Len Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam Mój problem polega na tym ze zawiesza mi się rozrusznik w moim Sunny N14 1.4i już kupując auto jakieś 9 miesięcy temu widać było wyraźnie że był obstukiwany i czymś mocno uderzany (pogięta lekko obudowa), ale działał bez zarzutu więc wywnioskowałem że pewno poprzedni właściciel go obstukiwał zanim zdecydował się na wymianę szczotek Ale teraz problem powrócił :/ ale od czasu do czasu jeszcze palił normalnie a jak nie to odpalanie na pych (bez stukania) i grało, teraz rozrusznik całkiem zdechł i nawet nie myśli próbować zakręcić... wybrałem się z tym do pobliskiego CarClinic z zapytaniem o nowy rozrusznik bo ten już jest lekko zmasakrowany i pomyślałem o nowym. I tu nastał szok! Albo pan za ladą zrobił mnie w buca mówiąc że nowy rozrusznik średniej klasy kosztuje 1000-1200zł, albo takie są realia Poszperałem na Allegro i znalazłem takie oto coś: 1. http://allegro.pl/nowy-rozrusznik-nissan-primera-sunny-almera-100nx-i1819509987.html 2. http://allegro.pl/nowy-rozrusznik-nissan-almera-sunny-1-4-1-6-i1806570887.html I teraz moje pytanie, czy z tymi z allegro coś nie tak czy z głową owego sprzedawcy? myślałem o regeneracji, ale zaprzyjaźniony spec powiedział że to niekoniecznie szczotki gdyż jak już od czasu do czasu kręcił to bez wysiłku i koncertowo... Jak myślicie? regenerować czy kupić taki z Allegro za niecałe 300zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam, NIe wiem czemu kolega uparł sie na nowy, ja sprzedałem używke kiedyś za 100, a co do nowego to nieraz używka jest lepsza, bo w nowym są włożone najtańsze podzespoły. i po krótkim czasie też nie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam, NIe wiem czemu kolega uparł sie na nowy, ja sprzedałem używke kiedyś za 100, a co do nowego to nieraz używka jest lepsza, bo w nowym są włożone najtańsze podzespoły. i po krótkim czasie też nie chodzi. Nie tyle co uparłem co z doświadczenia stwierdziłem że części regenerowane w nieskończoność pomału tracą na swojej wytrzymałości i kondycji ;] Ale rozpatruję kupno używki, tym bardziej że wychodzi taniej niż regeneracja a część jest ogólnodostępna minusem jest brak 100% pewności co do sprawności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Nie tyle co uparłem co z doświadczenia stwierdziłem że części regenerowane w nieskończoność pomału tracą na swojej wytrzymałości i kondycji ;] Ale rozpatruję kupno używki, tym bardziej że wychodzi taniej niż regeneracja a część jest ogólnodostępna minusem jest brak 100% pewności co do sprawności... Zawsze masz praw żądać gwarancji rozruchowej. Sprawdź jeszcze najpierw automat wysuwający bendix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Kolega ma racje, ale używka z autka które ma nie zaduży przebieg napewno bedzie chodzic długo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Diagnoza na chwilę obecną jest nieznana bo z lekka się zapiekło i przez 20min nie dało się odkręcić żadnej ze śrub Ale tak czy tak jednak postawię na używkę póki co i tak jak kolega pisał zażądam gwarancji rozruchowej, jeśli takiej nie dostanę to będę szukał dalej ;] Ciekawi mnie jeszcze tylko jedno... Jak to jest z tymi cenami za nowy rozrusznik? oferta krzyknięta przez sprzedawcę wydaje mi się co najmniej abstrakcyjna i rzucona tak "na odwal się". Chyba że się mylę to proszę o rozwianie moim wątpliwości, ale to już tylko z czystej ciekawości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Diagnoza