kluch x-trail Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Panowie, czy może ktoś montował hak mam zamiar sam zamontować czy jest jakiś problem w montażu podobno trzeba zdejmować tylni zderzak proszę o rady. Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez ranger Utworzenie tematu i "dostosowanie" posta do poruszonej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Trzeba zdjąć tylny zderzak. Problemów żadnych niema. Wszystko jest opisane w instrukcji montażu haka. Przynajmniej powinno być. Trochę zdolności manualno-technicznych wystarczy. Acha, trzeba podciąć zderzak. No i oczywiście pozostanie podłączyć gniazdo. Ja dokupiłem gotową wiązkę pod X-Traila. Wystarczyło poprzepinać kable. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Trzeba zdjąć tylny zderzak. Problemów żadnych niema. Wszystko jest opisane w instrukcji montażu haka. Przynajmniej powinno być. Trochę zdolności manualno-technicznych wystarczy. Acha, trzeba podciąć zderzak. No i oczywiście pozostanie podłączyć gniazdo. Ja dokupiłem gotową wiązkę pod X-Traila. Wystarczyło poprzepinać kable. Witam tak jak mówi kolega tylko zapomniał dodać, że.............. podłączenie kabli nie jest przyjemne i jest trudne. Trzeba zdjąć lewy bok od wewnątrz bagażnika by dostać się do wiązki lampy. Stamtąd najlepiej ciągnąć przewody bo te na lewej stronie podłogi bagażnika ciężko bez rozpiski lub manuala rozeznać (to z praktyki). Sugeruję lutowanie bo szybkozłączki po paru tygodniach szwankują. Trzeba też miejsca połączeń i przewody pod plastikiem po podłączeniu do lampy opleść parcianą taśmą bo się po roku dwóch mogą przetrzeć. Proponuję kupić oryginalny hak używany z oryginalnymi śrubami bo dorabiane niby pasują ale zawsze gdzieś tam trzeba je pasować (tu odkrecić tam dokręćić). Najlepiej samemu pomalować jakimś jachtowym mazidłem. Ja kupiłem ten ze Słupska i jestem zadowolony ale nie jest idealnie pasujący w fabryczne otwory do których trzeba potem wkręcać śruby i tu leży problem większości dorabianych. Trzeba też zamalować śruby po dokręceniu od dołu bo łby szybko rdzewieją i podłogę po 5 latach szlag trafi. Zderzak schodzi łatwo tylko delikatnie przy zdejmowaniu - bo się momentalnie rysuje od wszystkiego. Tnie się go nożem albo najlepiej topi grotem lutownicy. Mnie to zajęło w ciepłym garażu dobre 8 godzin z montażem kamerki (ale przewód miałem już pociągnięty). Tylko robiłem na ideał z każdorazowym czyszczeniem wszystkich możliwych śrubek zderzaka w benzynie i drutowaniem gwintów. Baaardzo duża jest po takiej robocie satysfakcja. W serwisie haków na szybkozłaczkach 1,5h i 350pln. Jakby co to pasują też od focusa mk1 htb. Ale otwory śrub trzeba samemu dowiercać i dospawać wsporniki boczne te pod zderzakiem Jak szukałem to gość na alle sprzedawał za 450 oryginalną westfalię komplet z wiązką Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez karibox1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Kolego karibox. Odpowiedziałem na zadane pytanie. "Panowie, czy może ktoś montował hak mam zamiar sam zamontować czy jest jakiś problem w montażu podobno trzeba zdejmować tylni zderzak proszę o rady." Nie miałem zamiaru przedstawiać manuala. Jak wyżej wspomniałem, ja podpiąłem wiązkę haka do istniejących złączy od lamp (można taką zamówić). Jedno co musiałem sam zamontować to masa, podłaczona pod jakąś śrubę. Samo zamontowanie wiązek (z demontazem paneli bocznych bagażnika) i gniazda było dla mnie tak łatwą czynnością i mało istotną, ze o niej się nie rozpisywałem. Hak miałem nowy, nieoryginalny. Zakupiony u producenta z Kielc. Wszystko dobrze pasowało. Co nie znaczy, ze haki innych producentów też tak pasują.Ogólnie samo zamontowanie haka jest bardzo proste i relaksujące. Pozdrawiam. