Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyczyny awari silnika YD25 (d22)


jasiek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan Pick-up D22, 2004 rok, salon Polska, przebieg 158771 km (regularnie serwisowany)

 

zdjęcia tego co zdarzyło się w motorze przy 110km/h (ciepły silnik):

 

https://www.dropbox....67/PB140586.JPG

https://www.dropbox....zb/PB140588.JPG

https://www.dropbox....pu/PB140590.JPG

 

Sprzedać?

Naprawiać?

Wysłać do Karłowicza i schudnąć 12k PLN? (a jeśli tak to jaki motor wstawić 2,7TD czy TDi, a może QD32)

 

proszę o rady

 

Tomek Białystok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.2 QD 150 koni będą za 2 miesiące

Płynie caaaały kontener ... nowych i używanych

Na pompach elektronicznych i mechanicznych

 

Wysłać do Karłowicza i schudnąć 12k PLN? (a jeśli tak to jaki motor wstawić 2,7TD czy TDi, a może QD32)

 

proszę o rady

 

Tomek Białystok

 

Jakiej byś decyzji nie podjął to ...

1. nie naprawiaj 2.5

2. nie naprawiaj 2.5

3. napewno nie naprawiaj 2.5 :whistle:

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wy w tej Polsce macie...

Przyjedź do tej wstrętnej POlski i pokaż na co cie stać

Pierdo.i.ć w klawisze to nawet małpa się nauczy :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musze pokazywac ani nic udowadniac

Jedynie co mnie osobiscie zdziwilo a wrécz zaszokowalo to niewiarygodna dysproporcja w stosunku wartosci nabywczej pieniadza

Do cen uslug wykonywanych przez ww pana

Nie kwestionuje wiedzy,fachowosci czy doswiadczenia

Ale skoro jeden drugiemu sobie polecacie wyzysk

To i taka Polske macie

Sorry POlske

masz racje

Przemysl sobie lub odPISz

i nie unos sié nie potrzebnie

Kryptoreklama piekna rzecz

 

A do 2.5 bdb panewki robiá w poznaniu

Wiedzá to nawet w Ghana

Skoro nawet nasi czarni bracia potrafiá ten silnik naprawic,uzytkowac bezproblemowo

To po co piszesz glupoty wprowadzajác ludzi w blád i sugerujác kosztowne,drogie rozwiázania?

Do sprzétu który jest wart 2 tys ladowac silnik za 12 to naprawde

ekonomika godna waszego speca Rostowskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadł na forum jakiś nowy, krytykuje wszystkich do około mimo że sam wyjechał na gotowe. Wielki kozak i jeszcze robi sobie reklamę. Żal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Off Roader wymienia te silniki na codzień więc wie jak są awaryjne niema się tu co kłucić na temat wymiany silnika bo ten temat został założony po to aby zdiagnozować problem i go wyelmimować a nie wymieniać silnik który to kosztuje prawie tyle co cały samochód napewno da się wyelminować przyczynę awari przez wymianę pompy rozwiercenie kanałów olejowych itp. Pytanie tylko czy koszty nie będą podobne do wymiany całego silnika.

Można również sprubować adoptować dół z D40 głowica pasuje problem powstaje przy zamocowaniu pompy wtryskowej oprócz tego rozrząd w D40 ma podwójne łańcuchy a D22 dolny ma pojedyńczy

Ja osobiście wolał bym sprowadzić sobie z UK jakieś rozbite Terrano i przeszczepić silnik to jest najtańsza opcja pod warunkiem że posiada sie niezbędną do tego wiedzę motywację i warsztat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

.. to ja trochę postaram się ostudzić tą dyskusję

 

Mój mechanik wyjął i rozebrał dół silnika. Jak się okazało motor był już robiony, misa olejowa ma zaspawaną dziurę, którą jak się domyślam wybił połamany korbowód. Auto kupiłem gdy miało 3 lata, 75tys km przebiegu i pełną historię, było serwisowane w ASO w Gdańsku. Nie wiem kto wykonywał naprawę ale poprzedni właściciel mnie o niej nie poinformował i nie wiem czy cokolwiek było zmodyfikowane aby uniknąć ponownie usterki fabrycznej.

