sparky Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Wymienilem sobie dzis olej w autku. To pierwsza zmiana oleju po kupnie auta. Przebieg 80 000 - przynajmniej na liczniku Nie znajac oleju jaki byl lany zalalem polsyntetykiem Mobil SuperS. Filtr z JCAuto. Po wymianie zauwazam takie cos - na zimnym silniku po odpaleniu auta kontrolka cisnienia oleju nie gasnie natychmiast ale albo po paru sekundach albo jesli dodam od razu obrotow. Hmm - czemu? Moje 2 pomysly: - olej zimny jest za gesty? byl syntetyk i silnik sie 'przyzwyczail'? to pewnie bzudra... - filtr oleju za tani kupilem moze jakos przytyka sie przy zimnym oleju chwile? W kazdym razie nic wiecej zlego sie nie dzieje (chyba)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbk Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Oj, jak da dawno tu nic nie pisałem... Mam to samo, zmieniłem z castrola na castrola o tej samej gęstości (tylko nie wiem czy tej samej nazwy), ale filtr włożyłem nieoryginalny i mam to samo... chyba jednak zmienię filtr na oryg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Filtr, filtr, filtr. Oryginał lub MANN niemiecki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 też ma teraz coś takiego po wymianie oleju. Zmianiłem na Castrola i tak się dzieje, filtr od zawsze stosuje taki sam (także to niewina filtru). Ale to wszystko trwa może ok sekundy. Chyba że magnatek poprostu faktycznie przywiera do silnika i w momencie odpalenia niema tyle oleju na dole co powinno być (ale to tylko moja bzdurna teoria). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 też ma teraz coś takiego po wymianie oleju. Zmianiłem na Castrola i tak się dzieje, filtr od zawsze stosuje taki sam (także to niewina filtru).Ale to wszystko trwa może ok sekundy. Chyba że magnatek poprostu faktycznie przywiera do silnika i w momencie odpalenia niema tyle oleju na dole co powinno być (ale to tylko moja bzdurna teoria). mam to samo przed wymiana oleju a byl tam Mobil dzialo sie to samo. kontrolka po odaplaniu na zimnym silniku palila sie ok 1s i szybko gasnie. po wymianie oleju na castrol RS 10W60 i zastosowania oryginalnego filtra ta sytuacja sie nie zmienila wiec traktuje ze jest to normalne. po kolejnej wymianie oleju na castrol RS sytuacja nadal bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparky Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 heh - zabrzmi to groteskowo ale skoro nie tylko u mnie jest cos źle to znaczy ze jest dobrze choc wczesniej tak nie mialem (rowniez w zadnym poprzednim aucie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Nie no, dajcie pompie szansę trochę oleju wtłoczyć w panewki ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Nie no, dajcie pompie szansę trochę oleju wtłoczyć w panewki ;-) Nie wtloczyc w panewki, ale dojsc do czujnika oleju.Kontrolka gasnie tylko wtedy kiedy czujnik oleju jest zanurzony. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Nie no, dajcie pompie szansę trochę oleju wtłoczyć w panewki ;-) Nie wtloczyc w panewki, ale dojsc do czujnika oleju.Kontrolka gasnie tylko wtedy kiedy czujnik oleju jest zanurzony. POZDRAWIAM..... A to czujnik nie reaguje na ciśnienie oleju w panewkach? Jak za małe to się zapala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Nie no, dajcie pompie szansę trochę oleju wtłoczyć w panewki ;-) Nie wtloczyc w panewki, ale dojsc do czujnika oleju.Kontrolka gasnie tylko wtedy kiedy czujnik oleju jest zanurzony. POZDRAWIAM..... A to czujnik nie reaguje na ciśnienie oleju w panewkach? Jak za małe to się zapala? czujnik mierzy cisnienie oleju w silniku jesli csineienie jest male to kontrolka sie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Filtr, filtr, filtr. Oryginał lub MANN niemiecki! nie moge tego czytać?? czym sie rózni filtr z JC od filtra nissna napiszesz mi?? z tego co ja wiem to tylko ceną.... a może źle wiem?? :wink: :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ja nie wiem kto produkuje filtry do JC... :oops: Generalnie miałem założoną podrubę to lampka mi gasła po paru sekundach, a i czasami mrugnąła na ułamek sekundy po pierwszym zgaśnieciu ponownie. Trochę się wkurzyłem bo autko miało 60K. Zmieniłem na oryginał (ponoć MANN to produkuje dla fabryki) i jest w porzo. To ma jakiś związek z wstecznym zaworkiem w filtrze...Jeśli te z JC mają to OK , filtron nie ma i nic już tego badziewia nie kupie - p.pyłkowy się zapchał przez miesiąc :evil: a w kopalni nie mieszkam. pozdro :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ja