Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD - dymi, chodzi nierówno, brak przyspieszenia przy powyżej 2,5tys


Gość Turek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem ze swoją Primerą P11 2.0TD 98r pompa wtryskowa Boscha. Samochód ma problemy z przyspieszaniem powyżej 2,5-3tys. obrotów. Do tej wartości jest dobrze, następnie zapala się Check i samochód nie idzie. Do tego na luzie pracuje nie równo i dymi na niebiesko-biało. Po własnej diagnostyce wywala tylko błąd 21. Po przeczyszczeniu sitka na króćcu od paliwa przy pompie nastąpiła duża poprawa, ale nadal faluje, moc trochę się poprawiła ale nadal wywala błąd 21. Była sprawdzana oporność zaworu kąta wtrysku, ma 16 omów.

 

Prosze o pomoc.

Edytowane przez Turek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisal moze sie zapowietrza. Jak se bedzie lapal lewe powietrze tez wyskoczy 21. jesli nie wiesz kiedy byl wymieniany filtr paliwa to go po prostu wymien albo przynajmniej odwodnij.Jak kolega czytal posty na temat bledu nr 21 to musial zauwazyc ze w pompie wtryskowej jest jeszcze drugie sitko na zaworze kata wtrysku. Jesli to w kroccu bylo brudne to podejrzewam ze to tez bedzie budne . Sprawdz jeszcze przewody od zaworu czy nie sa przetarte i nie dotykaja do masy.Maciek90 wyciagal to sitko z tego zaworu wiec sie z nim skontaktuj.

To kopcenie na bialo niebiesko to caly czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jest nowy, zawór kąta wtrysku był wyjmowany, sitko było czyszczone. Po czyszczeniu sitka na króćcu samochód przestał kopcić. Przewody od zaworu były sprawdzane, wszystko ok. Ściągałem wtyczkę od przepływomierza i zarówno z założoną jak i ściągnietą nie ma różnicy w mocy, czy to może być wina przepływomierza? Czy od przepływomierza może falować na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie podepne pod temat ;)

Pisałem w tym

 

http://forum.nissank...-td-kody-bedow/

 

Ale tam jakoś bez odzewu :(

 

 

 

Coraz czesciej wyskakiwał mi check.

Sprawdziłem i błąd 18 był cały czas.A doszedł mi 21. sprawdzałem w zeszłym tygodniu.Powiem tak filtr paliwa mam knechta wcześniej filtron.

Knecht ma może pół roku.Spuszczałem z dołu z filtra i normalna ropa ściekła.Filtr powietrza też ma około pół roku filtrona.

Odpala idealnie czy nawet teraz jak jest -1. Zreszta to żaden mróz.Spadku mocy nie czuje ,żadnych falujących obrotów.

Spalanie też bardzo dobre jak dla mnie na nasze nismo w td poniżej 7l na 100km.

Sitka na pompie też wyczyszczone kilka miesiecy temu.Wczesniej ustawiona dawka paliwa przez komputer i spora poprawa.

I tak chciałem odstawić do pompiarza żeby usunąć błąd18 przed zimą,zreszta jeżdżę z nim już dwa lata i jakoś sie przyzwyczaiłem do niego.

 

A moje pytanko co bym musiał zrobić albo co doradzacie .Czy przejrzeć przewodu paliwowe i może powietrze łapie albo wymiana filtra paliwa ale pompka twarda na filtrze i może nowy fitr powietrza.

Troche dziwne że możliwe aby filtr paliwa sie zniszczył albo stracił swoje wartości .Zreszta dzisiaj wszystko możliwe że firmy ida na ilość a nie na jakość.

I teraz tylko kupuje filtry filtron,knecht czy mann.Jakoś innych nie chce.

A co filtra paliwa knechta to ogladając przekrój w środku to ma dużo lepszy niż filtron.Tak mi sie wydaje.

Olej świeży ma 3kkm z filtrem oleju.

 

Prosze o rade ;)

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz czytalem na forum ze narzekaja na filtry Knechta. Wykasuj bledy i zobacz czy one powroca. Mysle ze 18 napewno. Co do 21 to nie jestem pewien. jesli 18 powroci to najlepiej wymiana nastwnika z VW golfa 3 silnik 1Z (po przelutowaniu wtyczki), albo z BMW silnik 2,5 TDS (wtyczka taka jak u nas ) Ot cala filozofia . No chyba ze chcesz sie bawic w czyszczenie nastawnika . Czesc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałem to 18 wraca. A 21 też niestety.

No to wiem już żeby nie kupować Knechta do paliwa.

Mam w sumie stary filtrona gdzieś leży.Nie był w złym stanie tak myślę. Może założe go i zobacze czy bedzie ten 21.