Wiem że dziura jest w okolicy 1 korbowodu.

 

Podsumowując mój pickup miał już 3 usterki sinika:

pęknięty korbowód (2004-2007)

wydmuchana uszczelka pod głowicą (2007)

zblokowany rozrząd, ukręcony wałek rozrządu (2012)

 

Czy ktoś ma dostęp do oryginalnych części?

Chcę kupić w rozsądnych cenach:

- kpl. głowicę

- kpl. rozrząd

- kpl. uszczelek silnika

 

Pozdrawiam...

 

No i po sprawie. Mój pickup znowu jeździ. Zakład mechaniczny poskładał silnik do kupy na używanej głowicy, nowym rozrządzie i oryginalnym komplecie uszczelek. Koszt naprawy wraz z robocizną wyniósł mnie 5,5 tys netto. Nie wiem co byłoby lepsze, czas pokaże. Na pewno w porównaniu do silników terrano, czy od Karłowicza za 12 tys czy od innych za 8 tys mam zaoszczędzone kilka tys zł. Poza tym mam ten sam motor YD25 z klimą, 130KM i wszystkimi innymi zaletami, ale i wadami które posiadają.

Pozdrawiam i do następnej tfu tfu awarii….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Bambula

Wiec kolejnych pare miesiécy a karawana jedzie dalej

W razie w mam pare gratów-y25 silniki-roczniki 2004-2006

Glowice kompletne 3 sztuki

skrzynie biegów-5 sztuk

turbo,pompy,sprzegla wszystko hurtowo

wszystko za smieszne ceny nie porównywalne z polskimi

Zawsze 5 sztuk navar na stanie

Tel.00353894400374

troda428@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam zastanawiam się nad kupnem wersji r 51 po 2006r (przed lub po lifcie.) Czy w najnowszej wersji (już po modernizacji jednostki napędowej) występują też te same wyżej opisane usterki? Nie ukrywam że duża różnica w cenie przemawia za Pathfinderem np z 2007r... a nie w wersji po lifcie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Jasiek22... przepraszam.. nie zapytałem o która pompe Ci chodzi. Jak bedę wiedział to Ci podam numery cześći.

 

Maciej79. Podaj moze VIN to zobaczymy co było robione.. może jest jakas duża histora albo nic.

Generalnie w tej wersji odrzanego kotleta YD25 padaja głownie panewki... Jesli ona jest z 2003 to być może ,że ktos robił juz silnik na gwarancji. Nie mniej z tym przebiegiem i z YD25 to może się stać wszytko...nie chcę straszyć , ale widziałem juz bardoz dużo tych aut silników... kilka lat temu sniły mi się po nocach:)

kolego czy ja tez moge ci podac moj nr vin mojej d22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

panowie mam d22 model 97-02 ostatnio zrobił się bardzo mulisty silnik na wolnych obrotach nie ciągnie dopiero jak złapie 2500 to czuć że jedzie wcześniej ciągną od dołu macie jakieś podejrzenia co się dziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie 4.5 roku temu założyłem blok z wałem tłokami itd od d 40 (pasuje ) zakłada sie stara obudowe rozżądu wywala wałki wyrównoważające zakłada starą miske i starą głowice

Zrobiłem do dzisiaj 150000 nie widze nie pokojących objawów

No może 1 (: Padł mi tylny most ) nie wytrzymał presji

Leje olej 10w40

Edytowane przez tomekh2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam NP 300 /D22/ z 2008 r.Aktualnie 84 tys. km i było do tej pory oki.

Ostatnio jednak zepsuł mi się wydech i z urwaną rurą zrobiłem ponad 600 km.

Już przed jej naprawą zauważyłem,że do 2000 obr/min wszystko jest ok, powyżej natomiast brakuje mocy.

