Bartezm Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 sterowane masą z uwzględnieniem zmiennego ciśnienia paliwa wtryskiwacz pin 10 z ukp -> na pin 42 lub 43 ciśnienie na listwie paliwa pin 8 z ukp -> na 48 lub 49 jeśli coś źle rozumuje to popraw mnie jak zrobić "z uwzględnieniem zmiennego ciśnienia" ? w opcjach ustawienia mam tylko 3 zakładki (parametry, preferencje i zaawansowane), nie mam zakładki HARDWARE - mam wersję 2.0.6 masz jakiś opis pinów we wtyczce sterownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Opis pinów brałem z serwisówki i załączam plik - jeśli sie nie myle to jest to widok na wtyczkę po jej odłączeniu od komputera silnika i patrząc na nią od przodu. jak wybrać spalanie z uwzględnieniem ciśnienia pisze w serwisówce w pozycji 3.7.4.2.http://www.telwis.pl/downloads/user_manuals/polish/ukp_v2-0_uniwersalny_komputer_pokladowy_instrukcja_uzytkownika.pdf W skrócie , kod autoryzacji #DIEScr i wybrać z którego czujnika ma brać pomiar Dobrze rozpisałeś podłączenie pinów. Edytowane 24 Marca 2013 przez chudson 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) Do sterownika już się wpiąłem, zasilanie też działa (od radia) komp gada tylko.... nigdzie nie mogę znaleźć numeracji pierońskich pinów na kostkach radia. Mam clariona PP2609T. Jedyne co znalazłem to: http://www.teletehnika.info/collection-of-sockets-autoradio/95-razyomy-amagnitol-nissan.html ale nie mam pojęcia który to sygnał speed... Masz może jeszcze piny kostek radia lub prędkościomierza na jakimś manualu? Ja się dziś biorę za montaż wyświetlacza z przyciskami do panela. ps nie wiem czemu i czy to nie przypadek, że podczas montażu padł mi aku.... :] UKP pokazywał mi 11,9V na spoczynku, rozrusznik nie mógł zakręcić... narazie ładuję... zobaczę jutro czy pomogło Edytowane 25 Marca 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Sprawdż pin 22 na radiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) tylko który to jest ten z numerem 22? czyżby nr 16? sp-sig? Edytowane 25 Marca 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) Yes. Speed signal. Edytowane 28 Marca 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 komp gada - ide porobić fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Proszę. Nie ma za co. Edytowane 28 Marca 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Ciekawe jak będzie z dokładnością , ja wczoraj tankowałem i wyszło mi idealnie tyle co komp pokazał czyli 9,4 litra w jeździe miejskiej. Musiał bym teraz troche trasy porobić i sprawdzić czy będzie się nadal wszystko zgadzać ale nie mam kiedy obecnie, poza tym jeździć bez sensu też mi sie nie chce. ja bym te trzy przyciski przeniósł bardziej w bok a w ich miejscu zawsze można wkleić coś dodatkowego , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 pierwsze testy... trasa (teren górzysty) 80km - średnie wyszło mi 6,1 w mieście 7km, częste odpalanie, światła, korki - około 14l/100 w tej chwili mam średnią 6,8 ustawienia vss 0.8150 (mam większe koła, i teraz prędkość mi się zgadza z gps do 1km/h a z licznikiem mam jakieś 2do 3 km/h różnicy przy stówce wtrysk wpisałem 0,01090 zobaczymy... ps nie obyło się bez przygód... kiedyś w moim aucie ktoś już coś majstrował (najprawdopodobniej zestaw głośnomówiący) i był mały bałagan... przez co był problem z masą... przy pierwszym odpaleniu poszło dobrze bo nie włączałem świateł, natomiast później jak chciałem jechać i włączyłem światła to było max 2300obr z gazem w podłodze a komp złapał błąd... Czas mnie gonił więc trasa była bez świateł i dopiero