Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]2.0 TD Trzask i koniec jazdy...


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj jadac do pracy spotkalo mnie cos dziwnego. Przez polowe drogi wszystko bylo ok, a w drugiej polowie drogi zaczely sie problemy. Co stanalem na swiatlach to gasl i bylo go bardzo ciezko odpalic. Objawy nasilaly sie. Z wielkim trudem ostatni raz udalo mi sie go zapalic i musialem gazowac, bo gasl samoistnie, ujechalem moze z 500m. trzasnelo cos w okolicach pompy i juz kompletnie koniec. Probowalem zapalic, ale od wczesniejszego krecenia juz wysiadl aku. Zepchnalem samochod z drogi na bok i zadzwonilem po znajomego i probowalismy zapalic na kable. Krecil zywo ale nie lapal i po chwili i tak zdychal. Bledy zczytalem i brak. Wsadzilem inny akumulator i po dlugim kreceniu zlapal. Chodzil jak traktor, na postoju obroty skakaly 500-1000 kupa bialego dymu, i z pokrywy paska pompy dobiegaly okropne dzwieki. Nie odwazylem sie juz kontynuowac jazdy, zahalowano ja do domu. W domu zdjalem pokrywe od paska pompy i widac ze byl nie napiety, jak sie okazalo przez niedokrecona podpore pompy(napinacz ok). Pojechalem po nowy pasek i juz mialem skladac, ale w pokrywie paska zobaczylem jakies dziwne kawalki matalu i jak sie okazalo: http://imageshack.us/photo/my-images/221/26082011390.jpg/ , http://imageshack.us/photo/my-images/41/26082011391.jpg/ . Dzisiaj zamierzam wlozyc juz nowy walek, ale chcialem sie dowiedziec czy ktos juz mial cos takiego? Tak poprostu zeby peklo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo dokrecone bardzo mocno, wiec chyba wada materialu. Najgorzej ze znowu musialem wydac kase na rozrzad, a dopiero 30 tys po zrobieniu go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, 30 tys. temu bylo robione wszystko, kupilem samochod z rozwalonym silnikiem(zerwal sie pasek od rozrzadu). Wszystkie rolki, oba paski bylo robione. Teraz juz wszystko zrobilem i zostalo mi tylko spiac rozrzad. Jak to dobrze ze mam silnik od sunnego. Mam jeszcze pytanie jaki akumulator kupic, akurat padl w takim momencie. Ten co padl byl z sunnego, owiele za duzy, ale jakos sie zmiescil. Wystarczy 70AH i 680a ?

 

Oczywiscie teraz tez caly rozrzad itp nowe. Jedynie chcialem jeszcze dodac ze przed awaria bylo tylko slychac dziwne dzwieki. Od prawie 2 miesiecy dziwnie chodzil, terkotal i nierownomiernie chodzil. To terkotanie przypominalo jakkby gdzies wydech dotykal, a sie okazalo ze to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli od jakiegoś czasu dawał znać że coś się dzieje.

taki aku jak piszesz powinien wystarczyć, sam pewnie będę musiał na zimę kupić do siebie i patrzyłem na centrę future.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek nie tylko w tym miejscu pekaja walki rozrzadu. Potrafi tez peknac na srodku albo w innym miejscu . Ten akumulator o pradzie rozruchowym 680A jak najbardziej moze byc . Z Centry bylby to akumulator CB740 . Mozeszsie tez zdecydowac na akumulatr CA 770 o pojemnosci 77Ah i pradzie rozruchowym 760A . Wiadomo ze przd rozruchowy wedlug normy EN. Takich rzeczy nie przwidzisz . Nie masz na to wplywu . Nawet nie pomyslales ze to moze byc ten walek . Ta samo jak ostatnia rzecza o ktorej pomyslisz przy zlym odpalaniu silnika jest wyrobiony klin na kole pasowym silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku myslalem ze ktorys wtrysk sie kompletnie wylozyl, a sie okazalo ze to, dzisiaj zloze do konca i dam znac.

