Gość tata Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam posiadam od niedawna notka ale bez instrukcji obsługi i coś takiego jak komputerek pokładowy nie wiem jak ustawiać konkretnie wyświetlacz dziennego licznika kilometrów,wyświetlacz komputera podroży,wciskam po lewej przycisk i tam sie jakieś rzeczy wyświetlają,jak to ustawiać ,plis parę stron w pdf z instrukcji co i jak Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 No może się ktoś zlituje na PDF,ale komputerek przestawiasz przyciskiem w kierownicy i tym samym przyciskiem resetujesz...po prostu musisz go przytrzymać dłużej(2-3 sek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 (edytowane) liczniki przebiegu dziennego oznaczone są literami A i B, kolejno naciskając wywołujesz średnie spalanie,czas rozpoczęcia podróży, dystans jaki da się przejechać na pozostającym w zbiorniku paliwie, termometr zewnętrzny.Wartości poza licznikiem sumarycznym dają się zerować poprzez przyciśnięcie i przytrzymanie przycisku "i" na kole kierownicy lub bezpośrednio przyciskiem przy ekranie.Po paru minutach zabawy załapiesz wszystko bez instrukcji Edytowane 2 Sierpnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tata Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 liczniki przebiegu dziennego oznaczone są literami A i B, kolejno naciskając wywołujesz średnie spalanie,czas rozpoczęcia podróży, dystans jaki da się przejechać na pozostającym w zbiorniku paliwie, termometr zewnętrzny.Wartości poza licznikiem sumarycznym dają się zerować poprzez przyciśnięcie i przytrzymanie przycisku "i" na kole kierownicy lub bezpośrednio przyciskiem przy ekranie.Po paru minutach zabawy załapiesz wszystko bez instrukcji Przy kierownicy brak przycisków, co do resetowania, na desce rozdzielczej sa dwa przyciski który do czego lewy?,prawy?. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Przy kierownicy brak przycisków, co do resetowania, na desce rozdzielczej sa dwa przyciski który do czego lewy?,prawy?. Na kierownicy nie masz żadnych przycisków? Bo jeżeli masz komputer pokładowy, to co najmniej jeden przycisk na kierownicy tez musisz mieć. Jeżeli nie masz żadnego przycisku na kierownicy, to nie masz także komputera tylko licznik przebiegu i zegarek. Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jeżeli na kierownicy nie masz to te dwa w konsoli służą do resetu przebiegu do przeglądu,i do ustawienia zegara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) i zapewne jakiś licznik dzienny - do obsługi tych funkcji służy przycisk lewy, prawy jest potrzebny do ustawiania godziny na zagarku Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pietrek215 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Na kierownicy nie masz żadnych przycisków? Bo jeżeli masz komputer pokładowy, to co najmniej jeden przycisk na kierownicy tez musisz mieć. Jeżeli nie masz żadnego przycisku na kierownicy, to nie masz także komputera tylko licznik przebiegu i zegarek. I tutaj kolego się mylisz, również nie mam żadnego przycisku na kierownicy a komputer mam sterowany tak jak kolega "tata". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) I tutaj kolego się mylisz, również nie mam żadnego przycisku na kierownicy a komputer mam sterowany tak jak kolega "tata". Możliwe, wyrocznią nie jestem . Z tabel wyposażeń wynika jednak, że komputer pokładowy jest od wersji Acenta. W tej wersji też jest sterowanie radiem z koła kierownicy - a więc i komputerem. Zatem chyba sedno tkwi w tym, co rozumiemy pod pojęciem komputer. Komputer rozumiany właściwie, to przebieg całkowity, dwa przebiegi dzienne, aktualne średnie zużycie paliwa, prędkość średnia, czas podróży, dystans do wyczerpania paliwa, temperatura zewnętrzna, czas, no i oczywiście dystans do przeglądu. Jeżeli mamy tylko przebieg całkowity, czas, temperaturę, przebieg dzienny, dystans do przeglądu - to nie jest komputer pokładowy. Nie za bardzo widzę zestawienia komputera z brakiem możliwości wybierania jego opcji z kierownicy. To wydaje się bez sensu. Nissan jednak ostatnio ostro eksperymentuje i zmienia konfigurację samochodów. Być może teraz jest inaczej... Przeglądałem zdjęcia kierownic wersji Acenta z 2010 i 2011 i wszystkie miały przyciski na kierownicach - zarówno od radia jak i komputera. W roku modelowym 2011 dodatkowo są przyciski do sterowania tempomatem. Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 pobaw się lewym przyciskiem przy ekranie- jeśli wywołuje funkcje, które tak ładnie opisał ranger - to normalny komputer pokładowy, jeśli jest przebieg sumaryczny, dzienny i termometr - to wersja maksymalne uproszczona. Tu mała dygresja z konkurencji. Np mitsubishi colt w wersji inform ma komputer pokładowy (taką wersję kupowałem w ubiegłym roku jesienią)jednak jeśli zrezygnuje się radia fabrycznego (idiotycznie drogie) i w związku z tym z wielofunkcyjnej kierownicy potrzebnej do jego sterowania - większość użytecznych funkcji komputera nie da się po prostu wywołać bo są sterowane właśnie przyciskiem z kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tata Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) Możliwe, wyrocznią nie jestem . Z tabel wyposażeń wynika jednak, że komputer pokładowy jest od wersji Acenta. W tej wersji też jest sterowanie radiem z koła kierownicy - a więc i komputerem. Zatem chyba sedno tkwi w tym, co rozumiemy pod pojęciem komputer. Komputer rozumiany właściwie, to przebieg całkowity, dwa przebiegi dzienne, aktualne średnie zużycie paliwa, prędkość średnia, czas podróży, dystans do wyczerpania paliwa, temperatura zewnętrzna, czas, no i oczywiście dystans do przeglądu. Jeżeli mamy tylko przebieg całkowity, czas, temperaturę, przebieg dzienny, dystans do przeglądu - to nie jest komputer pokładowy. Nie za bardzo widzę zestawienia komputera z brakiem możliwości wybierania jego opcji z kierownicy. To wydaje się bez sensu. Nissan jednak ostatnio ostro eksperymentuje i zmienia konfigurację samochodów. Być może teraz jest inaczej... Przeglądałem zdjęcia kierownic wersji Acenta z 2010 i 2011 i wszystkie miały przyciski na kierownicach - zarówno od radia jak i komputera. W roku modelowym 2011 dodatkowo są przyciski do sterowania tempomatem. witam znowu bawiłem się przyciskiem trip na desce może to nie jest super rozbudowany komp. ale ma przebieg całkowity,dystans do przeglądu, czas, temperaturę i chyba coś takiego dwa przebiegi dzienne,i po co to ustrojstwo jest ????? wyzerowałem A i ok. jadę odlicza mi dystans jaki przejechałem po jakimś czasie na tej samej trasie wyzerowałem B i tez sobie coś liczy .Poproszę o wytłumaczenie A liczy ile przejechałem i B to samo ma mi liczyć-BEZSENSU. Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez tata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Nie jest to takie bez sensu,A możesz mieć do wyliczania przebiegu całego od tankowania do tankowania,a B przebieg dzienny ew podróży,moim zdaniem taki fajny gadżet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zatem, żeby była jasność, to co ma Tata w sowim samochodzie, komputerem pokładowym nie jest. Stąd brak przycisków na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) AiB to podliczniki przebiegu dziennego. Są dwa i z pozoru wydaje się to głupie. Jednak się przydają do różnych zabaw w rachunki np jeśli auto używa dwóch kierowców którzy chcą znać przejechany przez siebie dystans w określonym czasie albo jeśli sprawdzamy np długość kolejno przejeżdżanych odcinków, wyliczamy rzeczywiste zużycie paliwa itp Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duszan82 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Witam, Rzeczywiście przydają się dwa przebiegi. Ja jeden kasuje po każdym tankowaniu, a drugi po zakończeniu miesiąca. Bawię się rezolutnie od początku użytkowania autka w statystyki, zarówno spalanie (nie mam komputera, sam liczę w Excelu), notuję także ile przejechałem w danym miesiącu. Pozdrawiam ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Inny bardzo prozaiczny przykład wykorzystania dwóch liczników, to jeden do przebiegu od ostatniego tankowania (do wyliczenia spalania) a drugi i zmierzenia przejechanej odległości. Naprawdę przydatna funkcja - bardzo dużo potencjalnych zastosowań . