Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nagły check , przykapcanie na niebiesko i brak mocy


Gość konrad1239
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość konrad1239

Witam , mam problem z moim nissanem alemra tino 2.2 Di 00r. Problem twki w tym ze podczas jazdy kiedy auto osiagnie optymalna temperature pracy czasami zapala sie kontrolka od "check" i auto przykapca na niebiesko , ciezko wkreca sie na obroty powyzej 2,5 tys i ma strasznego mula. Bylem jakis rok temu na diagnostyce z tym problemem, powod..? niby sterownik pompy wtryskowej ale kazdy mechanik mowil ze obiawy wskazuja tak jak by to nie byla wina sterownika.. nie wwiem sam. Dzieje sie tak juz od roku czasu i jeździ.. Dodam ze kiedy silnik jest zimny ciezko pali , nawet w lato. Pomaga na ten problem zatrzymanie sie i wylaczenie silnika , wtedy check gasnie i auto normalnie ciagnie , ladnie wkreca sie na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokladnie bylo to samo. Byly takie momenty ze tracil moc i checka wywalal i kopcil na niebiesko jak sk...... . Pomagalo tylko ponowne uruchomienie, ale na nie dlugo, objawy coraz bardziej sie nasilaly i w koncu okazalo sie ze to turbina pada, wymienilem i jest ok. Stara jeszcze mam w garazu kompletnie rozklekotana miala spore luzy. Wtedy mialem 230 tys. a ty jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konrad1239

U mnie dokladnie bylo to samo. Byly takie momenty ze tracil moc i checka wywalal i kopcil na niebiesko jak sk...... . Pomagalo tylko ponowne uruchomienie, ale na nie dlugo, objawy coraz bardziej sie nasilaly i w koncu okazalo sie ze to turbina pada, wymienilem i jest ok. Stara jeszcze mam w garazu kompletnie rozklekotana miala spore luzy. Wtedy mialem 230 tys. a ty jaki masz przebieg?

No to mamy odpowiedz... bo u mnie tez jest 230 tys.. i tez obiawy coraz bardziej sie nasilaja , dzialo sie tak przez rok czasu ale byl moment kiedy przez 3 miesiace nic sie nie zaswiecalo. A teraz.. Boje sie cokolwiek wyprzedzac bo jak zapali sie check to nie ma kompletnie mocy.

 

Przepraszam , nie "obiawy" tylko "objawy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 225000 i wszystko gra. Nie sugeruj się przebiegiem.

Dostęp do turbo przynajmniej w N16 nie jest skomplikowany. Można zdjąć dolot i poruszać wirnikami. Jak mają luz to do regeneracji. Natomiast dziwi mnie problem z odpalaniem, bo to od kondycji turbo raczej nie zależy. No chyba, że wirniki w ogóle się nie obracają... Najlepiej na początek odczytać błąd który raczej się zapisuje w pamięci ECM. W N16 jest metoda na zworki, w Tino powinno być podobnie. Jak będziesz miał kod błędu będziesz wiedział gdzie grzebać dalej...

 

Jeżeli wszystko jest sprawne silnik ma dobrą kompresję i są nawet już lekkie "przedmuchy" do odmy(przebieg pow 220000) to czy lato, czy zima ten silnik nie ma prawa źle zapalać. Jeżeli "nawet w lato" źle zapala to problem nie dotyczy raczej świec (bo przy wyższej temp stopień sprężania powoduje samozapłon mieszanki) tylko tkwi gdzieś na drodze paliwa do wtryskiwaczy. Nieszczelność w układzie, zapchany filtr, nie działająca jak należy elektronika/mechanika VP44.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konrad1239

Bylem raz jeszcze na diagnostyce , i tak: po podpieciu pod komputer pokazało sie coś takiego : "regulacja początku wtrysku" <-- sygnał nieznany , potem gostek podpiął raz jeszcze ale pod pompe i pokazało sie takie cos " Regulacja przestawiacza wtrysku , stałe odchylenie regulacji" . Ja jestem laikiem wiec , jak ktos wie to niech podpowie, to jest wina sterownika pompy???

 

a czy ta turbinka moze miec delikatne luz? czy nie wyczuwalne reka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do luzu na turbinie to moim zdaniem (czysto teoretycznym) każdy najmniejszy luz przekłada się na wydajność urządzenia. Coś co kręci się 120 000 do 230 000 obr/min (2 000 - 3 800 obr/sek) musi być precyzyjnie wykonane, wyważone i luzów mieć nie powinno. Poza tym w części zasilanej spalinami temperatura sięga 800 st C. Są to bardzo anormalne warunki dlatego turbosprężarki są chyba najbardziej wymagającym urządzeniem w silnikach wysokoprężnych o który trzeba dbać a wtedy odwdzięczy się długą i bezproblemową pracą.

