Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy w X-Trailu. Wszystkie mają?


Gość heva
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

sterowane masą z uwzględnieniem zmiennego ciśnienia paliwa

 

 

wtryskiwacz pin 10 z ukp -> na pin 42 lub 43

ciśnienie na listwie paliwa pin 8 z ukp -> na 48 lub 49

jeśli coś źle rozumuje to popraw mnie ;)

 

jak zrobić "z uwzględnieniem zmiennego ciśnienia" ? w opcjach ustawienia mam tylko 3 zakładki (parametry, preferencje i zaawansowane), nie mam zakładki HARDWARE - mam wersję 2.0.6

 

masz jakiś opis pinów we wtyczce sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis pinów brałem z serwisówki  i załączam plik - jeśli sie nie myle to jest to widok na wtyczkę po jej odłączeniu od komputera silnika i patrząc na nią od przodu.

jak wybrać spalanie z uwzględnieniem ciśnienia pisze w serwisówce w pozycji 3.7.4.2.
http://www.telwis.pl/downloads/user_manuals/polish/ukp_v2-0_uniwersalny_komputer_pokladowy_instrukcja_uzytkownika.pdf

W skrócie , kod autoryzacji #DIEScr   i wybrać z którego czujnika ma brać pomiar

Dobrze rozpisałeś podłączenie pinów.

post-41813-0-77716400-1364159385_thumb.jpg

Edytowane przez chudson
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sterownika już się wpiąłem, zasilanie też działa (od radia) komp gada tylko....

nigdzie nie mogę znaleźć numeracji pierońskich pinów na kostkach radia. Mam clariona PP2609T.

Jedyne co znalazłem to: http://www.teletehnika.info/collection-of-sockets-autoradio/95-razyomy-amagnitol-nissan.html

ale nie mam pojęcia który to sygnał speed...

Masz może jeszcze piny kostek radia lub prędkościomierza na jakimś manualu?

 

Ja się dziś biorę za montaż wyświetlacza z przyciskami do panela.

 

ps

nie wiem czemu i czy to nie przypadek, że podczas montażu padł mi aku.... :] UKP pokazywał mi 11,9V na spoczynku, rozrusznik nie mógł zakręcić...

narazie ładuję... zobaczę jutro czy pomogło


ukpn.jpg

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko który to jest ten z numerem 22?

nissanch340pp2609t.jpg

czyżby nr 16? sp-sig?

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak będzie z dokładnością , ja wczoraj tankowałem i wyszło mi idealnie tyle co komp pokazał czyli 9,4 litra w jeździe miejskiej.  Musiał bym teraz troche trasy porobić i sprawdzić czy  będzie się nadal wszystko zgadzać ale nie mam  kiedy obecnie, poza tym jeździć bez sensu też mi sie nie chce. 

 

ja bym te trzy przyciski przeniósł   bardziej w bok a w ich miejscu zawsze można wkleić coś dodatkowego ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze testy...

trasa (teren górzysty) 80km - średnie wyszło mi 6,1

w mieście 7km, częste odpalanie, światła, korki - około 14l/100

 

w tej chwili mam średnią 6,8

ustawienia

vss 0.8150 (mam większe koła, i teraz prędkość mi się zgadza z gps do 1km/h a z licznikiem mam jakieś 2do 3 km/h różnicy przy stówce

wtrysk wpisałem 0,01090 zobaczymy...

 

 

ps

nie obyło się bez przygód...

kiedyś w moim aucie ktoś już coś majstrował (najprawdopodobniej zestaw głośnomówiący) i był mały bałagan... przez co był problem z masą... przy pierwszym odpaleniu poszło dobrze bo nie włączałem świateł, natomiast później jak chciałem jechać i włączyłem światła to było max 2300obr z gazem w podłodze a komp złapał błąd... Czas mnie gonił więc trasa była bez świateł i dopiero po powrocie zmieniłem podłączenie masy...  Reset kompa i już hula cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po resecie spalania zauważyłem ,że na początku zaczyna wysoko a z przybywającymi kilometrami maleje do właściwej wielkości. Jak byś dłużej pojeździł to spadło by spokojnie. 

