Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spadek mocy,migajaca kontrolka silnika


Gość dmowskiego fans
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dmowskiego fans

Witam Szanownych Terrano maniakow.

Mam maly problem i bardzo prosze o pomoc.

W dniu dzisiejszym jechalem sobie A4 dosc wolno bo ok 80km/h i zaswiecila mi sie kontrolka silnika a samochod tak jakby nie przyspieszal.

Zwolnilem do 60 kontrolka zgasla.Przejechalem dalem 2km przy predkosci 70km i bylo ok,nastepnie znowu dalem mu kopa i przy 80 nastapil brak mocy i kontrolka zaswiecila sie i zgasla.

Panowie duzo czytalem-pompka,paliwo,turbina.

Jak najprosciej moge to zdiagnozowac?Za tydzien lece na wczasy i mam maly problem.

Przed chwila sprobowalem przejechac sie i dalej to samo do 80 leci ok ,pozniej mul jak nie wiem-tak jakby paliwa nie dostawal plus miga lampa silnika,

Pozdrawiam,proszac o pomoc Koledzy.

 

dolalem paliwo i jaos lepiej,ale na 3 proby 2 razy zamolilo.Wzialem na luzie gas i do 3,5 idzie super,a od 4 zamula i strasznie kopci

Edytowane przez dmowskiego fans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Terrano maniakow.

Mam maly problem i bardzo prosze o pomoc.

W dniu dzisiejszym jechalem sobie A4 dosc wolno bo ok 80km/h i zaswiecila mi sie kontrolka silnika a samochod tak jakby nie przyspieszal.

Zwolnilem do 60 kontrolka zgasla.Przejechalem dalem 2km przy predkosci 70km i bylo ok,nastepnie znowu dalem mu kopa i przy 80 nastapil brak mocy i kontrolka zaswiecila sie i zgasla.

Panowie duzo czytalem-pompka,paliwo,turbina.

Jak najprosciej moge to zdiagnozowac?Za tydzien lece na wczasy i mam maly problem.

Przed chwila sprobowalem przejechac sie i dalej to samo do 80 leci ok ,pozniej mul jak nie wiem-tak jakby paliwa nie dostawal plus miga lampa silnika,

Pozdrawiam,proszac o pomoc Koledzy.

 

dolalem paliwo i jaos lepiej,ale na 3 proby 2 razy zamolilo.Wzialem na luzie gas i do 3,5 idzie super,a od 4 zamula i strasznie kopci

 

 

czesc

 

myślę ze masz problem z przeplywomierzem

odepnij przeplywomierz (kostka przed filtrm powietrza i zobacz czy tak samo jedzie a po drugie zerknij czy kable masz ok i czy nie ma tam śmieci

a po trzecie zrób autodiag na drucik i sprawdz kody masz w załaczniku

 

pozdrawiam

Daniel

081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf

Rozmieszczenie czujników1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączone pliki

 

* Załączony plik 081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf (89,07 KB)

Ilość pobrań: 3

* Załączony plik Rozmieszczenie czujników1.pdf (77,5 KB)

Ilość pobrań: 4

 

 

Witam masz cos takiego do terrano 3.0 v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dmowskiego fans

Witam.

Dziekuje za pomoc.

Zrobilem tak jak mowiles,odpiolem przepływomierz ,wyjalem filtr powietrza-bylo tam pare lisci(ciekwe jak sie tam dostaly)zapialem wszystko spowrotem i wyruszylem na trase.

Przejechalem ok 3km-i tak na wstepie lekko przycielo,zamigotala kontolka,a pozniej lecial juz normalnie,nic nie zamulalo i bylo ok.

Na wolnych obrotach i wysokich do 5 chodzi normalnie.Dym jest znikomy i bialy-wczoraj byl czarny.

Po poludniu bede jechal A4 wiec sparwdze co i jak.

Napweno podziele sie informacjami.

W dalszym ciagu nie wiem co to moglo byc?

Czy jest prawdopodobienstwo ze bylo cos w paliwie?a teraz to przepalilo?

Moze wymienic filt paliwa-wymienialem go w lutym.

Prosze Koledzy o wasze zdanie w tej sparwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.7 tdi

 

 

podesłałem ci autodiagnostyke nie na marne więc ja wykonaj ! i zobaczysz jaki bład ci wymiga wtedy bedzie więcej informacji na temat usterki . Co do przepływomierza i filtra wszystko zależy kiedy wymieniałeś filtr powiem inaczej tarpan bardzo nie lubi brudnego filtra powietrza ;) a przeplywomierz dobrze od czasu do czasu przemyć delikatnym pędzelkiem i spyrytusem każdy nalot i brud na elementach pomiarowych podaje błedne informacje o przeplywie do cpu

 

 

Daniel

 

czekamy na RE ;) z placu boju

 

 

ps. nie posiadam do 3l terrana takiej doku ale gdzieś widziałem na ruskich stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na wtrysk sterujący. Najpierw sprawdzić filtry - powietrze, olej. Przepływka typowo, generuje stały błąd - zapla się check engine i sam nie zgaśnie.