Pamietam kiedys chyba też mi wyskakiwał 21 to zmieniłem filtr paliwa. I tak zmieniam filtr paliwa bardzo często. Może co pół roku.

Aż tak czułe są te silniki czy poprostu taki badziew robia teraz co do filtrów paliwa że tak często zmieniam.

A wiem że tankje na jednej stacji i mają dobre paliwo zresztą nie jeden już sobie chwalił tą stacje.

 

A co do 18 to jak rozm z pompiarzem.To mi powiedział że by musiał przestawić pasek delikatnie i zmniejszyc delikatnie dawke paliwa na komputerze. Jest troche zwiększona. Jak ostatnio mi czyścił sitka to powiem że miałem dwa dni 55 ale nie stety wróciło do normy z 18. Ja akurat nie chce sie w to sam bawić wolę zawieść do pompiarza. Może roboty nie dużo ale nie znam sie to nie ruszam.

 

No teraz jestem barziej zadowolony ze spalania ,przeważnie jest poniżej 7l. Czasami wiecej wiadomo wszystko zależy od stylu jazdy. No i lepiej jest jak jeżdżę dłuższe trasy nawet takie 30-40km. Zresztą wiadomoże diesel potrzebuje trasu ,a w mieście zwieksza sie spalanie czy w korkach.

A co do zimy to nawet nie patrze na spalanie wiadomo że temp są wieksze i czas do rozgrzania sie silnika jest wiekszy czy poprostu każde auto wiecej pali.

Mam też zaślepione wężyk od egr ale tylko śrubką. Może delikatnie czuć wieksza moc że turbo szybciej ciągnie ale tylko delikatnie. Pewnie może kiedyś jak bedzie czas to zaślepie to blaszką.

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym filtrem knechta to mnie nie pocieszyłeś, bo właśnie taki kupiłem :angry: a czemu tak często wymieniasz filtr paliwa skoro dobre paliwo lejesz?

czy wężyki przelewowe na wtryskach są suche? ja zmieniałem bo się pociły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel to nie znaczy ze u Ciebie nie bedzie dobrze . Moze byla jakas taka partia .

KOlego Raaad jesli CI dobrze odpala to nie ruszaj paska . Ewentualnie brudne sitka na kroccu ma wplyw na blad nr 18. Jesli jest czyste to tylko wymiana nastawnika Zadna ustawienie dawki paliwa czy lekkie przestawienie paska ( pasek mozesz przestawic tylko o zabek w jedna lub druga strone . Moze tylko lekko przestawic pompe wtryskowa ) nic nie da jesli nastawnik jest brudny i sie zacina . Co do bledu zaworu kata wtrysku 21 to jeszcze wlasnie jest tam sitko i jesli nie bylo czyszczone to je wyczysc i posprawdzaj dobrze wszystkie polaczenia zeby nie lapal lewego powietrza. Moze czyszczenie tego sitka pomoze.Staram CI sie pomoc bo takie jezdzenie i regulacje to kosztuja a to i tak nie przyniesie efektu.

Zobacz tez czy po wymiana filtra pomoze. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Pewnie po niedzieli założę ten stary filtr.To nic nie bedzie kosztować. Zobaczę co bedzie z tym błędem.

A pewnie za kilka dni kuie nowy filtr na zime pewnie filtron.

Nie sprawdzałem wężyków przelewowych. Tam raczej nic sie nie pociło.

Jakiś czas temu może pół roku własnie coś zastrajkował i własnie kuiłem nowy filtr.

A były własnie sitka czyszczone.Dlatego tak czesto zmieniam filtr paliwa żeby do regulacji był świeży filtr.Bo po co ktoś ma kasować za wymiane filtra jak to nie ma dużo roboty i nie wiaomo ile by skasował z filtrem.

Czasami myśle żeby dać do innego pompiarza i sprawdzić ta wczesniejsa robote czy te sitka były czyszczone.

Słyszałem różne opinie na jego temat chociaż jestem zadowolony z efektów. czy regulacji czy wczesniej.

A płaciłem 100 zł za czyszczenie sitek i regulacje. Może musi właśnie przestwić min pompę i bedzie ok.Jak odebrałem auto to dwa dni było 55.

Wczesniej płaciłem też 100zł za ustawienie kąta wtrysku i regulacje dawki paliwa przez kompa.

Nie wiem czy dużo za te roboty.

Może te sitka sa do zrobienia samemu ale jak sie nie znam to wole nie ruszac co innego olej czy klocki to można zrobić.

 

Pewnie wymiana nastawnika z vw czy bmw to jest pare stówek.

