Gość żuczek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o rozłączanie poduch, to gdzieś czytałem, że wypina się (zapewne na kostce) poduchę, a w jej miejsce wpina się opornik. W takim razie, by sprawdzić czy poducha jest wypięta, i jeśli tak, to co siedzi na obwodzie zamiast niej, zerknąłbym w serwisówke i sprawdził gdzie i jak idą kable od poduchy, i gdzie jest kostka w którą się wpina poduchę, następnie sprawdziłbym jak to wygląda faktycznie w aucie - ot prosta robacza filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 0wad Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Uff. Rozebrałem chyba pół samochodu żeby znaleźć miejsce gdzie może być jakaś przerwa w obwodzie - no i znalazłem. Za schowkiem pasażera w miejsce łaczenia poduszki z resztą obwodu był wpięty jakiś rezystor lub cos w tym stylu. Wygląda profesjonalnie , tzn. jak by serwis był przygotowany właśnie na takie prośby klienta jak wyłączenie poduszki. Odłączyłem akumulator, odczekałem 3 min i podpiąłem poduszkę (tak wyczytałem w serwisówce). Podłączyłem wszystko spowrotem, a dla komputera jak by nic sie nie stało - startowy test poduszek przechodzi normalnie. Dodam jedynie, że instrukjce jakie są w serwisówce co do rozbierania kokpitu to niestety nie IKEA . Do wszystkiego trzeba dochodzić samemu z lekką dozą delikatności i stanowczości zarazem. Przyda się tez odrobina wyczucia i pomyślunku. Jak już myslisz, że wiecej śrubek nie ma i rwiesz z nadzieją, że wrescie dotarłeś do końca odnajdujesz jeszcze jedną śrubeczkę jeszcze jeden zatrzask już prawie pękający z wysiłku... Całe szczęście, że te plastiki nie są takiej ostatniej jakości :>. Biorąc pod uwagę to, że kolejny raz zanim się zbiorę w sobie chciałem wymienić przepalone podświetlanie zegarka w prędkościomierzu - niestety żaróweczki okazały się tak małe, że żadna stacja w okolicy ich nie miała /znalazłem juz na allegro/ wiec czeka mnie kolejne podejscie do rozkręcania. Sprawdziłem też co się dzieje z linką od ustawiania temperatury. Tak jak pisaliscie gdzieś we wcześniejszych postach przez to, że jest za cienka załamuje sie i przez to zacina. Trochę ją naprostowałem ale to całkowicie nie wyeliminowało problemu. Co radzicie? Kupić taką samą linkę w ASO lub gdzieś na allegro /o ile jest/ czy grzebać się z wymianą rdzenia na grubszy?Jakieś doświadczenia w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radius4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam forumowiczów, mam taki problem, podczas wymiany filtra przeciwpyłkowego wypiąłem z gniazdka wtyczkę od poduszki i teraz przy przekręceniu kluczyka wyświetla mi info o błędzie. Czy da się to skasować na panelu ? Moje autko to Almera Tino 2003 rok 1.8 benzyna. Mam duzy wyswietlacz w j angielskim. Inspekcje bez problemu skasowalem, ale tej poduszki nie potrafię. Da się to w ogóle skasować, czy tylko serwis ? Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 (edytowane) Witam,gdzieś już to opisywałem ale niech Ci będzie!!! 1.Wyłączasz radio i nawiew. 2.Kluczyk na OFF czekasz 3 sec 4.Kluczyk na ON (nie zapalaj silnika) i czekasz aż zgaśnie kontrolka air bag i w tym momencie kluczyk na OFF. (trzeba to zrobić szybko (masz na to 1-2 sec.)ponieważ zacznie ci mrugać) 5.Teraz liczysz 121,122,123 i znów kluczyk na ON-kontrolka air bag gaśnie i znowu szybko kluczyk na OFF. 6.Jeszcze raz powtarzasz pkt.5 z tym,że po zgaśnięciu kontrolki air bag przekręcasz na OFF i od razu na ON i po zgaśnięciu kontrolki air bag jeszcze raz na OFF i szybko na ON z tym,że teraz czekasz aż pogasną kontrolki (i w tym oczywiście na stałe od poduchy- jeśli nie zgaśnie od razu powtórz wszystko jeszcze raz) i odpalasz autko. Wiem,że jest to trochę skomplikowane ale się sprawdza,proponuje na spokojnie przećwiczyć kilka razy.Sukcesów. Edytowane 22 Listopada 2011 przez benio36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radius4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Niestety Twój sposób nie działa, gdyż mi się nie świeci na desce rozdzielczej air bag, to się pokazuje po jakimś czasie na ekranie wyświetlacza i ona nie gaśnie - muszę wcisnąć BACK i dopiero wraca do menu radiowego i nawiewu, natomiast gdy wyłęczę i radio i nawiew to robi się dokładnie to samo i jak wyskoczy problem air bag to też świeci do czasu jak nie wcisne na panelu BACK. Więc to chyba nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 U mnie dzieje się dokładnie to samo z tym ,że jeszcze dodatkowo mruga kontrolka na desce.Po skasowaniu przestaje się pojawiać info na wyświetlaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Panowie, miałem to samo, gdy byłem zmuszony wyjąć fotel pasażera. Tylko jak przeszkadzał mi napis na wyświetlaczu, to włączałem obraz spalania lub radia. :) Teraz poważnie, ten sposób działa, tylko benio36 tylko zapomniałeś dodać, że tę procedurę robi się 3 razy!!!!!!!!! Ja robiłem z tej................ Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekręcić kluczyk na ON-wszystko się pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgaśnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali się ciągiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myślach oczywiście ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciągiem zapala się dużo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, uśmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjęcia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel1978wawa Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 1.Wyłączasz radio i nawiew. 2.Kluczyk na OFF czekasz 3 sec 4.Kluczyk na ON (nie zapalaj silnika) i czekasz aż zgaśnie kontrolka air bag i w tym momencie kluczyk na OFF. (trzeba to zrobić szybko (masz na to 1-2 sec.)ponieważ zacznie ci mrugać) 5.Teraz liczysz 121,122,123 i znów kluczyk na ON-kontrolka air bag gaśnie i znowu szybko kluczyk na OFF. 6.Jeszcze raz powtarzasz pkt.5 z tym,że po zgaśnięciu kontrolki air bag przekręcasz na OFF i od razu na ON i po zgaśnięciu kontrolki air bag jeszcze raz na OFF i szybko na ON z tym,że teraz czekasz aż pogasną kontrolki (i w tym oczywiście na stałe od poduchy- jeśli nie zgaśnie od razu powtórz wszystko jeszcze raz) i odpalasz autko. Działa na 100%. Wczoraj w ten sposób udało mi sie wyłączyć tą migającą i denerwującą kontrolkę. Tak na marginesie to włączyła sie ona po odsunięciu maksymalnie do przodu przedniego fotela przy temp. -17 st. C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Badhed Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Witam, Czy w Almerce 2000r. 2,2 di ten sposób działa?? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Jak nie sprubujesz, to się nie dowiesz. Nikt nie wie, co Ty tam masz innego w samochodziku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damianj Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Sprawdź na wsz wypadek czy masz sprawny alternator. Czytałem gdzieś kiedyś na forum (może i autocentrum) że komuś objawiało się to świeceniem kontrolki poduszki powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb1973 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Od 3 dni świeci się kontrolka AIRBAG pojawiła się bez przyczyny zewnątrznej mam na myśli rozłączenie kostki sprawdzałem pod fotelem kierowcy i pasażera. W instrukcji jest wskazówka że po 10 latach należy zgłosić sie do serwisu na kontrole poduszek ale auto jest z 04.2004r. a więc to chyba nie błąd zapisany w pamieci komputera tak jak to miało miejsce z info na ekranie" klucz service ". oczywiście sprawdze podany wyżej sposób na skasowanie błędu. w ASO sprawdzenie fizyczne poduszek 270 zł - pewność że niem oporników i atrap nie wiem czy w cenie jest test komputerowy Polecam kombinacje z kluczykiem pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMAN-CT Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 mam pewien kłopot, kontrolka poduszek mi migała ciągle i szybko, zrobiłem jak wyżej koledzy sugerowali... pojawia się teraz zróżnicowane miganie, miga szybko i po kilku mignięciach zapala się na dłużej i są dłuższe przerwy przez chwilę i potem wraca do szybkiego migania. sprawdziem połączenia pod siedzeniami, rozłączyłem i połączyłem ponownie i nic to nie dało. Miał ktoś taki problem już? gdzie szukać dalszych przyczyn? proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Czy coś robiłeś wcześniej w autku nim zaczęła migać Ci kontrolka? Są różne czujniki. Główny moduł zbierający wszelkie dane jest w tunelu /za hamulcem ręcznym/ pod osłoną plastikową. Rozłącz aku i ponownie rozepnij kostki - psiknij jakimś kontaktem. Procedura działa, lecz mnie się udało za którymś razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMAN-CT Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) Procedura kluczykowa zadziałała u mnie za którymś razem... a airbag zaczął migać z dnia na dzień bez żadnego grzebania czy zmieniania czegoś w samochodzie. EDIT: 22.07.2015 Wyszukałem w serwisówce jakie są rodzaje mrugania kontrolki SRS, wyszło na to że mam do sprawdzenia połączenie i wszystko inne co związane z poduszką pasażera, jak znajdę chwilę to muszę rozebrać schowek. Już dostrzegam że może to być związane z taką klapką, która zwisała mi pod schowkiem i przy większym sprzątaniu ją przyczepiłem na swoje miejsce, a że ja tam nie siadam to o klapce nie wiedziałem. po powrocie do domu zacząłem rozbierać kokpit, połączenie poduszki znalazłem od razu i poprawiłem bo było faktycznie poluzowane, kontrolka po uruchomieniu auta zaczęła migać długo i z dłuższymi przerwami, a to już znaczy że problemów nie ma... ponowne uruchomienie upewniło mnie w tym że wszystko gra . Edytowane 22 Lipca 2015 przez DOMAN-CT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Gratuluję że się udało. Jak widzisz masa elektroniki robi dużo problemów i psuje nerwy człowiekowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Miałem problem z kontrolką airbag . Nagle się zapaliła po dość gwałtownym zatrzymaniu auta. Podjechałem do elektryka skasował błąd , zajrzał pod fotel i stwierdził że w moim aucie są felerne złączki pod fotelami - te od bocznych poduszek. Polecił połączyć na stałe. Niedługo potem problem się powtórzył , zrobiłem więc co polecił elektryk. Zlutowałem przewody i spokój od ponad roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.