System Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Witam, Nissan Almera 1.8 2001. Przebieg 139 tys. km, tak tylko 139 tys. km. Autko u mnie od początku, nie ma instalacji gazowej I mam taki problem, jak za pierwszym razem za szybko wyłączę rozrusznik to później już nie chce zapalić - tzn. niby zapala, ale mu trochę brakuje. Ostatnio taki przypadek miałem rok temu i dopiero na holu po prawie 300 metrach odpaliło (wtedy odkręciłem świece, były zalane, wysuszyłem je, ale na rozruszniku nie chciał zapalić). Byłem wtedy w serwisie nissana, ale żadnych błędów nie było. I wczoraj w garażu znowu za szybko wyłączyłem rozrusznik, wkręciłem świece (wprawdzie tylko 3, czwartej nie mogłem za mały klucz do świec), które były mokre i po ok. 8 godzinach (żeby benzyna wyschła) wkręciłem 3 nowe świece i niby zapalał, ale nie do końca i nie odpalił. Miał ktoś podobny przypadek lub może pomóc ? Teraz organizuję jakiś "holownik" i będzie próba zapalenia na hol. Jeżeli zapali, to znowu jak podjadę do jakiegoś warsztatu i znowu wszystko pewnie będzie O.K. Jedyna chyba metoda to podmiana czujników (ale jaki warsztat mi to w Lublinie zrobi), mam wrażenie, że za dużo dostaje paliwa, tylko dlaczego po pierwszej próbie zapalenia, drugi raz już nie zapali. Pozdr. System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Chcesz sie pozbyc lancucha i zebatek? A moze juz rozrzad sie conajmniej przestawil dlatego nie chce palic i go zalewa, a jak krecisz dluzej to jakos jeszcze odpala? Jak masz auto od nowosci to masz tez polska instrukcje, przeczytaj tam o odpalaniu na pych - pomijam tu wplyw na katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Dlaczego łańcucha i zębatek ? Gdyby był to pasek rozrządu to się zgodzę. A co do katalizatora to teraz też jest zalany benzyną, od kręcenia rozrusznikiem, zresztą, typowa sprawność katalizatora to ok. 150 200 tys km. Nie odpalił, niby załapuje, ale trochę za mało. "A moze juz rozrzad sie conajmniej przestawil " - nie przestawił, gdyż jak pisałem wyżej jeszcze go dzisiaj nie ciągałem. Teraz mi sie przypomniało, że w lecie też miałem podobny przypadek ( za krótko przekręciłem rozrusznikiem), ale wtedy było ciepło i rozrusznik trochę szybciej kręcił i po kilkunastu sekundach odpalił. Nie mam pomysłu co się mogło zepsuć. Pozdr. System Edytowane 7 Stycznia 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 zacznij od takich rzeczy jak filtr powietrza świece czujnik temperatury silnika przepływomierz (czujnik temperatury powietrza ) i jak rozrusznik słabi kręci to też nie pomaga po kilku sekundach kręcenia jak nie odpala a załapuje to wciskaj gaz w podłogę !!!!! wtedy opróżnia się komora spalania w jakimś stopniu dostaje wiecej powietrza !!!! to zawsze pomaga .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) "po kilku sekundach kręcenia jak nie odpala a załapuje to wciskaj gaz w podłogę !!!!! wtedy opróżnia się komora spalania w jakimś stopniu dostaje wiecej powietrza !!!! to zawsze pomaga ...." tak właśnie robię, doszedłem do tego empirycznie. Przed chwilą kupiłem normalny klucz do świec i odkręciłem czwartą świecę po czym wkręciłem 4 nowe, i nadal prawie załapuje, ale nie daje rady odpalić. Znowu odkręciłem świece i poświeciłem latarką to widać, że tłoki mokre, a jeden był nawet zatopiony paliwem (1.8 motor nie bierze oleju) Na zapalanie na holu umówiłem się na godzinę 18.00 Filtr powietrza mam nowy. Rozrusznik dobrze kreci, podładowałem go wczoraj, a dodatkowo w garażu mam ok 8 stopni. Czujnik temperatury silnika - gdzie szukać tego cuda i jak sprawdzić (mam miernik) ? Przepływomierz (czujnik temperatury powietrza ) - jak to sprawdzić ? (chociaż o ten element dbam, zmieniam filtr powietrza max co 12 tys. km) czyli po zimie ) Dodam też, że autko nie miało żadnego wypadku (odpukać). Pozdr. System Edytowane 7 Stycznia 