Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2 DI Problem z odpalaniem...


Gość Aspic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na majówkę wybrałem się w góry i tam co dnia z rana miałem problem z odpaleniem silnika na dwa sposoby:

 

pierwszy: musiałem około 1minuty kręcić by odpalił

 

drugi: odpalał pięknie od razu po czym sam gasł i później musiałem kręcić około pół minuty by odpalił.

 

Jak już odpalił i pochodził z minutę to mogłem go gasić i odpalać bez problemu nawet jak go zostawiłem na kilka godzin bo poszedłem np na około 7h szlakiem po powrocie nie było żadnego problemu a rano zawsze... Po powrocie do wa-wy patrzyłem dzisiaj rano że problem pozostał. Przed wyjazdem tankowałem paliwo na jakieś "taniej" stacji więc myślałem że to one ale gdy wyjeździłem prawie całe zatankowałem tego droższego na BP i bez rezultatu. Czasami pod czas kręcenia z rana gdy nie chce odpalić strasznie kopci.

 

Czy ktoś miał może podobnie, wie co może dolegać, czy to może być kosztowne...? Boję się trochę ile może zaśpiewać mechanik gdyż spłukany jestem po majówce.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nei schodzi paliwo z układu, np. przelewem bo wężyki sa już stare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki miałem wymieniane jakoś w lutym razem z filtrem paliwa bo się przytykał. Przypomniałem sobie że nie miałem jednej śrubki od pokrywy silnika gdyż sprawdzałem tam kostki i gdzieś mi uciekła to wkręciłem byle jaką by tylko pasowała ale to raczej nic nie zmienia. Ogółem dziwne dla mnie że to tylko z rana występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompką na filtrze czy jest ciśnienie w układzie czy trzeba kilka razy podpompować żeby je uzyskać,sprawdź/uszczelnij cienki wężyk o dł.około 7-8 cm. po prawej stronie silnika na wysokości amortyzatora po jego wymianie objawy podane przez Ciebie ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie jest na filtrze przewód też wygląda na nowy więc chyba mi też go wymieniali. Co do świec nie mam klucza tutaj jutro może w pracy ktoś będzie miał to luknę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro masz alme z 2000r to jakim cudem DCI? Przecież dopiero od 2003 były DCI ty masz chyba DI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W temacie podałem że chodzi o DI a zapomniałem zmienić w profilu. W papierach mam wpisane silnik 2.2 DCI a na pokrywie silnika mam DI a że specem nie jestem nie wiedziałem gdzie jest błąd później mnie dopiero uświadomiono.

 

Wymieniłem wszystkie świece, filtr paliwa, zamontowałem zawór zwrotny przy filtrze od prawej strony (na dopływie) i nawet odwiedziłem mechanika (przy realu na ursynowie) i oni stwierdzili że jest wszystko dobrze a ja nadal mam problemy z porannym odpalaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak

napompuj pompką na filtrze paliwa na maxa i sprawdz wszystkie wezyki paluchem czy sie nie pocą szczególnie na połączeniach

paluszek musi byc suchy :D

najlepiej robic to we dwoje :)

Edytowane przez Elmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slaweq22

musi sie cofać paliwo trzeba założyć zaworek zwrotny np http://allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa-6mm-8mm-10mm-jakosc-gwarancja-i2328689993.html, innego wyjścia chyba nie ma. Przewody przedmuchaj, u siebie miałem jakieś ciało obce w wężu wyglądało jak napompowana glizda i go dławiło, walił na niebiesko i do kolekcji check engine...Świece sprawdza się bez wyjmowania, + dajemy na kabelku z aku i każdą świece dotykasz z osobna, jak jest iskra to cieszymy sie dobrą świecą DENSO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi sie cofać paliwo trzeba założyć zaworek zwrotny np http://allegro.pl/za...2328689993.html, innego wyjścia chyba nie ma. Przewody przedmuchaj, u siebie miałem jakieś ciało obce w wężu wyglądało jak napompowana glizda i go dławiło, walił na niebiesko i do kolekcji check engine...Świece sprawdza się bez wyjmowania, + dajemy na kabelku z aku i każdą świece dotykasz z osobna, jak jest iskra to cieszymy sie dobrą świecą DENSO

Przecież napisał że zamontował zawór zwrotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest oki no i sprawdzałem te wężyki pod maską po kilka jak nie kilkanaście razy. Ostatnio (po zamocowaniu już zaworka) po pompowałem pompką to odpalił ładnie ale musiałem kilkanaście minut gibać. Może ten zaworek zwrotny w innym miejscu zamontować albo całkiem gdzieś jeszcze drugi dołożyć...? Dla przypomnienia aktualnie zaworek mam zaraz przy filtrze z prawej strony czyli wężyk dopływowy z baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby to był immo to by nie kopcił pod czas kręcenia bo by nie dostawał paliwa. (miałem chyba z rok temu z nim problemy)

 

Dopiero na mysikrólika rozwiązali mój problem powiedzieli że to był nieszczelny układ paliwowy lecz nic w szczegółach nie chcieli powiedzieć i zainkasowali 150PLN. Z tego co patrzyłem to wyrzucili mój zaworek zwrotny paliwa tylko nie wiem czy usunęli go całkowicie czy może dali w jakieś inne nie widoczne miejsce lecz to już szczegół ważne że autko ładnie pali z rana :)

 

Dziękuję wszystkim co próbowali mi pomóc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...