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) ręczne liczenie spalania w oparciu o wyniki z kolejnych tankowań jest znacznie bardziej precyzyjne i miarodajne, niż wskazania komputera pokładowego Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) ręczne liczenie spalania w oparciu o wyniki z kolejnych tankowań jest znacznie bardziej precyzyjne i miarodajne, niż wskazania komputera pokładowego Wskazania średniego spalania obliczane przez komputer są szacunkowe i zawsze w danej chwili uśrednione. Oznacza to, że jeżeli ten parametr bardzo długo nie był "wyzerowany", to nawet w danej chwili spalając 10l/100 km, komputer może pokazywać np. 6l/100 km bo taka wychodzi średnia z ostatnich np. 2000 km. Dlatego warto "zerwoać" tą wartość np. po każdym tankowaniu, tak aby średnia była odniesona do aktualnie zużywanego paliwa. To czego barkuje w komputerze Note to spalanie chwilowe. W połączeniu ze średnim, była bu to naprawdę przydatna funkcja. Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 To czego barkuje w komputerze Note to spalanie chwilowe. W połączeniu ze średnim, była bu to naprawdę przydatna funkcja. Spalanie chwilowe to bzdura, mam w toyocie, na nic się nie przydaje, bo skaczą wartości jak oszalałe i nierzadko pokazuje po 50 l. Normalny start to zawsze 20-30 litrów. Może jedynie na autostradzie ale i tak +-2litry BTW. ostatnio średnie spalanie na torze, silnik 1.5 l wyszło mi 17,6l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blanet Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 a czy da się do wersji Visia z 2010 roku "domontować" komputer pokładowy i klimatyzację ? Przyciski na kierownicy są :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jerzyk1947 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 witam znowu bawiłem się przyciskiem trip na desce może to nie jest super rozbudowany komp. ale ma przebieg całkowity,dystans do przeglądu, czas, temperaturę i chyba coś takiego dwa przebiegi dzienne,i po co to ustrojstwo jest ????? wyzerowałem A i ok. jadę odlicza mi dystans jaki przejechałem po jakimś czasie na tej samej trasie wyzerowałem B i tez sobie coś liczy .Poproszę o wytłumaczenie A liczy ile przejechałem i B to samo ma mi liczyć-BEZSENSU. A - to jest mój przebieg samochodu, natomiast B - ustawia sobie moja żona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Hej Użytkuję furę od kilku tygodni i doszedłem do wniosku, że komputer pokładowy zaniża zużycie paliwa. Obecnie pokazuje mi 4,8l/100km (miasto) ale pali około 6l/100km ! I teraz pytanie, czy w waszych autach wskazane zużycie paliwa jest różne od rzeczywistego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 różne ale chyba nie aż o tyle.... dwie trzy setki na 100 km tak ale 1,2 litra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 (edytowane) U mnie od nowości ok 0,6 zawyżał. Z czasem (po trzech latach) zawyża o 0,4. Na początku mnie to wkurzało teraz się przyzwyczaiłem i traktuję wskazanie tylko orientacyjnie tzn czy pali teraz więcej niż zazwyczaj itp. Wskazanie spalania to taka lipna, chińskiej jakości zabaweczka w samochodzie. Edytowane 10 Listopada 2013 przez omn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Chyba będe musiał dokonać pomiaru dokładnego, na pełen bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.