wierzysz. Napisałem prawdę. Kiedy zacząłem jeździć moim note, specjalnie obserwowałem temperatury na wskazania termometru i faktycznej temperatury. W samochodzie miałem zawsze wskazanie temperatury aktualnej w cieniu. Jeżdżę w wiekszości w warunkach miejskich. Jeśli mimo to nie wierzysz, to Twoja sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u nas Czesław można powiedzieć że działa w miarę prawidłowo  :

Ciekawe czy ktoś z was pamięta jeszcze z wcześniejszych lat kolegę Notka,on cały czas walczył z serwisem o czujnik i wskazania termometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeslaw - ale problem ujawnia się o tej porze roku: zimą działa ok, latem też. Problem jest wtedy, gdy ktoś np. rano wsiądzie do auta, gdzie na zewnątrz ma +5 stopni i jeździ cały dzień na zasadzie takiej, że przejedzie kilka km w warunkach miastowych (bez spełnienia ww. warunków), to mimo że na zewnątrz się ociepli do np. +25 stopni, temperatura na wskazaniu podniesie się ledwie, ledwie o max. kilka stopni i nie zbliży się nawet do tych +25 stopni!

Ale wystarczy, że masz kawałek drogi, na której spełnisz warunki (wystarczy chyba 8 czy 10 minut jechać pow. 40 km/h, nie pamiętam), to temp. na wskazaniu rośnie bardzo szybko do tej właściwej i prawdziwej na zewnątrz.

Przykro mi, że nie wierzysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez mała mogę się podpiąć pod to co piszecie,ale...

No właśnie.Zaczyna pokazywać prawidłowy odczyt w czasie jazdy,ale po wyłączeniu  i nawet kilkugodzinnym postoju pokazuje temp. zbliżoną.Przykład:Jadąc w czasie mrozu ok-10st wjechałem do garażu.Rano pokazał mi właściwe -4 ( mam patyk w garażu)

Drugi przykład:temp w dzień ok -3,auto pozostawione na noc ,rano od razu pokazało -7.A wczasie jazdy urosło do-9

Więc nie ma czegoś takiego jak powrót do 2 st czy jakoś tak.

 

Czytając to co pisaliście powyżej zwróciłem dokładnie uwagę jak jest u mnie:

Przykład 1: przyjechałem w dzień, temp. ok +14 st, następnego dnia rano wsiadam a tu od razu mi miga +3 st (termometr domowy na 1 piętrze pokazywał +4 st). Przykład 2: Jechałem wieczorem, gdy gasiłem silnik pokazywał +9 st. Po 4 godzinach (już w nocy) uruchomiłem silnik. Pokazywał +9st, po około 30 sekundach +8st, po około 1,5 minuty +7 st, 2,5 minuty +6 st, po 4 minutach pokazał +4 stopnie i tak mu już zostało. Gdy dojechałem do domu rzut oka na termometr: +5 st (na 1 piętrze więc pokazuje dość dokładnie).

Reasumując. Mój pokazuje prawidłowe temperatury, choć czasami trzeba dać mu na to kilka minut. 

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwila w garażu sprawdzić temperaturę. W samochodzie (silnik nie odpalany i zimny, stoi od wczoraj) pokazuje 11 stopni w garażu termometr wskazuje 13 stopni a na zewnątrz jest 17. 

Podpisuję się pod Jacko i Czesławem bo tak powinien działać termometr. :)

Gdyby pokazywał mi tak jak opisuje tadekol to bym go olał i kupił sobie zwykły po kabelku. Bo co to za termometr gdy do sprawdzenia temperatury muszę spełniać jakieś bredne wymogi i odpowiednie warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek (i Jasyr) - mam wrażenie, że nie zrozumieliście:

- termometr prawidłowo pokazuje SPADKI temperatur,

- termometr prawidłowo pokazuje temperaturę po DŁUŻSZYM postoju

Więc Twoje opisane przypadki w ogóle nie mają nic wspólnego z tym, o czym pisałem - i w tych opisanych przez Ciebie warunkach OCZYWIŚCIE, że termometr działa prawidłowo!

Czego nie zrozumiałeś - chętnie wytłumaczę?

I teraz meritum, bo normalnie ręce opadają, kiedy ja piszę o wzroście temperatury, a Wy odpowiadacie, że "temperatura SPADA prawidłowo": to jest PROGRAM, który jest w każdym Note, tylko nie każdy jeździ w takich warunkach, gdy widać jego wadę.

Proszę się wczytać co napisałem. Zrozumiecie, być może nie rozumiecie :)

Edytowane przez tedekol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się poddaję. Czytałem kilka razy i doszedłem do takiego wniosku. Skoro mi działa poprawnie to po jakiego sobie komplikuje życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tedekol,wszystko zrozumiałe i jasne.Ale...

Właśnie to testowałem dzisiaj.Wyjazd z domu przy +1,trasa ok 12km ,temperatura owszem pokazała się prawidłowa.

Parkowanie pod zakładem od godz 7.30 do 11.30,odpał i wejście na temperaturę i odczyt +19 bez jazdy.Nie musiałem jeździć żeby pokazał prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz, bo widzę, że tak prosta sprawa stała się trudna :) Ale winnym jest tutaj akurat Nissan, bo IMHO skomplikować tak prostą rzecz jak termometr to jakieś jaja.

1) Po postoju dłuższym niż jakieś chyba 2 godziny (nie pamiętam ile dokładnie) - wskazanie będzie PRAWIDŁOWE.

2) Przy SPADKU temperatur podczas jazdy - prawidłowe.

3) Przy wzroście - różnie. Jeśli klient jedzie co najmniej przez bodaj 10-15 minut co najmniej 40 km/h BEZ ZWALNIANIA poniżej tej prędkości - temp. będzie rosła prawidłowo.

