Gość tata Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 (edytowane) Witam Mam pytanko do znawców Note,gdzie dokładnie może znajdować się ten czujnik temp. zew. gdy wciskam przycisk trip. to wyświetla mi się magiczne 19 stopni i za cholerkę nie drgnie w górę a przecież wczoraj i dziś było piknie na dworze i ciepło(łódź),czy się coś zabrudziło czy inna dolegliwość????? PS. fotki mile widziane z lokalizacją tego umiejscowienia. PS.miało byc w temacie -,,temp''a wyszlo jak wyszło sory!!!!!!! Pozdrawiam Edytowane 28 Czerwca 2011 przez tata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Eh,Tata,Tata Mam dla Ciebie propozycję... Weź patyczek ok30cm (coś NIE ostrego) Otwórz maskę, stań przodem do autka. Po prawej stronie przed chłodnicą obok klaksonu (w czarnym plastiku) widać mały ZIELONY kwadracik do którego wchodzą kabelki [to jest ten czujnik] Lekko poruszaj kabelkami i złączką ("narzędziem :sindbad: ) i będzie ok Ja tak zrobiłem i do dziś jest ok. W zielonej kostce jest termistor którego oporność spada ze wzrostem temperatury. Widocznie jakiś tlenek metalu powoduje większą rezystancję (zaniżanie wskazań na desce rozdzielczej) To jest edit,z tematu już istniejącego,napisał to kolega Notesik.A wystarczyło wpisać"zewnętrzny czujnik temperatury" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tata Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Eh,Tata,Tata Mam dla Ciebie propozycję... Weź patyczek ok30cm (coś NIE ostrego) Otwórz maskę, stań przodem do autka. Po prawej stronie przed chłodnicą obok klaksonu (w czarnym plastiku) widać mały ZIELONY kwadracik do którego wchodzą kabelki [to jest ten czujnik] Lekko poruszaj kabelkami i złączką ("narzędziem :sindbad: ) i będzie ok Ja tak zrobiłem i do dziś jest ok. W zielonej kostce jest termistor którego oporność spada ze wzrostem temperatury. Widocznie jakiś tlenek metalu powoduje większą rezystancję (zaniżanie wskazań na desce rozdzielczej) To jest edit,z tematu już istniejącego,napisał to kolega Notesik.A wystarczyło wpisać"zewnętrzny czujnik temperatury" albo ja już nie kumam albo strasznie zawile tłumaczysz,po prawej stronie czarne podłużne pudełko po otwarciu go w środku przekazniczki /styczniki i bezpieczniczki o to chodzi. tam jest niby taki mały zielony cipideusz wyjołem poruszałem zrobiło sie na wskaźniku 22 Celsjusza .bo jeżeli nie tak się zgadujemy to chyba fotkę strzele a ty zaznaczysz strzałką gdzie grzebać a klaksonu to nie mogę namierzyć a nie miałem kogo poprosić aby naciskał sygnał, a ja szukam :lol tata-pierdoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Tata,ale to był cytat z postu kolegi Notesika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tata Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Tata,ale to był cytat z postu kolegi Notesika [/quote cytat/cytatem proszę o konkrety a nie enigmatyczne odp. jak dla mnie. tata-jak tata, to wiadomo że pierdoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Warto też wspomnieć, że czujnik działa z pewną bezwładnością a tym samym opóźnieniem. Biorąc pod uwagę wczorajsze temperatury w Polsce, czujnik znajdujący się "wewnątrz" samochodu mógł pokazywać temperatury rządu 20C. Poczekaj do jutra - ma być znacznie cieplej. Podejrzewam, że z czujnikiem jest wszystko OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamo130 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam Mam problem z tym czujnikiem poruszałem tymi kabelkami ale nadal wskazania miedzy 8-10 stopni żeby się do niego dostać wystarczy zdjąć atrape wlotu nad zderzakiem czy jeszcze poczekać na wyższe temp Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez adamo130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Wystarczy poszukać w archiwum, fakt, że głębokim, ale jednak. Najprawdopodobniej nic nie jest uszkodzone, tylko TTTM, niestety. Otóż temp. spada szybko na czujniku - ale rośnie tylko i wyłącznie jak przez bodaj 10 czy 15 minut jedziemy