Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T30 Polibusze zawieszenia


zeshky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czego oczekujesz po tej modyfikacji...

Polibusze powodują "utwardzenie" zawieszenia, zwiększają szybkość reakcji na małe nierówności i zmiany kierunku jazdy. Fajne na torze do pościgania, kompletnie nieprzydatne w życiu codziennym.

Miałem porównanie w mx5 - szału nie ma.

Co do Xa - według mnie jest to ponton więc nie ma za bardzo sensu go utwardzać, jeśli jednak coś Ci stuka w zawiasie a polibusze kosztują podobnie do oryginałów - jak najbardziej polecam

Jeśli jeździsz na ciśnieniu w oponach przewidzianym ustawowo - zwiększ o 1Bar - będzie podobny efekt. Ja do swojego Xa pompuję 2,6 - 2,8 ;) (w mx5 mam od 3,2 do normalnej jazdy do 3,6 na tor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam mieszane odczucia co do użycia tego w X-T. Jestem ciekaw opinii, bo w Vitarze spisują się świetnie - no ale jakby inne zastosowanie auta.

 

Co do ciśnienia w oponach to nie zżera ci opony po środku od tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi - może polibusze są trwalsze? Może się lepiej sprawdzają w terenie - nie wiem tam nie porównywałem tego z serią...

 

Co do ciśnienia. To, że jeżdżę na wyższym - to takie przyzwyczajenie z dawnych czasów...

Polecam przetestować - i podnieść na tydzień tak w okolice 3 Barów, potem wrócić do seryjnego i przemyśleć co bardziej odpowiada.

 

Co do zużycia - równomiernie :) - w hrvce miałem 2,8-3 Bara, oponę Goodyera zimową, którą używałem całorocznie. Przeżyły dwie zimy, dwa lata i na trzecią zimę wymieniłem przód, a na jesieni jak sprzedawałem to tylne też już nadawały się do wymiany.

Przebieg 70(przód) - 90(tył) tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam zalozone takowe elementy sa one z polimeranu czy jakos tak nie pamietam dokladnie ale spisuja sie swietnie podobno wytrzymoja 5 razy dluzej znajomy ma ciezarowki i w nich to stosuje co do trwardosci zawieszenia w xie nie ma chyba roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny i ciekawy temat.

Jakiś czas temu zabrałem się za wymianę wahaczy wzdłużnych(wleczonych) z tyłu bo na przeglądzie wyszły delikatne luzy.Zamówiłem w sklepie nowe po 180 zł szt.Niby dobrej japońskiej firmy,ale nazwy już nie pamiętam.Jakość przysłanych wahaczy zaskoczyła nawet faceta w sklepie.Takiego badziewia to dawno na oczy nie widział nawet on.Gumy wprasowane w wahaczu były tak miękkie i luźne,że można je było palcami przesunąć.Na szczęście zwrócił towar i oddał mi pieniądze a ja w sieci znalazłem właśnie takie poliuretany bo wymiana całych wahaczy to pomyłka.(chyba,że są krzywe)

Koszt kompletu takich tulei to 90 zł ale nie jestem pewny czy to aby nie odbije się na komforcie czy hałasowaniu zawieszenia no i oczywiście trwałości,która podobno jest o wiele większa.

Na razie jeżdżę na starych i wybitych tulejach,ale wiosną idą do wymiany

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem sobie ceny:

1. polibusze z olkusza - 4 sztuki (po dwie na wahacz) - 260zł + 20zł przesyłka

2. standard gumy Yamato - 4 sztuki (po dwie na wahacz) - 200zł

 

Zostanę przy zwykłych gumach, jednak wydaje mi się że X-T ma za miękką budę żeby jeszcze dokładać jej naprężeń od zawieszenia, no i cena do mnie nie przemawia - czy zrobię 50 tyś km na gumach czy 100tyś na polibuszach to i tak nie ma znaczenia przy moich przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawa1987

To macie jakieś dziwne cenny ja do terrano 2 zapłaciłem za cały komplet 300 zł .

Były tam gumu na przód i tył. Co to trwałości to jeszcze zdania nie mam bo mam je 2 miesiące.

Przy czym ja 90% spędzam poza aswaltem i zobaczę ile wytrzymają.

Co do usztywnienia zawieszenia to ja widzę małą różnice. Ale ja ciśnienie w oponach ma 1,8 bara, opony typowo terenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To macie jakieś dziwne cenny ja do terrano 2 zapłaciłem za cały komplet 300 zł .

