Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Błąd P0420 Sonda Lambda


Tyomaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wiem, że na forum był już poruszany wiele razy temat błędu P0420 ale nie znalazłem na temat P11, a więc jakieś dwa miesiące temu wyskoczył mi check przy stałej prędkości (około 100km/h). Pojechałem do mechaniora, podpieliśmy pod komputer i wyskoczył właśnie błąd P0420. Błąd skasowaliśmy i wszystko było ok do dnia wczorajszego. Ta sama sytuacja (stała prędkość). Nie wiem ale czytając posty innych są niby dwie sondy, więc skąd mam wiedzieć która jest wadliwa, jeżeli w ogóle problem jest w sondzie. Patrząc pod maską widzę, że przy jednej było już coś grzebane. Jest owinięta taśmą izolacyjną. Pytanie brzmi co mam zrobić? Wymienić sondę? Wymienić auto? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwa jest ta przed katalizatorem.

 

P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

 

 

Wujek google coś takiego mi przetłumaczył:

 

 

 

Objawy

Głównym objawem kierowcy jest oświetlenie mil (lampka usterka). Będziesz prawdopodobnie nie zauważysz żadnych problemów właściwości jezdne, chociaż mogą być objawy. Na przykład, jeżeli substancja wewnątrz katalizatora lub nie jest uszkodzony, może być ograniczenie wydechowe spowoduje uczucie zmniejszonej mocy od pojazdu.

 

Przyczyny

 

Kod P0420 może oznaczać, że jeden lub więcej z następujących działo się:

  • Leaded paliwo stosowane tam, gdzie został powołany na bezołowiowej
  • Uszkodzone lub nie czujnik tlenu (HO2S)
  • Downstream czujnik tlenu (HO2S) Przewody uszkodzone lub nieprawidłowo podłączony
  • Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik nie pracuje poprawnie
  • Uszkodzony lub nieszczelny kolektor wydechowy / katalityczny konwerter / tłumik / rura wydechowa
  • Retarded zapłonowym
  • Czujniki tlenu przed i za przetwornicą donoszą zbyt podobne odczytów
  • Nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub wysokie ciśnienie paliwa
  • Cylinder niewypał
  • Zanieczyszczenie oleju

Możliwe rozwiązania

 

Niektóre sugerowane kroki rozwiązywania P0420 kod błędu to:

  • Sprawdź szczelność spalin w kolektorze, rury, katalizator. Naprawić w razie potrzeby.
  • Użyć zdiagnozować zakres działania czujnika tlenu (Tip:. Czujnik tlenu przed katalizatora zwykle ma wahania przebieg fali czujnika za konwerter powinien być stały).
  • Sprawdzić dalszy podgrzewanej sondy lambda (HO2S), w razie potrzeby wymienić
  • Wymienić katalizator

Ogólnie prawdopodobnie największym błędem popełnianym przez właścicieli pojazdów, kiedy mają P0420 kod jest po prostu wymienić czujnik tlenu (H02S). Ważne jest, aby robić właściwej diagnozy, więc nie marnujemy pieniędzy wymiany części niepotrzebnie.

Gorąco polecam, jeśli trzeba wymienić katalizator, że zastąpienie go jednostki OEM. Drugi wybór będzie wysokiej jakości części zamienne. Istnieje wiele opowieści na naszym forum, gdzie ludzie otrzymują kota z tanszego aftermarket tylko do zwrotu kodu wkrótce potem.

Warto zauważyć, że wielu producentów pojazdów i wydłuża gwarancję na części związanych z emisją zanieczyszczeń. Więc jeśli masz nowszy samochód, ale to z jego zderzaka do zderzaka gwarancji, nadal może być gwarancja na tego typu problem. Wielu producentów daje pięć lat gwarancji, nieograniczony przebieg na te pozycje. Warto sprawdzić na.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbobbe, to jest błąd KAT-a i dotyczy sondy ZA KAT-em a nie przed :D

 

auto ma gaz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podczepię się pod temat bo mam to samo.

Jeżdżę po mieście i jest OK.

Ale.... tu konkretny i jak dotąd jedyny (powtarzający się) przypadek:

- jadę na działkę (mam 55km od domu)...zajeżdżam na działeczkę i jest OK, jednak kiedy wracam do domu (tego samego dnia), to po przejechaniu kilku (moze nastu km) zapala się CHECK.

Niestety nie zczytałem kodu bo mi soft odmówił posłuszeństwa, ale problem wydaje się być ten sam. Lampka CHECK zapala się tylko w trasie, przy prędkości ok 100km/h i gaśnie po 2 dniach :)

 

P.S.

