Jasyr Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Czy ktoś się w to sam bawił czy lepiej oddać do mechanika. U mnie teraz przy zimnym silniku słychać lekki pisk mija po 2 min. potem już jest OK. Podejrzewam że pasek od nowości nie był wymieniany i daje znak że ma dosyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Raczej z tego co wiem to wszyscy jeździli do ASO,choć nie wydaje mi się żeby wymiana była aż tak utrudniona.Z reguły wystarcza tylko poluzować alternator i powstaje potrzebny do wymiany luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 (edytowane) sama wymiana nie jest zbyt skomplikowana, ale dojście kłopotliwe. Bez narzędzi i podnośnika szkoda obijać sobie ręce. Nie warto jechać do aso, gdzie policzą ci 2-krotność ceny paska i 3-krotność robocizny. Ja kupowałem pasek ( firmy Gates - tańszy i lepszy od oryginału) w Intercars a wymianę zrobili mi w Bosch Service (robocizna bodaj 20 zet). Proponuję popytać w pierwszej lepszej sieciówce. Być może nie opłaci się też samemu kupować paska i dostarczać go do warsztatu, jeśli ten zaopatruje się hurtowo w części - sprowadzą go taniej. Edytowane 19 Czerwca 2012 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 No faktycznie dojście jest okropne. W sobotę trochę podłubałem i jak mi się wydaje namierzyłem śrubę od rolki napinacza. Nawet ją popuściłem z 5 obrotów, więcej nie mogłem, bo poczułem opór i nic to nie dało pasek dalej był napięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ergi Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Mam prawie 100tyś.przebiegu,paska głównego jak i od sprężarki jeszcze nie wymieniałem,po ostatniej wizycie na kanale zbadałem obydwa nie stwierdzając na żadnym jakichś uszkodzeń,przy uruchamianiu nie piszczy naciąg prawidłowy,wszystko ok.jak długo mogę na nich jeszcze pojeżdzić,czy jednak warto by było je już wymienić,chociaż by z tego powodu,że sa już nie pierwszej młodości,czy warto,czy dalej jeżdzić nie przejmując sie? Co doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ergi,w 1.4 jest troszkę inaczej pasek umiejscowiony,w 1.6 były w wielu przypadkach klopoty z tym osprzetem,piski tarcia,nie możliwe do usuniecia.Ja stosuję metodę książki serwisowej jest czas na wymianę wg.książki to wymieniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ergi Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ergi,w 1.4 jest troszkę inaczej pasek umiejscowiony,w 1.6 były w wielu przypadkach klopoty z tym osprzetem,piski tarcia,nie możliwe do usuniecia.Ja stosuję metodę książki serwisowej jest czas na wymianę wg.książki to wymieniam. Zazwyczaj,istniała jedna zasada odnośnie pasków,że zbliżało się 80tyś km.przebiegu i wymiana,bez względu na jakość,a jak to się ma teraz?,a odnośnie notka według książki serwisowej,to jak jest JACKO29? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 zebyodpowiednio poluzować pasek w note 1.6 trzeba popuścić rolkę napinacza i alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Podwinąłem rękawy i pasek wymieniłem na podwórku w cieniu pod orzechem. Obyło się bez podnośnika, dla lepszego dojścia musiałem wymontować grill i poluzować boczną osłonę chłodnicy. Całość zajęła mi godzinę razem z przerwami na piwo. Aby wymienić pasek musimy poluzować rolkę napinacza – 5 Popuszczamy z dwa obroty nakrętkę – A Śrubą – B luzujemy napinacz i ściągamy pasek. Edytowane 3 Lipca 2012 przez Jasyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 gdzie, za ile i jakiego producenta nabyłeś pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ergi Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Zadzwoniłem dzisiaj do ASO,do działu z częściami,aby dowiedzieć się o cenę pasków klinowych ,ze względu na układ muszę zakupić dwa jeden napedzający alternator i klimę,drugi pompę wodną,podane ceny niestety nie były adekwatne do tych jakie są np.za zamienniki w InterCarsie.Ceny nissana-133zł.