 

Zlozylem do konca samochod i problemow ciag dalszy. Krecilem chyba z pol godziny i nic, wogole nie chcial zagadac. Wzialem sie za kat wtrysku, skontrolowalem przy okazji pasek napedu pompy czy ok, tylko cos mi tu sie nie zgadza. U mnie od znaku do znaku jest 31 zebow, wedlug serwisowki powinno byc 30, jak to z tym jest? Ile stopni ma wynosic kat wyprzedzenia? Troche przestawilem kat wtrysku i zaczal zapalac, za 2 razem, tylko ze jest kupa bialego dymu i ciezko go utrzymac na obrotach bo gasnie, jutro chce to poprawic. Nawet jak obroty sie ustabilizuja to nawet jak wlacze klime to gasnie. Na dodatek z pompy vaccum slychac jakies dziwne dzwieki, jakkby cos obcieralo, a wszystko jest ok.

 

A i wogole jak udalo mi sie odpalic to go nie poznalem, chodzi teraz jak benzyniak, przed remontem chodzil jak traktor, a teraz taka cisza jak nigdy.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tez grzmi i pada u Ciebie ?Teraz przechodzac do tematu. Juz na temat kata wtrysku kiedys CI pisalem . Wynosi on 0,89 +/- 0,08mm. Podaje sie go w mm bo to jest kat statyczny , a nie w stopniach (kat dynamiczny) . na stronie 38 pliku ec cd20 masz opisane jak ustawic ten kat . Ustawia sie go czujnikiem zegarowym . Zwroc uwage ze do ustawiena kata wtrysku sluzy ten zolty znak na kole pasowym (nie ten co ustawiasz GMP) .Na oko jego nie ustawisz . Z tym paleniem to tak wlasnie sie dzieje jak jest zle kat wtrysku ustawiony. To moze byc cos z pompa VAC bo moze sie zacierac ale takze cos z pompa wtryskowa bo pompa Vac jest wlasnie od niej napedzana.

Teraz z tym paskiem rozrzadu od strony pompy wtryskowej. Uwaga: Wazne . Pomiedzy tymi znakami na pasku rozrzadu ma byc 29 zebow . Teraz zalezy od tego jak liczysz . Czy zaczynasz liczyc od jedynki ten pierwszy znak to ten nastepny bedzie jako 31. Natomiast piszesz ze w serwisowce jest 30 . Ano dlatego ze tam liczenie sie zaczyna od zera i zeby bylo 31 to liczenie konczy sie na 30 . Teraz zwroc uwage na to. czy zaczynasz liczyc od 1 do 31 to pomiedzy znakami na pasu jest 29 zebow tak samo jak zaczynasz liczyc od zera do 30 to tez pomiedzy znakami tez jest 29 zebow . I tak ma byc . Zreszta w autodacie jest napisane ze pomiedzy znakami regulacyjnymi kol rozrzadu i pompy wtryskowej musi byc 29 zebow. Tyle.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek1958 dzieki tobie rozwiazalem juz problem. Przestawilem pasek od napedu pompy o jeden zabek i samochod zaczal normalnie jezdzic i w miare zapalac. Teraz ustawilem tak jak wspomniales 29 zebow od znaku do znaku. Ustawilem jeszcze kat wtrysku i teraz zapala momentalnie i co wazniejsze przestal kopcic na czarno, zawsze za kopcenie na czarno winilem wtryski, a okazalo sie ze winny byl kat wtrysku. Dodatkowo kupilem dzis akumulator, wsadzilem Nord Star 74Ah i 680a, gwarancja na 2 lata wiec nie jest zle, chcialem kupic Varte ale za nia chcieli 500zl. A i znalazlem przyczyne tego tarcia z okolic pompy vaccum. Okazalo sie obudowa sie zgiela i zebatka od pompy wtryskowej tarla caly czas o nia, odgiolem i jest ok. Wogule po zrobieniu wszystkiego i kata wtrysku samochod chodzi o wiele ciszej, pracuje miekko, a przedtem wszystko terkotalo itp. Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja moge też napisać że po zmianie rozrządu i pozniej ustawieniu kąta wtrysku i ustawieni przez komputer dawki paliwa czy regulacji silnika i parametrów bo nie wiadomo kiedy było to robione .

Auta nie poznałem . Jet dużo lepiej :whistle:.

