Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drżenie i wibracja hamulcy podczas hamowania - naprawa bezgotówkowa


Gość mirekg9

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mirekg9

Jak w temacie.

 

Wiem, to był mój błąd, gdyż chciałem szybko i na odwal się. Mam dwa komplety kół /zima i lato/, gdy przyszedł czas zmiany na letnie, to z piwnicy wyciągłem letni komplet i raz dwa, koła zamieniłem. Nigdy tego tak nie robię, ale teraz się to zemściło. Po przejechaniu paru setek kilometrów, poczułem, że podczas hamowania z większej prędkości to kierownica "bije".

Większość osób na forum sugeruje i od razu wymienia tarcze na nowe - to też jest sposób, ale ja postanowiłem, zrobić najpierw to, co zrobić powinienem.

Mianowicie, zawsze przed założeniem nowego koła dokładnie czyściłem część felgi przylegającej do tarczy oraz tarczę. To samo zresztą robią porządni wulkanizatorzy, aby nie mieli później reklamacji lub pretensji od klientów, że koło źle wyważone. 

Więc wczoraj się za to wziąłem, wszystko wyczyściłem i bicie ustało. Wiem, że nie rzuciłem się na kupno nowych tarcz i tym samym zaoszczędziłem.

Więc moja mała, lecz drogocenna rada - czyście elmenty przylegające do siebie. Jeśli demontujemy i naprawiamy zacisk, to można zrobić to samo pomiędzy tarczą a piastą, jeśli tarcza się rusza, jest w tedy prawdopodobieństwo, że zawsze mógł oderwać się kawałek brudu lub rdzy i tarcza nie będzie już dolegała jak należy.

Mnie się to udało, komfort w hamowaniu już jest, kasiorka w kieszeni również.

Dodam, że z tego wychodzi, że u mnie tarcze są proste, ale to nie znaczy że u wszystkich będzie tak samo. Ale warto spróbować.  

Na koniec parę fotek, bo jak coś robię to lubię cykać i dokumentować.....  https://plus.google.com/photos/112115303120821761314/albums/5876457658992899505?authkey=CKOC9qTduL-mPg#photos/112115303120821761314/albums/5876457658992899505?authkey=CKOC9qTduL-mPg

 

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zawsze chciałem kupić drugi komplet felg  i tylko zmieniać ale doszedłem do wniosku że zawsze po zmianie opon mam ładnie wszystko wyważone :)

Na wiosnę w n15 strasznie było bicie na kierownicy ale po zmianie opon ustało. I kolega nie dużo wziął po znajomości za dwa auta zmianę opon tylko 60 zeta.Pewnie gdyby było felgi z oponami byłoby zalecane wyważenie kompletu i zapłacenie pewnie 10-20zł.I sam założyłbym koła .

A zapewne wyczyszczenie felgi i tego miejsca co dolega jest bardzo ważne jak piszesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jednak zużyte tarcze - podłączając się tak przy okazji pod temat.

Tarcze zmienione, klocki oczywiście też przyszły do kompletu, od razu podjechałem na stację diagnostyczną aby posprawdzali zawieszenie aby mieć pewność że tam nic się nie baboli - i zalecili wymianę sworzni i tulei na wahaczach.

Teraz samochód jedzie równo, hamuje równo i gdyby tylko nie te parszywe koleiny na naszych pseudo-drogach, można by było kierować jednym palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, z tym że u mnie nie biło przy hamowaniu, a jedynie podczas jazdy i to tylko w zakresie prędkości 110 - 120. Niedawno zmieniałem tarcze i klocki bo biło zarówno podczas jazdy jak i hamowania. Po zmianie tarcz hamowanie jest gładkie, ale pozostało drżenie przy jeździe. Zrobiłem tak jak Ty, czyli po prostu zmieniłem koła zimowe na letnie licząc że "samo się naprawi", niestety nie - było jeszcze gorzej bo letnie felgi mam większe.

Stwierdziłem że zamienię koła tył z przodem i przy tej okazji poszedłem za Twoją radą, wypolerowałem do gołego miejsce styku na feldze i tarczy. Jest cicho i gładko, także dzięki kolego za dobry pomysł :) nie wiem czy bardziej pomogła zamiana czy czyszczenie, ale faktem jest że już jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Jak pisałem.... ale to nie znaczy że u wszystkich będzie tak samo. Ale warto spróbować.....

Bo felga feldze nie równa - może być krzywizna pionowa jak i pozioma i ważne jest również w jaki sposób koło było "zimowane". Czasami opona musi się ułożyć, jak koła stały np. pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...