+89zł.,InterCars(Bosch)-26zł+29zł.,więc róznica jest kolosalna,dodam,że Nissan za robocizne bierze drugie tyle,ale miejsza z tym,napewno u nich nie kupię,dziwi mnie tylko to,że ceny orginalnych części,lub podzespołów u naszych wschodnich przyjaciół po przeliczeniu na złotówki(kurs 0.10zł.za 1 rubla) są zbliżone do cen niektórych zamienników w polsce,można sobie tłumaczyć,że tu jest Polska,a tam Rosja,ale pytanie zasadnicze dlaczego? Natrafiłem dzisiaj na ruski katalog części orginalnych plus zamienniki(po numerze VIN) i z ciekawości sprawdziłem ceny orginalnych pasków,oto ceny pasków-700+500 rubli,zamiennik np.Bosch-150 rubli,czyli jak by się tam było to by się i opłaciło zakupić,ceny innych żeczy też odbiegają od naszych. Dla zainteresowanych podaję stronę do katalogu,uwaga limitowana dostepnośc dzienna do podanych cen poszczegulnych części, dalsza część katalogu dostępna.. http://www.japancars.ru/cat/nissan Disiaj wymieniłem paski,zakupiłem w InterCarsie,na pompe wody: Bosch 3PK675 - 24zł.,alternator+klima: Continętal-Contitech 4PK1075 - 36zł.,wymieniłem też świece NGK LFR5AP-11(platyna),zakupione w zwykłym sklepie motoryzacyjnym po 44zł./szt.w InterCarsie po 55zł.Wymieniał mi znajomy mechanik,który prowadzi własny interes,za robociznę zapłaciłem 50zł.w koszt robocizny weszło jeszcze umycie miski olejowej,którą niestety będę musiał niebawem uszczelnić,narazie nie ma jeszcze tragedi,oraz sprawdzenie poziomu oleju.ogólnie jestem zadowolony z usługi no i oczywiście z poniesionych kosztów (286zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Do 1,4 z klimatyzacją manualną są te dwa paski 3PK675 I 4PK1075? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Do Notesa 1.6 pasuje pasek od Opla Dayco o numerze DAY7PK1148 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Koledzy zbieram się do wymiany pasków w 1,4 z klimą. Podpowiedzcie czy są tam też do nich jakieś napinacze bo jeśli tak to też wypadało by je wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 U mnie wymieniał serwis i żadnych napinaczy nie wymieniali,choć na pewno są .Jeden pasek masz od alternatora,a drugi klima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Na jednym pasku jest kółko napinające, na drugim pasek napina alternator. Mało prawdopodobne by istniała potrzeba wymiany kółka-rolki napinającej, chyba że po zdjeciu okaże się ze lata na boki lub chodzi bardzo ciężko co będzie oznaczało że jest wyrobione lub zatarte. Pamietać należy by najpierw, przed popuszczeniem pasków, popuścić śrubę mocującą a zarazem kontrującą kółko napinacza (rysunek i opis kilka postów wyżej) i drugą na alternatorze. Jeśli tego nie zrobimy to grozi to zerwaniem gwintu na śrubie a nawet jej wygięciem a paska i tak nie popuścimy. Kłopotliwy jest dostęp do tych śrób do normalnego klucza konieczna jest przedłużka lub jeśli ktoś sam bawi się w wymiany i chce zainwestować odpowiednio długi klucz, (koszt do 50 zł.) wówczas dostęp jest łatwiejszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papagu Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 (edytowane) Na jednym pasku jest kółko napinające, na drugim pasek napina alternator. Mało prawdopodobne by istniała potrzeba wymiany kółka-rolki napinającej, chyba że