Chyba spalanie też spadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam do was jeszcze jedno pytanie. Po tej naprawie ustawilem kat wtrysku tak na oko bo przyznam szczerze ze nie mialem juz sie silowac z nim, pompa odchylona do konca od silnika. Samochod chodzil miekko, cicho, bardzo cicho, zimny palil na pstrykniecie a cieply troche dluzej. Dzisiaj wzialem sie za ten kat wtrysku, przed ustawieniem wynosil ponad 0,90, skorygowalem do 0,89 przykrecilem pompe i jeszcze dwa razy obrocilem kolem pasowym dla pewnosci i niby ok, zlozylem wszystko i zapalilem. Troche ciezko ale byl zapowietrzony. Po odpowietrzeniu doszedlem do wniosku ze chodzi gorzej niz przedtem. Terkocze na postoju i wogule nie jest taki cichy jak przed regulacja, a o zapalaniu to nie wspomne. Zimny to tak ok 3-4s a cieply to juz porazka w najlepszym wypadku za 3 razem lub ponad 10s. krecenia, ale szkoda rozrusznika. O co z tym chodzi, mozliwe ze blad jest w tym ze ustawialem kat na zimnym silniku, bo gdzies czytalem ze ustawia sie na cieplym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podjedz do pompiarza co ma wtyke pod gniazdo i podłączy komputer i bedzie widział parametry i co i jak .

Bo na kompie powinno wykazać czy coś zle ustawione.

Ja jak byłem to też chciał żeby silnik był ciepły tzn rozgrzany. Ale i tak musiałem zostawić auto a po pracy odebrać.

 

Może to pomoże ,chyba że sam chcesz walczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawilem z powrotem pompe do konca, bo chodzil strsznie glosno i zle palil. Teraz jest pewnie ponad 0,9 ale chodzi jak nalezy cicho i zapala dobrze, jedynie pozostaje problem z zapalaniem cieplego silnika, zimny lapie od strzalu a cieply to potrzeba tak 3s, znajomy doradzil mi zebym wstawil opornik w obwod czujnika temperatury, zeby komputer myslal ze silnik jest zimny i bedzie wtedy ok palil, u siebie tak zrobil bo tez tak mial i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek no i co z tego ze miales ponad 0,9mm. Przeciez kat wtrysku wynosi 0,89 +/-0,08mm . Czyli waha sie od 0,81do 0,97mm . jesli masz w tych granicach to jest ok . I nie ma czego szukac . A tak naprawde ustawiales czujnikiem zegarowym? . Najpierw sprawdz sam czujnik temp silnika czy jest ok. Potem jesli bedzie ok mozesz zlozyc rezystor .

Wszystko inne jesli chcesz ustawic tzn. dawke paliwa i sprawdzic nie statyczny a dynamiczny kat wtrysku to musisz sie polaczyc z autkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawialem kat wtrysku czujnikiem zegarowym. Myslalem ze problem z paleniem cieplego lezy w tym kacie. Jak ustawilem na 0,89 to strasznie glosno chodzil i zle palil, przy zapalaniu tak jakkby go cofalo, jak dalem ponad 0,9 to jest ok. Skoro mowisz ze ok, to juz go nie bede ruszal, ale to zapalanie na cieplym to porazka. Jak jest zimny to bezproblemowo pali od strzalu, ale cieply wraz 10s. z okladem lub 3 razy i zapali. Odpialem dzisiaj na cieplym silniku czujnik temperatury ( ta 2 pinowa kostka) i zapalil tak jakkby byl zimny, czyli bez problemu, ale grzal caly czas swiece i dmuchal wiatrakami i blad. Pozniej jak znalazlem jak sprawdzic ten czujnik to silnik mial okolo 40 stopni i opor wyniosl 0,45, czyli chyba to czujnik jest winny. Narazie wpialem rezystor 100omow i pali na cieplym o polowe krocej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek.Napewno wiesz o tym ze kat wtrysku nie ustawia sie na znaku na kole pasowym do ustawiania GMP.Tak sie ustawia np w golfach i oplach . U nas w primerce do ustawiania kata wtrysku sluzy ten drugi znak na kole pasowym (zaznaczony na zolto i bedzie on wyzej od tego znaku co ustawiasz gmp) . Czyli ustawiasz najpierw GMP. Potem ustawiasz kolo na tym zoltym znaku i dopiero sprawdzaz kat wtrysku . Popatrz na strone 38 pliku eccd20 tam bedziesz mial pokazane znaki na kole pasowym silnika . Jesli tak ustawiales kat to musi byc OK.To tak w temacie rzucania silnikiem przy ustawianiu. Teraz czujnik temp silnika . Nie sciaga sie wtyczki z czujnikow i odpala silnik bo wywali blad . Sprawdz opor czujnika temp.silnika jak silnik jest zimny i jak zagrzany calkowicie. Sprawdz tez rowniez napiecia przy tych temp. Ten sam plik tylko strona 66. Jesli jak napisales ze przy ok.40 stopniach (dosyc wzglednie bo tak na oko ) opor 0,45 ohma to za malo. Nawet zebys mial kupic nowy czujnik (orginalny 90zl )ja kupilem za 30zl i tez dziala to nie jest taki duzy wydatek .jesli ktorys parametr na tym czujniku co masz go zalozony bedzie nie taki to wymien go. najpierw to sprawdzic. Napisz czy pomoglo. Co do rezystora (nigdy takich rzeczy nie robilem ) to wydaje mi sie ze ten ktory wstawiles jest za maly bo powinien byc co najmniej taki jaki przy 90 stopniach na czujniku temp. Moge sie mylic.Taki uklad do odpalania silnika chcial mi zrobic za 130 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzylem jeszcze raz i jednak wychodzi na to ze czujnik ok, wtedy temp byla taka na oko, a wczoraj mierzylem przy 90 stopniach i opor wyniosl 8.5 czyli ok, wstawilem oponik 150 omow i zaczal palic o polowe szybciej. Dzisiaj wstawilem opornik 3.5 kilo oma Jutro zobacze jak bedzie palil, ale na tym oporniku bylo juz prawie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Maciek jesli przy 90 stopniach wyniosl 8,5 (mysle ze 8,5 ohma to bardzo zle ) .nawet jesli by byl 0,5 oma to tez zle. WEdlug charakterystyki tego czujnika opor przy 90 stopniach ma wynosic 236 do 260 omow (czyli 0,236-260 kilooma ) . jesli jest immy niz ten to czujnik do wymiany. Tyle.