bez przerwy z prędkością 40 km/h. Jak zwolnimy to od nowa - durne i bez sensu. Ale durnie jest umieszczony czujnik (przy chłodnicy), więc jakby reagował normalnie, to by na światłach każdy miał 60 stopni od razu. Program napisali do tego termometru i dlatego tak durnie jest. Szczególnie o tej porze roku, gdy może być plus 25 stopni w dzień, a jeśli ktoś jeździ po mieście i wyjechał z domu o 7 rano, to cały dzień mu się pokaże +5 lub +8 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Musi być u Was coś uszkodzone, bo mój wskażnik temperatury zewnętrznej działa prawidłowo i zawsze wskazuje fakryczną temperaturę jaka jest na zewnątrz, oczywiście w cieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Musi być u Was coś uszkodzone, bo mój wskażnik temperatury zewnętrznej działa prawidłowo i zawsze wskazuje fakryczną temperaturę jaka jest na zewnątrz, oczywiście w cieniu. Czesław po prostu albo nie zwracasz na to uwagi, albo jeździsz w innych warunkach temperaturowych albo spełniasz warunki nie do spełnienia w mieście. I tyle. Wszystkie Note tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Bez mała mogę się podpiąć pod to co piszecie,ale... No właśnie.Zaczyna pokazywać prawidłowy odczyt w czasie jazdy,ale po wyłączeniu i nawet kilkugodzinnym postoju pokazuje temp. zbliżoną.Przykład:Jadąc w czasie mrozu ok-10st wjechałem do garażu.Rano pokazał mi właściwe -4 ( mam patyk w garażu) Drugi przykład:temp w dzień ok -3,auto pozostawione na noc ,rano od razu pokazało -7.A wczasie jazdy urosło do-9 Więc nie ma czegoś takiego jak powrót do 2 st czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Czesław po prostu albo nie zwracasz na to uwagi, albo jeździsz w innych warunkach temperaturowych albo spełniasz warunki nie do spełnienia w mieście. I tyle. Wszystkie Note tak mają. Przykro mi, że mi nie wierzysz. Napisałem prawdę. Kiedy zacząłem jeździć moim note, specjalnie obserwowałem temperatury na wskazania termometru i faktycznej temperatury. W samochodzie miałem zawsze wskazanie temperatury aktualnej w cieniu. Jeżdżę w wiekszości w warunkach miejskich. Jeśli mimo to nie wierzysz, to Twoja sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Czyli u nas Czesław można powiedzieć że działa w miarę prawidłowo : Ciekawe czy ktoś z was pamięta jeszcze z wcześniejszych lat kolegę Notka,on cały czas walczył z serwisem o czujnik i wskazania termometru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Czeslaw - ale problem ujawnia się o tej porze roku: zimą działa ok, latem też. Problem jest wtedy, gdy ktoś np. rano wsiądzie do auta, gdzie na zewnątrz ma +5 stopni i jeździ cały dzień na zasadzie takiej, że przejedzie kilka km w warunkach miastowych (bez spełnienia ww. warunków), to mimo że na zewnątrz się ociepli do np. +25 stopni, temperatura na wskazaniu podniesie się ledwie, ledwie o max. kilka stopni i nie zbliży się nawet do tych +25 stopni! Ale wystarczy, że masz kawałek drogi, na której spełnisz warunki (wystarczy chyba 8 czy 10 minut jechać pow. 40 km/h, nie pamiętam), to temp. na wskazaniu rośnie bardzo szybko do tej właściwej i prawdziwej na zewnątrz. Przykro mi, że nie wierzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Bez mała mogę się podpiąć pod to co piszecie,ale... No właśnie.Zaczyna pokazywać prawidłowy odczyt w czasie jazdy,ale po wyłączeniu i nawet kilkugodzinnym postoju pokazuje temp. zbliżoną.Przykład:Jadąc w czasie mrozu ok-10st wjechałem do garażu.Rano pokazał mi właściwe -4 ( mam patyk w garażu) Drugi przykład:temp w dzień ok -3,auto pozostawione na noc ,rano od razu pokazało -7.A wczasie jazdy urosło do-9 Więc nie ma czegoś takiego jak powrót do 2 st czy jakoś tak. Czytając to co pisaliście powyżej zwróciłem dokładnie uwagę jak jest u mnie: Przykład 1: przyjechałem w dzień, temp. ok +14 st, następnego dnia rano wsiadam a tu od razu mi miga +3 st (termometr domowy na 1 piętrze pokazywał +4 st). Przykład 2: Jechałem wieczorem, gdy gasiłem silnik pokazywał +9 st. Po 4 godzinach (już w nocy) uruchomiłem silnik. Pokazywał +9st, po około 30 sekundach +8st, po około 1,5 minuty +7 st, 2,5 minuty +6 st, po 4 minutach pokazał +4 stopnie i tak mu już zostało. Gdy dojechałem do domu rzut oka na termometr: +5 st (na 1 piętrze więc pokazuje dość dokładnie). Reasumując. Mój pokazuje prawidłowe temperatury, choć czasami trzeba dać mu na to kilka minut. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Byłem przed chwila w garażu sprawdzić temperaturę. W samochodzie (silnik nie odpalany i zimny, stoi od wczoraj) pokazuje 11 stopni w garażu termometr wskazuje 13 stopni a na zewnątrz jest 17. Podpisuję się pod Jacko i Czesławem bo tak powinien działać termometr. Gdyby pokazywał mi tak jak opisuje tadekol to bym go olał i kupił sobie zwykły po kabelku. Bo co to za termometr gdy do sprawdzenia temperatury muszę spełniać jakieś bredne wymogi i odpowiednie warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Arek (i Jasyr) - mam wrażenie, że nie zrozumieliście: - termometr prawidłowo pokazuje SPADKI temperatur, - termometr prawidłowo pokazuje temperaturę po DŁUŻSZYM postoju Więc Twoje opisane przypadki w ogóle nie mają nic wspólnego z tym, o czym pisałem - i w tych opisanych przez Ciebie warunkach OCZYWIŚCIE, że termometr działa prawidłowo! Czego nie zrozumiałeś - chętnie wytłumaczę? I teraz meritum, bo normalnie ręce opadają, kiedy ja piszę o wzroście temperatury, a Wy odpowiadacie, że "temperatura SPADA prawidłowo": to jest PROGRAM, który jest w każdym Note, tylko nie każdy jeździ w takich warunkach, gdy widać jego wadę. Proszę się wczytać co napisałem. Zrozumiecie, być może nie rozumiecie Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez tedekol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ja się poddaję. Czytałem kilka razy i doszedłem do takiego wniosku. Skoro mi działa poprawnie to po jakiego sobie komplikuje życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Tedekol,wszystko zrozumiałe i jasne.Ale... Właśnie to testowałem dzisiaj.Wyjazd z domu przy +1,trasa ok 12km ,temperatura owszem pokazała się prawidłowa. Parkowanie pod zakładem od godz 7.30 do 11.30,odpał i wejście na temperaturę i odczyt +19 bez jazdy.Nie musiałem jeździć żeby pokazał prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 To jeszcze raz, bo widzę, że tak prosta sprawa stała się trudna Ale winnym jest tutaj akurat Nissan, bo IMHO skomplikować tak prostą rzecz jak termometr to jakieś jaja. 1) Po postoju dłuższym niż jakieś chyba 2 godziny (nie pamiętam ile dokładnie) - wskazanie będzie PRAWIDŁOWE. 2) Przy SPADKU temperatur podczas jazdy - prawidłowe. 3) Przy wzroście - różnie. Jeśli klient jedzie co najmniej przez bodaj 10-15 minut co najmniej 40 km/h BEZ ZWALNIANIA poniżej tej prędkości - temp. będzie rosła prawidłowo. 4) Jeśli natomiast NIE spełni tych warunków i będzie jechał nawet godzinę i nawet szybciej niż 40 km/h, ale co kilka minut będzie np. stawał na światłach, to temp. będzie rosła nienormalnie wolno. I jeśli w pkt. 4) rano sobie wsiądziemy do auta przy np. +5 st., pojedziemy do pracy NIE spełniając powyższych warunków, a po 1/2 godzinie wyjdziemy z pracy, gdy już będzie +25 st. i dalej nie spełnimy ww. warunków jazdy, to temp. co prawda będzie rosła, ale nienaturalnie wolno i przy takim cyklu jazdy przez cały dzień wzrośnie nam max. o kilka stopni - MIMO ŻE NA ZEWNĄTRZ jest +25 st. Już jasne? Jak niejasne, to wytłumaczę 17 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 OK!,OK! Po prostu pobierznie przeczytałem Twojego posta sugerując się poprzednimi,a w nich nie pisałeś o dłuższym postoju. Nie ma co dalej dywagować na tan temat,wszystko jasne. I TO BY BYŁO NA TYLE Jak powiedział pewien wieszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Dla mnie nie jasne bo u mnie tak nie ma. Gdzie wyczytałeś, że trzeba jechać ze stałą prędkością 40 km/h ???? Czy termpmetr w samochodzie ma