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Nieśmiało i przepraszająco dodam, że w Twoim przypadku Kolego Leonie jest dokładnie tak jak piszesz i masz 100% racji. Będąc natchniony Twoim postem przepraszająco dodam, że trzeba pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu podłużnic, w które wkładamy hak w podwoziu gdyż podczas tego oto procesu możemy łatwo porysować, uszkodzić je od wewnątrz. Myślę, że jakiś środek na łapy haka antykorozyjny (smar, olej do rur) i wewnątrz podłużnic powinien też być przepraszająco dodany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kluch x-trail Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 koledzy a może ktoś podpowie jak zdjąć tylni zderzak żeby nic nie połamać ,może ktoś to jurz robił proszę o podpowiedź ,chcem założyc hak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xdark Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 koledzy a może ktoś podpowie jak zdjąć tylni zderzak żeby nic nie połamać ,może ktoś to jurz robił proszę o podpowiedź ,chcem założyc hak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Witaj )) Samo zdjęcie zderzaka to nic trudnego. Trzyma go kilka blachowkrętów - o ile dobrze pamiętam to po dwa w tylnych nadkolach, reszta jest pod spodem zderzaka (chyba 3 lub 4 sztuki). Po odkręceniu pociągnij do tyłu samochodu, u góry są takie zaczepy które musisz wyszarpnąć. Następnie usuń zabezpieczenie ze styropianu, odkręć metalowe zaślepienia podłużnic i możesz montować hak. )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 koledzy a może ktoś podpowie jak zdjąć tylni zderzak żeby nic nie połamać ,może ktoś to jurz robił proszę o podpowiedź ,chcem założyc hak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Punkty mocowania zderzaka: O ile pamiętam będziesz musiał się pozbyć (wyrzucić) elementy oznaczone na obrazku numerami 2 i 4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kluch x-trail Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 panowie witam wszystkich potrzebuje podpowiedzi jak mam podłączyć przewody od haka gdzie je wpiąć, jeszcze proszę mi powiedzieć jak się dostać do tylniej lampy po odkręceniu tych dwóch śrub coś ją trzyma ,nie wiem co mam zrobić żeby nie połamać proszę o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 panowie witam wszystkich potrzebuje podpowiedzi jak mam podłączyć przewody od haka gdzie je wpiąć, jeszcze proszę mi powiedzieć jak się dostać do tylniej lampy po odkręceniu tych dwóch śrub coś ją trzyma ,nie wiem co mam zrobić żeby nie połamać proszę o rady Tylna lampa oprócz śrub trzyma się dodatkowo na 2 zatrzaskach. Stojąc z tyłu samochodu należy ją pociągnąć do siebie. Trzeba użyć sporej siły, aby ją wypiąć. Jak pierwszy raz ją zdejmowałem to tez miałem wątpliwości czy czegoś nie połamię Proponuję zajrzeć przykładowo na stronę http://www.westfalia-automotive.de (ma wersję polską) i pobrać instrukcję najbardziej odpowiednią dla twojej wersji haka. Przynajmniej uzyskasz informację które elementy nadwozia po zdjęciu tylnego zderzaka są do usunięcia. Stamtąd też można pobrać dokładne instrukcje montażu wiązek elektrycznych - może coś podpasuje. Jak zdjąć zderzak to szukaj w instrukcji serwisowej do nissana. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xdark Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Witaj. Ja hak montowałem dwa lata temu i pomagała mi córka...Przy pomocy probówki 12v (jedną stroną do masy, druga strona cienka igła) nakłuwałem się po kolei w kable wiązki, po lewej stronie koła zapasowego. Córka po każdym nakłuciu załączała stacyjkę i włączała po kolei stopy, światła, migacze,itd. Po zaświeceniu się probówki, wyłączała zapłon a ja lutowałem z odpowiednim kablem (szczegółowy opis był przy haku). i tak dalej...aż do finału Odnośnie zdjęcia lamp gdzieś wyczytałem i zastosowałem z powodzeniem drewnianą łyżkę z płaską końcówką. Łyżką delikatnie podważasz od strony bagażnika, równocześnie drugą ręką ciągniesz lampę do siebie (po odkręceniu śrub ma się rozumieć). Najgorzej pierwszy raz... Witaj. Ja hak montowałem dwa lata temu i pomagała mi córka...Przy pomocy probówki 12v (jedną stroną do masy, druga strona cienka igła) nakłuwałem się po kolei w kable wiązki, po lewej stronie koła zapasowego. Córka po każdym nakłuciu załączała stacyjkę i włączała po kolei stopy, światła, migacze,itd. Po zaświeceniu się probówki, wyłączała zapłon a ja lutowałem z odpowiednim kablem (szczegółowy opis był przy haku). i tak dalej...aż do finału Odnośnie zdjęcia lamp gdzieś wyczytałem i zastosowałem z powodzeniem drewnianą łyżkę z płaską końcówką. Łyżką delikatnie podważasz od strony bagażnika, równocześnie drugą ręką ciągniesz lampę do siebie (po odkręceniu śrub ma się rozumieć). Najgorzej pierwszy raz... Małe sprostowanie śruby są od strony bagażnika, lampy podważamy od strony zewnętrznej pojazdu. Przepraszam za pomyłkę ale żarówkę wymieniałem ponad rok temu... a starość nie radość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kizior Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 (edytowane) Witam. Pytanie odnośnie poprowadzenia wiązki na zewnątrz. Którędy najlepiej to zrobć - czy jest jakiś zaślepiony otwór? Z tego co czytam, to najłatwiej wpiąć się do lampy, ale co dalej? Chamsko prowadzić przez uszczelkę klapy bagażnika, wiercić gdzieś otwór, czy może wyjściem razem z kablem od lampy przejdzie? Jak to Wy rozwiązaliście? Może jakieś foto się znajdzie? Edytowane 20 Maja 2013 przez kizior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 (edytowane) jest otwór technologiczny, w okolicach środka tylnego pasa karoserii, znajdziesz po zdjęciu zderzaka i wyjęciu korytek Edytowane 21 Maja 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kizior Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Hak już założyłem i faktycznie jest tam spora zaślepka na wyprowadzenie przewodu. Trochę zabawy i gotowe, jakieś 3 godzinki. Zamówiłem hak ze Słupska, wszystko pasowało. Miałem tylko mały zgrzyt przy ściąganiu zderzaka - nie dopatrzyłem się po obu stronach wkręktów mocujących i nie mogłem go ściągnąć (na rysunku z wypowiedzi powyżej, oznaczony numerem "7"). Wkęt jest za nadkolem, za osłoną przeciwbłotną i widać go dopiero po jej odchyleniu. Elektrykę tzn. wiązkę podpiął już fachowiec, bo miałem obawy, że z moim szczęściem to zrobiłbym zwarcie . Ale to nic trudnego i mogłem w zasadzie to zrobić - gość wziął zaostrzoną konrolkę i wkłuwał się po kolei w każdy kabelek koło koła zapasowego a ja kolejno włączałem odpowiednie światełka. Tak znalezione zostały właściwe przewody i zlutowane z wiązką gniazdka a masa podpięta został pod śrubkę karoserii. Życzę powodzenia i satyfakcji przy montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Dla zakladających hak po lewj stronie pod tapicerką jest oryginalne złacze (gniazdo) elektryczne do haka trzeba tylko dokupić wtyczke nikt nigdzie niestety o tym nie pisze 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) W niektórych jest w niektórych nie. W t30 różnie. U mnie 2007PL nie ma t30. Można rzeczywiście kupić hak z instalacją i wtyczkami, osobiście widziałem oryginały westafalionissanowskie Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 W niektórych jest w niektórych nie. W t30 różnie. U mnie 2007PL nie ma t30. Można rzeczywiście kupić hak z instalacją i wtyczkami, osobiście widziałem oryginały westafalionissanowskie Każdy tylny