ori831 Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) Witam, na początku chciałbym się przywitać. Mam problem ze swoją Micrą 1.0 (96r.)- nie chce odpalić. Silnik kręci , czasami mam wrażenie że prawie łapie , ale tylko na tym się kończy. Pompa się załacza, bezpiecznik całe, iskra jest - ale wydaje mi się że jest słaba. Ma ona lekko pomarańczowy kolor wg, znajomego powinna być mocno niebieska. Wiem ze muszę jeszcze sprawdzić kopułkę i cewkę. moje pytanie jest takie: gdzie znajduje cię cewka , jakoś nie mogłem jej wypatrzeć , Czy ktoś z was miał już podobny problem?? Aha jeszcze jedno , po próbie odpalnie auta po chwili z wydechu wydobywa się delikatny dymek . pozdrawiam Edytowane 19 Października 2013 przez ori831 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Cewka jest w aparacie zapłonowym. Pod kopułką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Nasze Micry są uczulone na wilgoć. Jak Ci się już uda odpalić i najlepiej wieczorem, to sprawdź czy czasem gdzieś nie ma przebicia i iskierki nie skaczą. Rozbierz kopułkę oczyść, to samo palec. Następnie wymyj benzyną ekstakcyjną. W ostateczności nowy zakup. Sprawdź stan uszczelki na aparacie-kopułka. Co do tego "dymka", to musisz dokładnie zaobserwować, czy jest on również gdy silnik się rozgrzeje. Może być to teraz normalnym zjawiskiem fizycznym. Na dworze zimno i silnik najpierw odparowuje. Co do cewki, to kolega odpisał. Na górze po prawo masz wyszukiwarkę. Gdybyś wpisał np. -->cewka<--, to by Ci pokazało kilka tematów i znalazłbyś również i taki. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59397-k11-brak-iskry/?hl=cewka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sami77 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Dokładnie miałem kiedyś to samo i tak jak koledzy mówią cewka na aparacie zapłonowym była u mnie do wymiany. Bądz jednak czujny, bo mechanik chciał ode mnie niemal 700zł twierdząc, że trzeba zakupić cały aparat zapłonowy. Ale nie dałem się dziadowi :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil140988 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 U mnie wystarczyło wymienić palec (36zł) i kopułkę (64zł) świece i przewody wymieniłem w pierwszej kolejności ale nie dały oczekiwanego rezultatu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ori831 Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 A więc Micrę udało mi się uruchomić przez przypadek. Zabierałem się do odkręcenia kopułki, wyciągnałęm z niej kable WN , jednak okazało się że nie mam odpowiednich narzędzi i kable wsadziłem znowu do kopułki - no i zaczął palić. . Tak czy siak muszę odkręcić kopułkę i posprawdzać czy nic nie jest poprzypalane. Moje pytanie jest takie, żeby odkręcić kopułkę muszę ją odkręcić od bloku silnika?? czy wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki od kopułki. Dosyć ciężkie jest podejście do tej śrubki pod spodem - macie na nią jakieś sposoby?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Odkręcasz tylko te trzy śrubki. Uawżaj na uszczelkę kopułki - gdyż dostępna jest tylko w serwisie. Dojście faktycznie jest trudne i jeszcze zależy jakie masz te śrubki. U mnie były chyba orginalne (i to na pewno) były na śrubokręt krzyżakowy i na klucz (jak w opaskach). Jednak śrubokrętem nie dało się odkręcić, natomiast nasadka na klucz 5 za mała a 6 za duża. Miałem zestaw kluczy nasadowych w których była nasadka 5,5 i się odało. Jeśli dobrze pamiętam to jakoś odpinałem i przesuwałem skrzynkę bezpieczników, która jest obok. Nie pamiętam czy czasem nie kombinowałem coś z wężem od chłodnicy, bo wymieniałem też czujnik temperatury płynu i w którejś czynności musiałem wąż odkręcić. Edytowane 25 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Uawżaj na uszczelkę kopułki - gdyż dostępna jest tylko w serwisie. Do Hondy Accord też miała być dostępna tylko w serwisie. Rozwiązanie było banalne. Poszedłem z kopułką do sklepu moto w moim mieście, Pan wyjął wielką walizę z oringami, dobrałem odpowiedni oring, który ciasno siadł w rowek w kopułce i jeździ do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 (edytowane) Do Hondy Accord też miała być dostępna tylko w serwisie. Rozwiązanie było banalne. Poszedłem z kopułką do sklepu moto w moim mieście, Pan wyjął wielką walizę z oringami, dobrałem odpowiedni oring, który ciasno siadł w rowek w kopułce i jeździ do dziś. A patrz Pan, o tym cholera nie pomyślałem. Tylko to co pamiętam, to kopułka ma jakieś tam wygięcia pod kątem i nie wiem czy tak oring dopasuję aby wcisnąć. Edytowane 26 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 W Hondzie była płaska powierzchnia przylegania kopułki do aparatu. Tutaj, nie kojarzę, tylko raz tam zaglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Tutaj też jest płaskie przyleganie, lecz nie po pełnym okręgu-kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 No to taki kształt był jak na FOTO. I o-ring się w to wpasował idealnie. KLIK Teraz widzę że źle napisałem, bo rowek był w aparacie a nie w kopułce. Taki szczegół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Teraz widzę że źle napisałem, bo rowek był w aparacie a nie w kopułce. Taki szczegół. Wiem co miałeś na myśli, bo niedawno rozbierałem i pamiętam. Kopułka od wewnątrz wygląda tak Więc nie za bardzo jechać z kopułką, bo i tak nie dobiorę oringu. Przy okazji pytanie do kolegów z Łodzi, kto posiada aparat luzem aby umówić się na mieście i razem podjechać do sklepu aby dopasować jakiś oring??? Przyda się każdemu na zaś.. Edytowane 27 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Pojechałem z kopułką i starą uszczelką. I na tej podstawie mi dobrali. Z pamięcią już jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Myślę, że był to zbieg okoliczności lub coś innego gdyż bardzo ciężko jest dobrać oring z tzw "metra" a zwłaszcza z walizki gdzie max to około 100mm średnicy i idzie to w parze z grubością. W kopułce jest duży oring a do tego cieniutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Grubość oringu, można powiedzieć że jest tradycyjny, - bo widziałem i cieńsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Z pewnością, jednak walizkowe są "typowe" a ten w aparacie niezbyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) Nie wiem co miał na myśli kolega Paweł, ale u mnie w mieście jest pewien sklep, gdzie oringi wiszą na haczykach i naprawdę są różnej grubości. W rurach kanalizacyjnych też jest oring, ale ten to już wyjątkowo gruby, ale średnice ma dużą do 110mm Nie ma co gdybać. Nie mam "wolnego" aparatu, to nie mogę jechać i dopasowywać, a z 45zł za oring w serwisie, to mi się nie uśmiecha wydawać. Edytowane 28 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sami77 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Nie posiadam neistety aparatu luzem ale mam pytanie mirekg9, który sklep masz na myśli z tymi oringami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 (edytowane) Nie posiadam neistety aparatu luzem ale mam pytanie mirekg9, który sklep masz na myśli z tymi oringami? Swego czasu był jeden z najlepszych w Łodzi. Mały, prywatny, ale było tam wszystko. Ul. Włókiennicza, bliżej Wschodniej, po lewej stronie idąc do Kilińskiego. I przypuszczam, że chyba jeszcze nadal jest, ale warto sprawdzić. Edytowane 29 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sami77 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Wiem, że coś tam jest a przynajmniej kiedyś było. Dzięki za info postaram się zorientować i może kiedyś akurat się przyda. Dzięki za info! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o oring na aparacie to 'zdjąłem' jego wymiary suwmiarką: średnica zewnętrzna:34 mm grubość: 3,5 mm średnica wew.: ok. 27,5-28 mm. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Uściślij, że mówisz o o-ringu zakładanym na trzonek aparatu zapłonowego, który montuje się do głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 @walti - ale pamiętaj o tym oringu pod kopułkę - tzn. o dopasowaniu ze zwykłego oringu. To tak na zaś. A może bywasz często w Łodzi, to razem byśmy podjechali do sklepu ze starym Twoim aparatem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.