Coobcio Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 (edytowane) No ciekawe ile osób się zdecyduje w tej cenie, dla mnie trochę drogo jak na spodziewany zysk rzędu kilku KM. Napisz jeszcze co konkretnie wchodzi w tą cene, czy np. zdejmujesz speed limiter, czy robisz procedure startu, podnosisz odcinke itp. Pomiary na Race Logicu mnie np. nie interesują bo mam swoje, zresztą nie spodziewałbym się różnic przed i po strojeniu wolnossaka. U mnie różnic w czasie na 1/4 nie było praktycznie żadnych po wymianie dolotu, wydechu i wzroscie mocy o 17 KM. Ta cena to tyle samo co w UpRev, z tą różnicą, że tam zostaje na stałe soft i kabel, dający możliwość dowolnych zmian w przyszłosci. No i najważniejsze, masz już jakieś przykłady/wykresy z wykonanych strojeń Zetek na zachętę? Limitery do woli można przesuwać, jak i zmieniać rodzaj odcinki np. z "łagodnej" na strzelającą... Poniżej przykład programu Niemieckiego VS. moje indywidualne strojenie które zacząłem od fabrycznej mapy na której wyszło 360,8KM i 356Nm: Silnik leciutko doprężony (cienkimi uszczelkami pod głowicą), zmienione wałki wydechowe, zmieniony cały wydech wraz z kolektorami oraz na długim dolocie fi 63,5mm, Auto dobrze chyba wszystkim znane:) : Edytowane 20 Maja 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokyo Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 (edytowane) Coobcio-dobra robota. Wolnossące silniki są najbardziej spontaniczne, a w połączeniu z Nitro także bardzo mocne. Ostatnio miałem okazję przejechać się 370Z z Nitro Mikea- i jeśli chodzi o osiągi na prostej to auto robi świetne wrażenie. Z tym, że na Ułężu to nieprzydatne, a na Poznaniu tylko na długiej prostej. Poza tym pytanie, jak Nitro wpływa na trwałość silnika? Edytowane 23 Maja 2013 przez Tokyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Strojenie ok, ale jak zwykle mam kilka wątpliwości bo nie jestem przekonany czy gra warta świeczki wogóle. 373KM to wzrost tylko o 40KM względem serii - a ile jebania: zakucie silnika, doloty, wydechy, katy, kolektory, uszczelki pod głowicą itd. (pomijam oczywiscie fakt, że w powyższym aucie przygotowanym pod tor ma to zupelnie inny cel). Na koniec dnia i tak musisz podnieść odcinke do 8k żeby wogóle ruszyć mocą i zysk jest tylko w górnej granicy obrotów. U mnie wypluwa 346KM przy 7400obr. bez strojenia. Myślę, że bez podnoszenia odcinki dobiłoby do 350KM max po strojeniu. Porówywałem wykresy w całej szerokości i różnica występuje tylko w górnym zakresie powyżej 6600 obr powyższa Zetka dostaje pare koni więcej, przy 7000obr po strojeniu jest +10KM więcej, a przy mojej odcince zysk wynosi +15KM. Reszta mocy czyli 25KM rośnie powyżej 7400 obrotów, których mój silnik raczej nigdy nie zobaczy Pomijam różnice w hamowniach, warunkach itd. Odnośnie Nitro - to tylko z myślą o prostej lub do driftu robi sie te instalacje, na tor absolutnie odpada. Przy nitro jedynym problemem jest rosnąca temperatura i żeby nie walić strzałem poniżej 3000 obrotów. Silnik pojemności 3,7l wytrzymuje spokojnie strzał +150KM (tylko pompe paliwa trzeba wymienć na lepszą bo seryjna nie wyrobi podawania), ja wale maksymalnie +100KM i to z progresją od 70% do 100%. O zabezpieczenie strzału dba specjalne ECU instalowane dodatkowo - póki co jest ok. Natomiast wkróce wjedzie biturbo od GTMa bo już mi się nitro nudzi powoli, jestem już na zakupie grupowym w USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 turbo to jedyna słuszna droga ciekawe jaką butle z nitro by było trzeba żeby starczyła na jedno okrążenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Coobcio-dobra robota. Wolnossące silniki są najbardziej spontaniczne, a w