na chwilę obecną jest nieznana bo z lekka się zapiekło i przez 20min nie dało się odkręcić żadnej ze śrub Ale tak czy tak jednak postawię na używkę póki co i tak jak kolega pisał zażądam gwarancji rozruchowej, jeśli takiej nie dostanę to będę szukał dalej ;] Ciekawi mnie jeszcze tylko jedno... Jak to jest z tymi cenami za nowy rozrusznik? oferta krzyknięta przez sprzedawcę wydaje mi się co najmniej abstrakcyjna i rzucona tak "na odwal się". Chyba że się mylę to proszę o rozwianie moim wątpliwości, ale to już tylko z czystej ciekawości... I pewnie jest tak jak myślisz. Pan który wykonuje regenerację krzyczy cene licząc na to, że ktoś da się skusić, że wszystkie bebechy nowe więc pewniejsze niż używka. Niestety bardzo mija się to z prawdą często i gęsto. Miałem przypadek że na wyjeździe kuzynowi walnął rozrusznik. Jako że wracałem za 2 dni oddał do zakładu do regeneracji. Był to piątek. W sobotę pan zadzwonił do kuzyna że rozrusznik zrobiony i nawet gratis mu psiknął obudowę jakimś srebrolem. Jak wróciłem zastanowiło mnie jedno skąd wziął od ręki tuleje do tak rzadkiego auta jak Honda prelude. Rozebrałem ten rozrusznik jak wróciłem i się okazało,że poza wymienionymi szczotkami(jakieś 30zł) i pomalowanej obudowy nic nie było ruszone. Elektromagnes ten sam, tuleje stare. I tak to kuzyn za malowanie rozrusznika dał 250zł. Zrobiliśmy go tak jak trzeba elektromagnez wymieniony na nowy(coś kolo 50zł) i znajomy dotoczył mi tulejki. Tak mniej więcej wygląda regeneracja "u Pana Zenka". Oczywiście teraz generalizuję ale osobiście wolę używkę którą sobie sam sprawdzę niż regenerowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Dzięki wielkie za radę też miałem już przyjemność nieraz ze specami magikami i innymi "Panami Józkami" W tym tygodniu powinienem już mieć rozrusznik więc sądzę że temat wyczerpany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darecki 257 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 patrzac na przedstawione przez ciebie oferty na allegro moge tylko powiedzieć CHINY WIDAĆ TO PO WYGLĄDZIE na jednym zdjęciu widać literki dogóry nogami AS -auto staster [gdańsk czy gdynia] firma importująca tak więc nigdy nie wiadomo jak długo on pochodzi[automat wiem z autopsii kilka tygodni] odnośnie regeneracii to rużnie bywa jedni robią lepiej inni toche mniej tulejki zależnie od zużycia wymienią,szczotki wymienią,automat dadzą nowy,bendyks nowy wymieniając w takiej firmie przeważnie masz gwarancje na określony czas działania np.autostarter W-wa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 (edytowane) A po co kupować używke ? pojeździsz miesiąc i możesz mieć to samo ! Naprawa tego jest BANALNIE PROSTA ... skończyły Ci się szczorki plusowe... Ślady walenia w rozrusznik to normalna rzecz .. kiedy auto przestaje palić można udeżyc i odpala ale do czasu (wiem z autopsji) Wykręć rozrusznik (2 śruby) tą spodnia ciężko będzie ale postaraj się Rozkręc rozrusznik (2 śruby - rozkłada się na pół) uważaj i nie zgub kuleczki od wirnika. Wyczyść komutator (to po czym latają szczotki) papierem ściernym 1000, a następnie te rowki dokładnie jakimś nożykiem (uważaj aby nie zepsuć padów miedzianych) Wyczyść też bendiks, to coś obok rozrusznika - ustawia zębatki podczas odpalania Jest to swego rodzaju elektromagnes - trzeba tam wyczyścić tłoczek oraz wnękę. Kup szczotkotrzymacz - w intercarsie mają za bodajże 60zł kupowałem - całe to metalowa