Tras nie robie ale taka podmiejska "traseczka" 20km w jedną  2h przerwy i powrót to spalanie mi wychodzi 7,1 litra. 

Przy jeździe po mieście ze stałą 60-70h spalanie pokazuje chwilowe na poziomie 5-6 litrów. Na postoju 2 - 2,5 na godzine. 

 

WYprowadziłeś sobie jakoś sensownie kabelek pod USB ? jak mam go schowanego w ksrzynce bezpieczników , wystarczy ,zę wyjme klapke , rozwine przewód i podłączam do kompa aby robić korekty :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoje średnie spalanie to znam :)

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921

teraz szykuje mi się kilka wyjazdów w trasę - zobaczymy, potestuję

 

co do kabelka usb to poprowadziłemdo schowka co by mieć tym czasem dobry dostęp, później go gdzieś zamaskuję.

 

edit:

dopiero po czwartym tankowaniu i korektach komp pokazuje rzeczywiste spalanie...

parametry mam zupełnie inne - drogę dobrałem do moich kół - a mam większe niż standard

skalibrowałem to do gps - różnica nie większa niż 1km/h, zrobiłem pomiar na prostym odcinku drogi i po przejechaniu 80km komp pokazywał 79,9km

stałą wtrysku mam duuużo większą - i w końcu uzyskałem wynik porównywalny z liczeniem z dystrybutora

7,16 - dystrybutor / 7,2 komp - odcinek pomiarowy 270km

 

ps

jak patrzę na chwilowe to zastanawia mnie jedno... przy 80km/h spalanie około 5l/100km, natomiast przy 100-110 spalanie około 5,2-5,4l/100

hmmm

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja nie mogę coś wykalibrować ciągle,  jak ustawie  tak żeby w mieście pokazywał idealnie to wystarczy ,że wyjade w trasę i spalanie jest zaniżone o ponad litr , jak ustawie na trasę to wychodzi mi zawyżone w mieście. 

 

Bartezm widziałeś ,że jest nowe oprogramowanie to tego komputerka ? Wystarczy wykręcić i wysłać do nich z kasą na paczkę zwrotną  adresem i dopiskiem ,że chodzi o upgrade softu.  Kilka fajnych bajerów dodają   - musze się zebrać i go wysłaś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem - ja ustawiłem na cykl mieszany i już się przyzwyczaiłem, że na trasie zaniża a w mieście zawyża. Średnia wychodzi podobnie do rzeczywistego - nie mam większej różnicy niż 0,5l/100km a przeważnie jest to 0,2-0,3. Dla bezpieczeństwa ustawiłem pojemność zbiornika na 57l.

Rozmawiałem z nimi na ten temat ale na razie nie ogarnę tego - należało by podpiąć oscyloskop, aby dokładnie sprawdzić dawkowanie paliwa. 

Co do wysyłki to jest mały problem - jestem w Norwegii... 

 

Ustawienia drogi/prędkości robiłeś do gps czy do prędkościomierza? 

edit:

i pochwal się gdzie zamontowałeś wyświetlacz i przyciski ;)

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia drogi mam przybliżone do GPS,  ale nawet jak policze rzeczywistą ilośc zatankowanego paliwa na stacj i podzielę przez kilometry naliczone przez UKP to nie wychodzi to samo. 

 

Czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ma sporo przewodów i chyba więcej niż jeden sygnałowy , zastanawia mnie czy  może tu tkwi problem. Zresztą wtryski mają też więcej przewodów.   Komputer musi to jakoś liniowo robić przecież. 

 

Ja jeżdzę raczej po mieście , trasa zdarza się rzadko i wtedy wyniki są bardzo niecelne. 

 

Jak w najbliższym czasie odeśle do nich komputerek to opiszę jak ciekawe są te nowe funkcje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...