połączeniu z Nitro także bardzo mocne. Ostatnio miałem okazję przejechać się 370Z z Nitro Mikea- i jeśli chodzi o osiągi na prostej to auto robi świetne wrażenie. Z tym, że na Ułężu to nieprzydatne, a na Poznaniu tylko na długiej prostej. Poza tym pytanie, jak Nitro wpływa na trwałość silnika? Na poznaniu są przynajmniej 3 miejsca gdzie bym odpalał nitro, seryjnej 350 czy 370Z by się to przydało takie 100KM bo te auta przerażająco się "skradają" Co do trwałości to pierścienie szybciej się wyeksploatują a w przypadku podania złej proporcji PB do Nitro (np. zbyt mocne podgrzanie butli) dochodzi do utopienia tłoków... Ps. Kolejny Nissnkowy V6 wystrojony tu już przyrosty nieco ciekawsze: Autko to całkowita seria + kompletny wydech od katalizatorów który dał przyrost mocy chyba 1KM i zabrał 1Nm... Szkoda że podniesienie odcinki nic w tym przypadku nie zdziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 (edytowane) Na poznaniu są przynajmniej 3 miejsca gdzie bym odpalał nitro, seryjnej 350 czy 370Z by się to przydało takie 100KM bo te auta przerażająco się "skradają" Co do trwałości to pierścienie szybciej się wyeksploatują a w przypadku podania złej proporcji PB do Nitro (np. zbyt mocne podgrzanie butli) dochodzi do utopienia tłoków... Dlatego trzeba wystroić dawkę paliwa i podtlenku dyszami na bezpieczny AFR, max 12, a idealnie 11-11,5 i pilnować AFRu na zegarze podczas strzału oraz EGT, żeby nie przekraczać 900 stopni. Jeśli chodzi o podgrzanie butli to masz presostat, który automatycznie wyłącza podgrzewanie przy idealnym do strzału ciśnieniu, które zresztą widać na ciśnieniomierzu w butli. Na torze mimo wszystko odradzałbym nawet na prostej ze względu na momentalne podniesienie temperatury, no chyba że na prostej przed metą Niestety 370tki strasznie się grzeją nawet po zainstalowaniu dodatkowych chłodnic. Edytowane 25 Maja 2013 przez Mike_370z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 a co z zapłonem w seryjnym silniku przy szczale 150km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 a co z zapłonem w seryjnym silniku przy szczale 150km Domniemam że jest dla niego zabójczy Na jakimś amerykańskim forum czytałem apropo SR20DE że co każde 30KM strzału należy o 1 stopień cofać zapłon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmen Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Coobcio, nie wiem jakiego Ty softu używasz, ale jesteś w stanie wgrać więcej niż 1 mapę ? Oczywiście wystrojona pod osiągi tylko jedna, a reszta to seria i pare gadżeciarskich jak np. tu : https://www.youtube.com/watch?v=HbT1n2C2Lnc 4 mapa mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 W każdym ECU 350 i 370Z masz 5 map, z czego wszystkie są takie same, ja mogę każdną z nich z osobna modyfikować... Mogę zmodyfikować np. tylko 1 grupę map i 2-5 pozostaną seryjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 zastanawiam sie tylko po co mi by byłomieć 5 innych map moc auta steruje sobie pedałem przyśpieszenia i tyle wciskam pełny gaz mam mieć pelną moc te mapy to raczej bardziej gadzet pozatym w det 3 też są 2 zestawy map do przełanczania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 W zetce jest o tyle fajnie że jest elektorniczna przepustnica więc jak np. oddajemy auto kobicie można zrobić tak żeby się ona otwierala maks na 1/3 i do tego zeby obroty maks były np. 3500 i prędkość maks 140km/h... Możliwości jest wiele. Albo np. Jedna mapa z wycofanym pod nitro zapłonem, albo por różne paliwa np. E85 itd... itd... Manuala wreszcie wystroiłem i widać jak prezentują się przyrosty mocy od niemal wolnych obrotów, Zetka niestety skażona zmienionym układem dolotowym który z