Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P12 1.9 szarpnięcia ( krótki spadek mocy) przy obrotach od 2 tyś do 2,5


machejrafal3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas spokojnego przyspieszania kiedy osiągamy ok 2 tyś obrotów i włącza się turbina tzn zawór sterujący przy turbinie zaczyna się podnosić , w pewnym momenci opada na pare milimetrów w dół i następują kilka szarpnięć aż dojdziemy do wyższych obrotów wtedy się stabilizuje. Nic takiego się niedzieje tj samochód przyspiesza płynnie kiedy dodamy od razu dużo gazu i przespieszamy gwałtownie .

 

Nie mam pojęcia co to może być, był już u kilku mechaników, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymieniłem jakieś trzy czujniki już nawet nie wiem jak się jazywają (jeden przy turbinie , drugi na przewodzie dolotowym )

 

Może ktoś z was wie co może być uszkodzone??? wyśle jeszcze wymienić ten zawór "podciśnienia" sterujący turbiną???? ale no naprawde nie wiem co robić bo to jak gra na loterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do postu,z tą różnicą że u mnie po dodaniu gazu na chwile spadek mocy jest dość wyraźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoc tzw turbodziura kazdy diesel to "ponoć" ma sprobujcie wrzucac kolejne biegi przy ok 3500 obr i napiszcie jak jest , ja nigdy nie zauwazylem tego u siebie do ostatniej podrozy, przy wyprzedzaniu mialem 4 bieg ok 1200 obr zrobilo sie ciasno pedal w podloge , i tu co obroty leca do 2500 po czym spadek o ok 200obr i znow rosnie , nigdy wczesniej mnie to niespotkalo (lub bylo nie wyczuwalne) ... tutaj na forum powiedziano mi ze to normalka trzeba wyzej zmieniac biegi o dziwo przejechalem od tego czasu ok 500 km rzeczywiscie przy zmianie biegu od ok 3200 3500 nie ma spadu na kolejnym biegu ale mowa tu o jezdzie dynamicznej , bo jezli chodzi o przyspieszanie powolne nic takiego u mnie nie ma miejsca. Kilka dni temu znajomy ktory sie troszke zna powiedział mi ze mam poprostu przegonic fure zawsze jezdzilem niby eko 1500 obr max i powiem szczerze ze przy tej dynamicznej jezdzie auto pali mniej :] niz jak to wczesniej sie starałem go nie cisnąć, zrobilem jak powiedzial fure przegnałem i nie zauwazylem u siebie juz spadkow obrotów . pytanie skoro to niby turbo dziura dlaczego nie wystepuje za kazdym razem ? co wplywa na takie zachowanie NIE MAM POJĘCIA... moze od tej eko jazdy syf sie gdzies odkladał i trzebabylo przedmuchac fure , napiszcie jak jest u was przy zmianie biegów przy ok 3500 obr z pedałem gazu w podlodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyspieszam z pedałem gazu wciśniętym w podłoge , wszystko jest ok, żadne szarpnięcia ani spadki mocy nie są wyczuwane. Ale nikt mi nie powie że to normalne jeśli nawet ustabilizuje jezde prze 2 tyś obrotów i jade pod górke np na drugim czy tzecim biegu to szarpnięcia są naprawde znacząco odczuwalne i denerwujące. Oczywiście można dodać gazu skoczyć na 2.5 czy 3 tyś i nie ma prooblemu tak robie. No ale cóż jest to denerwujące nieprawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest turbodziura dokładnie takie same objawy jak powyzej musiałem nauczu=yc sie jeździć patrzac na obrotomierz w celu odpowiedniej redukcji w odpowoednim momencie

ja ja wyeliminowałem czipem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile cię to kosztowało? ja jak wspomnialem podczas 1 podrozy dopiero to odczulem teraz to nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja gdzies czytalem ze turba wlacza sie przy 1500 a nie 2000 rpm ale treraz to juz sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok 1800 -2000 u mnnie jak bylo czuc ze auto ma chwilową zwiechę to dzialo się to na 2500 spadal do 2300 zaraz rzuce film chyba

 

prosze filmy są tutaj

musicie je zassac i odpalic - ajlepeij bez głosu ... zobaczcie na obroty lecą do ok 2500 i spadaja po czym znow lecą w górę dzialo się to gdy powiedzmy z niskich obrotów pedał gazu wbijalem w podloge i trzymalem ....

po tym jak przegnałem auto zjawisko juz nie wystepuje.... znajomy mi to doradzil :)

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod temat?

U mnie jak dodaje gazu wystepuja szarpnięcia,sekundowe pomiędzy ok 2000 tys obr. A 3000 tys obr. Gdzieś w tym przedziale ?

Początkowo myślałem, ze to już turbo wysiada? Ale po przeczytaniu tego tematu już nie wiem co mam myśleć

1,9 dci 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz kolego u mnime dzieje się tak samo i nie jest to jakaś tam turbodziura. Możliwe że to turbina na ale weź i wymień ja za 3 tyś żęby się przekonać że to nie to.??? jak coś wymyślisz napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik nie żyje?

Dzisiaj po deszczu jechałem

podczas dodawania gazu tak ok od 1700 do 2200 tys obr 2 lub 3 szarpnięcia . Co to do cholery jest?

Może któryś czujnik?Ale który

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij sobie RealPlayer taki ma format na komórce. Jak wymyślisz co to jest daj znać będe wdzieczny.

 

A i jeszcze jedno napiszcie co wymienialiści może metodą eliminacji dojdzimy do jakiegoś elementu który wywołuje te szarpnięcia/??

Edytowane przez machejrafal3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę z opisów zjawisko jest powtarzalne , sądzę że to wina wyrobionego potencjometru pedału gazu ( ma przetarte uzwojenie i w miarę naciskania pedału gazu jego oporność odczytywana przez komputer nie jest płynna )

Kol.machejrafał3 a nie zwróciłeś uwagi że przy czujniku ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej masz załamane oba przewody a szczególnie niebieski ( prawdopodobnie jest przerwany i raz styka raz nie )

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się do tego tematu podłączam, w sumie utworzyłem nowy temat wczoraj. Tego nie za uwarzyłem. Ja robiłem turbinę w styczniu i wtryski miesiąc temu. Więc te dwie opcje odpadają. Ale zastanawiałem się na tym co kolega pisał o tym wyrobionym potencjometrze na pedale gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi, żadna się nie sprawdziła, ale sam doszedłem do tego że to: EGR. Bardzo prosto można to sprawdzić, zdejmijcie tylko wtyczke z egr - zero błedów, zero szarpnięc, samochód idealnie równo przyspiesza. Śmiem nawet twierdzić że jest mocniejszy. Jeżdze tak 2 tygodnie i super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo tak można jeździć?

U mnie występują szarpnięcia od 1700 do 2000 tys.obr. Zazwyczaj 1 szarpniecie w tym przedziale.

Moje pytanie ?

Czy to jest to samo co kolega machejrafal3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest gdzies tu jakies info jak zabrac sie za egr w 1,9 dci krok po kroku najlepiej z fotkami ??? chyba ze ktos wstawi bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest gdzies tu jakies info jak zabrac sie za egr w 1,9 dci krok po kroku najlepiej z fotkami ??? chyba ze ktos wstawi bede wdzieczny

 

Nie potrzeba Ci żadnych fotek. Wyczyść benzyną i szmatką tam gdzie masz nagar i tyle. U mnie chyba jest niesprawny EGR ponieważ wyczyściłem go i nadal przerywa ale mniej, a jak go odłączę to wcale. Także również dobrze możesz jeździć bez niego tylko będziesz miał emisję spalin większą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...