Ten błąd jest odkąd ma nissmo.Teraz odpala od strzału ,moc jest i wszystko gra nie czuje żeby coś sie działo od błędu 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te prace nie zaplaciles za duzo. Ja za ustawienie kata wtrysku placilem 80zl, Za samo ustawienie dawki paliwa tez z 50zl. Mam nadzieje ze wiesz o ktore sitko mi chodzi na tym zaworze. Ten zawor jest pod glowica pompy wtryskowej i dostep jest do niego utrudniony . Wiec albo go czycil albo nie w tych 100zl co czyscil i przeprowadzal regulacje . Nie wiem. Zobaczysz czy blad nr 21 zniknie po wymianie filtra. Jesli miales ustawiony kat wtrysku i odpala CI od strzala to tak jak CI napisalem ja bym nic tam juz nie ruszal i nie przestawial pompy .

Natomiast z nastawnikiem nic nie wymyslisz. Latwo powiedziec wymien bo to nie swoja kasa . Ale tutaj nie da rady inaczej . Albo wymiana i tak jak piszesz pare stowek (moze ten pompiarz ma i CI zrobi za rozsadna cene -sam nastawnik ze 250- 300zl+ustawienie),albo czyszczenie (w tamtym roku wolali 250 zl). Popytaj go. Napisales ze ten blad nr 18 byl juz jak kupiles auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj podczas jazdy auto straciło moc, zaczęło dymić na niebiesko i szarpać wywaliło błąd 21 zmieniłem filtr paliwa (miałem kupiony i czekał na wymianę) był zasyfiony porządnie, wyczyściłem sitko na króćcu do pompy też zapchane jak złe, odpowietrzony (z 5l. ON przelałem) auto odzyskało moc i idzie 180 jak wcześniej tylko jest jedno ale: ręczna pompka jest w górze. jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel. Reczna pompka na filtrze paliwa ma byc w gorze. Jesli by byla na dole to znaczy ze zapowietrzony. Ona ma byc twarda .Mozesz zrobic nia ze 2lub 3 ruchy i koniec. A ten blad 21 zniknal?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zniknął. to znaczy że poprzednim razem był zapowietrzony, bo wcześniej była na dole a chodził jak trzeba.

czyli że wszystko jest git. dzięki Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam nadzieje ze jak założę może nawet stary ten filtr to może coś sie zmieni.

Ale i tak kupię nowy na zime. I mam nadzieje że też jak koledzy pozbędę sie 21.

A do pompiarza też pewnie postawię autko i dam znac co i jak było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem tego knechta i zobaczymy co będzie B) poprzedni miałem HERTH+BUSS JAKOPARTS i wytrzymał 1,5roku jeżdżenia na WSZYSTKIM CO RZADKIE i jeszcze ostatniej zimy zamarzło w nim paliwo, ale rozgrzałem opalarką i zapomniałem wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dzisiaj po pracy zaglądałem do tego filtra paliwa.

I założyłem sobie ten stary filtrona. Obejrzałem wężyki przelewowe na wtryskach i były mokre na nie wszystkich końcówkach. Założyłem nowe wężyki.

A jak spuściłem rope z filtra to była normalna ale było na dnie słoika tak jakby tłuszcz.

Nie wiem czy to z paliwa na stacji czy może z filtra ta bibuła tak brudziła tym tłuszczem.

A filtry jak patrzyłem w środku to była brązowa bibuła.

Napewno zmienie filtr paliwa na nowy. I nie wiem ile kosztuja najtańsze bo i tak zmieniam co pól to zamiast kupować filtrona za 42zł to może bede kupował tańsze. A chyba pomyślę o zmianie cpn. Chociaż wiem że na bliskiej jest bardzo dobre paliwo. Wiem to od pracownika czy poprostu od kierowców.

A przed zimą postawie go na jeden dzień do pompiarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzałem przed i po.A przed wymiana odłączyłem kabelek na filtrze z odstojnika. I też był 21 i 18.

Założyłem ten stry filtrona i te same błędy sa.

Pewnie jutro też bedą.

Napewno kupie nowy filtr i i do pompiarza. A jakie beda efekty to też dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem wężyki bo były przepocone ale nie wszystkie. Dziś jeszcze jeden założyłem bo sie pocił.

Zastanawiam sie czy może wtryski nie leją tak jak powinny czy coś innego może być tego przyczyną.

Ale pewnie zmęczenie materiału wkońcu wężyki mają ponad rok.

Filtr zamówiłem nowy cena 20zeta. Firmy nie pamietam pózniej napisze jaka firma.

 

Błędy skasowałem jak piszesz.

Ale sie pojawiał ciągle 18 i 21.

Ale teraz wymieniłem wężyki na wtryskach i filtr paliwa deckermann.

I błąd 21 znikł został mi 18.

Teraz wiadomo że najpierw można wymienić filtr paliwa i wężyki bo na wtryskiwaczach sie pociły i błąd 21 znikł ,

Przynajmniej u mnie.

 

 

Ale mam kolejny błąd 15.Ale to założę oddzielny temat żeby bałaganu nie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...