Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] [FL] Jakie dobrac lusterko zewnetrzne lewe


Gość deino

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jakis łoś skosił mi na skrzyzowaniu lewe lusterko. Trzeba kupic i zalozyc. I tu problem - jakie beda pasowac? Mam N16, 2003 (po FL), dCi 2.2, 3d. Czerwony (wiem, to najwazniejszy parametr :D). Lusterko bylo elektryczne, niepodgrzewane. Roztrzaskana mam cala obudowe, szklo tez w d**e dostalo.

 

Zastanawiam sie, czy:

- musze znalezc ten sam model (po FL) czy moze wczesniejsza generacja (2000 - 2002) tez bedzie pasowac?

- musze uwazac aby bylo to europejskie/brytyjskie? Czy to bez znaczenia?

 

Nie bede sam wymienial, warsztat to zrobi.

 

Dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedliftowe mozna zamontowac, ale rozni sie:

1. Ma krotsze sruby, wiec zeby uzyc poliftowych srub musisz dolozyc kilka podkladek.

2. Od spodu obudowy lusterka (miejsce nielakierowane) jest inny ksztalt. W poliftowych bardziej wyciety. Jak ktos nie wie, to nie zauwazy roznicy raczej. Ogolny ksztalt lusterka jest taki sam.

3. Ma gumowa uszczelke, w przeciwienstwie do poliftowego, w ktorym plastik imituje ksztalt uszczelki. :D

4. Jest wykonane z lepszej jakosci plastikow i ogolnie sprawia wrazenie solidniejszego.

 

Trzeba kupic europejskie. Rozni sie od wersji UK przede wszystkim szklem, ale tez katami skladania.

 

Mialem taka sama sytuacje, jak Ty. Kupilem uzywane przedliftowe na allegro w kolorze auta aby nie malowac - czarny metalic. Wymiana to odczepienie plastikowej maskownicy (latwo schodzi bez obaw o polamanie), odkrecenie 3 srub i odpiecie wtyczki, zamiana lusterka. Banalnie proste. Lepiej samemu, niz placic.

 

Nie widze roznicy, w porownaniu do poliftowego. Trzebaby od spodu sie przygladac obu lusterkom i porownac, zeby zauwazyc roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie ten fragment :

"Od spodu obudowy lusterka (miejsce nielakierowane) jest inny ksztalt."

Rozumiem, po opisie Twoich doswiadczen , ze mimo tego pasowalo jak ta lala do miejsca przeznaczonego na lusterko? Nie bylo zadnych dziur/szpar czy luzow (po uzyciu podkladek)?

 

aaa... jeszcze dwie rzeczy - instalacja wyglada mniej wiecej tak jak http://www.nissan-al...lusterka#p31304 ?

 

Czy przy brytyjskim lustrze katy skladania spowoduja, ze nie da sie ustawic tak, aby widziec to co kierwoca powinien? Czy jakies inne problemy byc moga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg Haynesa to się ściąga cały boczek i wtedy wyjmuje lusterko, ale może rzeczywiście nie trzeba grzebać aż tak bardzo. Jak wymieniałem u siebie lewe, to sciagalem cały boczek, i wteyd lusterko stare odkrecałem, nowe wkrecałem etc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy brytyjskim lustrze katy skladania spowoduja, ze nie da sie ustawic tak, aby widziec to co kierwoca powinien? Czy jakies inne problemy byc moga?

 

Ja mam w swojej Primerze lewe lusterko z anglika i da radę ustawić je tak żeby widzieć dobrze, ale jest na granicy - na maksa odchylone. Widoczność jak w normalnym tylko nie wygląda to za ładnie. To też zależy jak masz ustawiony fotel - ktoś kto siedziałby odsunięty od kierownicy dalej niż ja nie widziałby dobrze. Myślę że w Almerze może być tak samo. Lepiej szukać EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnych dziur, luzow, szpar i wszystko pasuje jak nalezy, a zwracam uwage na szczegoly estetyczne. :) Miejsce o troche innym ksztalcie to nielakierowana obudowa lusterka. Jak lusterko jest zamontowane, to musisz kucnac przy nim i od spodu je ogladac, zeby sie kapnac o co chodzi. Ogolny kontur obudowy jest taki sam w obu wersjach, tyle ze przedliftowa ma takie wglebienie delikatne od spodu. Stojac przed maska i porownujac lusterka sie tego nie zauwaza, no ale jak chcesz miec 100% jak z salonu, to wez poliftowe. Ja bym wolal wziac w dobrym stanie pod kolor przedliftowe i nie musiec malowac, niz kupowac poliftowe i przemalowywac. Moje lusterko na fotkach z aukcji wygladalo dosc slabo pod wzgledem lakieru, ale jak listonosz przyniosl i wyczyscilem i wypolerowalem popularna pasta tepo, to sie okazalo, ze ladniejsze niz prawe. :D Nie pamietam jak to wygladalo cenowo, ale na pewno ponizej 100zl z wysylka, kompletne, wersja eur.

 

Wolalbym miec poliftowe, ale przedliftowe tez mi pasuje :)

 

yMohKvH.jpg

 

W brytyjskim bedziesz widzial mniej przede wszystkim z uwagi na inny rodzaj szkla. Odchylenie to mniejszy, aczkolwiek tez obecny problem.

 

Nie trzeba nic robic z calym boczkiem. Wyciaga sie tylko bez zadnego problemu ten czarny trojkat. Bez problemu sie go potem wklada. Boczek w tym nie przeszkadza wcale. Plaski kawalek tego czarnego trojkata sie wklada za boczek najpierw, dociskasz, lapia zatrzaski i wsio. Wtyczke wpiac jest niewygodnie przy nieodkreconym, ale tez sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi.. Czekam na przyjazd anglika na probe (koles ze szrotu powiedzial, ze wysle bym sprawidzl - dla mojej wiedzy i jego - i jak bedzie ok to place, jak nie to odsylam na jego koszt :) )), w miedzy czasie rozgladam sie..

 

Dzis zauwazylem cos co mnie zastanowiolo - czy z Almery Tino beda pasowac? Wizualnie ksztalt samej obudowy zdaje sie byc taki sam..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...