boszax Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Moja Primerka odkąd ją kupiłem uciekała do środka, postanowiłem się za to zabrać co by opon nie poniszczyć . Na obu końcówkach miąłem spore luzy, po wymianie udałem się na ustawienie zbieżności laserowo, minimalnie było źle bo wkręciłem końcówki tak jak były stare. Facet ustawił na na -0.01 oba koła , na oko tez było widać, że jest dobrze bo laser wskazywał po równo na takich tarczach na tylnych kołach. Samochód niewiele ale nadal ma tendencję do uciekania do środka. Trochę to denerwujące bo mój 15 letni Escort lepiej trzyma tor jazdy. Na wydruku wyszło że pomiędzy kołami jest niewielka różnica w kącie pochylenia. Na jednym -0.20 na drugim -0.40 . Prawdopodonie gdzieś mam luz jednak diagnosta stwierdził że luzów brak. Może ktoś mnie nakierować gdzie szukać przyczyny tego ściągania? ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 U mnie w P11 na zimówkach ciągnęło mnie w prawo - zbieżność była ustawiana. Zmieniłem na letnie i ściąganie się skończyło. Za winowajcę uznałbym opony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Mnie sciągało w lewo jak miałem uszkodzony łącznik stabilizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Mnie na zimówkach nie ciągnęło, zmieniłem na letnie i mnie ciągnie na lewo często, choć i w prawo się zdarza. Opony letnie mam nowe, przejechałem na nich 15.000 km. Inna felga, inna guma - uważam że przez to inaczej auto połyka koleiny i stąd takie zachowanie. Na idealnie nowym asfalcie, dopiero co położonym - wszystko jest OK. Wystarczy jednak że choć minimalnie dostrzegam koleiny w drodze, muszę konkretnie skupiać się na tym, aby jechać prosto. Kierowanie jedną ręką to jak siłowanie się - na rękę - z samochodem Zawieszenie miałem robione przed zimą, wszystko tuleje, poduszki, sworznie były wymieniane i ustawiane laserowo. Opony zużywają się równomiernie, więc nie szukam dziury w całym. Edytowane 30 Maja 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) PawelSalata ja mam dokładnie to samo. Można obstawiać, że z oponą jest coś nie tak - fabrycznie. Jak masz je na gwarancji to jedź z nimi, powiedz, że Cie ciągnie i nie da sie tak w ogóle jeździć. Edytowane 30 Maja 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 ja czuje ciągnięcie w prawo, na zimie mniej m Na lato bardziej , może przez to ze lato mam 225/60/16 a zime 205. Nie wiem czy coś ci to da ale , może weź je wyważ spowrotem.... Ogólnie kiedyś usłyszałem ,że lubi na 16" ciągnąć na boki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Roznica w kacie pochylenia wskazuje na to ze samochod byl bity i robiony z tym ze nie do konca dobrze, tylko dobry blacharz moze to skasowac, zbieznosc nie ma nic do tego, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Ogólnie kiedyś usłyszałem ,że lubi na 16" ciągnąć na boki Niestety, ale tą ciągnięcie zależy nieraz od samego rozmiaru opony. Dwa przykłady z mojego doświadczenia: - Polonez Atu Plus, opony z przodu 185-70-R13 myszkował po drodze jak nie wiem co, zmiana na 175-70-R13 i myszkowanie ustało (sprawdzane na często uczęszczanej wówczas trasie, więc miałem porównanie - felgi nie zmieniałem, sama guma w innym rozmiarze - Honda Accord IV gen kombi, opony 225-45-R16, szerokie felgi aluminiowe i nie szło tym jechać normalnie, sprzedałem w zimie aluminiowe felgi, kupiłem komplet fabrycznych stalówek, założyłem fabryczne gumy 195-50-R15 i można było żyć jak normalni ludzie Kuzyn ma P12 w sedanie, dziś się będę z nim widział. On ma fabryczne 17 cali, zapytam go jak się jemu zachowuje samochód, czy ściąga czy nie ściąga. PawelSalata ja mam dokładnie to samo. Można obstawiać, że z oponą jest coś nie tak - fabrycznie. Jak masz je na gwarancji to jedź z nimi, powiedz, że Cie ciągnie i nie da sie tak w ogóle jeździć. Nie stawiałbym na oponę. W zeszłym roku sporo jechałem po autostradach za granicą, i nie działo się totalnie nic, jak jechałem po normalnej drodze. Teraz, jeśli jadę uczciwą ekspresówką, np Bielsko-Cieszyn, też nie dzieję się nic, ale tylko wjadę na odcinek Bielsko-Katowice i się zaczyna. Po prostu na kołach 16" fabrycznych, taka jest odległość między kołem lewym i prawym, że któreś zawsze łyknie koleinę i tyle. I przez to ściąga. Edytowane 31 Maja 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Nie wczytales sie w problem, chodzi o kat pochylenia kola a nie o rozmiar i to kat zmierzony a nie domniemany, takie odpowiedzi sie daje jak katy sa