po zdjeciu okaże się ze lata na boki lub chodzi bardzo ciężko co będzie oznaczało że jest wyrobione lub zatarte. Pamietać należy by najpierw, przed popuszczeniem pasków, popuścić śrubę mocującą a zarazem kontrującą kółko napinacza (rysunek i opis kilka postów wyżej) i drugą na alternatorze. Jeśli tego nie zrobimy to grozi to zerwaniem gwintu na śrubie a nawet jej wygięciem a paska i tak nie popuścimy. Kłopotliwy jest dostęp do tych śrób do normalnego klucza konieczna jest przedłużka lub jeśli ktoś sam bawi się w wymiany i chce zainwestować odpowiednio długi klucz, (koszt do 50 zł.) wówczas dostęp jest łatwiejszy. Witam .Dostęp do śrub napinacza koszmar.Więc zrobiłem sobie przestrzeń zdejmując plastik nadkola po stronie pasażera .dosłownie 6 śrubek i 4 zapinki do demontażu .ale za to coś widać i jest jak rękę wsadzić .Spróbuje fotki wrzucić pozdrawiam wszystkie Nissanki. Witam .Dostęp do śrub napinacza koszmar.Więc zrobiłem sobie przestrzeń zdejmując plastik nadkola po stronie pasażera .dosłownie 6 śrubek i 4 zapinki do demontażu .ale za to coś widać i jest jak rękę wsadzić .Spróbuje fotki wrzucić pozdrawiam wszystkie Nissanki. A tak to wyglądało na finiszu. Jak widać klucze zwykłe bez udziwnień. Co prawda śrubka z przodu napinacz na macanego ale da radę przy odrobinie wprawy. Edytowane 21 Maja 2014 przez papagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Dużo jest pisane o silniku 1.4 i że są tam dwa paski. A ile jest w silniku 1.6 ?? z tego co idzie zobaczyć to widać jeden, ale już nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 (edytowane) ależ proszę bardzo: wersja z silnikiem CR ma 2 paski, natomiast z silnikiem HR 1 pasek. tutaj znajdujemy taki oto schemat Edytowane 28 Lipca 2014 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) Po wymianie paska......w Rybniku zapłaciłem 107 złPasek Boscha 67 złRobocizna 30 zł.Czas pracy nie całe 40 minPisaliście że tak zdzierają a tutaj całkowicie przystępna cena No i od kiedy zakładają paki Boscha ? Pytałem ale odpowiedz była wymijająca. Po dotknięciu starego paska i tego z Boscha różnica kolosalna. Stary był w dotyku jak by plastikowy z tendencją do szybkiego ślizgania się........nowy odczuwalna gumowa powierzchnia, bardzo elastyczna. Zobaczymy w praniu. Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Bosh dobry zakup, u mnie już 3 lata taki chodzi bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Robocizna 30 zł. Czas pracy nie całe 40 min Hmm ... tylko 30zł, ja siłowałem się sam około godzinkę za 3 dyszki to chętnie bym posiedział i pół krótszy czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Też chciałem to sam robić, ale po telefonie do ASO i zaznajomieniu się z koszteami paska i robocizny wolalem żeby to zrobili oni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Jestem dzisiaj po wymianie pasków i rolki napinacza więc może coś komuś podpowiem. Zaczęła szumieć rolka napinacza paska alternatora więc sie zmobilizowałem do wymiany, ale po kolei. Jeden pasek jest do alternatora i klimy i naciąga się go napinaczem (wymieniona rolka) alternator jest na stałe, a drugi pasek napędza tylko pompę wody i też jest naciągany napinaczem (tu rolka była dobra). Części kupione w Inter Carsie po dobrych rabatach: Pasek pompy wody Continental 3PK675 17zł Pasek alternatora Continental 4PK1075 25zł Rolka napinacza paska alternatora SKF 57zł Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez SQTER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 W 1.6 jest tylko jeden pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.