 

Co do błędu to wydaje się że mechanika/elektronika pompy niedomaga. Żeby jednak się upewnić musiałbym znać kod błędu zgodny ze słownikiem Nissan. Wtedy można by znaleźć w manualu. Z jednej strony przykra sprawa, bo naprawa mechaniki i elektroniki to około 2500 zł w dobrym zakładzie. Z drugiej jednak strony masz przynajmniej sygnały że coś niedobrego się dzieje a nie jak niektórzy (może większość) dowiadują się o awarii pompy w chwili gdy silnik staje na środku drogi i trzeba wołać lawetę.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On Board Diagnosis Logic

NJEC0730

DTC Malfunction is detected when .... Check Items (Possible cause)

P1241

0707

+ Fuel injection timing control system does not

function properly.

+ Harness or connectors

(Electronic control fuel injection pump circuit is

open or shorted.)

+ Electronic control fuel injection pump

+ Improper fuel quality

 

Wszystko wskazuje na uszkodzoną elektronikę/sterownik pompy. Choć może to być również słaba jakość paliwa. Jeżeli jesteś pewien co do jakości paliwa i znasz się trochę na elektryce oraz kumasz english, to możesz we własnym zakresie przeprowadzić procedurę diagnostyczną która znajduje się w manualu od N16 sprzed 2003 roku (przed FL) Dział EC, str 638(EC-638).

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co,

 

jak uporasz się z problemem to napisz co, gdzie i za ile. Jak możesz to napisz jakie są wrażenia po naprawie, czy jest poprawa dynamiki jazdy, czy jakieś problemy które były "przed" zniknęły "po". Będzie dla innych cenna informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Rozwiązałeś już problem? bo potrzebuje wskazówek objawy są identyczne zapala się check kopci na niebiesko i traci moc ale teraz stało się odwrotnie od dwóch dni gdy kontrolka nie pali się samochód muli bardziej niż normalnie trudno go rozpędzić ale jak zapali się check samochód nie ma w ogóle turbo dziury jest dynamiczny i chodzi super lepiej niż normalnie (wcześniej)mechanik wskazał na czujnik temperatury w pompie lub coś z powietrzem jutro go podepnę to może będę wiedział więcej, aż nie che mi się go naprawiać taki rewelacyjny, a spalanie ok 6,2 Pozdrawiam ...

 

Witam>>>> Wymieniłem przepływomierz powietrza i auto zdrowe błędy główne to 1100 0100 dotyczące przepływki oraz dodatkowy 1241 sterownika pompy kupiłem przepływomierz Bosha orginalny 240zł oraz podpięcie i kasowanie kompa to 80zł. po skasowaniu błędów zniknęły wszystkie i jest wszystko OK a nawet lepiej niż było pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz to małe piwo. Ale dobrze wiedzieć że jego awaria może też powodować błędy na sterowniku VP-44. 80 zł za kasowanie błędów to zbrodnia w biały dzień, ale tak to dzisiaj jest w świecie komputerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Panowie.

Podepnę się do tematu.

 

ALMERA TINO YD22 2001r. 114KM

 

Auto Mam od 2 lat . przejechane 136000 km.

Kiedyś nie podobało mi się ,że ma muła przy ruszaniu , diagnoza KTS Nie podobały mi się odczyty z przepływomierza -powietrza , zrobiłem zwężkę , auto od razu lepiej chodziło.

 

Po Pewnym Czasie - jednak przepływomierz padł. _ Kupiłem Najpierw na all.. -podróbkę ( NIE POLECAM - auto wcale nie chciało dobrze chodzić - w konsekwencji Ostało się na nowym z serwisu za 540zł.)

 

Po około pewnym czasie , gdy wymieniałem filtry/oleje. Zaczeło Się.

Miałem trudność z odpaleniem silnika -po wymianie filtra paliwa . ( Jestem poniekąd fachowcem - i nie takie G... się odpalało . ale ta sytuacja kompletnie mnie zaskoczyła. Uff udało się .)

Ale - od tej pory silnik gorzej zapalał.

Po pewnym Czasie pojawiły się historyjki z check-engine , auto dostawało check przy ciepłym silniku tuż ponad 2000 obr/min. łapało strasznego zamuła , a każde dodanie gazu powodowało zasłonę dymną ( nie do opisania)

Czasami gdy palił się check - auto nie reagowało na pedał gazu ( może tylko minimalnie) tak Jakby nie mógł przepalić - i całkowity brak mocy.

 

Pewnego dnia , nawet nie zapalił.( z przelewu szły bużyny)

Staneło ,że Naprawiamy Pompę .

 

Regeneracja pompy - Wymiana tłokoprzestawiacza kąta wtrysku. (podobno zatarty) Wymiana uszczelniaczy , coś tam zapchane w korpusie ( Jakieś wiercenia - były).

 

Po tych info / wywaliłem wszystko z Baku / Nowy Filtr / Paliwo z Baku przepuszczone przez Filtr 0.3um,

 

 

Pompa -Powróciła , z naprawy , zamontowana - osobiście . 3 godzinki . heh.

 

Auto śmiga jak marzenie ....

 

aLE zonk . ... PO 150km. Znowu jajka . kurcze felek.

Nie dość Jeszcze jakąś dziwną pracę dostaje.

 

Pompa wymontowana / już w niecałe 2h . Trening Czyni Mistrza >

 

 

telefonik do pancia (od regeneracji) - wysyłka - coś tam marudził - ale wysłał mi inną Pompę - nie moją / ale też po regeneracji.