Były tam gumu na przód i tył. Co to trwałości to jeszcze zdania nie mam bo mam je 2 miesiące.

Przy czym ja 90% spędzam poza aswaltem i zobaczę ile wytrzymają.

Co do usztywnienia zawieszenia to ja widzę małą różnice. Ale ja ciśnienie w oponach ma 1,8 bara, opony typowo terenowe.

 

No się zgadza, ja do Vitary za cały komplet z tulejkami dałem 200zł, a do X-t cały komplet 650zł! dziwna polityka cenowa.

Mi po wymianie na polibusze w Vitarze poprawiło się prowadzenie i praca przedniego zawiasu, ale to też może być spowodowane tym że stare gumy były już lekko zmęczone. Ciśnienie w oponach mam 1.7 b.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loofer ile czasu już je masz założone?

ja mam je chyba od roku zalozone gdzies juz pisalem o tym postanowilem je wyprobowac bo rozlecialy sie oryginalne na tylnym wozku oryginalow nie szlo dostac kupilem te a w miedzy czasie kolega dal mi caly wozek przebieg 40 tys.wozek mam w rezerwie jak by co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wczoraj wymieniłem gumy na wahaczach wzdłużnych.Kupiłem te ze strony,którą podałem.Koszt z przesyłką 105zł.Wymiana to jakieś 2 godziny roboty.Najwięcej grzebania było z wyjęciem starych gum.Nowe tuleje pasują idealnie i ich montaż jest bardzo prosty,ale wydaje mi się,że powinny wchodzić odrobinę ciaśniej.

Po wymianie nie widzę jakiejś strasznej różnicy w twardości czy jakoś tak.Ważne,że przestało stukać

Ich zaletą jest to,że dolegają do tulei wahacza na całej powierzchni i nie nalezie tam syfu,piachu itp

 

Oryginalne dolegają tylko w 50 % i wyglądają jakoś słabo  http://allegro.pl/nissan-x-trail-t30-00-06-tuleja-wahacz-tyl-tylnego-i4136350344.html

Jak wyjąłem stare gumy to byłem w szoku jak mocno skorodowana jest tuleja w środku.W te przerwy w gumie naszło wody,soli i brudu i efekt jest.

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oryginalne dolegają tylko w 50 % i wyglądają jakoś słabo  http://allegro.pl/ni...4136350344.html

też je ostatnio wymieniałem i to niepełne przyleganie nie jest po nic. Jest po to żeby przy wykrzyżach pracowała guma i nie skręcało samego wahacza.

 

Nie wiem jaką twardość masz tym poliuretanów ale to pełne przyleganie, plus większa twardość względem gumy spowodują ukręcenie się wahacza - to tak jak weźmiesz drut i zaczniesz go wyginać, na początku będzie się trzymał ale po kilku zgięciach pęka.

Temat znany z terenówek (min. z Vitar) wachacze są 2x grubsze a ukręcają się  po jakimś czasie bo naprężenia nie mają gdzie się podziać.

 

Obserwuj spawy co jakiś czas, może będzie dobrze

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony kolor polibuszy jest bardzo miękki.Spokojnie je można było w w ręce ścisnąć to myślę,że w skrajnych przypadkach tuleja trochę się podda.

Następne w kolejce twardości masz kolor żółty i niebieski,ale to już do ekstremalnych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tymi kolorami to może ten producent od którego kupiłeś tak ma bo jak kupiłem czerwone do Vitary to w ręku tego nie ściśniesz.

 

Ale wniosek jest jeden: sprawdzić przed kupnem twardość, jak nie są zbyt twarde to będą robić robotę.

 

Mnie komplet gum na tylne wahacze (4 sztuki) yamato kosztował 82zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są zrobione z czerwonego teflonu wygląda to bardzo podobnie ale teflon jest twardszy, znajomy dotaczał mi takie do quada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z tego co jest napisane na stronie producenta to u nich twardość czerwonych tulei jest najbardziej zbliżona do oryginalnych gum stosowanych w fabryce.

U innych producentów może być zupełnie inaczej


Odświeżam temat.Poliuretany,które kupiłem i wymieniłem w kwietniu 2014 roku wytrzymały ledwo 30 tyś przebiegu po normalnych drogach.Wczoraj na szarpakach w stacji obsługi wyszły bardzo pokaźne luzy.Legendarna wytrzymałość poliuretanu to mit i ściema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam z tyłu w zawieszeniu zamontowane zrobione około 10 tys. i jest ok. moim zdaniem auto zrobiło się delikatnie sztywniejsze w zakrętach.

Osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie Koledzy i Koleżanki!
Przymierzam się  do wymiany 100% kompletu tulei poliuretanowych...
Znalazłem taki zestaw za 600zł
 

1.Tuleje przedniego wahacza dolne -4szt + 4szt tulei metalowych (tuleje do wypalenia)

2.Tuleje wahacza wzdłużnego tylnego -2szt + 2szt tulei metalowych

3.Tuleje wahacza poprzecznego tylnego -8szt + 8szt tulei metalowych

6. Tuleje Stabilizatora przód -2szt

7. Tuleje Stabilizatora tył -2szt

 

Tylko ja szukam tulei w kolorze czerwonym ponieważ są najlepsze i nie mogę znaleźć całego kompletu...ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy i Koleżanki!

Przymierzam się  do wymiany 100% kompletu tulei poliuretanowych...

Znalazłem taki zestaw za 600zł

 

1.Tuleje przedniego wahacza dolne -4szt + 4szt tulei metalowych (tuleje do wypalenia)

2.Tuleje wahacza wzdłużnego tylnego -2szt + 2szt tulei metalowych

3.Tuleje wahacza poprzecznego tylnego -8szt + 8szt tulei metalowych

6. Tuleje Stabilizatora przód -2szt

7. Tuleje Stabilizatora tył -2szt

 

Tylko ja szukam tulei w kolorze czerwonym ponieważ są najlepsze i nie mogę znaleźć całego kompletu...ktoś pomoże?

 

Co znaczy,że czerwone są najlepsze ? O ich kolorze świadczy barwik. Domyślam się, że chodzi Ci o twardość.

Niektórzy producenci twardość 75ShA robią w kolorze czerwonym a inni w pomarańczowym.

Ale pewnie jakbyś się dogadał to zrobiliby w dowolnym innym.

 

Co do wymiany wszystkiego to mam mieszane odczucia, bo X nie jest takim typem samochodu aby "zajechać" wszystko na raz.

Ja wymieniałem gumy stabilizatorów, bo tu pukało zawieszenie i to rozwiązało problem.

Ostatnio stukało mi w końcówce drążka kierowniczego i diagnosta zalecił jego wymianę oraz przy okazji wymianę wszystkich tuleji przedniego wahacza.

Wymieniłem tylko końcówkę i problem rozwiązany. Zakupione tuleje wahacza leżą w domu i czekają, aż oryginały faktycznie padną.

 

No ale w końcu ty jesteś właścicielem swojego portfela nie ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie uważacie ,że konstrukcja Xa jest zbyt delikatna i twardsze tuleje spowodują zbyt duże naprężenia na budzie ?  Widziałem już kilka x-traili z pękającymi zgrzewami na prawym fartuchu przednim ( błotnik od środka w okolicach kielicha ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie uważacie ,że konstrukcja Xa jest zbyt delikatna i twardsze tuleje spowodują zbyt duże naprężenia na budzie ?  Widziałem już kilka x-traili z pękającymi zgrzewami na prawym fartuchu przednim ( błotnik od środka w okolicach kielicha ). 

 

Z informacji jaka podają producenci elementów poliuretanowych to twardość 75ShA odpowiada standardowej twardości elementów gumowych. Tak więc używając takiej twardości zamienników poliuretanowych nie powinno to wpływać na pracę zawieszenia. Teoretycznie kupujemy element o innym składzie chemicznym który w dłuższym okresie czasu ma być odporniejszy na zużycie mechaniczne od gumowego i za to płacimy. W zależności od producenta to ja już spotkałem co najmniej 4 kolory dla twardości 75ShA czerwony, pomarańczowy, czarny, zielony.

 

Ale jest druga strona medalu. Nie spotkałem się z informacją o twardości u producentów standardowych elementów gumowych. Albo inaczej, może taka informacja jest ale ja jej nie poszukiwałem lub nie zwracałem na to uwagi.

 

Chudson, zgadzam się natomiast z twoimi obawami odnośnie stosowania twardszych gum w naszych X'ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wymieniam tylko od drążka stabilizacyjnego tył...pytanie tylko, czy tuleje drążka przedniego są takie same jak tylne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...