Gość Widzu Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Witam klubowiczów. Otóż problem jest następujący: Almerka któregoś pieknego słonecznego dnia postanowiła zaświecić check engine i zgasł silnik na światłach. Posiadam własny sprzęt do diagnostyki i pokazało mi błąd P0505 idle air control valve. Z wyczytanych wątków innych forumowiczów postanowiłem wyczyścić przepustnice, nie pomogło. Silniczek krokowy był że tak powiem przypalony tzn plastik przy stykach. Wymiana silniczka krokowego nic nie dała (oczywiście czyszczony piny itd). Postanowiłem wymienić całą przepustnice wraz z silniczkiem krokowym oraz czujnikiem położenia przepustnicy. Oczywiście nie rozwiązało to mojego problemu. Z moich sugestii wynika to na kable (sprawdzalem wizualnie, przebić też raczej nie ma) albo na komputer odpowiedzalny za sterowaniem silniczka krokowego. Pytanie czy ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Ewentualnie jak dostać sie do tego komputera i ile kosztuje takowy komputer. Nie wiem czy to jest pokładowy komp czy osobny do sterowania. Dodam jeszcze że jak silnik jest ciepły to nie gaśnie ale na postojach obroty minimalnie falują. Prosze o pomoc i z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Błąd P0505 to dokładnie "usterka biegu jałowego" Spytałem się wujka google i dostałem taką odpowiedź : przytaczam cytat: Kolego, a czy po zmianie przepustnicy na druga przypadkiem na zimnym silniku wszystko działa ok, a schody się zaczynają jak silnik się nagrzewa i obroty schodzą do normalnego poziomu biegu jałowego np 900/min , u Ciebie pewnie nie spadają i stoją na ok 1500/min ? Podejrzewam że błąd występuje na postoju po ok 30sek od zatrzymania auta. Na forach nic za specjalnie nie znajdziesz, spotkałem się z pomysłami że do wymiany sterownik silnika. Montowana przepustnica jest nowa ? zakładam że jest wyczyszczona , sprawna i krokowy działa jak należy Teraz do rzeczy, zdejmij rurę łącząca filtr z przepustnicą i na uruchomionym silniku spróbuj zaślepić na chwile palcem dziurkę którą silniczek krokowy łapie powietrze, silnik powinien się zadławić, jeśli tak się nie stanie, a podejrzewam że nie , to oznacza że nowa przepustnica nie zamyka się do końca i przepuszcza powietrze. Powinieneś mieć gdzieś mała śrubkę regulującą skok domykania, wykręć ją deko z 3 obroty, jeśli wszystko jest szczelne i nie łapie innymi miejscami lewego powietrza to załatwi sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Widzu Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Bardzo miło za szybką odpowiedź ale to nie jest to. Nie ważne jak ustawie mechanicznie przepustnice może to być nawet 2 tyś obrotów silnik gaśnie. I gaśnie tylko na zimnym silniku Jeśli sie zagrzeje to jedyny objaw to falujące obroty ale naprawde w minimalnym zakresie do 100rpm. Przepustnice sprawdzałem, wykrecilem tą śrubke co trzyma przepustnice i sprawdzałem ręką gdy domknałem do końca silnik zgasł wiadomo brak powietrza, wiec przepustnica napewno jest wporządku. Silniki krokowe juz 3 mialem i po prostu szkoda juz pieniędzy na kolejne, bo wiem ze nie tu lezy przyczyna. Ponadto skoro był przypalony plastik przy stykach musiało być jakieś zwarcie dlatego myśle ze to może być komputer sterowania silnikiem ale mogę sie mylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 No nic starałem się pomóc jak umiałem Czekajmy na mądrzejsze głowy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.