reflektor do instalacji jest podpięty kostką i instalacja elektryczna z Westfalii dedykowana do T30 podpina się do tych kostek na zasadzie złodziejki. Do każdego z reflektorów oddzielnie. Jedyną upierdliwą robotą jest dostanie się do tych kostek i przeciągnięcie kabli wzdłuż tylnych słupków. Ale za to nie ma żadnego cięcia ani lutowania instalacji. Odłącza się kostkę reflektora wpina złodziejkę i do tej złodziejki podpina reflektor. I po robocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 tak, a u mnie tej złodziejki nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszcmg Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Ja u siebie jak montowalem hak z Anglika to wszystko szło gładko do czasu. Zdjęcie zderzaka, podcięcie go, założenie kabli i włożenie a dokładnie wsunięcie w podłużnice było za proste. Przy dokrecaniu śrub bodajrze 2-ga od tyłu z prawej strony wypadła centralnie nad wieszakiem tłumika, żeby ułatwić sobie dojście zdemontowalem pół wydechu i okazało się że dużo nie pomogło więc zrobiłem z styropianu wygodne posłanie i 1.5 godz wkrecalem 1 srube. Resztę ogarnolem w 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Z tego co pamiętam nie było żadnego problemu z dojściem do śrub... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Ja u siebie jak montowalem hak z Anglika to wszystko szło gładko do czasu. ... i 1.5 godz wkrecalem 1 srube. Resztę ogarnolem w 15 minut. Wnioskuję że 1,5 godziny zajęło ci dojście do wniosku, że w Angielskim haku śruby wkręca się w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 A może ktoś wie jak to teraz jest z gniazdem 7 pinowym. Podobno nie można go stosować do haka jeżeli ciągnie się przyczepę powyżej 750 kg. Trzeba niby stosować gniazda 13 pinowe, bo w gniazdach 7 pinowych nie da się podłączyć światła cofania. Kurde jestem teraz na etapie montażu haka, mam oryginalną wiązkę westfalii dedykowaną do x-traila - 7 pinową i nie wiem co mam zrobić.A chcę ciągnąć przyczepę kempingową, a ta ma więcej jak 750 kg. Kurde założę 7 pinową, bo taką mam , a za chwilę się okaże, że całą robotę będzie można o kant zydla rozwalić Z drugiej strony takiej oryginalnej wiązki dedykowanej do x - traila 13 pinowej raczej nie dostanę, a jeżeli nawet dostanę to będzie zapewne kosztowała worek kasy.A jeszcze mnie straszą, że być może będę potrzebował jakiś moduł, bo mogę mieć dyskotekę na desce po podpięciu przyczepy.Jak to rozgryźć ? Mało tego - ten mój hak co kupiłem (oryginał westfalia) ma w komplecie wspomnianą wcześniej oryginalną "westfalionissanowską" wiązkę dedykowaną do x-traila, ale do haka przymocowane są 2 gniazda 7 pinowe, a nie jedno. Po jaką cholerę ktoś montował na haku dwa 7 pinowe gniazda?? Kupując w ciemno ten hak myślałem, że ktoś zamontował sobie 2 gniazda - jedno 7 pinowe, a drugie 13 pinowe żeby ułatwić sobie życie.Okazuje się, że oba są 7 pinowe. I co z tym teraz zrobić ? Te oba gniazda nie są ot tak połączone (na skróty), to są dwie oddzielne wiązki, które gdzieś tam po drodze się łączą w jedną całość, ale oprócz oryginalnych kostek i "złodziejek" pod lampy do podłączenia jest jeszcze sporo innych kabelków i to z wtyczkami, jest tam również w obwodzie wpięty jakiś przekaźnik i parę kabli masowych. Tak się na to patrzę i kompletnie głupieję - nie wiem jak się do tego zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Posprawdzaj miernikiem czy wszystkie przewody w obu wtyczkach są zmostkowane. Może takie dwie wtyczki to właśnie sposób na podłączenie świateł cofania ( lewe światła lewa wtyczka , prawe światła prawa wtyczka ) . Nie jestem pewien przepisów ale prawo nie działa wstecz czyli jak masz stary kemping bez wstecznych świateł to nie masz obowiązku ich