wkładka. Najlepiej weź zmierz suwmiarką wysokość całej wkładki bo są rózne i w sklepie zrób to samo. Kiedyś kupiłem za wysoką i musiałem szlifować .... Składasz całość i gotowe. Edytowane 21 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 A po co kupować używke ? pojeździsz miesiąc i możesz mieć to samo ! Naprawa tego jest BANALNIE PROSTA ... skończyły Ci się szczorki plusowe... Ślady walenia w rozrusznik to normalna rzecz .. kiedy auto przestaje palić można udeżyc i odpala ale do czasu (wiem z autopsji) Wykręć rozrusznik (2 śruby) tą spodnia ciężko będzie ale postaraj się Rozkręc rozrusznik (2 śruby - rozkłada się na pół) uważaj i nie zgub kuleczki od wirnika. Wyczyść komutator (to po czym latają szczotki) papierem ściernym 1000, a następnie te rowki dokładnie jakimś nożykiem (uważaj aby nie zepsuć padów miedzianych) Wyczyść też bendiks, to coś obok rozrusznika - ustawia zębatki podczas odpalania Jest to swego rodzaju elektromagnes - trzeba tam wyczyścić tłoczek oraz wnękę. Kup szczotkotrzymacz - w intercarsie mają za bodajże 60zł kupowałem - całe to metalowa wkładka. Najlepiej weź zmierz suwmiarką wysokość całej wkładki bo są rózne i w sklepie zrób to samo. Kiedyś kupiłem za wysoką i musiałem szlifować .... Składasz całość i gotowe. też z autopsji wiem że walenie po rozruszniku nie przynosi niczego dobrego, a swoim polonezie rozwaliłem w ten sposób cały rozrusznik Słyszałem i czytałem o samodzielnej wymianie, ale tak szczerze to może nie tyle mnie to przerośnie bo na trudne raczej nie wygląda... co po prostu chciałem iść na łatwiznę Skoro szczotkotrzymacz to można i by się zainteresować szczotkami... tak na zaś, chyba że są w komplecie ;] Za rozkręcanie się wezmę pewno na weekend, póki co pogodziłem się z komunikacją miejską i od czasu do czasu Mondeo w klekocie... ale to nie to samo co mój Japończyk No i już próbowałem walczyć ze śrubami, ale ktoś kto to ostatnio ściągał nie żałował siły. jakby coś to będę na bieżąco informował o postępach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Szczotkotrzymacz kupujesz z kompletem zamontowanych szczotek A śruby to polej W40 na godzine przed zabawą ... później to już z górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Dzisiaj rozebrałem wszystko 2 śruby od silnika poszły w miarę OK, ale już śrubki na rozruszniku żeby to rozebrać gorzej... w kazdym razie po 40 minutach wszystko stało przede mną otworem I teraz spostrzeżenia takie... szczotka A ma jeszcze 3mm więc margines, szczota B zero totalne, szczotka C 5mm a szczota D 2,7mm coś mi się zdaje że niezbyt równo się wszystko ściera... do tego obudowa szczotki B jest mocno porysowana i lekko wygięta, nie wiem czy to ingerencja osób trzecich czy coś w środku się stało... w każdym razie rozebrałem całość, przedmuchałem pod kompresorem, przeczyściłem wszytko papierem ściernym a jutro z rana idę kupić szczotkotrzymacz i zabiorę się za montaż :] mam nadzieje że to będzie wszystko w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 HOLA HOLA ... poharatany środek może świadczyć że miałeś właśnie założony zły szczotkotrzymacz. Albo ktoś to szlifnął albo zrobil Ci to komutator wirnika.... sprawdz dokładnie linie miedziane czy nie ma przerw. WAŻNE ! przed złożeniem sprawdź czy masz obie kuleczki (takie jak od łożyska do roweru) jedna powinna być na przodzie, druga na koncu wałka wirnika. Brak tej przy szczotkotrzymaczu może również powodować szlify szczotkotrzymacza. Pozatym