Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Przed lift i po list różnice


BartekZ33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat już chyba był jak większość nowych ale nie mogę odkopać go.

Lift 350'ki wyszedł  2006 roku. Czym się różnił wizulanie i mechanicznie?

Edytowane przez BartekZ33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2006:

inny zderzak przód

bixenon

led tył

inna deska rozdzielcza

licznik z ringami

 

koncówka 2006-2008

silnik HR

maska z garbem

LSD elektroniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silnik DE od silnika Rev UP występującego od 2006roku różnił się...

 

REV UP miał:

- wałek wydechowy na wariatorach zmiennych faz rozrzadu

- znacznie wydajniejszą pompę oleju pozwalającą bezpiecznie kręcić silnik do ciut ponad 8000obr.min (na tej z DE bezpieczny max to 7000obr.min)

- Agresywniejsze wałki rozrządu o większym wzniosie o 1,02mm to bardzo dużo, niektóre wałki tuningowane dedykowane do DE nie mają takich "męskich" wzniosów

- Posiadają trochę mocniejsze korbowody

- Posiadają rurowe wykonane ze stali kolektory wydechowe a nie żeliwny odlew..

- Dolna półówka kolekotra ssącego ma krótsze/grubsze trąbki

- Fabryczna odcinka jest na poziomie 7000obr.min a w DE 6600  :)

 

I to chyba by było na tyle z bardziej interesujących rzeczy jeśli chodzi o Silniczek :)



A nie sorka... HR miał rurowe kolektory, Rev Up miał takie same jak DE...

Rev Up dodatkowo miał twardsze sprężyny zaworowe.

 

Porównanie jak chodzi 280KM DE VS REV UP 300KM:

 

No i porównanie na torze z tym że odmiana z REV Upem miała szerszą felgę na tyle:

 

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można nie wiedzieć co się ma mając samochód tyle czasu? 

W papiery wpisują różne rzeczy ja patrzyłem na ilość czujników wałków rozrządu od tyłu silnika od grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rev up ma z przodu takie dekielki jeden z zielona kostka a drugi z niebieska:

1098063_707807542569348_633944900_n.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzieć to wiedziałem ale ostatnio koleś namieszał mi w głowie i chciałem się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sięupewnić to tak że Zetka z normalnym silnikiem 280KM ma czerwone pole na obrotomierzu zaczynające się od 6500 a ta z silnikiem REV Up od 7000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki sa z tylu i to z kazdego walka z osobna... w tych dekielkach sa jakby sprzegielka z elektromagnezem.

 

Będę dla siebie taki silniczek budowac i wsadzac go w miejsce dotychczsowego DE to sie im dokladnie przyjze jak one dzialaja :)

 

Generalnie w fabrycznej mapie cofaja one walki maksymalnie o 17 Stopni - to nie wiele bo ssace selenoidy w fabrycznej wyprzedzaja walki o 40 stopni :P

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu są cztery czujniki położenia wałków a z przodu są od nich wariatory, od ssących sterowane klasycznie gdzie ciśnienie dociera do "gruszki" na wałku ssącym a wydechy są sterowane na takim jakby sprzęgiełkiem które właśnie to znajduje się pod dekielkiem.



Przedstawiam różnicę miedzy tak samo zmodyfikowanym silnikiem DE i REV UP - oba nie mają katów oraz oba są wystrojone:

mojvsrevupkopia_zpsac0c5fc3.gif

 

Korzyść posiadania REV Up-a dopiero pojawia się od 6200obr.min... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cobcio powiedz czy w wersji de sterowanie walkami sącymi jest powiązane z wyprzedzeniem zapłonu 

i o ile komp zmienia ich położenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie mam pojęcia...