także wmontowany prękościomierz ???. Jak dla mnie to nie normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Czesław - a czytałeś wcześniej? Przecież pisałem, że to NIENORMALNE, ale tak głupio wymyślił Nissan. Czemu? Też pisałem - bo czujnik umieszczony głupio (nad chłodnicą). W pewnym sensie tak - termometr ma zamontowany prędkościomierz. A mówiąc precyzyjniej, termometr jest sterowany komputerem auta przez CAN, gdzie są WSZYSTKIE sygnały, w tym prędkości, czasu, komendy, impulsy itp. I ma specjalny program, wg którego działa. Gdzie wyczytałem? Tutaj kiedyś w archiwum. Po drugie w poufnych materiałach Nissana - w ASO wiedzą o tym tylko w tych, co klient "nie darował" termometru, a jako że tak się składa, że jest on jako całość z zegarami, to żeby nie wymieniać całych zegarów, posiłkowali się takim info prosto z fabryki. Choć w archiwum kiedyś czytałem, że komuś wymienili zegary, bo jeszcze o tym nie wiedzieli. I tak gwoli ścisłości - jak uważasz, że tak nie masz, to masz prawo... być szczęśliwym. Bo po prostu nie wiesz, że tak masz Bez urazy. Nie będę kłamał, że "tak nie masz", żeby tylko skłamać i poprawić komuś samopoczucie. P.S. Nie wierzysz dalej? Weź przyklej do oryginalnego czujnika temp. jakikolwiek inny, może być taki z marketu za 20 zł, rozgrzej silnik, auto - i stań na światłach na 2 minuty. Już po paru sekundach temp. wskazywana wzrośnie do niebotycznych rozmiarów. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez tedekol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Not Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Wystarczy poszukać w archiwum, fakt, że głębokim, ale jednak. Najprawdopodobniej nic nie jest uszkodzone, tylko TTTM, niestety. Otóż temp. spada szybko na czujniku - ale rośnie tylko i wyłącznie jak przez bodaj 10 czy 15 minut jedziemy bez przerwy z prędkością 40 km/h. Jak zwolnimy to od nowa - durne i bez sensu. Ale durnie jest umieszczony czujnik (przy chłodnicy), więc jakby reagował normalnie, to by na światłach każdy miał 60 stopni od razu. Program napisali do tego termometru i dlatego tak durnie jest. Szczególnie o tej porze roku, gdy może być plus 25 stopni w dzień, a jeśli ktoś jeździ po mieście i wyjechał z domu o 7 rano, to cały dzień mu się pokaże +5 lub +8 stopni. Prosto z service manuala: AMBIENT TEMPERATURE INPUT PROCESS The auto amp. includes a processing circuit for the ambient sensor input. However, when the temperature detected by the ambient sensor increases quickly, the processing circuit retards the auto amp. function. It only allows the auto amp. to recognize an ambient temperature increase of 0.33°C (0.6°F) per 100 seconds. As an example, consider stopping for a few minutes after high speed driving. Although the actual ambient temperature has not changed, the temperature detected by the ambient sensor will increase. This is because the heat from the engine compartment can radiate to the front grille area, location of the ambient sensor. Dotyczy to stabilizacji pracy w przypadku układ klimatyzacji automatycznej - ale sterowanie jest parametryzowane również przez czujnik nasłonecznienia, ostatecznie to ten odczyt decyduje o podawanej temp. otoczenia. pozdrawiam dociekliwych:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Rozpatrywałem klimę ręczną, ale generalnie wnioski są jednakowe - choć szczegółami mogą się różnić, jednak ogólne (głupie, powiedzmy sobie szczerze i niespotykane przeze mnie w żadnym innym aucie rozwiązanie!) wnioski idą w tym samym kierunku. Czemu tak jest? Nie wiem. Może sobie jakiś pseudo-"enżyninjier" zaprojektował wiązkę kabli oraz miejsce mocowania czujnika temp. w tym głupim miejscu, wyprodukowano czy też zamówiono 1 milion wiązek, a potem koszty nie pozwoliły się z tego wycofać. Więc napisano program - też durny. Choć moze to 0,0001% mądrzejsze niż nagły wzrost temp. na światłach. Ale to nie tłumaczy głupoty Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.