nie wiem kto produkuje filtry do JC... :oops: Generalnie miałem założoną podrubę to lampka mi gasła po paru sekundach, a i czasami mrugnąła na ułamek sekundy po pierwszym zgaśnieciu ponownie. Trochę się wkurzyłem bo autko miało 60K. Zmieniłem na oryginał (ponoć MANN to produkuje dla fabryki) i jest w porzo. To ma jakiś związek z wstecznym zaworkiem w filtrze...Jeśli te z JC mają to OK , filtron nie ma i nic już tego badziewia nie kupie - p.pyłkowy się zapchał przez miesiąc :evil: a w kopalni nie mieszkam. pozdro :roll: heh tez mam oryginalny filtr oleju, ale pyatlem kiedys w aso o ten zaworek i goscie mi powiedzieli ze w filtrach do N16tek tego zaworku ponoc nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ma / nie ma...tego nie wiemy. :x Ale ja tam wole jak mi nic czerwonego nie miga :wink: Jak będę wymieniał to rozetne i zobaczy się. Dobrze by porównać z innym. Niby "jak nie ma różnicy to po co przepłacać", ale na filtrze zaoszczędzisz pewnie 20 zł, a jedno tankowanie >200zł :evil: :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ma / nie ma...tego nie wiemy. :x Ale ja tam wole jak mi nic czerwonego nie miga :wink: Jak będę wymieniał to rozetne i zobaczy się. Dobrze by porównać z innym. Niby "jak nie ma różnicy to po co przepłacać", ale na filtrze zaoszczędzisz pewnie 20 zł, a jedno tankowanie >200zł :evil: :evil: oryginal kosztuje kolo 50 pln a filtron 15. roznica jest ale nie taka aby warta byla pozniejszych problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 1. oryginał (tzn. z napisem nissan) kosztuje 99 zł w serwisie w promocji... bez promocji 140 zł. 2. odpowiednik też niby oryginalny 50 zł, 3. a podróbka 18 zł. dziś przerabiałem pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Witam Winę ponosi kiepski filtr. Przy ostatniej wymianie oleju postanowiłem zainwestować troche więcej w filtr i kupiłem filtr Mann-a. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Wszystkim polecam ten filtr. Do Dieselka kosztuje on ok 26,00 zł ale jest tego wart. Pozdrawiam Delphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almer19 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam Przed wymiana filtra i oleju kontrolka oleju mi gasnęła od razu. Teraz po wymianie oleju na Valvoline 10W i filtr MANN świeci się ok 1-2s, wymieniłem również czujnik ciśnienia - jakiś zamiennik (przy czym podczas świecenia coś stuka- głuche stukanie, potem gaśnie i stukanie od razu znika). I co z tym, co sprawdzić???? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 ja jeżdżę na gulf 10w60 a filtr nie wim czy org.czy inny nie pytałem mego mech ale kontrolka ginie błyskawiczne może sprawdz dokładny stan oleju i czy jest różnica zimny czy gorący... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 ja jeżdżę na gulf 10w60 a filtr nie wim czy org.czy inny nie pytałem mego mech ale kontrolka ginie błyskawiczne może sprawdz dokładny stan oleju i czy jest różnica zimny czy gorący... Witam.Ja też mam podobny problem. U mnie kontrolka gaśnie po 25 sekundach ,niema różnicy czy silnik jest zimny czy gorący,czy go zgaszę i odpalę w tej samej sekundzie ,zawsze do zgaśnięcia muszę odczekać 25s.Olej wymieniłem,filtr i czujnik ciśnienia też.Almera N16 1500 dCi.Chyba mnie do grobu wpędzi. Stasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Podstawowe pytanie: Jaki filtr, jaki olej, oraz gdzie kupiony olej? Miałem podobnie, kontrolka świeciła nieraz po 10sek. Zmiana filtra na oryginalny Bosch (wg katalogu Boscha) oraz olej na Mobil 2000 10W40 Diesel (z pewnego źródła) i kontrolka po rozruchu zimnego silnika nie świeci dłużej, niż niecałe 2s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 kurde,Koledzy,zawsze po długim postoju kontrolka oleju gaśnie po kilku sekundach(10s to już dużo),a więcej niż 10s to już dobrze nie wróży.Jak macie mechanika, co się zna na rzeczy, to wam zmierzy ciśnienie ojeju na zimnym silniku Manometrem mechanicznym i będzie wiedział czy jest OK,czy trzeba szukać problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam. Przedd wymiana oleju i filtra w moim aucie wszystko było ok... załozony miałem Filtron..Wymieniając olej załozyłem inny filtr jakis niemiecki bo taki akurat był w sklepie,no i kontrolka zaczeła mi gasnac dopiero po 4-5 sek więc załozyłem znów Filtrona i znów jest ok..w momencie kiedy silnika zaczyna gadac kontrolka gasnie,,))).Wynika z tego że filtr filtrowi nie jest równy:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.