 

Opis, dane, wszystkich wersji VG30, czyli V6 z TI, są tutaj: http://www.nicoclub.com/FSM/300zx/, inny samochód, ten sam silnik.

Możesz zobaczyć jeszcze http://www.nicoclub.com/FSM/pathfinder/, ale tutaj może być już VG33, od któregoś tam roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na wtrysk sterujący. Najpierw sprawdzić filtry - powietrze, olej. Przepływka typowo, generuje stały błąd - zapla się check engine i sam nie zgaśnie.

 

Opis, dane, wszystkich wersji VG30, czyli V6 z TI, są tutaj: http://www.nicoclub.com/FSM/300zx/, inny samochód, ten sam silnik.

Możesz zobaczyć jeszcze http://www.nicoclub.com/FSM/pathfinder/, ale tutaj może być już VG33, od któregoś tam roku.

 

 

wielkie dzieki kolego, moze cos znajde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dmowskiego fans

Witam Koledzy po raz kolejny,

a wiec sprawa ma sie tak wychwycil mi bledy 33-sygnal zwrotny dla wtrysku paliwa oraz 24.

Pojechalem do znajomego i zalozylem nowy przeplywomierz i zaczal chodzic ok,po przejechaniu sie, zaczelo robic sie to samo,czyli na wolnych chodzi ok,do 3 jest ok a pozniej go muli i zaczyna kopcic(cos jakby paliwa nie dostawal)Zalozylem spowrotem stary i tez przez duza chwile bylo ok potem na sama spiewka.

Zalozylem nawet nowy filtr paliwa,ale to nic nie pomogo-tylko poszedlem w koszta.

A moze to wina paliwa?zakupilem pod stolem?

Panowie co dalej mam zrobic jutro jade do serwisu nissana aby ktos madry zdiagnozowal usterke.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy po raz kolejny,

a wiec sprawa ma sie tak wychwycil mi bledy 33-sygnal zwrotny dla wtrysku paliwa oraz 24.

Pojechalem do znajomego i zalozylem nowy przeplywomierz i zaczal chodzic ok,po przejechaniu sie, zaczelo robic sie to samo,czyli na wolnych chodzi ok,do 3 jest ok a pozniej go muli i zaczyna kopcic(cos jakby paliwa nie dostawal)Zalozylem spowrotem stary i tez przez duza chwile bylo ok potem na sama spiewka.

Zalozylem nawet nowy filtr paliwa,ale to nic nie pomogo-tylko poszedlem w koszta.

A moze to wina paliwa?zakupilem pod stolem?

Panowie co dalej mam zrobic jutro jade do serwisu nissana aby ktos madry zdiagnozowal usterke.

Pozdrawiam

 

czesc

 

lepiej jedz do dobrego dislowca np do adamczyka do piekar lub do śmietany do kobióra , pochwal sie jeszcze jaki rok jest tarpana i jaka pompa zexel czy bosch

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dmowskiego fans

Kolego Danielu nie mam pojecia jaka ?Jutro pojade do nissana w Dabrowie i sie okaze co i jak.

Jak mozesz przesliej mi nr.tele.ja oddzwonie do Ciebie.

Dziekuje za pomoc .

Moj fon 503185307

Pozdrawiam

Arek

Daniel rok 2000-tdi zakupiony we Francji.

Jestem 3 wlascicielem -przez 3 lata super sie sprawowal tylko wymienialem standardowe rzeczy

Jezdzilem pustynia bledowaska,piaskownia itd plus trasa.

Wydaje mi sie ze Bosch

Edytowane przez dmowskiego fans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij czujnik na wtrysku - od razu powinien być problem. Jeśli występuje po rozgrzaniu, wiązka do sprawdzenia, komp, oraz wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego ze jestes dmowskiego fan to powiem ze kolega tarpan2 podal Ci autodiagnostyke dla benzynki a Ty masz silnik 2,7tdi (olej napedowy)

Dla diesla autodiagnostyka robiona jest TAK.Gniazdo diagnostyczne bedzie trapezowe (16pinowe)dla autka .

Wedlug tych bledow co podales to jest sonda lambda i czujnik polozenia przepustnicy. Moge sie domyslec ze u Ciebie wykaze wtrysk sterujacy (nr34) i przelacznik akceleratora (nr23). Ale zobaczymy. Osprzet ZExel to bedzie przeplywka na 3 przewody, a osprzet Bosch przeplywomierz na 4 lub 5 przewodow. Po tym poznasz osprzet. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dmowskiego fans

Witam.

Panowie od godziny samochod stoi w serwisie nissana,ciekawe co zdiagnozuja.

Jak tylko bede wiedzial co i jak dam wam znac.

Pozdrawiam

Arek

 

Witam.

Wlasnie wrocilem z serwisu nissana-wedlug nich usterka to turbina-koszt ekspertyzy to 180zl

Koles pokazal mi ze jak popchnal ja recznie to samochod idzie na obroty i wszystko gra.

Mam wiec pytanko-czy kazda turbina do 2.7 tdi bedzie pasowac?czy sa jakies roznice?

Prosze o dalsza pomoc.

Wiec wyjazd nad morze samochodem zostal odwolany-pozostaje pociag lub pozyczyc samochod.

