kowalczg Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Witam, Planuje zakupić nowe opony letnie do Almery N16 1.8. Obecnie posiadam opony w rozmarze 185/65R15. Moje pytanie czy warto zainwestować w opony o rozmiarze 195/60R15? Czy po zmianie na 195 bedzie odczuwalna różnica w prowadzeniu samochodu? Dodatkowo czy możecie polecić jakąś markę opon i model które warto kupić na sezon letni? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 To jest 1cm szerokości bieznika więcej, w zasadzie bez róznicy. Co do opon to zalezy od portfela, na pewno markowe, a nie "wynalazki"/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Witam, te rozmiary 185/65/15 i 195/60/15 opon były zakładane seryjnie w almerach, co do firmy to ja zainwestowałem w Fuldę. Sawa jeszcze jest w dobrej cenie i dobre opinie ma. Kupowałem w styczniu w promocji 150 zł za szt. Teraz są droższe. Polecam stronę http://www.oponeo.pl/ wybierzesz coś dla siebie (wysyłka gratis). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Opony to najlepiej Uniroyal RainExpert - tanie i dobre (testy ADAC), co do różnicy to będzie, ale wg mnie przede wszystkim w dynamicznej jeździe. Jak ktoś preferuje spokojną jazdę to wystarczą węższe, tym bardziej, że na pewno będą tańsze. Ja osobiście brałbym szersze (bo to też niższy profil), ale ja lubię w zakrętach poczuć przeciążenia czasem, a na szerszych i niższych jednak jest bezpieczniej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Profil to procent z szerokosci, wiec w tym przypadku roznica w wysokosci profilu to troche ponad 3 milimetry, wiec wieksza uzyskasz na wskutek zuzycia bieznika z czasem. Roznica w szerokosci bieznika to 10mm, nie wplynie to znaczaco na optyczna szerokosc kola z marek to moim zdaniem bezkonkurencyjne sa opony continental, mialem w 3samochodach, zdecydowanie odradzam natomiast michelin energy, sa twarde, szumia, na wodzie jest masakra. W jednym wozie mam tez zimowe sava, calkiem niezle jak na ta cene, spisuja sie na brei etc Co do sklepow to ja kupuje na www.sklepopon.pl , maja taki przerob i ilosci opon (odbieralem osobiscie) ze nie ma mowy o wypychaniu "staroci", a kupowalem yam juz kilka kompletow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Najwyżej troszkę będzie różnicy w spalaniu. Opona szersza, to większa płaszczyzna-powierzchnia tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Zimówki mam 195/65/15 Letnie: Przód 195/55/16 Tyl 205/55/16 Założone wczoraj do almerki idą jak burza nie wyrywa z zakrętów dynamika pozostała taka sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 hmm panowie zakładacie już letniaki? w sumie w nocy dziś u mnie było +6 w dzień ok 8-9 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Na letnich jeżdżę od jakichś 2 tygodni. Zimówki w plusowych temperaturach ścierają się w błyskawicznym tempie, a gdy połączymy dodatnie temperatury (ok. 10st), mokrą drogę i opony zimowe oraz awaryjne hamowanie - wyjdzie nam coś nieciekawego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcin Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Ja osobiście mam nokiany... Jak dla mnie rewelacyjne oponki więc polecam... Natomiast co do szerokości to tak jak ktoś napisał, ze większej różnicy Ci nie zrobi, jedynie minimalnie w spalaniu:p jeżeli lubisz szybsza jazdę i wchodzenie w zakręty przy większych prędkościach to jak wiadomo szersza opona i niższy profil = większa przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opona.pl Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 tak jak pisał buladag, różnica w szerokości i wysokości jest niewielka, a jeśli były zakładane seryjnie to masz pewność, że przy max skręcie nie będzie nigdzie obcierać.. jeśli chodzi o marki to uniroyal jest zdecydowanie dobrym wyborem, ma agresywny bieżnik i bardzo dobrze sprawuje się na mokrym. Ewentualnie coś z cichszym bieżnikiem asymetrycznym, np. matadory MP44 albo też całkiem niezłe barum bravuris 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70026-kacik-oponiarski-letnie-zimowe-tu-i-tylko-tu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalczg Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Dziękuję za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 ja mam 205/45/R17 do tego ładne alufelgi i wyglada super. Jezdzi sie normalnie. Tylko nie runflaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mavios89 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Witam Panowie.. Posiadam opony letnie 205/40 R17 Baruma. Zastanawiam sie nad zmianą ich na większe, myślałem o 215/45 R 17 a z tyłu 225/45 R17, tylko nie wiem czy te opony sie zmnieszczą czy nic nie bedzie opcierało. A chce zmienic dlatego że ten "profil" jest za niski na nasze "piękne" drogi i łatwo jest felgi skrzywić. 2 lata jeżdziałem na nich i trzeba bardzo uważać. Prosze o jakies porady Panowie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 max 205/45/17 na przod. na tyl moze 215/45 albo 205/50.to trzebabylo by sprawdzic. Lepiej brać jak najwęższe. Opor toczenia mniejszy, mniej spali i ciszej bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mavios89 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 a będzie spora róznica pomiędzy 205/40 a 205/45??. Warto zakupić takie opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość badger79 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Witajcie! Mam almerkę 2.2 dCi 136kW i odwieczny problem - jakie opony. Do tej pory kupowałem fabryczne 195/55/16, które są jednak o wiele droższe niż bardziej popularne 205/55/16 - a różnią się praktycznie szerokością. Jak myślicie - gdy założę szersze na tył to nic się nie będzie działo? Myślę jedynie o ESP czy nie będzie np różnicy pomiędzy prędkością kół przednich względem tylnych, o ile oczywiście taka powstanie. Bo skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalczg Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Kupiłem Uniroyal RainExpert 195/60R15 Na razie mało mogę powiedzieć o tych oponach bo przejechałem na nich tylko ok 400 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 185/65R15 to beznadziejnie wąskie opony mam takie zimówki i żaluję, że nie kupiłem 195/60R15. Na lato mam 205/55R16 (Uniroyal Rainsport 2) i poza faktem, że nie są homologowane i teoretycznie mógłby być problem przy ubezpieczeniu (chociaż ja nie miałem przy likwidowaniu szkody z AC) i trochę więcej pali, to Almera prowadzi się świetnie, sama opona też wygląda zacnie (na fotce Vectra, bo taka była w necie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Tylko ze zima wieksze znaczenie ma nacisk na cm kw. niz powierzchnia styku wiec na szerszych jezdzilo by sie jeszcze gorzej, zapewne decyduje tu kwestia jakosci gum ktore masz na kolach lub placebo. Co do 195 to po raz kolejny, to tylko 1cm szerszy bieznik, gabarytowo i optycznie te opony nie beda sie roznic prawie wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Zgoda ma znaczenie, ale na śniegu - ja jeżdżę głównie po mokrym lub suchym zimą (na głównych trasach śnieg jest b. szybko roztapiany, tej zimy może kilka dni leżało trochę śniegu). Gabarytowo i optycznie nie będą się różnić, ale na mokrym i suchym lepiej powinny sobie dawać radę 195 od 185, tym bardziej że 2.2 di ma ciężki przód. Tak czy inaczej uważam, że jeśli ktoś jeździ sporo po mieście/głównych drogach, to lepiej założyć 195, jeśli dużo po śniegu (np. w górach) to wtedy 185. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.