Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 2,2 di Chwilowe braki mocy


Gość grajew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam p12 2,2 di od jakiegoś czasu zdaża mi się że podczas przyspieszania gdzie powinna już zadziałać turbina wciskam pedał do oporu a moc chwilowo zamiera dopiero po 2-3 sekundach jest normalnie. Nie dzieje się to za każdym razem ale jednak się dzieje. Mógłby ktoś coś podrzucić z pomysłow co może być przyczyną takich wariacji???? Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam p12 2,2 di od jakiegoś czasu zdaża mi się że podczas przyspieszania gdzie powinna już zadziałać turbina wciskam pedał do oporu a moc chwilowo zamiera dopiero po 2-3 sekundach jest normalnie. Nie dzieje się to za każdym razem ale jednak się dzieje. Mógłby ktoś coś podrzucić z pomysłow co może być przyczyną takich wariacji???? Pozdrawiam...

Przy jakich obrotach??

zmień paliwo na leprze i przegoń auto po trasie ze stałą prędkością. Wskocz na s8 i a2 aż do Strykowa i z powrotem dodaj ulepszaczy STP/liqid moli do czyszczenia wtrysków lub inny do diesla i zrób tak dwa zbiorniki z dodatkiem. Albo tylko przegoń go na dobrej ropie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego te silniki i wtryskiwacze bardzo reagują na złą jakość paliwa. polecam zakupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy. miejmy nadzieje że to pomoże. Z własnej praktyki polecam tankować lepsze paliwo. oszczędność 3 zł na tankowaniu nie jest warta remontu silnika. A primerka i tak mało pali, nawet w mieście. Przydało by się przegonić auto z jakąś sensowną prędkością. Przepalić katalizator bo może być zabity. jeżeli trochę mechanikowałeś posłuchaj czy z turbity nie dochodzą niepokojące dźwięki. polecam metodę na drewniany kijek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam p12 2,2 di od jakiegoś czasu zdaża mi się że podczas przyspieszania gdzie powinna już zadziałać turbina wciskam pedał do oporu a moc chwilowo zamiera dopiero po 2-3 sekundach jest normalnie. Nie dzieje się to za każdym razem ale jednak się dzieje. Mógłby ktoś coś podrzucić z pomysłow co może być przyczyną takich wariacji???? Pozdrawiam...

 

No i???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wróciłem z trasy Warszawa - Zakopane i spowrotem. Zalałem na Statoil Gold Diesel ale auto zachowaywalo sie tak jak wczesniej albo mialo dobry moment i wkrecalo sie na obroty albo zamulalo na pare sekund. Jak w domowych warunkach sprawdzic turbo i ten zapchany katalizator? Predkosc max to jakies 160km/h. Spalanie ma takie jak zawsze nie duze. Prosze o pomoc. Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie coś nie tak. U mnie większa czkawka pojawiła się po zaślepieniu EGR, ale na pewno jest coś nie tak. Nie dymi Ci ? Mi jak padł przewód turbo to nie mogłem VW t4 wyprzedzić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dymi ani nie daje zadnych oznak jak jest odpalony na postoju ze cos sie dzieje. Przewody od turbo sprawdzone nawet uszczelnilem intercoler bo bylo podejrzenie przedmuchow. Wiec uklad dolotowy do turbiny jest szczelny. Czy da sie sprawdzic turbo bez wyciagania go z auta???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak rozgrzej auto wyjedz gdzies gdzie mozna depnąć , ale pedał w podłoge tak 3,4,5 bieg ale butuj go na kazdym biegu z ok 1500 obr czyli 3 bieg 1500 obr but , zwolnij 4 bieg 1500 obr but 5 tak samo 6 tez jak chcesz jesli bedzie tak ze auto smiga do ok 2000 obr po czym obroty spadaja czujesz ze stoi i pozniej leci znow to konczy ci sie sprzegło :) czyli tarcza docisk i wysprzeglik do wymiany ( tzn ze nie radzi sobie ze zbyt wysokim momentem obrotowym i jest to poczatek konca sprzegła ) zauwaz tez czy na zimnym tez ci sie to dzieje czy tez nie?

 

jesli bedzie sie sral zobacz jeszcze tak 3bieg 4500 obr zmien bieg 4 zacznie sie od spokojnie 2,5tys obr wiec mijasz juz przedzial wys momentu i zobacz czy nadal ci przycina

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Koledzy możecie podrzucic jakies zdjecia gdzie znajde ten EGR??? Bo już cieplo sie robi bedzie trzeba pogrzebac:))))) Nie bylo problemow przez 10 lat moze wkoncu trzeba zaczac i napewno przesmarowac zawiasy w pokrywie silnika, bo zawsze bylo zagladane tylko na corocznych przegladach... pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj podjąłem próbę wyjecia EGR, myślałem że to prosta sprawa ale chyba pomyliłem się że to tylko 4 śrubki i wyjmuje. Czy do wyjęcia tego cholerstwa trzeba rozebrać podszybie??? Gdyż jak się odkręci te 4 śrubki na gwiazdkowy śrubokręt to raczej nie wyjdzie to do góry bo podszybie w odległości 7 cm. Może ktoś podpowiedzieć żebym mógł się przygotować lepiej do tej operacji. Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego przewód masy przy lewym nadkolu (naprzeciwko kierowcy) miałem podobne objawy i przewód od masy był urwany. Musisz wjechać na kanał i zdjąć z dołu porywę plastikową silnika i ujrzysz tam właśnie przewód masy - idzie od skrzyni biegów do silnika - u mnie już 2 razy się przerwał i miałem podobne objawy.Ale swoją drogą wyczyszczenie EGR polecam - sam robiłem jest zawsze zasyfiony a po czyszczeniu spada zużycie paliwa. Tak jak myślisz aby wyłupać EGR trzeba odkręcić podszybie i mechanizm wycieraczek - bez tego nie wyłupiesz EGR= przerabiałem to i nie jest zbyt trudne

Edytowane przez arulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...