Nowek Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Siemanko, ma ktos moze jakieś zdjecie almy n16 z światłami do jazdy dziennej?, bo zastanawiam się czy nie założyć sobie lecz niewiem jak to by wyglądało i gdzie dokladnie umieścic bo również są wytyczne narzucone gdzie powinny sięznajdować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Jutro kliknę kilka fotek lamp i podłączeń kabli w N-16 przed liftem to wrzucę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borofik Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 oj czekamy czekamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 u mnie to tak wygląda By luk1300 at 2012-04-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borofik Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ... a podłączenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Obiecałem więc wklejam Podłączenie pod zasilanie postojówki Podłączenie pod + po stacyjce w tej wiązce kabli do zasilania wycieraczek jest zielony kabel pod który można się podpiąć (jest jeszcze dwa zielone ale z paskiem a ten jest cały zielony) Masę podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i wszystko działa zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darioo Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Witam Mam pytanko ile trzeba zapłacić za takie swiatełka zeby mialy homologacje i jakiej firmy najlepiej? sami montowaliscie czy przez jakis warsztat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 troche wiecej roboty u mnie bo wypalałem otwory lutownica raz policja pomyliła z halogenami ale gdy sie przyjzała to wszystko ok homologacja jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Na forum p12 przerobiono całą gamę świateł i możliwości ich podłączenia Możecie próbować przejśc przez otwarte drzwi może komus sie przydać http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77574-swiatla-do-jazdy-dziennej-drl/ i po krótce kolega kmiart wygrzebał 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. **************************************************************************************************************************************** Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL. Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. Przepisy prawne w Europie Przepisy prawne są w tym zakresie w Europie niejednolite. Niektóre kraje, jak np. Białoruś, Wielka Brytania, Irlandia, Monako, Holandia, Turcja i Cypr, nie posiadają przepisów prawnych na ten temat, inne nakładają na kierowców obowiązek, jeszcze inne jedynie tylko zalecają używanie świateł w ciągu dnia a są i takie, które wręcz zakazują używania świateł w ciągu dnia (np. Grecja). Istnieją też różnice w zależności od rodzju pojazdu (jednośladowy czy wielośladowy). Inną prawną ciekawostką jest obowiązek posiadania zapasowych żarówek w samochodzie (np. w Bośni, Chorwacji, Macedonii, Słowenii, Hiszpanii i Czechach) co można uznać za absurd biorąc pod uwagę, że w konstrukcji samochodów doszło do takiego paradoksu, że często zwykła wymiana zarówki wymaga wielu narzędzi i niemałej wiedzy, co często kończy się wizytą w warsztacie elektromechanicznym. Przepis ECE-R87 (wyciąg) Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli. Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm² Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu. Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi. Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdS Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Temat solidnie zdublowany... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63237-n16-led-do-jazdy-dziennej/page__hl__dziennej http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80731-montaz-swiatela-led/page__p__830978__hl__dziennej__fromsearch__1?do=findComment&comment=830978 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69665-swiatla-jazdy-dziennej-zasilanie/page__hl__dziennej__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Temat solidnie zdublowany Temat dotyczący różnych modeli Nissana problemem jest tylko podłączenie i montaż w danym modelu bo lampy i przepisy ich dotyczące pozostają bez zmian. Mam pytanko ile trzeba zapłacić za takie swiatełka zeby mialy homologacje i jakiej firmy najlepiej? sami montowaliscie czy przez jakis warsztat? wszystko o "światełkach" masz w "necie" na forum są opisy jak i gdzie podłączyć kabelki,sam skorzystałem z tego i wkleiłem fotki,żadnego warsztatu nie potrzeba jeśli masz choć trochę zdolności manualnych.Cena takich "światełek" to już kwestia indywidualna moje kosztowały 190 zł. choć byłem nastawiony na podobne lampy z aledrogo za 103 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdS Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Temat dotyczący różnych modeli Nissana problemem jest tylko podłączenie i montaż w danym modelu bo lampy i przepisy ich dotyczące pozostają bez zmian. Yyyy, wszystkie wklejone przeze mnie linki są z kategorii: Forum Nissan Klub Polska→ Samochody→ Almera Nie jestem tu od moderacji ani marudzenia, ale myślę że lepiej byłoby się podpiąć pod istniejący wątek na ten temat dotyczący tego samego modelu nissana. Oczywiście nic się nie stało, ale Twój komentarz jest mylący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Masz rację mój błąd bo nie sprawdziłem tych linków a tylko dlatego że jak napisałem wcześniej problem sprowadza się do tego gdzie te lampy upchamy gdzie wpinamy kable,lampy dalej zostają te same. Moje ostatnie wypowiedzi można skasować jesli komuś coś mylą nie mam nic przeciwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darioo Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 czym sie roznia swiatelka za 200 zl np Philipsa od takich tanich? prosze o rade bo zastanawiam sie na kupnem... http://allegro.pl/oszczedz-paliwo-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-i2347687355.html http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-dzienne-automat-nowosc-i2385258568.html http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-wbudowany-automat-i2381884670.html drozsze: http://allegro.pl/philips-swiatla-dzienne-daylight-5-led-drl-wawa-i2367609621.html dlaczego jest tak duza rozbierznosc w cenach?! kabelki podlacza sie pod maska czy trzeba ciagnac do kabiny pasazera? czyli niema obowiazku podswietlania ani tablicy ani tylu auta tylko przod? kupilem za 30zl zaloze i dam znac jak swieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 jakością trwałością szczelnością kolega po misiącu wymienił na te za 200 nie miał szczęscia i kupił nieudane jedna zaczeła cieniować i słaniej swiecic a druga wyłaczała po kolei diody az wszystkie zgasły owszem możesz trafic na dobre i tanie i niemusisz się porywac od razu na drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.