Musiał bym programowo wyłączyć VTC i zrobić Loga zapłonu w funkcji obrotów po czym włączyć i zrobić ponownego LOGA ale niestety mam najstarszy najchu... ECU co nie ma opcji logowania tzn. wersje CD800 (MEC31) muszę wrzucić jakieś ECU z rocznika 2004 w górę i dokonać takiego testu by znaleść odpowiedź na twoje pytanie :D

 

w DE dół się trochę poprawia jak się bardziej wyprzedza wałeczki - w turbo dobre by to mogło być :)



Porozbierałem już parę silników DE i jednego REV UP-a no i stwierdzam że różnic jest trochę więcej niż to co poprzednio pisałem :P

"REV UP miał:

- wałek wydechowy na wariatorach zmiennych faz rozrzadu

- znacznie wydajniejszą pompę oleju pozwalającą bezpiecznie kręcić silnik do ciut ponad 8000obr.min (na tej z DE bezpieczny max to 7000obr.min)

- Agresywniejsze wałki rozrządu o większym wzniosie o 1,02mm to bardzo dużo, niektóre wałki tuningowane dedykowane do DE nie mają takich "męskich" wzniosów

- Posiadają trochę mocniejsze korbowody

- Posiadają rurowe wykonane ze stali kolektory wydechowe a nie żeliwny odlew..

- Dolna półówka kolekotra ssącego ma krótsze/grubsze trąbki

- Fabryczna odcinka jest na poziomie 7000obr.min a w DE 6600   :)"

 

Poza tym REV UP-y mają jeszcze:

- odelżone sworznie tłokowe (dzięki dodatkowym fazkom w wewnętrznej części)

- twardsze sprężyny zaworowe oznaczone na różowo/filetowo a zwykłe DE na zielono

 

No i wcześniej wprowadziłem w błąd oba silniki zarówno 280 i 300KM posiadają te same kolektory wydechowe...


Różnica w Pompie oleju zwykła pompka (na górze) VS REV UP-owa:

1385363_527103384045958_672152327_n.jpg


Polift i Ostatni wypust z HR-em pod maską mają takie same wnętrza i różnią się od modeli 2003-2005:

- boczkami na drzwi (polifty mają dodatkowy skórzany element)

- inna konsola środkowa i inne pokrętła do regulacji nawiewu

- przeniesiony guzik od świateł Awaryjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zauważyłem dziwna rzecz z odcinka obr. mianowicie na wolnych obrotach odcinka jest na 6600 a jak jade mam na 7000 czy to normalne ? rok 2004

Edytowane przez razzar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedział, że to podejrzane, bo jak możesz jechać na wolnych obrotach jak zasuwasz jak cholera mając tyle obrotów :D tym samym, chyba coś albo Ci się przewidziało podczas dostarczania tylu wrażeń na raz albo nie masz 2004? przy podniesieniu odcinki można uzyskać 7000 przy DE, ALE proszę Cię jak byś mógł jechać na równych 7tys :P !?

 

nie wiem, czy Twój Nissan był mapowany, bo jak nie, to na pewno nie ma na liczniku 7tys jak trzymać


>>> może Tobie chodzi o ustawione mryganie kontrolki na 7tys na zegarze przy kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm ... jaja jakies czy co? wiem co  to odcinka, sprawdzę jeszcze odcinek na wolnmych obrotach jak bedzie goracy, na 7 tys przy zmianie biegów mam odcinke to coś dziwnego? no toć sie pytam oto, a na wolnych jak obr  pamiętam, ze przy 6600 przy włącoznej trakcji kichał i było koniec.... moge nagrać film , bo juz mam kamerkę może jest po modzone bo tu tyle przeróbek.... wybieram sie do Cppbcia zeby to ogar nać bo tez sie dziwie...

 

Dzisaj testowałem na 2 i 3 biegu idzie do ponad 7 tys no dziwne bo czytam ze przy 6600 to mi sie nie wydaje .. :)

 

ps. sprawdzę to czy mogę jechać na równych 7 tyś np. na 3 biegu, jutro jade nach Sopot mozę jakieś spotkanie?????  ale tez dziwne ze widzałem 7 tys juz kilka razy na biagach wiec tez hm.. ja nie mam emocji bo jezdziłem subasru sti 400 konnym i tez było fajno :)

Edytowane przez razzar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak widzie u siebie 7tys to nie 7 tylko 6600 ? czy jak to sprawdzić...moze sprawdze np. jak podlacze na tel. program Torque i tam jest obr. cyfrowo szczytywane z ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak predkosciomierze oszukuja, juz nie jeden pisał,że jego Z leci 260km/h :rofl:

na hamowni   sprawdza ci dokladnie odcinke 

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamowni oporów powietrza nie ma więc można 6-tkę do końca dokręcić co da nam prędkość w okolicy 300km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...