 

Teraz przyszła - montaż 2.5 h . (paluszki troszkę porysowałem.) ale co Tam.

 

Auto Śmiga .... No ale po 400 km. znów ZoNK.. Check-ENGINE.

 

Zamuł ,

Kupa DYMU ..

 

Aha , zawsze Jak udało mi się , bujnąc , do 2000obr. na 5 biegu. I redukcja do 3 i gaz w podłogę , obr-szły na 4500, i check gasł , auto odzyskiwało na parę km. moc.

I tak w koło macieju .

 

Macie Jakieś Pomysły.

 

( a Jak ktoś ma problemy z silniczkiem wycieraczek , lub czujnikami abs - to mam opanowane ) NA 1000000% PoMOGĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, czy możesz napisać czy przy tych 3 przypadkach pojawiał się po diagnostyce jakiś kod błędu (jaki?). Bo mam rozumieć, ze byłeś przekonany co do tego, że to pompa właśnie odczytując kody błędów? Może masz nieszczelny układ paliwowy, jak sam napisałeś zaczęło się po wymianie filtru. Skoro piszesz, że jesteś zorientowany w temacie to na pewno usunąłeś powietrze z układu po tej czynności?

Demontujesz pompę bez wyciągania silnika?

Pierwszy raz robiłeś zgodnie z instrukcja w manualu, czy bez? Z tego co wiem z teorii to demontaż i montaż pompy nie jest wcale taki łatwy i wymaga później jakiejś tam adaptacji czy czegoś.

Jesteś pewien że wszystko dobrze poskładałeś?

Czy po złożeniu miałeś jakieś problemy z pierwszym uruchomieniem auta czy zakręcił od razu?

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Sorki ,że tak późno ,ale byłem trochę zalatany , a auto stało sobie na wsi i kwitło.

 

Błąd to P1241

 

Demontaż pompy zajmuje mi maks. 3 godziny . bez wyjmowania silnika .

 

Wywaliłem turbinkę ( bo moja miała troszkę luzy , ) więc profilaktycznie założyłem 2 z gwarancją.

 

co do poprawności - odpowietrzenia układu , Poprawnie 100% , odpala po około 5 s kręcenia. ( napełnienie rurek i wtryskiwaczy)

 

Po wymianie turbinki , 100 km. było ok. auto o wiele lepiej chodzi. ale po 100km. znowu to samo.

Przy redukcji z 5 na 3 (obr. około 4500 przechodzi , jest ok przez 2-5 km. potem znowu to samo.)

Gaszenie nie pomaga.

 

silnik odpala dobrze , zimny i ciepły , od kopa.

 

Poskładać inaczej powiedziałbym się nie da. wszystko na znaki , pompa ma blokade.( wiertełko fi6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to opis błędu z manuala masz powyżej. Ciekaw jestem czy miałeś też regenerowaną elektronikę pompy, czy przełożono ją z powrotem z jednej do drugiej pompy i regenerowano tylko mechanikę? Ale szczerze to nie chce mi się wierzyć że tak było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Check engine i niebieski dym, też to mam.

A zaczęło się gdy dziwnej ropy wlalem i nie chce zniknąć, się zapala co i rusz.

Czy mogłem coś uszkodzić ropą złej jakość, bo wcześniej było dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogłem coś uszkodzić ropą złej jakość, bo wcześniej było dobrze.

Tak,mogłeś przytkać/uszkodzić wtryski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine i niebieski dym, też to mam.

A zaczęło się gdy dziwnej ropy wlalem i nie chce zniknąć, się zapala co i rusz.

Czy mogłem coś uszkodzić ropą złej jakość, bo wcześniej było dobrze.

 

Na początek spróbuj użyć środka np. STP do czyszczenia wtrysków i zalej "dobrą" ropą tą droższą - może się wymiesza.

Przy okazji uzupełnij profil!!!!! Bo N16, to mało nam mówi i nie wiemy np. jaki masz silnik a zarazem i pompę. Mogą zaistnieć pomyłki w podpowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem według wskazówek. Przeszło, ale wróciło. Jak się nagrzeje( po 20 min.) przy 2000 obr check się zapala.wchodzi na obroty( np. 2500) i znika. Nie ma przy tym spadku mocy.

Wyjeżdże jeszcze trochę paliwa z tym polepszaczem, a jak nie minie to podepne pod komputer i zobaczę co go boli.

Dzięki za odzew.

 

stojac w korku tez sie zapalilo przy niskich obrotach na biegu jalowym. ( wiec to chyba nie turbo?)

Edytowane przez bociek833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine i niebieski dym, też to mam.

A zaczęło się gdy dziwnej ropy wlalem i nie chce zniknąć, się zapala co i rusz.

Czy mogłem coś uszkodzić ropą złej jakość, bo wcześniej było dobrze.

 

10 przykazań dla Diesla

 

Przykazanie 1

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu, niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

Przykazanie 5

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku, inaczej zamiast kobiałki, pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku.

Przykazanie 6

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

 

 

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj……..

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...