Myślałem,że po naprawie wydechu wróci do normy,ale jednak nadal kręci na wolnych nawet bardzo wysoko, natomiast w czasie jazdy do 2000 obr. nawet na 4 biegu idzie jak dotychczas, powyżej muli i przerywa , jakby nie dostawał paliwa albo powietrza.

Turbiny nie słychać, aby "wyła".

Może ktoś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem?

Proszę o podpowiedź co to może być?

Spalanie w normie , równa praca na wolnych, nie jest głośniejszy w czasie jazdy.... nie wiem jak jeszcze opisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Zacznę tradycyjnie: padł mi silnik w D22 z 2005r.

Większość pisze ,że najlepsze co można zrobić to wymiana na 2,7 .

Ale mam dostęp do silnika z D22 z 1999r. Chodzi ładnie. Czy podmiana na ten silnik 2.5 z starszego modelu wymaga tak samo grubych przeróbek jak przy wymianie na 2,7 ( chodzi głównie o spasowanie ze skrzynią biegów)?

post-97395-0-34138600-1454336155_thumb.jpg

post-97395-0-54129800-1454336230_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jestem nowy więc witam wszystkich.

Mam pytanie, czy żeby wymienić panewki , potrzeba jakiegoś super sprzętu ? Będziemy z chłopakami wyjmować silnik w navarze bo mam uszczelniacze do wymiany, sprzęgło i uszczelkę miski i zastanawiam się czy jest możliwa w warunkach polowych wymiana panewek. Nic jeszcze nie stuka , ale myślę je profilaktycznie podmienić jak już będzie silnik na wierzchu. Jeśli nie jest to jakaś szczególnie ciężka operacja, to jakiej firmy najlepiej kupić panewki oraz co jeszcze warto podmienić profilaktycznie, z czym mogą być potem problemy.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

Sławek

Edytowane przez Radagast20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam !

 

Niestety moj YD25 po 273tkm padł. Ostanie wypusty D22 ( rok produkcji 2006 ). Czy ktoś z Was ma jakieś doświadcznie z naprawą tego silnika ? Czy to ma w ogóle sens ? Czy od razu ładować 2.7 z Terrano ?  Znalazłem człowieka w Kościerzynie, który zajmuje się naprawą YD25 ( oddaje stary motor, on daje po kapitalce: wał korbowy po szlifie ( 1szym ) do tego panewki KING'a, nowa pomapa wody ). Znalazłem jeszcze w firme PSR service - gość bardzo konkretny ( przynajmniej takie sprawia wrażenie przez telefon ) ale ceny ma bardzo wysokie :( 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kościerzynie mogą także założyć motor 3.2 (qd32eti) i tak naprawdę to jest moim zdaniem najlepsze (choć zapewne nie najtańsze) rozwiązanie - motor bardzo podobny do 2.7 (rozrząd także na kołach zębatych) przy tym odpowiednio mocniejszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

kolejny dołączył do grona pechowców 

 

moja rada = znajdź u siebie lokalnie warsztat i zrób kapitalkę tego silnika co masz , na pewno wyjdzie taniej i nie będziesz się wk***iał że złoma Ci zamontują jak u mnie 

 

na pewno nie zapłacisz tyle co te hieny sobie życzą 

 

u mnie kolejna awaria - wysiadło łożysko docisku sprzęgła - to jest dopiero dziadostwo - podobno nowe sprzęgło ten dziad założył !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W D40 2,5 dci Silniki nie wybuchają .... Trzeba pilnować tylko wymiany oleju co 15 tys km , wtedy napinacz łańcucha rozrządu działa ok i silnik jest bezawaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D40 z 2006r manual , od 11 lat w rodzinie, regularne wymiany oleju co 10tyś km, przy przebiegu 190tyś km zacząłem stukać w silniku.

Auto poszło na warsztat - diagnoza zatarta panewka na 3 cylindrze,  zamontowano nowe korbowody, wał, panewki, głowica splanowana, nowe uszczelki , po zrobieniu 200km znów zatarło się na 3 cylindrze i stuka. Jaka mogła być przyczyna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...