rowne i to jest logiczne, rozmiar opon i koleiny nic nie maja do kata pochylenia, samochod na rame i trzeba poprawic, jak katy beda jednakowe to i problem zniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Ale te kąty są w normach, na wydruku pokazane że są Ok, różnica 20 minut to moje oko równie dobrze może być błąd pomiarowy - mam kierunkowe opony, dam tył na przód i zobaczymy czy się poprawi - jak nie to jakoś po wakacjach przegląd sie zliza niech mi szukają luzu w zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 mi mówił gość w serwisie opon że jeśli na zbieżność powiedzą że jest ok to na 99 % jest to poprawna ekspertyza . miałem problem ten sam co ty rozwiązał się w taki sposób że pojechałem zmienić opony i mówię gościowi że auto ściąga do środka . Sięgnęliśmy opony i okazało się ze to wina opony-felgi (po założeniu na maszynę do sprawdzania bieżności opona biła do środka tak pokazywał komputer) ponadto opona jest wytarta nierówno (lekko do środka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Kwestia opon - juz wyżej poruszana - mozna pojeździć kilkadziesiąt kilometrów i zobaczyć czy się ułoży Kwestia kąta to może być luz na górnym wachaczu. Moje auto nie było walone a był lekki odchył od pionu - kwerstia eksploatacji na polskich drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monikapiotra Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Roznica w kacie pochylenia wskazuje na to ze samochod byl bity i robiony z tym ze nie do konca dobrze, tylko dobry blacharz moze to skasowac, zbieznosc nie ma nic do tego, Roznica w kacie pochylenia wskazuje na to ze samochod byl bity i robiony z tym ze nie do konca dobrze, tylko dobry blacharz moze to skasowac, zbieznosc nie ma nic do tego, Mnie lekko zciąga w lewo pojechałem na warsztat nie znaleziono luzów, pojechałem na geometrie tam dowiedziałem się że przednie koła rozchodzą mi się dołem na zewnątrz mechanic powiedział że w tym modelu tego się nie reguluje. Niedawno odkryłem że malowany tylni zderzk był , więc był bity I to może być przyczyną zciągania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Miernikiem grubosci lakieru zmierz jego grubosc, jak wskaze powyzej 100 to byl robiony, no ale ten stan wiedzy Ci kolego nie pomoze w likwidacji sciagania, blacharz posiadajacy rame ten problem moze zlikwidowzc sciagajac do srodka rozchyl na zewnatrz , ale zanim to zrobisz sprawdz czy ten amortyzator jest prosty, moze byc nieprosty ( ale to wersja optymistyczna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Niedawno odkryłem że malowany tylni zderzk był , więc był bity I to może być przyczyną zciągania. Pozdrawiam. I właśnie dlatego przy sprzedawaniu samochodu wymienię cały tylni zderzak. Mieszkam w bloku i zderzak mój (w zasadzie oba) wygląda jakbym mieszkał w Paryżu. Poodzierany, porysowany, taka kultura parkowania wśród moich sąsiadów obowiązuje. Auto jak kupiłem, lakierniczo było tip-top. Dwa lata przed blokiem, i mam małą masakrę. Taniej dostać zderzak w kolorze i nie muszę później wysłuchiwać stękania, że bity był... bo nie był... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Problem ściągania rozwiązany. Winne okazały się opony lub któraś z opon. Nikomu nie polecam opon Fulda Carat Progresso . W śród wielu dobrych opinii - można trafić na takie , które opisują właśnie ściąganie pojazdu z drogi albo niemożność prawidłowego ich wyważenia. http://www.opony.com.pl/testy-opon-letnich/fulda/carat-progresso/?p=1,32,1063 Po założeniu kilkuletnich opon ziomowych Kleber Krisalp z 6mm bieżnikiem samochód prowadzi się wyśmienicie Dzięki za udział w temacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Problem ściągania rozwiązany. Winne okazały się opony lub któraś z opon. Nikomu nie polecam opon Fulda Carat Progresso . W śród wielu dobrych opinii - można trafić na takie , które opisują właśnie ściąganie pojazdu z drogi albo niemożność prawidłowego ich wyważenia. http://www.opony.com.pl/testy-opon-letnich/fulda/carat-progresso/?p=1,32,1063 Po założeniu kilkuletnich opon ziomowych Kleber Krisalp z 6mm bieżnikiem samochód prowadzi się wyśmienicie Dzięki za udział w temacie . Hahaha. Ja jak pisałem w marcu że na zimówkach mnie ściąga, to miałem wtedy opony zimowe Fulda Kristall Rotego ! ! ! Teraz letnie mam od nowości, już 3 lata Dayton D320, zimowe mam nowe kupione w październiku ubiegłego roku Dębica Frigo II. Nie ma żadnego ściągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.