Trochę humoru - z żoną śmiejemy się, że autko nie lubi wracać do miasta ;)

Edytowane przez digypro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze by było podejrzeć jak pracuje wtedy I sonda i jakie sa korekty, i do tego to co podał @pbobbe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ze spalaniem? Teraz z tą wadliwą sondą zacznie mi palić więcej? Generalnie to na mieście 10-11l mi żłopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0420 to nie jest padnięta sonda tylko wypalony kat (komputer diagnozuje błąd kata właśnie przy stałej prędkości). Na sondę są inne numery błędów. Poza tym było już przynajmniej kilka razy. Dla świętego spokoju sprawdź pracę sondy (nawet najprostszym multimetrem) i zakup tuleję/emulator na drugą sondę (żeby oddalić ją od przepływu spalin).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda przed katalizatorem ma napięcie, sonda za katalizatorem martwa. Nowa sonda?

 

EDIT: No ale skoro pokazuję mi błąd P0420 to sonda za katalizatorem musi działać skoro daję cynka do komputera. Czyli pozostaję mi opcja nowy katalizator lub ten emulator?

Edytowane przez Tyomaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw emulator. Miałem u siebie podobnie. Najpierw co kilkaset kilometrów, potem nawet co kilkadziesiąt. Pomagało przegonienie auta na autostradzie ale to tylko doraźne działanie. A od czasu montażu sondy w emulatorze(tulejka) problem znikł. Zresztą to najtańsza opcja - jakies 30zł.

Edytowane przez stoneface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika, sprawdził pracę oby dwóch sond i wyszło że sonda przed katalizatorem nie działa poprawnie. Polecił mi wlać uszlachetniacz paliwa i go ostro przekatować, no albo droższa opcja wymienić poprostu sondę. Jak się zrobi cieplej to się wezmę za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Polecił mi wlać uszlachetniacz paliwa i go ostro przekatować,

 

a co to miało by spowodować??? mógłbyś rozjaśnić??? bo jestem ciekaw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem ciekaw pomysłu magika mechanik :whistle: ,wymień sąde skoro pokazuje złe parametry,ja wymieniłem i mam spokój,a jakieś uszlachetniacze lub czyściwa używa się do gażnikow wtrysków ,przepustnicy,ewentualnie do czyszczenia przepustnicy,sprawdzają się dobrze produkty CRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przedmuchać dobrze cały układ. Tym autem wcześniej jeździła starsza księgowa więc wyobrażam sobie jej jazdę. :) A co do magików mechaników to tutaj prędzej znajdziesz takich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób jak majster mówi i pochwal się wynikiem, jeżeli uważasz, że to jest lekarstwo na niedziałającą sondę, która jest na samym poczatku ukłądu wydechowego i steruje mieszanką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest błąd KAT-a i dotyczy sondy ZA KAT-em a nie przed :D

 

No gdybym Ciebie posłuchał to wątpię żebym naprawił usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechaniora, podpieliśmy pod komputer i wyskoczył właśnie błąd P0420.

polecam lekturę manuala do Twojego modelu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdybym Ciebie posłuchał to wątpię żebym naprawił usterkę.

 

kolego, atakujesz mnie a napisałem Ci wyżej w poście 6

 

dobrze by było podejrzeć jak pracuje wtedy I sonda i jakie sa korekty, i do tego to co podał @pbobbe

 

to co powiedział Twój mechanik jest dobre na przedmuchanie wydechu i poprwę jego pracy, ale niestety nei naprawi lambdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli pozostaję mi tylko kupić nową sondę.

tego to ja nie wiem, spytaj się mechanika, który dał taką diagnozę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajedz do tokarza. Niech dotoczy Ci tuleje na sponde która wycofa tą sąde z strumienia spalin. Po wycofaniu sonda bedzie dostawać tenperature ale nie bedzie dostawać bezpośrednio spalin takrze można całkiem usunoć katalizator. Temat sprawdzony i spokój z checkiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i fiut. Wymieniłem sondę przed katalizatorem jakieś 2 miesiące temu. Wszystko było dobrze do wczoraj. Znowu się zapalił check i znów przy stałej prędkości 110 km/h. Chcę założyć ten emulator na drugą sondę. Czy takie jak są na allegro http://allegro.pl/68-emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-kwasoodporna-i3201971750.html będzie pasować? Czy to działa? A może są jakieś inne opcje jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to dokładnie cos takiego. Ja z takim samym wynalazkiem jeźdżę juz jakieś 5kkm i nie mam żadnego problemu z checkiem. Katalizatora też się pozbyłem po tym zabiegu bo się zapchał. To jest najtańsza opcja i najskuteczniejsza. Jak już zakupisz i będziesz chciał sam wymieniać to zaopatrz się w specjalny klucz do wykręcania sondy lambda - bez niego nie dasz rady, będzie nieźle zapieczona. Można też kluczem płaskim próbować jednak wtedy ryzyko uszkodzenia sondy przy demontażu znacząco rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, po weekendzie majowym zakupie na allegro i założę. Mam nadzieje, że będę miał z tym już spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...