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 czujnik temp w qg 18 .... nie wiem gdzie jest ale szukaj w bloku ew w kolektorze ssącym być moze jest z lewej strony jak patrzysz pod maskę teoretycznie powinny być 2 kable sprawdz jego opór bo jak sie np zwarł do masy to będzie dla ECu nie 8 stopni tylko -200 czyli pójdzie na maxa z paliwem i masz efekt jak go zlokalizujesz to ew pomierz zobacz co wyjdzie w takiej temp powinno chyba być 4-5 K ohma tak jest dla SR20 p11 mają takie same czujki choć nie wiem jak w przypadku QG,,może być inaczej pomierz bzyczkiem czy któryś pin nie idze do masy silnika ew jak opory będą duże lub przejście do masy auta to bym próbował odpiąć czujkę i próbować odpalać bez czujnika odpali się wentylator mam nadzieje ze w stan awaryjny nie wejdzie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Tez podejrzewam któryś z czujników temperatury tylko pytanie ile ma tych czujników ? Na bloku silnika powinien być ten od wody i chociaż wskaźnik temperatury cieczy w aucie dobrze pokazuje temp. to nie wiem, co podaje na komputer, jak jest zimny i stąd jest problem, że dawka paliwa wystarcza na początek zapalania, a jak nie zapali za pierwszym razem to potem jest totalnie zalany, jak u mnie. A pewne tuż po lekkim rozgrzaniu silnika czujnik pracuje poprawnie. Hmm nie mam "farelki" bo bym go podgrzał i wtedy zobaczył co się dzieje - chyba najszybsza i najtańsza metoda "eliminacji" tego czujnika. "to bym próbował odpiąć czujkę i próbować odpalać bez czujnika odpali się wentylator mam nadzieje ze w stan awaryjny nie wejdzie ," - to mnie korci, ale podpowie ktoś czy błąd mi wyskoczy i czy wtedy silnik dostaje maksymalną ilość benzyny czy minimium ? I drugi czujnik temperatury tym razem powietrza chyba jest za filtrem na przepływomierzu - tylko jak sprawdzić czy jest O.K. ? Bo ten od temperatury zewnętrznej powietrza, który mam na wyświetlaczu to chyba pod nic więcej nie jest podpięty. Ewentualnie co jeszcze może wpłynąć na za bogatą mieszankę podczas zapalania na zimnym silniku. Pozdr. System. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Jeslio wykonałeś czynności polecane przez TOFU to jeszcze słyszałem o nagminnym bezinformacyjnym psuciu sie immo. Ale podobno można jesli ktoś jest łebski pogrzebać przy stacyjce i się naprawi. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 jak ładuje pb to immo działa jak trzeba czujka temp płynu jest tylko do ecu czujka do wskaźnika jest obok i ma 1 kabel czujka od wyświetlacza nie mam pojęcia gdzie jest ,,, ale na pewno jest osobna ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Właśnie, kiedyś słyszałem o tym, że po latach jest problem z immo ( coś gdzieś koroduje), tylko że u mnie próbuje zapalić, a immo chyba by odciął zasilanie, chociaż zawsze jest jakieś ale. Na razie nic nie zrobię przy aucie, pracuję. Edit: " czujka temp płynu jest tylko do ecu " - czyli można odpiąć, bez konsekwencji ?? "czujka do wskaźnika jest obok i ma 1 kabel" - czyli do wskaźnika jest inna czujka ?? "czujka od wyświetlacza nie mam pojęcia gdzie jest" - jest przed chłodnicami w okolicach rygla przedniej klapy. Czujnik wody - koszt ok. 45 zł i chyba zaryzykuję i kupię. Pozostaje sonda lambda (koszt pewnie ok. 150 zł) i przepływka (oby nie ). Tylko, że raz jeszcze zaznaczam, że autko chodzi bdb, ale trzeba je za pierwszym razem odpalać. Pozdr.System Edytowane 7 Stycznia 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 masz troszkę nowsze auto niż to co ja miałem doświadczenia może być bardziej wrażliwe na brak jakiegoś czujnika tak czy inaczej bez niego powinno zadziałać tak jak z uszkodzoną sondą lambda auto dale działa (przez złe wskazania z reguły ecu interpretuje jako ubogą mieszankę i przelewa silnik -spalanie w kosmosie rozjechana mapa ) ale palu bardzo dużo przez opcięcie sondy ecu przechodzi w trym pętli otwartej korzystając z mapy