Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka NATS


Gość emef89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Wczoraj niestety mój samochód nie odpalił (almera n16 silnik 1.8 rok 2002) i tak do dziś. Wcześniej miałam dwa razy sytuację, że również mi kręcił rozrusznik i nie odpaliła jednak za trzecim czy czwartym razem sie udało. A właśnie wczoraj już padła na amen.

Podejrzewam, że ma to związek z immobiliserem. Otóż normalnie kontrolka NATS powinna sie świecic jeśli silnik jest wyłączony, ale np kluczyk w stacyjce lub jeśli zamykam auto centarlnym jak zaparkuję lub nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce, ale siedze w samochodzie i właśnie tu jest problem ponieważ kontrolka NATS w moim aucie w ogóle się świeci! Jak próbuję uruchomic auto to kręci, kręci ale za nic nie chce odpalić. Mam dwa kluczyki i na obydwóch tak sie dzieje tylko, ze na zapasowym (którego użyłam z dwa razy odkąd mam auto ) włącza sie dodatkowo alarm po jakimś czasie kiedy na nim próbuje odpalić. Nie wiem co sie dzieje i prosze o pomoc czy to juz jest problem którym powinien zając sie fachowiec? Dodam, że dziś moje auto było ogladane przez mechanika (jednak, że stoi pod domem a on przyjechał tyllko z latarką to mało do czego doszedł, a sytuacje z kontrolką dostrzegłam później i zadzw do niego i powiedział, ze w poniedziałek przyjedzie z komputerem?). Niestety mam blade pojęcie na ten temat (może dlatego, że jestem kobietą:)) dotychczas almerka działała rewelacyjnie!

A czy może to mieć jakis związek z pompą paliwa? Słyszłam o jakis blokadach...

Proszę mi podpowiedzieć co mam dalej robic żebym tez nie została naciągnieta na kosmiczne pieniądze.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym przypadku antenka immo, która jest zamontowana na stacujce(taki plastikowy oring).Możliwe też, że rozkodowały sie klucze.Gdybania jest dużo więc najlepiej podpiąc komputer i wszystko bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a klucze moga sie rozkodować ale otwierac i zamykac centralnym? I czy ta antenka immo to duzy koszt? Mysle, ze usterka na pewno ma powiązanie z immo jesli nie swieci sie w ogole kontrolka NATS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Miałem ten sam problem nie raz nie mogłem odpalić auta. Raz palił raz nie różnie to się działo. Dzwoniłem do serwisu to mówili że coś NATS jest uszkodzony (bardzo drogie). W końcu rozebrałem obudowę stacyjki (plastiki) odpiąłem wszystkie kostki od stacyjki przeczyściłem styki skręciłem i od jakiś 4 miesięcy zero problemów. U mnie to pomogło spróbuj u Ciebie może też.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale spróbować, to co napisał kolega Freebo nie zaszkodzi. Jedną rzecz będziesz miał już sprawdzoną, a i przy okazji złączki przeczyścisz np. Unizolem, to i przepływ prądu będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Dołączyłem do grona "szczęśliwców". U mnie jak kontrolka się świeci, to nawet nie kręci, a jak już zakręci to czuć że "na sucho" bez paliwa. Znacie sposób kodowania kluczyków? Centralny działa bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przekonałem się na własnej skórze, że sposób kolegi Freebo działa.

też nie mogłem odpalić auta, świeciła się ciągle kontrolnka od immo i jak sprawdzałem błędy to cągle wyskakiwały dwa 1610 i 1614.

Kilka razy przywaliłem pięścią w obudowę stacyjki (dość mocno, ale nie na tyle mocno, żeby powiedzmy jakis plastik miał pęknąć) i auto odżyło.

Znaczy to, że coś tam nie łączyło i wstrząs od uderzenia przywrócił kontakt.

 

 

 

Dołączyłem do grona "szczęśliwców". U mnie jak kontrolka się świeci, to nawet nie kręci, a jak już zakręci to czuć że "na sucho" bez paliwa. Znacie sposób kodowania kluczyków? Centralny działa bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe te nowe nissany nie chcę współpracować z właścicielami

 

a tak na serio to nats jest złączony z ECu i następuje komunikacja między tymi układami jak nawet styki nie są czyste to wystarczy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem się dopisać, problem nie ustępował, mechanicy proponowali podłączenie pod komputer (po co?). Rozebrałem obudowe stacyjki, mocno poruszałem kostką, próbując ją rozłaczyć - problem ustąpił ... :whistle: Jak wróci wezmę się za przeczyszczenie i sprawdzenie, poprawienie styków na tej kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...