Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P/WP11.144] Wymiana amorków z tyłu p11 na p-12


filtron1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to do działu uterenowionych primer dolaczyła kolejna sztuka !

Musze przyznac ze tyl dość radykalnie podskoczyl do gory. Bylo 62-3cm, jest 68-9cm. Po zamianie amorkow nieobedzie sie regulacja swiatel ja mam ksenony wiec obyło sie Inna sprawa ze bagażnik i zbiornik lpg jak i benzyny były praktycznie puste,więc liczę ze jeszcze trochę tył opadnie. Bo odnośnie kwestii wizualnych...to trzeba się chyba trochę oswoić z nowym wyglądem. Początkowo trochę się przeraziłem takim wywindowaniem tyłu,ale jak tak na parkingu oblukałem inne auta to nie wychodzi to jakoś dziwnie. Toyota Avensis czy Mazda 6 z tego rocznika też mają mocno tył zadarty i jak dla mnie wygląda to spoko. No nic,pojeździmy zobaczymy i najwyżej jak coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do poprzedniego stanu.

Co do samego montażu,to muszę przyznać że trochę jednak trzeba się nagimnastykowac. Największy problem stanowi włożenie tej dolnej śruby. Musiałem tam się wspierać drugim lewarkiem. Na podnośniku w warsztacie byłoby napewno łatwiej bo oba koła by swobodnie zwisały. No i jeszcze jedna sprawa, dwie górne śruby to 14tki a ta dolna to 17tka.

Efekt: auto wyżej stoi z tyłu, auto sztywniejsze, nie buja i można śmiało dociążać bagażem bez obawy o zawias tylni

Przed montażem "nowych" kolumn należy skrócić trzpień amortyzatora aby nie stukał nam w nadkole (w P12 w przeciwieństwie do młodszej siostry w miejscu górnego mocowania jest spora dziura). Obcinamy trzpień do gwintu, gwarantuje nam to brak stukania

Przerobke zaporzyczylem z innego klubu nissana specjalne podziekowania dla ulisses oraz voyo dzieki ich postami udalo sie zrobic tego moda

kilka fotek;

d7ff50073ae28ec6m.jpg

tak było sory ze brudny

d929faa244b7aef3m.jpg

tak jest juz czysty

478185cbbc7953b2m.jpg

przyblizenie

c5625089d9c60b20m.jpg

mac person P12

a039cacb3b04e83fm.jpg

mac person P-11

 

897795442fbe415em.jpg

oba pogladowo

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę miałem zmieniać ale pogoda pokrzyżowała plany, może w tą się uda, bo 23 mam przegląd to od razu sprawdził bym stan amorków i światła by mi wyregulowali.

Ile ci zajęła wymiana i czy amortyzatora nie trzeba trochę obrócić żeby dolna śruba weszła?

Ładne sztuki kupiłeś ile za nie dałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas wymiany to 1;5godz 2szt amorki trzeba przekrecic troche ale to nie problem duzy srubakret i po klopocie dzisiaj bylem na stacji i amorki wyszly 70l i 68p wiec prawie jak nowki kupilem w Elblagu dalem za nie 180zl za kpl fotki sa tylko pogladowe

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja szukalem NKP i niemoglem znalesc i dopiero w NZ byl twoj post a powiedz opodl ci tyl czy ciagle stoi jak stal ciekawi mniejak bedzie wygladal na 16'' 205/50

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dupka trochę opadła ale na 100% Ci powiem jak zmierzę :)

Edit: zmierzyłem. po roku użytkowania i ok 20kkm jest 67cm (z kołem zapasowym, 15L pb oraz butlą z 10 litrami lpg).