Co sadzicie Koledzy?

 

Witam.

Panowie od godziny samochod stoi w serwisie nissana,ciekawe co zdiagnozuja.

Jak tylko bede wiedzial co i jak dam wam znac.

Pozdrawiam

Arek

 

Witam.

Wlasnie wrocilem z serwisu nissana-wedlug nich usterka to turbina-koszt ekspertyzy to 180zl

Koles pokazal mi ze jak popchnal ja recznie to samochod idzie na obroty i wszystko gra.

Mam wiec pytanko-czy kazda turbina do 2.7 tdi bedzie pasowac?czy sa jakies roznice?

Prosze o dalsza pomoc.

Wiec wyjazd nad morze samochodem zostal odwolany-pozostaje pociag lub pozyczyc samochod.

Co sadzicie Koledzy?

Panowie zrobilem maly eksperyment.

Odlaczylem zawor bezpieczenstwa od turbiny-jest teraz w pozycji zamknietej i wszystko gra,samochod wchodzi na obroty nie dymi.

Wiem ze max moge krecic teraz do 5tys aby sie nic nie stalo.

Czy moge tak jezdzic?

Turbina jest slucha,lopatki cale jest maly luz na walku.

Prosze o wasze zdanie.

Wedlug mnie zalacza sie za wczesnie elektrozawor i dlatego tak dusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

chorzów ul .Mariańska reg turbin dobry zakład

 

Daniel

 

ps.

 

nie może mieć luzów turbina ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość dmowskiego fans

czesc

 

chorzów ul .Mariańska reg turbin dobry zakład

 

Daniel

 

ps.

 

nie może mieć luzów turbina ;)

 

 

Witam.

Panowie wedlug drugiego mechaika turbina ok,ale wedlug niego zawory lub pompa.

Przyjechalem nad morze peugeotem 206 kuzyna,tyranek w garazu,pojezdze jeszcze i zobaczymy co dalej bedzie.

Kazdy tylko mowi szkoda ze nie zepsulo sie na dobre-jak cos takiego slysze to odrazu unikam takich warsztatow.

A jaki jest koszt takiej regeneracji?

Pozdrawiam z DZwirzyna

 

Witam.

Panowie a wiec tak,na ta chwile wszystko gra.

Zawor na turbinie sie nie wiesza,mialem pomiedzy 2 a 3 tys lekkie dlawienie samochodu,wczoraj wyczyscilem sitko pompy-i wszystko gra w najlepsze.

Dziekuje za pomoc.

Sitko bylo czarne i mialo duzo paprochow.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość gvynblade

czy takowe sitko znajduje sie tez w 3.0 ? i jezeli tak to w ktorym miejscu go szukac ?

 

bo u mnie powiedzmy wszystko jest dobrze do momentu gdy na budziku pojawia sie 120km/h i 3000 rpm pedal w podlodze i dalej nie chce isc

Edytowane przez gvynblade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podłącze się do tego tematu bo najbardziej mi odpowiada i pasuje pod moje problemy z .

Tydzień temu podczas imprezy poligonowej niefortunnie pokonywałem przeprawę wodną ( autko bez snorkela) i filtr dostał lekko wilgoci. Tym samym autko straciło moc ;/.

Po powrocie do domu poszedł do wymiany filtr powietrza, był lekko zaolejony pewnie cofną się olej wężami gumowymi z okolic turbiny.

Wymiana filtra wiele nie pomogła bo autko było mułowate więc został wyczyszczony przepływomierz jednak dalej podczas ruszania przy obrotach 2-3tyś było można odczuć że daleko jest od ok.

Dziś wymieniłem na nową przepływomierz i wyczyściłem gumowe przewody idące do turbiny jest znacznie lepiej ale to jeszcze nie to co było przed wyjazdem na poligon.

Czytałem post wyżej o sitku, tylko o jakim sitku mowa i w jakim ono miejscu jest, chyba że turbina kończy się.

Jak w piątek podłączyłem autko pod kompa to był błąd przepływomierza więc to zostało już wymienione. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od filtra paliwa idzie wąż do pompy odkręcając go od pompy znajdziesz w środku sitko to się tyczy td a ty masz chyba tdi i tam nie ma sitka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte opisania rzeczy które eliminowałem według rzeczy wyczytanych na forach oraz według rzeczy które poukładałem sobie w głowie.

- Wymieniłem filtr powietrza i wyczyściłem gumowe przewody które doprowadzają powietrze do turbiny i do "OSMY" (tak to chyba się pisze)

- Wymiana filtra paliwa ( sitka nie posiadam w pompce)

Po tych zabiegach jeszcze autko muliło ale szykowałem kolejną rzecz którą kolega podpowiadał mi w sobotę. 

Przepięcie przewodów podciśnieniowych EGR.

Kupiłem metr przewodu ciśnieniowego w otulinie materiałowej i zabrałem się za robotę.

DSC_2877.jpg

Zaślepione przewody podciśnienia

 

DSC_2878.jpg

DSC_2879.jpg

 

Wstawiony nowy wężyk ciśnieniowy między punktem pierwszym a drugim. no i wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...