pewnością zabrał jej trochę mocy i Nm: Ale te dwuprzepustnicowce nie trzymają fabrycznych parametrów - ciekawe ile na seryjnym dolocie by wyszło, ale auto puki co przyjechało do mnie z takim: Udało się dostroić 20KM i 20Nm: A po otworzeniu maski i ponownym zmierzeniu mocy wyszło już naprawdę bardzo ciekawie (choć nadal mniej jak deklaruje katalog Nissana): No to mamy test na badziewnym paliwie PB95, pacjent to pożerający olej Infiniti G35C z Gdańska: Mimo że beznadziejne paliwo to jednak udało się samym strojeniem ożywić auto z pewnością na PB95 by było lepiej i w przypadku pomiaru serii i po strojeniu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Udaloby Ci sie zrobic na tym UpRevie cos a la procedure startu? Czyli jedna mapa na 2,5k obrotow max przy przepustnicy w podlodze, pozniej strzal ze sprzegla, start i przelaczenie palcem na normalna mape z full obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Fajna opcja... Ale niestety się tak nie da zbyt długo trwa zmiana mapy... No i kolejna zeteczka wystrojona i kolejna porcja wiedzy - już wiem że kolekotry od wersji HR oraz dedykowane doloty K&N i firmowe układy wydechowe nie wiele zmieniają: A w mojej zetce seria tylko bez kata z jakimś dziwnym rzemieślniczym Y-pipem o średnicy 50mm po strojeniu wykazała tyle: Kolejna ostro zmodzona zeta została wystrojona Kolejna wiedza rozszerzona, mody typu: koelkotry i Y-Pipe Megan racing, wydech GREDDY oraz górna połowka kolekotra ssącego Kinetix nie wiele same z siebie wnoszą bez strojenia (ok +3KM względem Serii) tada: No to dobre wieści mam dla tych co chcą doładować swoją 350Z z silnikiem HR lub 370Z, jest bardzo fajny kompressor kit do tego silniczka od GTM-a przy doładowaniu 0,8bara dodaje w granicach 240KM: Wygląda bardzo dyskretnie: Jak i zresztą sam pacjent: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Coobcio na czym Ty to stroisz ? Cipher i kabel z UpRev ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Wszystko stroję UpRev-em czyli w skrócie na seryjnym ECU Nissanowskim z którym komunikuję się przez gniazdo OBD, nic nie trzeba ciąć i błyskawicznie można przywrócić serię. W przypadku innych ECU jak CD700 i CD800 które występowały w początkwoej produkcji 350Z jest możliwość zmian map tempomaptem (o ile się go ma) Tak to wyglada: No to kolejne porcje tuningów mamy, tym razem 370Z. Ze zmienionym układem wydechowym na Invidie i sportowyki katalizatorami stillena - ten zestaw daje ok 14KM (przeważnie 370Z zdrowe generuje w okolicy 320KM) strojeniem udało się dodać kolejne 10KM i 11Nm I taka ciekawostka, auto to wpadło w moje łapy już z programem by CTD-GERMANY oto co on dawał wzgledem serii: Najmocniejszy piecyk z rodziny VQ w naszym kraju, po ostatnim zabiegu zmiany wydechu i dostrojeniu wyszły takie kreseczki: Haha naklejki dodają mocy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 czy UpRev może w serii wyłączyć wszystko co zbędne przy swapie ? kontrolę trakcji, immo itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Oczywiście Sondy lambda, immo, trakcje, czujnik prędkości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 jaka cena za taki zabieg ? i jak obejść temat elektronicznej przepustnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 A po co obchodzić elektorniczną przepustnicę ?? Jak coś to można oczywiscie... Ps. Jeśli CI się nie spieszy to całego Swapa mogę ci przygotować, silnik z pełnym osprzetem wiązką i ECU, odrazu Immo Ci wyłącze byś mogł to odpalić na podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 (edytowane) ITB Fundamentowa jaki numer ? Edytowane 3 Sierpnia 2014 przez Adam R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.