fabrycznej tak samo powinno być przy czujniku choć check powinien sie zapalić tak czy inaczej pomierzyć ew odpiąć a nie szarpać go na łańcuchu ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) I po zabiegu, auto chodzi, jak ta lala >> do następnego niedbałego zapalania. Dziwne było to, że podczas zapalania na holu przez ok 200 metrów silnik się nie odezwał, zapalił normalnie z rozrusznika - na pewno pomogła mu "wentylacja" podczas holowania. Mam pytanka: Patrząc od przodu z prawej strony mam czujnik na jednym kabelku - czyli to wskaźnika temp. na desce - tak ? Z drugiej strony mam mały czujnik na dwóch kabelkach - mniemam, że to czujnik temp. do ecu ?? Z lewej strony z boku silnika to będzie czujnik położenia wału ??? Z tyłusilnika po lewej stronie jest jakiś gruby czujnik na dwóch kabelkach - nie wiem co to jest ? Edita: Tofu - "pomierz zobacz co wyjdzie w takiej temp powinno chyba być 4-5 K ohma tak jest dla SR20 p11" >>> tak samo jest w mojej Almerze, a czujnik to DTC P 0115, jutro pomierzę. ( np. przy 90 stopniach - rezystancja 0,236- 0,260). Pozdr. System Edita 08.01.13r.: Dzisiaj nie mam czasu na Almerę, ale żona jeździ i jest O.K. Edytowane 8 Stycznia 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 a nie są to czujniki położenia wału?? http://nissan4u.com/parts/almera_jpn_make/el_n16/2001_3/type_4/engine_electrical/distributor/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Chyba będzie Almerka do sprzedania, żona zobaczyła galerii Renault Clio, kolor czerwony metalic - i się zachwyciła, jutro jazda próbna i duże szanse na kupno tego Clio. Auto wizualnie jest bardzo ładne, tylko że ja nigdy francuza nie miałem (poza Citroenem CX, auto kosmiczne, jak na owe czasy i nie było zbyt awaryjne poza tym zawieszeniem) i trochę boję się że po gwarancji może być awaria za awarią. Silnik raczej 1.5 Energy dCi 75 lub benzyna 1.2 16v 75. Diesla, bym wolał, ale boję się , bo auto by jeździło na trasie ok. 6 km do pracy, no chyba że ma system dopalania filtra. Tak z ciekawości pomierzyłem długość bagażnika po złożeniu tylnych foteli i w moim ustawieniu przedniego fotela i wyszło Clio 147 cm, Almera 160 cm - auta rosną. jwa - ten z przodu z lewej strony wygląda na czujnik wody, ale trochę mnie zbiłeś z tropu. Hey są tu jacyś szpece ?? Na razie nic nie robię z Almerką, tylko trzeba uważać, by za szybko nie wyłączyć rozrusznika podczas zapalania. Pozdr. S... . Edytowane 8 Stycznia 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 a nie są to czujniki położenia wału?? http://nissan4u.com/...al/distributor/ podpisane że wałka i to w głowicy jest przecież ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 O to mi chodziło: http://nissan4u.com/parts/almera_jpn_make/el_n16/2001_3/type_3/exhaust_and_cooling/water_pump_cooling_fan_thermostat_water_hose_and_piping/illustration_3/ pozycja nr 4 Engine coolant temperature sensor. Dzięki za linkę. Pozdr. System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 podpisane że wałka i to w głowicy jest przecież ,,, jwa - ten z przodu z lewej strony wygląda na czujnik wody, ale trochę mnie zbiłeś z tropu. Wirtualnie trudno diagnozować co jest do czego jak się nie widzi zwłaszcza, że teraz w silnikach jest dużo różnego i mnóstwo wszystkiego. Wybrałem pierwsze leprze rysunki zmuszające do pracy samodzielnej. O to mi chodziło: http://nissan4u.com/...illustration_3/ pozycja nr 4 Engine coolant temperature sensor. Dzięki za linkę. Pozdr. System Dokładnie taki miałem zamysł by wykorzystać linka do diagnostyki zwłaszcza, że nie znamy parametrów motoru poza ogólnymi danymi. Pozdrawiam i ciesze się, ze się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Na razie nic nie chce mi się robić, autko lata, jak ta lala. Tylko trzeba uważnie zapalać czyli za pierwszym razem. Pozdr. S... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.