montować więc i nie musisz mieć wtyczki z podłączeniem świateł. Natomiast jeśli masz w przyczepie takie światła to muszą być sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 A może ktoś wie jak to teraz jest z gniazdem 7 pinowym. Podobno nie można go stosować do haka jeżeli ciągnie się przyczepę powyżej 750 kg. Trzeba niby stosować gniazda 13 pinowe, bo w gniazdach 7 pinowych nie da się podłączyć światła cofania. Kurde jestem teraz na etapie montażu haka, mam oryginalną wiązkę westfalii dedykowaną do x-traila - 7 pinową i nie wiem co mam zrobić.A chcę ciągnąć przyczepę kempingową, a ta ma więcej jak 750 kg. Kurde założę 7 pinową, bo taką mam , a za chwilę się okaże, że całą robotę będzie można o kant zydla rozwalić Z drugiej strony takiej oryginalnej wiązki dedykowanej do x - traila 13 pinowej raczej nie dostanę, a jeżeli nawet dostanę to będzie zapewne kosztowała worek kasy.A jeszcze mnie straszą, że być może będę potrzebował jakiś moduł, bo mogę mieć dyskotekę na desce po podpięciu przyczepy.Jak to rozgryźć ? Mało tego - ten mój hak co kupiłem (oryginał westfalia) ma w komplecie wspomnianą wcześniej oryginalną "westfalionissanowską" wiązkę dedykowaną do x-traila, ale do haka przymocowane są 2 gniazda 7 pinowe, a nie jedno. Po jaką cholerę ktoś montował na haku dwa 7 pinowe gniazda?? Kupując w ciemno ten hak myślałem, że ktoś zamontował sobie 2 gniazda - jedno 7 pinowe, a drugie 13 pinowe żeby ułatwić sobie życie.Okazuje się, że oba są 7 pinowe. I co z tym teraz zrobić ? Te oba gniazda nie są ot tak połączone (na skróty), to są dwie oddzielne wiązki, które gdzieś tam po drodze się łączą w jedną całość, ale oprócz oryginalnych kostek i "złodziejek" pod lampy do podłączenia jest jeszcze sporo innych kabelków i to z wtyczkami, jest tam również w obwodzie wpięty jakiś przekaźnik i parę kabli masowych. Tak się na to patrzę i kompletnie głupieję - nie wiem jak się do tego zabrać Na 99% masz wiązkę z anglika. Niektóre angielskie przyczepy są zasilane dwoma złączami 7 pinowymi. Jedno złącze 7 pinowe jest przeznaczone do klasycznego oświetlenia przyczepy, a drugie przenosi dodatkowe informacje, które są w złączu 13 pinowym (światło cofania, dodatkowe zasilanie przyczepy, itp). Musisz sprawdzić, które z tych złącz jaką pełni funkcję. Są odpowiednie przejściówki, które z dwóch złączy 7 pinowych przechodzą na złącze 13 pinowe - jak na załączonym obrazku. Ja bym to zostawił tak jak jest i poszukał takiej przejściówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Na 99% masz wiązkę z anglika. Niektóre angielskie przyczepy są zasilane dwoma złączami 7 pinowymi. Jedno złącze 7 pinowe jest przeznaczone do klasycznego oświetlenia przyczepy, a drugie przenosi dodatkowe informacje, które są w złączu 13 pinowym (światło cofania, dodatkowe zasilanie przyczepy, itp). Musisz sprawdzić, które z tych złącz jaką pełni funkcję. Są odpowiednie przejściówki, które z dwóch złączy 7 pinowych przechodzą na złącze 13 pinowe - jak na załączonym obrazku. Ja bym to zostawił tak jak jest i poszukał takiej przejściówki. Towing Adaptor 2 x 7 Pin Car to 13 Pin Caravan.jpg Z tego co widzę, to chyba rzeczywiście masz rację, bowiem jak widać przy tej przejściówce jedna wtyka jest biała , druga czarna. Na moim haku jedno gniazdo ma właśnie dekiel biały , a drugi jest czarny. Problemem będzie tylko to gdzie podpiąć wszystkie inne kable z całej tej mojej wiązki, oczywiście nie liczę tylko tych, które mają oryginalne x-trailowskie wtyczki i złodziejki pod lampy. Coś mi się wydaje, że nie obędzie się bez podjechania do warsztatu montującego haki żeby podpięli całą elektrykę, w innym przypadku mogę tylko narobić biedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.