wez sobie małego gwoździka lub coś ze szpikulcem, postaraj sie dobrze wyczyścić przerwy pomiędzy padami komutatora i później papieem jak pisałem wyżej. Do tego wyczyść sobie bendiks, ten tłoczek i spężynkę wymyj w rozpuszczalniku , psiknij do środka wd40. Pozatym chyba tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) HOLA HOLA ... poharatany środek może świadczyć że miałeś właśnie założony zły szczotkotrzymacz. Albo ktoś to szlifnął albo zrobil Ci to komutator wirnika.... sprawdz dokładnie linie miedziane czy nie ma przerw. WAŻNE ! przed złożeniem sprawdź czy masz obie kuleczki (takie jak od łożyska do roweru) jedna powinna być na przodzie, druga na koncu wałka wirnika. Brak tej przy szczotkotrzymaczu może również powodować szlify szczotkotrzymacza. Pozatym wez sobie małego gwoździka lub coś ze szpikulcem, postaraj sie dobrze wyczyścić przerwy pomiędzy padami komutatora i później papieem jak pisałem wyżej. Do tego wyczyść sobie bendiks, ten tłoczek i spężynkę wymyj w rozpuszczalniku , psiknij do środka wd40. Pozatym chyba tyle ... Więc tak... w CarClinic i w InterCars nie mają do mnie szczotkotrzymaczy... co jest troszkę dziwne. Koleś z CarClinic przeszukał cały komputer i nic, potem zadzwonił do InterCars i tam też powiedzieli że nie mają. Jakieś pomysły gdzie by to jednak można było dostać? A co do kuleczek. Otóż nie ma kuleczki od strony szczotkotrzymacza. Nie ma jej tam i już na 100% jej nie było podczas rozkręcania, ta druga jest na swoim miejscu. Można tą kuleczkę zastąpić czymś innym czy może jeździć bez? Jak nie to co proponujecie? PS: Teraz wpadłem na pomysł że przecież w pracy mam od cholery przeróżnych łożysk, mogę rozebrać jedno i przełożyć kuleczkę do rozrusznika Edytowane 27 Września 2011 przez Len Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) Dokładnie , ze zwykłego łożyska .. ale żeby nie była za duża / mała ... Co do szczotkotrzymacza ... ziołem go ze sobą ... przeglądaliśmy katalog szczotkotrzymaczy mniej więcej po wyglądzie i koleś przyniósł 3 ... jeden spasował ] Ewentualnie kup same szczotki .... wiem że są Bosha ... ale nie znam nr kat. Wkazdym razie wtedy nie ominie Cie lutowanie plecionki ... Tu masz katalog szczotek Bosha : http://www.nt-gt.com/eng/c_Bosch1.htm po wymiarach wysokości i szerokości dojdziesz jakie to są, oczywiście na dole po chińsku jest "dalej" link od prawej Edytowane 27 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Kulki już spasowane, cały rozrusznik wyczyszczony i nasmarowany świeżym smarem pokręciłem zębatkami i też wcisnąłem trochę świeżego smaru, magnesy papierkiem 2000 wyczyszczone, całe to miedziane papierem 1500, reszta odmuchana pod kompresorem, automat też przywrócony do stanu reprezentacyjnego Już mam informacje gdzie dostanę szczotkotrzymacze w hurtowni z częściami samochodowymi na ul.Bociana w Krakowie czyli... po drugiej stronie ulicy, 400m od mojego bloku Sądzę że temat został wyczerpany Dzięki wam wielkie za wszelką pomoc Czegoś nowego się człowiek nauczył, a jeszcze do tego ta radość że się to samemu zrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Ciesze się że Ci się udało Magnesów oraz wirnika nie musiałeś czyścić ... wystarczyło rozpuszczalnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Ciesze się że Ci się udało Magnesów oraz wirnika nie musiałeś czyścić ... wystarczyło rozpuszczalnikiem ale też nie zaszkodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.