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może admin przeniósł by ten temat do tego założonego przez ulissesa, tak dla porządku, ale to tylko moje zdanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podąże jeszcze dalej może podpiac temat żeby potomni nie musieli szukać tematu jak ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem kolego dlaczego nie musiałeś regulować swiateł. tez mam ksenony i musiałem wyregulować manualnie, a pożniej pozimowanie z instrukcji servisowej. Dopiero po tych operacjach wszystko chodzi jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w stacji jak przylozyli ten telewizorek do sprawdzania ustawiania swiatla wszystko ladnie ukladalo sie w kresce i kącie łamania

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś mi się udało zmienić tylne amorki, u mnie na starych był 65 cm na nowych jest 68 dokładnie tyle co na przodzie więc wygląda wreszcie ok, choć jak zapakuje rodzine z ekwipunkiem to pewnie będzie znowó 65 :). Za tydzień ma przegląd to zobacze jaki jest stan amorków. A oto kilka zdjęć sory za jakość ale robione telefonem. Jeszcze taka uwaga w P12 niezależnie od silnika i budy wsztskie amorki są takie same.

tak stał an starych 65 cm

post-17815-0-98019200-1363470502_thumb.jpg

a tak na nowych 68 cm

post-17815-0-69421000-1363470050_thumb.jpg

a tak wygląda w całości

post-17815-0-50389300-1363470101_thumb.jpg

długość starych amorków

post-17815-0-22328200-1363469948_thumb.jpg

długość nowych

post-17815-0-75616900-1363470077_thumb.jpg

a tak wyglądały razem

post-17815-0-47191000-1363470092_thumb.jpg

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do działu uterenowionych primer dolaczyła kolejna sztuka !

Musze przyznac ze tyl dość radykalnie podskoczyl do gory. Bylo 62-3cm, jest 68-9cm. Po zamianie amorkow nieobedzie sie regulacja swiatel ja mam ksenony wiec obyło sie Inna sprawa ze bagażnik i zbiornik lpg jak i benzyny były praktycznie puste,więc liczę ze jeszcze trochę tył opadnie. Bo odnośnie kwestii wizualnych...to trzeba się chyba trochę oswoić z nowym wyglądem. Początkowo trochę się przeraziłem takim wywindowaniem tyłu,ale jak tak na parkingu oblukałem inne auta to nie wychodzi to jakoś dziwnie. Toyota Avensis czy Mazda 6 z tego rocznika też mają mocno tył zadarty i jak dla mnie wygląda to spoko. No nic,pojeździmy zobaczymy i najwyżej jak coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do poprzedniego stanu.

Co do samego montażu,to muszę przyznać że trochę jednak trzeba się nagimnastykowac. Największy problem stanowi włożenie tej dolnej śruby. Musiałem tam się wspierać drugim lewarkiem. Na podnośniku w warsztacie byłoby napewno łatwiej bo oba koła by swobodnie zwisały. No i jeszcze jedna sprawa, dwie górne śruby to 14tki a ta dolna to 17tka.

Efekt: auto wyżej stoi z tyłu, auto sztywniejsze, nie buja i można śmiało dociążać bagażem bez obawy o zawias tylni

Przed montażem "nowych" kolumn należy skrócić trzpień amortyzatora aby nie stukał nam w nadkole (w P12 w przeciwieństwie do młodszej siostry w miejscu górnego mocowania jest spora dziura). Obcinamy trzpień do gwintu, gwarantuje nam to brak stukania

Przerobke zaporzyczylem z innego klubu nissana specjalne podziekowania dla ulisses oraz voyo dzieki ich postami udalo sie zrobic tego moda

kilka fotek;

 

 

 

Cieszę się że pomogłem...ale troche dziwnie się czuje czytając co do joty skopiowane całe zdania i zdjęcia ze swojego posta. Jak się cytuję czyjś tekst to trzeba zastosować ten znak   "[....]" albo przynajmniej zapytać. Chyba że chcesz mi podkraść tożsamość :shifty:

Tutaj oryginał tesktu:

http://nz/viewtopic.php?t=9031&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

A poza tym nie wiem jaki ma sens zakładanie odrębnego tematu, skoro tu jest na ten temat wszystko powiedziane: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81815-p11144-tylne-zawieszenie-jak-podniesc/

 

No i tutaj prośba do admina. Czas już chyba najwyższy podpiąć tą przeróbkę. Już wystarczająca liczba osób ją przetestowała by uznać ją za sprawdzoną.

Edytowane przez voyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

voyo siemka prosilem cie o pozwolenie zeby wykorzystac twojego posta na pw ale niedoczekalem sie odp jesli urazilem to sorki

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...