Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam, a więc chciałbym zainstalować w mojej primerce zawór upustowy blow-off. I moje pytanie czy jest do tego wymagane turbo, a jeśli go nie mam to czy będzie ten dźwięk syczenia. A i do czego się go podpina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 (edytowane) Nie jest to mozliwe, gdyz nie posiadasz nic co wytwarzy cisnienie i otworzy zawor. Czyli bez Turbo d*pa blada kup se gwizdek do dolotu na allegro i będziesz miał syk turbiny :D:D:D Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez ace-mati Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Aha dzieki bo tak to bym wydał pieniądze nie potrzebnie a jak jest z kwestią turbo jeśli ją założę to do czego mam ten zawór podpiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 sprawdź najpierw ile kosztuje założenie turbo do auta potem zamontowanie zaworu to już małe piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A pytanie do tych którzy sami montowali turbo jakie były koszty tego przedsięwzięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +_Bad_Boy+_+ Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 O kurde to za ta zabawke trzeba nieźle zabulic ale czego się nie robi dla swojego pupila No nic dzięki za info to wszystko co chciałem o tym wiedzieć. Może w przyszłości uda mi sie zamontować turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Zawór bloww off montuje się za turbiną, przed przepustnicą, a sterowanie bierze się za przepustnicą. Jak za przepustnicą tworzy się podciśnienie, otwiera ono zawór przed przepustnicą, zmniejszając je. W dieslu sterowanie trzeba zrobić elektrycznie, bo nie ma miejsca z którego można by wziąć podciśnienie jak w benzyniaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Jezu .. ludzie ale sie uśmiałem .... ja wiem że niektórzy chcą słyszeć "psssst" po puszczeniu gazu ale żeby specjalnie do tego montować TUBRO ? LOL .... proponuje takie rozwiązanie : http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 (edytowane) A blow off w CDE20T? Przymierzam sie do kupna MBC i blow off by fajnie dzialal wtedy I jak ma sie to do żywotnosci turba? Zawor wchodzi w miejsce vaste gate czy stawia sie obok? Chodzi tez o wyhamowanie turba, tak? Prosze o przydatne informacje Edytowane 15 Grudnia 2013 przez Navstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Taki zawór w dieslu raczej nie ma racji bytu, ponieważ nie ma przepustnicy. Taki zawór raczej zwiększa żywotność turbo i kolektora ssącego. Zapobiega powstaniu niekontrolowanego nadmiernego ciśnienia pomiędzy turbiną a (zamkniętą) przepustnicą. W autach seryjnych najczęśćiej upust powietrza z zaworu montuje się za filtrem powietrza, przed turbiną, żeby nie było słychać tego syku. W niemczech tylko takie rozwiązanie jest dozwolone, nie wolno upuszczać powietrza luźno pod maskę. Stosuje się obok vaste gate, ma inne zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 No juz przestudiowalem kilka forów, i wlasnie w td to jest bez sensu :/ a szkoda, fajnie psssyka i w dodatku odciaza turbo Znalazlem nawet sposob na taki fake, mianowicie elektrozawor podpiety pod pedal gazu, haha <--- dla upartych Stosuje się obok vaste gate, ma inne zadanie. Rozwiniez to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Waste gate ma za zadanie kontrolować ciśnienie które daje turbina przy założeniu że powietrze ma z niej ujście. Wastegate nie ma możliwości obniżenia ciśnienia po stronie zimnej, może tylko do jego niedopuścić, cały czas przy założeniu w miarę stałego ujścia z turbiny. Jeżeli przepustnicą zatkasz wyjście może dojść np do niekontrolowanego wzrostu obrotów turbiny. Zobacz jak zachowa się dmuchawa jak jej zatkasz wyjście. W pewnym momencie przestaje zwalniać a przyśpieszać. Gdyż powietrze zamiast wylatywać zaczyna się obracać w turbinie razem z łopatkami i nie stawia oporu. Dwa w momencie zamknięcia przepustnicy, pomiędzy nią a turbiną nagle zwiększa się ciśnienie, którego wastegate nie jest w stanie skorygować. Nie jest to korzystne dla systemu. W końcu turbina swoją bezwładność ma, i wydajność też dość sporą. Przez 2l silnik przy 4000 obrotów za minutę przechodzi jakieś 4000l (ok 67l/s) powietrza pod ciśnieniem ok 0,6-1 bara. Blow off czyli na schemacie Throttle bypas Valve w zasadzie ma za główne zadanie wyrównać różnicę ciśnień pomiędzy oboma stronami przepustnicy, i pomagać Wastegate utrzymywać ciśnienie turbiny a w szczególności pozbywać się nadwyżki ciśnienia. Przy stałej pozycji przepustnicy Throttle bypas Valve nie działa, i tylko wastegate kontroluje ciśnienie (i pośrednio obroty) turbiny. Dlatego nie może być zastosowany zamiast. Throttle bypas Valve działa tylko w momencie przymykania przepustnicy. W dieslu nie ma przepustnicy, cała nadwyżka ciśnienia jest zawsze wtłaczana w cylindry. W dieslu steruje się obroty dawką paliwa, więc jak trzeba obniżyć obroty, to się go w cylindry nie podaje lub podaje mniej. Z ciekawostek, podobne problemy pojawiają się np w elektrowniach wodnych. Przy nagłym odcięciu poboru prądu (zerwanie linii energetycznej czy wyłączenie świateł na stadionie czy ulicznych w całej dzielnicy), zanim zareaguje system korekcji dopływu wody na turbinę prądnica ma tendencję do rozbiegania, powodując duże problemy z synchronizacją częstotliwości sieci elektrycznej. A średnica takiej prądnicy to kilka (ok 5) metrów i masie kilku dziesięciu ton. I przy 5m wirniku szczelina pomiędzy nim a stojanem wynosi tylko 3-4cm. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 O kurde to za ta zabawke trzeba nieźle zabulic ale czego się nie robi dla swojego pupila No nic dzięki za info to wszystko co chciałem o tym wiedzieć. Może w przyszłości uda mi sie zamontować turbo. Ja bym pomyślał jeszcze o kompresorze Tańsza i szybsza zabawa, poprawia dół, minusem jest większe zużycie paliwa (inna zasada działania). A przy tak cięzkim aucie będzie fajnie śmigać, nie będzie problemów z trakcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 ciekawy bylby pomysl, ale to juz chyba zbyt duza ingerencja w silnik, trzeba wykombinowac podpiecie pod silnik, mapowanie zostane przy mbc i sportowym filtrze byc moze jakis bardziej gladki dolot wykombinuje pozniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.