Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[2,2 Di] Falujące obroty


Gość tygrysenka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tygrysenka

Witam jestem nowa na forum jakoś nie znalazłam tematu , mam kolosalny problem ze swoim autem, na jałowym biegu skaczą mi obrot i pracuje tak jakby miał zadyszkę ; ); sprawdziłam błędy na komputerze był blad czujnika polożenia wału- czujnik wymieniony i błąd wtrysków, sprawdzili mi wszystko wtryski są ok, błedy pokasowane; teraz códotwórcy twierdzą,ze muszą sprawdzić czujniki w pompie, ale to tez może byc nie to koszty dosc kolosalne, może ktoś z was mial podobny przypadek proszę o poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Posiadam Almerę Tino 2.2 di z 2001r. . Na jałoym biegu obroty silnika skaczą, poza tym samochodowi nic nie dolega silnik nie stracił na mocy nie dymi. Szwagier miał podobny problem co prawda w audi ale okazało się że padł mu jakiś regulator na pompie paliwowej. Macie jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sprawa to przeczyściłbym przepływomierz, potem sprawdził filtr powietrza

no i oczywiście kiedy był wymieniany olej i filtr paliwa?

mogą to być również przytkane wtryski (warto zatankować dobre paliwko ON Verva albo V-power i może jakiś dodatek STP czy Liqui Moly do czyszczenia wtrysków i przelecieć się na wyższych obrotach)

 

sama regeneracja pompy VP44 to dość kosztowna sprawa i najpierw sprawdziłbym te podstawowe opcje...

dzieje się to zarówno na zimnym jak ciepłym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sprawa to przeczyściłbym przepływomierz, potem sprawdził filtr powietrza

no i oczywiście kiedy był wymieniany olej i filtr paliwa?

mogą to być również przytkane wtryski (warto zatankować dobre paliwko ON Verva albo V-power i może jakiś dodatek STP czy Liqui Moly do czyszczenia wtrysków i przelecieć się na wyższych obrotach)

 

sama regeneracja pompy VP44 to dość kosztowna sprawa i najpierw sprawdziłbym te podstawowe opcje...

dzieje się to zarówno na zimnym jak ciepłym silniku?

 

Filtry wymienione, paliwa nie tankuje w podejrzanych stacjach. dzieje się to na ciepłym silniku ina zimnym choć na zimnym odrazu nie tylko tak do minuty jest ok a po tym zaczynają falować. Wystarcz nacisnąć lekko pedał gazu i wprowadzć silnik tak na 800 obrotów i jest ok, sądze że jak bym włączył klimatyzację, która mi padła jakiś czas temu nie było byproblemu z falowaniem obrotów. Co do regeneracji pompy to to nie to, tu chodzi o czujnik lub coś podobnego, gdzieś w necie wyczytzłem o podobnym problemie i facet wymienił chyba coś na pompie i było ok, ale nie mogę tego teraz znaleść. U szfagra też to tylko jakiś czyjnik na pompie i tyle. Podczas falowania obrotów silnik nie gaśnie tylko po pewnym czasie zapala się czek. A samochód podczas jazdy zachowuje się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czek, to zapala się u Ciebie, czy u szwagra? Jeśli u Ciebie, to podjedź najpierw na kompa. Po pokazani błędu, będziemy mieli większe pole manewru co do usuniecia usterki.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala się u mnie. Jutro jadę na sprawdzenie, więc może będe wiedział bo u jednego mechanika niechciał się połączyć.

 

Witam. Problem rozwiązany. Wina leżała po stronie czujnika położenia wału korbowodowego. Czujnik jest ok ale mocowanie jego było pęknięte i bardziej "trzęsący" się silnik na wolnych obrotach powodował jego poruszanie a przez to złe odczyty. Uczwyt przyklejony, a w najbliższym czasie cały czujnik będzie zmieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Dzięki mirekg9!

Jestem przed wymianą wszystkich filtrów i oleju to jak się z tym uporam to napiszę czy pomogło:)

 

 

Przepływkę wyczyściłem i jakby trochę lepiej-może takie wrażenie-ale muszę dłuýżej pojeździć dla zweryfikowania.

Miałem widoczny olej w przepływce tam w. tej obudowie ale nie za dużo-taki nalot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to może być jeśli się cofie trochę oleju tam w kierunku od silnika do przepływki?

Czytałem,że to nic groźnego.Czzekam tylko na dłuższą trasę to Tinozałra sprawdzę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos wolnych obrotów to jaka wartość jest w waszych tino przy ciepłym silnik u mnie jest

750?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam od kilku dni widzę choć nie zawsze się to powtarza, że gdy rano odpalę samochód i jest chłodno tzn. jak dziś było 7 stopni

to pod czas pracy zimnego silnika obroty potrafią delikatnie ale to naprawdę delikatnie falować widać to po wskazówce i w odsłuchu ale to naprawdę nie jest mocne falowanie wskazówka się rusza max o jakiś 1mm i pytanie co to może być ??

 

 

dodam jeszcze ze praca silnika nawet na zimny czy na ciepłym jest tak jakby w odsłuchu bardziej taka metaliczna przy zakresie obrtów 2-2.5 tys., olej wymieniony nie dawno ale przed wymiana już tez to było gdzie szukać przyczyny tego wszystkiego ?

Edytowane przez majki_wi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...