4) Jeśli natomiast NIE spełni tych warunków i będzie jechał nawet godzinę i nawet szybciej niż 40 km/h, ale co kilka minut będzie np. stawał na światłach, to temp. będzie rosła nienormalnie wolno.

I jeśli w pkt. 4) rano sobie wsiądziemy do auta przy np. +5 st., pojedziemy do pracy NIE spełniając powyższych warunków, a po 1/2 godzinie wyjdziemy z pracy, gdy już będzie +25 st. i dalej nie spełnimy ww. warunków jazdy, to temp. co prawda będzie rosła, ale nienaturalnie wolno i przy takim cyklu jazdy przez cały dzień wzrośnie nam max. o kilka stopni - MIMO ŻE NA ZEWNĄTRZ jest +25 st.

Już jasne?:)

Jak niejasne, to wytłumaczę 17 razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK!,OK!

Po prostu pobierznie przeczytałem Twojego posta  sugerując się poprzednimi,a w nich nie pisałeś o dłuższym postoju.

Nie ma co dalej dywagować na tan temat,wszystko jasne.

 

I TO BY BYŁO NA TYLE :D

Jak powiedział pewien wieszcz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie jasne bo u mnie tak nie ma. Gdzie wyczytałeś, że trzeba jechać ze stałą prędkością 40 km/h ????  Czy termpmetr w samochodzie ma także wmontowany prękościomierz ???. :wave: Jak dla mnie to nie normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesław - a czytałeś wcześniej? Przecież pisałem, że to NIENORMALNE, ale tak głupio wymyślił Nissan. Czemu? Też pisałem - bo czujnik umieszczony głupio (nad chłodnicą).

W pewnym sensie tak - termometr ma zamontowany prędkościomierz. A mówiąc precyzyjniej, termometr jest sterowany komputerem auta przez CAN, gdzie są WSZYSTKIE sygnały, w tym prędkości, czasu, komendy, impulsy itp. I ma specjalny program, wg którego działa.

Gdzie wyczytałem?

Tutaj kiedyś w archiwum.

Po drugie w poufnych materiałach Nissana - w ASO wiedzą o tym tylko w tych, co klient "nie darował" termometru, a jako że tak się składa, że jest on jako całość z zegarami, to żeby nie wymieniać całych zegarów, posiłkowali się takim info prosto z fabryki.

Choć w archiwum kiedyś czytałem, że komuś wymienili zegary, bo jeszcze o tym nie wiedzieli.

I tak gwoli ścisłości - jak uważasz, że tak nie masz, to masz prawo... być szczęśliwym.

Bo po prostu nie wiesz, że tak masz :) Bez urazy. Nie będę kłamał, że "tak nie masz", żeby tylko skłamać i poprawić komuś samopoczucie.

 

P.S. Nie wierzysz dalej? Weź przyklej do oryginalnego czujnika temp. jakikolwiek inny, może być taki z marketu za 20 zł, rozgrzej silnik, auto - i stań na światłach na 2 minuty. Już po paru sekundach temp. wskazywana wzrośnie do niebotycznych rozmiarów.

Edytowane przez tedekol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać w archiwum, fakt, że głębokim, ale jednak.

Najprawdopodobniej nic nie jest uszkodzone, tylko TTTM, niestety. Otóż temp. spada szybko na czujniku - ale rośnie tylko i wyłącznie jak przez bodaj 10 czy 15 minut jedziemy bez przerwy z prędkością 40 km/h. Jak zwolnimy to od nowa - durne i bez sensu.

Ale durnie jest umieszczony czujnik (przy chłodnicy), więc jakby reagował normalnie, to by na światłach każdy miał 60 stopni od razu.

Program napisali do tego termometru i dlatego tak durnie jest. Szczególnie o tej porze roku, gdy może być plus 25 stopni w dzień, a jeśli ktoś jeździ po mieście i wyjechał z domu o 7 rano, to cały dzień mu się pokaże +5 lub +8 stopni.

Prosto z service manuala:

 

AMBIENT TEMPERATURE INPUT PROCESS

The auto amp. includes a processing circuit for the ambient sensor input. However, when the temperature

detected by the ambient sensor increases quickly, the processing circuit retards the auto amp. function. It only

allows the auto amp. to recognize an ambient temperature increase of 0.33°C (0.6°F) per 100 seconds.

As an example, consider stopping for a few minutes after high speed driving. Although the actual ambient temperature

has not changed, the temperature detected by the ambient sensor will increase. This is because the

heat from the engine compartment can radiate to the front grille area, location of the ambient sensor.

 

Dotyczy to stabilizacji pracy w przypadku układ klimatyzacji automatycznej - ale sterowanie jest parametryzowane również przez czujnik nasłonecznienia, ostatecznie to ten odczyt decyduje o podawanej temp. otoczenia.

 

pozdrawiam dociekliwych:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpatrywałem klimę ręczną, ale generalnie wnioski są jednakowe - choć szczegółami mogą się różnić, jednak ogólne (głupie, powiedzmy sobie szczerze i niespotykane przeze mnie w żadnym innym aucie rozwiązanie!) wnioski idą w tym samym kierunku.

Czemu tak jest?

Nie wiem.

Może sobie jakiś pseudo-"enżyninjier" zaprojektował wiązkę kabli oraz miejsce mocowania czujnika temp. w tym głupim miejscu, wyprodukowano czy też zamówiono 1 milion wiązek, a potem koszty nie pozwoliły się z tego wycofać. Więc napisano program - też durny. Choć moze to 0,0001% mądrzejsze niż nagły wzrost temp. na światłach.

Ale to nie tłumaczy głupoty Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...