hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 koledzy takie pytanie bo doświadczam dziwnego zjawiska z nowym silnikiem, "chodzić" chodzi dobrze kwestia wyłączania ... poprzedni to wyłączałem i stawał w miejscu a tu wyłączam stacyjkę a on jeszcze pracuje może i ze 2 sekundy ... to chyba nie tak ma być, czyżby elektrozaworek się przycinał ? to niestety nie wygląda jak coś co łatwo daje się wyciągnąć. na razie tak tylko myślę o tym potem zacznę od prądu no i mam jeszcze silnik co by się przymierzyć do wykręcenia zaworka ale tam nad nim coś sterczy i nie wiem czy miejsca wystarczy a może szukać przyczyny gdzie indziej .... olej z turbo ? jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Żeby się gdzieś nie rozbiegał. Oleju nie ubywa? Długo już popracował? O ile z zapalaniem to różnie TD czy TDI ale po wyłączeniu zapłonu oba stają jak wryte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 za mało przejechałem żeby stwierdzić braki oleju, dolot był czyściutki, można zajrzeć będzie widać czy jest olej, wiedziałem że zabawa zacznie się dopiero po wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 No widzi, a przed gmeraniem pewnie ładnie mruczał? Było wkładać co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 ale ja nie dłubałem W silniku tylko do okoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 No i to doodkoła mu się nie spodobało albo za długo stał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 chyba ze wtyczki od wyprzedzenia i odcięcia odwrotnie podłączyłem ale to raczej nie miało by prawa działać będzie chwila to pokombinuje ale utwierdziłem się w przekonaniu że coś tu nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Może być zaworek. Ale prędzej bym szukał, błędu w elektryce - sprawdzić kiedy dostaje zaworek napięcie i kiedy znika napięcie. Sprawdzić zwiększanie obrotów np. klimy, czy tam coś nie dzieje się, na tej samej zasadzie jak przy odcinaniu pompy. "Ssanie" elektryczne czy linka? Silnik nie ma kompa? Miałem to samo w 2.8. Stacyjka odcinała zaworek, tylko wtedy kiedy nie było kluczyka Ktoś się machnoł w kabelkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 koledzy napisałem w temacie żeby była jasność TD27T czyli wersja bez komputera z pompą na linką (nieTD27ETI), nie ma klimy nie ma siłownika na pompie od klimy. nie grzebałem w instalacji żeby coś pomylić .... chyba ze ktoś odwrotnie wtyczkę zrobił w tym silniku ale wątpię, bo wyprzedzenie jest załączane na zimnym i poniżej 20km/h więc jakby mi odłączył to by zgasł. na razie gdybamy, jak będzie chwila to jak zacznę sprawdzanie jak pisałem zaworek mnie nie pokoi bo nie wygląda na to aby dało się go wykręcić bez rozkręcania pompy .... tak wyglądało na pierwszy rzut oka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Wtyczka od wyprzedzenia? Czy pompa od TD ma elektrycznie sterowanie wyprzedzenie wtrysku? Podczas ssania linka tylko na stałe dodaje paliwa (objaw jak przy wciśnięciu pedału gazu) bez zmiany kąta wtrysku - tak przynajmniej to rozumiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 na ogół są dwa zawory jeden odcinający paliwo i drugi tak zwana wersja na zimne rejony - domykający powrót paliwa przez co jest zwiększane jego ciśnienie i zmienia się kąt wtrysku - ten jest sterowany przez moduł świec żarowych, linka "ssania" to inna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Się naczytał mądrala :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 na ogół staram się wiedzieć co robię ... po omacku to inne rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Wepnij sie kontrolką w kabel od zaworka i będzie jasne czy elektryka nie rozpina na czas czy zaworek sie wiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Wepnij sie kontrolką w kabel od zaworka i będzie jasne czy elektryka nie rozpina na czas czy zaworek sie wiesza z tym.... dam sobie chyba radę ... oj nie tylko tu muszę się wpiąć moje pytanie trochę nad wyrost czy ktoś wykręcał ten zaworek bez rozkładania pompy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 U mnie silnik staje tak jak bym mu coś w szprychy wsadził. A pali z kopyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 i tak było z moim td25 - trzeba było wyłączać przy zamkniętych drzwiach żeby się nie urwały dzięki, ja to wszystko wiem dam radę chciałem się dowiedzieć czy moje przypuszczenia co do zaworku są zasadne (zaworek lub sterowanie) , czy turbo, czy jeszcze jakieś pomysły ? i czy ktoś wykręcał ten zaworek na samochodzie przejrzałem chyba wszystkie możliwe serwisówki i ... jeśli chodzi o modułu żarzenia to jest tego całe mnóstwo rodzajów i żaden nie wygląda jak mój na tym etapie nie mogę założyć że problem o którym pisałem nie jest związany z brakiem sygnału z obrotomierza wiem że na pewno w moim td25 sygnał szedł bezpośrednio na zegary natomiast w tym momencie jeszcze nie wiem czy z zegarów nie idzie do modułu żarzenia, jeżeli tak to może to być właśnie problemem bo moduł nic nie wie o tym że silnik się kręci i trzyma zamknięty odpływ paliwa dla łatwiejszego rozruchu. pickup jak to zwykle nie pasuje do żadnych schematów bo te do mojego nie uwzględniają silnika td25, do tego był jakiś suplement którego nie posiadam natomiast nic nie wyczytałem aby faktycznie moduł ten potrzebował info o obrotach. może jutro da mi się pomigać żarówką ale każdy chyba wie jak to z czasem bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Fju, fju.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Po nocnym przegrzebaniu wiązki i testach wychodzi na to że obrotomierz nie jest w żaden sposób podłączony do ECM od świec. Wyłączanie wygląda tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Daj lewe zasilanie na zaworek jak zareaguje na jego wyłączenie? to wyjaśni sprawe ,na palecie dobrze reagował na gaszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 pewnie ... tylko jakoś wątpię że nagle przestała działać elektronika, bo to nie ją wymieniałem tylko silnik, więc problemu raczej spodziewam się gdzie indziej niestety nie udało mi się sprawdzić co się dzieje bo silnik wyłącza się normalnie puki co elektrozawory są sterowane prawidłowo, może jutro jak więcej pojeżdżę to się okaże że znowu będzie się długo wyłączał zobaczymy, natomiast rura turbo jest już wewnątrz lekko pokryta olejem teraz się chyba ustabilizowało ... wyłącza się trochę szybciej niż na filmie ale i tak zdecydowanie za długo, chyba zrobie sobie jakiś zestaw kontrolek w kabinie albo zupełnie ręczne sterowanie tymi zaworami i zobaczmy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.