Prosze pomierzc jeszcze raz dokladnie i jesli sa inne wyniki niz te ktore sa podane w manualu to zainwestuj w nowy czujnik temp. silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj pomieszalem zle tabelke przeczytalem (odwrotnie). Mam czujnik od cd20 i podmienie moze bedzie lepiej.

 

Jeszcze nie zmienilem czujnika, ale na tym oporniku 3,5 kilo oma auto pali na dotyk czy to cieple czy zimne, wiec chyba narazie go ne bd ruszal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zmienilem czujnika, ale na tym oporniku 3,5 kilo oma auto pali na dotyk czy to cieple czy zimne, wiec chyba narazie go ne bd ruszal.

czy możesz jakieś fotki tego zapodać i czy opornik 3,7 kilooma się nada? pytam bo moja primerka też na ciepło słabo pali i bym tak zrobił jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzuce fotki bo nie chce mi sie juz isc do garazu, musisz sprobowac czy 3,7 sie nada. Ja najpierw wsadzilem 100 omow pozniej 150 i dopiero efekt pojawil sie przy 3,5 kilo oma. Z tym ze taki jeden minus ale mi to nie przeszkadza ze po zapalaniu zimnego silnika trzyma chwile 1000obr tak jak przy -20, mysle ze mozna by bylo dac opornik 1 kilo oma i nie bylo by tego. Z kolei jak dasz za duzy opornik to bedzie taki efekt jak odlaczenie wtyczki, czyli blad ciagle grzanie swiec i wiatraki beda zasuwaly. Moze najpierw zrob tak jak ja zrobilem, odepnij na cieplym silniku kostke (ta 2 pinowa) i zobacz jak zapali, tylko pozniej nawet jak podlaczysz kostke to trzeba kasowac blad bo check nie zgasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dwa oporniki 1,2 i 2,5 kilo oma i je połączyłem, ale skoro tak to rozłączę je spowrotem i będę próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Nowak (napisz jak masz na imie to bedzie latwiej pisac) ja najpierw sprawdzilbym ten czujnik. Wiesz jak Tak sie zastanawiam nad tym co piszecie z Mackiem o tych opornikach. Dobrze byloby gdyby sie wypowiedzial w tym temacie jakis elektryk. Wydaje mi sie ze jednak to nie jest dobre rozwiazanie gdyz ten czujnik przekazuje informacje o temp silnika do ECU. Nie wiem czy jak sie zalozy opornik do czujnika to on bedzie przekazywal do ecu caly czas jednakowa temp. Jesli tak jest to zakladajac opornik o duzej rezystancji to do ecu pojdzie informacja o nisliej temperaturze a w zwiazku z tym zuzycie paliwa bedzie duze. Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się zastanawiałem nad zwiększonym zużyciem paliwa i tylko narazie na próbę chciałem to zrobić i zobaczyć jak będzie zapalał. Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...