Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło x trail


komosinskijunior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio moj x trail 2.2dCi z 2005r zaczyna świrować ,

Sprzęgło bierze dziwnie nisko , ale to podobno większość x-sów tak ma

Bardziej zaczynają mnie niepokoić 2 inne rzeczy ,

1. po nacisnięciu pedału sprzęgła podczas jazdy i dodawania gazu czuć ze stałą częstotliwością drgania pod pedałem.

2. podczas ostrzejszego przyśpieszania samochód zachowuje się jak ze skrzynią automatyczną.

Słychać lekko ślizgające się sprzęgło.

 

Uspokójcie mnie i napiszcie że to nie jest koło masowe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. koło dwumasowe do wymiany

2. sprzęgło do wymiany

 

Kurcze, najgorsze jest to że czeka to każdego z nas wcześniej czy później, no chyba że w porę się sprzeda to "auto terenowe" jak je nissan nie omieszkał reklamować ;)

 

Poszukaj gdzieś na forum ktoś się chwalił że oddał koło do regeneracji nie wiem ile to kosztuje i jak to jest z trwałością tego. Co do sprzęgła, na pewno można je regenerować nabijają nowe okładziny i działa wyśmienicie, wymienia się tylko łożysko i docisk na nowe o ile pamiętam. Trzeba by poszukać w google coś na ten temat. A może założyć taki nowy wątek o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle dziwnego że w żadnym aucie jak do tej pory nie musiałem tego robić :). Przede wszystkim nie miałem takiego wynalazku jak koło dwumasowe, a sprzęgło jakoś wytrzymywało 8 lat bez kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Po czym można poznać że koło dwumasowe jest do wymiany. U mnie na jak chodzi bez biegu to dziwnie co chwile pobrzękuje i zauważyłem jeszcze że jak hamuje silnikiem to gdy obroty dochodzą do 1200obr/min to też zaczyna harczeć. Nie wiem czy to łańcuch czy dwumas. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po czym można poznać że koło dwumasowe jest do wymiany. U mnie na jak chodzi bez biegu to dziwnie co chwile pobrzękuje i zauważyłem jeszcze że jak hamuje silnikiem to gdy obroty dochodzą do 1200obr/min to też zaczyna harczeć. Nie wiem czy to łańcuch czy dwumas. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam

 

W toyocie sprawdzają otwierając drzwi, odpalają auto i obserwują czy drzwi drgają - ale metoda ta jest wątpliwa :) Zazwyczaj dwumasę słychać przy przyspieszaniu z niskich obrotów, podczas pracy silnika na wolnych obrotach (brzdęki, stuki) oraz przy gaszeniu (szarpanie autem, brzdęki, stuki).

 

Ale zanim zaczniecie wymieniać dwumasy to proponuje zweryfikować poduszki silnika, bo te jak sie oberwą to też się potrafią cuda dziać. Sprawdziłbym też mocowanie tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W toyocie sprawdzają otwierając drzwi, odpalają auto i obserwują czy drzwi drgają - ale metoda ta jest wątpliwa :) Zazwyczaj dwumasę słychać przy przyspieszaniu z niskich obrotów, podczas pracy silnika na wolnych obrotach (brzdęki, stuki) oraz przy gaszeniu (szarpanie autem, brzdęki, stuki).

 

Ale zanim zaczniecie wymieniać dwumasy to proponuje zweryfikować poduszki silnika, bo te jak sie oberwą to też się potrafią cuda dziać. Sprawdziłbym też mocowanie tłumika.

Poduszki silnika i mocowanie tłumika bez uwag. przy gaszeniu silnika faktycznie brzdęk jakby jakaś luźna blacha latała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź kogoś do pomocy, i niech osłucha samochód z zewnątrz - głupio byłoby wymienić dwumasę, tylko po to, żeby odkryć brzęczącą przegrodę w tłumiku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...