po powrocie zmieniłem podłączenie masy... Reset kompa i już hula cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Po resecie spalania zauważyłem ,że na początku zaczyna wysoko a z przybywającymi kilometrami maleje do właściwej wielkości. Jak byś dłużej pojeździł to spadło by spokojnie. Tras nie robie ale taka podmiejska "traseczka" 20km w jedną 2h przerwy i powrót to spalanie mi wychodzi 7,1 litra. Przy jeździe po mieście ze stałą 60-70h spalanie pokazuje chwilowe na poziomie 5-6 litrów. Na postoju 2 - 2,5 na godzine. WYprowadziłeś sobie jakoś sensownie kabelek pod USB ? jak mam go schowanego w ksrzynce bezpieczników , wystarczy ,zę wyjme klapke , rozwine przewód i podłączam do kompa aby robić korekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) swoje średnie spalanie to znam http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921 teraz szykuje mi się kilka wyjazdów w trasę - zobaczymy, potestuję co do kabelka usb to poprowadziłemdo schowka co by mieć tym czasem dobry dostęp, później go gdzieś zamaskuję. edit: dopiero po czwartym tankowaniu i korektach komp pokazuje rzeczywiste spalanie... parametry mam zupełnie inne - drogę dobrałem do moich kół - a mam większe niż standard skalibrowałem to do gps - różnica nie większa niż 1km/h, zrobiłem pomiar na prostym odcinku drogi i po przejechaniu 80km komp pokazywał 79,9km stałą wtrysku mam duuużo większą - i w końcu uzyskałem wynik porównywalny z liczeniem z dystrybutora 7,16 - dystrybutor / 7,2 komp - odcinek pomiarowy 270km ps jak patrzę na chwilowe to zastanawia mnie jedno... przy 80km/h spalanie około 5l/100km, natomiast przy 100-110 spalanie około 5,2-5,4l/100 hmmm Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Ja nie mogę coś wykalibrować ciągle, jak ustawie tak żeby w mieście pokazywał idealnie to wystarczy ,że wyjade w trasę i spalanie jest zaniżone o ponad litr , jak ustawie na trasę to wychodzi mi zawyżone w mieście. Bartezm widziałeś ,że jest nowe oprogramowanie to tego komputerka ? Wystarczy wykręcić i wysłać do nich z kasą na paczkę zwrotną adresem i dopiskiem ,że chodzi o upgrade softu. Kilka fajnych bajerów dodają - musze się zebrać i go wysłaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Mam ten sam problem - ja ustawiłem na cykl mieszany i już się przyzwyczaiłem, że na trasie zaniża a w mieście zawyża. Średnia wychodzi podobnie do rzeczywistego - nie mam większej różnicy niż 0,5l/100km a przeważnie jest to 0,2-0,3. Dla bezpieczeństwa ustawiłem pojemność zbiornika na 57l. Rozmawiałem z nimi na ten temat ale na razie nie ogarnę tego - należało by podpiąć oscyloskop, aby dokładnie sprawdzić dawkowanie paliwa. Co do wysyłki to jest mały problem - jestem w Norwegii... Ustawienia drogi/prędkości robiłeś do gps czy do prędkościomierza? edit: i pochwal się gdzie zamontowałeś wyświetlacz i przyciski Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Ustawienia drogi mam przybliżone do GPS, ale nawet jak policze rzeczywistą ilośc zatankowanego paliwa na stacj i podzielę przez kilometry naliczone przez UKP to nie wychodzi to samo. Czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ma sporo przewodów i chyba więcej niż jeden sygnałowy , zastanawia mnie czy może tu tkwi problem. Zresztą wtryski mają też więcej przewodów. Komputer musi to jakoś liniowo robić przecież. Ja jeżdzę raczej po mieście , trasa zdarza się rzadko i wtedy wyniki są bardzo niecelne. Jak w najbliższym czasie odeśle do nich komputerek to opiszę jak ciekawe są te nowe funkcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.