Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dość długo wyłączający się silnik TD27T


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy takie pytanie bo doświadczam dziwnego zjawiska z nowym silnikiem, "chodzić" chodzi dobrze kwestia wyłączania ...

poprzedni to wyłączałem i stawał w miejscu

 

a tu wyłączam stacyjkę a on jeszcze pracuje może i ze 2 sekundy ... to chyba nie tak ma być, czyżby elektrozaworek się przycinał ? to niestety nie wygląda jak coś co łatwo daje się wyciągnąć.

 

na razie tak tylko myślę o tym potem zacznę od prądu no i mam jeszcze silnik co by się przymierzyć do wykręcenia zaworka ale tam nad nim coś sterczy i nie wiem czy miejsca wystarczy

 

a może szukać przyczyny gdzie indziej .... olej z turbo ?

 

jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się gdzieś nie rozbiegał. Oleju nie ubywa? Długo już popracował? O ile z zapalaniem to różnie TD czy TDI ale po wyłączeniu zapłonu oba stają jak wryte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mało przejechałem żeby stwierdzić braki oleju,

dolot był czyściutki, można zajrzeć będzie widać czy jest olej,

wiedziałem że zabawa zacznie się dopiero po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze wtyczki od wyprzedzenia i odcięcia odwrotnie podłączyłem ale to raczej nie miało by prawa działać

będzie chwila to pokombinuje ale utwierdziłem się w przekonaniu że coś tu nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zaworek.

Ale prędzej bym szukał, błędu w elektryce - sprawdzić kiedy dostaje zaworek napięcie i kiedy znika napięcie.

Sprawdzić zwiększanie obrotów np. klimy, czy tam coś nie dzieje się, na tej samej zasadzie jak przy odcinaniu pompy.

 

"Ssanie" elektryczne czy linka?

Silnik nie ma kompa?

 

Miałem to samo w 2.8. Stacyjka odcinała zaworek, tylko wtedy kiedy nie było kluczyka ;)

Ktoś się machnoł w kabelkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy napisałem w temacie żeby była jasność TD27T czyli wersja bez komputera z pompą na linką (nieTD27ETI), nie ma klimy nie ma siłownika na pompie od klimy.

 

nie grzebałem w instalacji żeby coś pomylić .... chyba ze ktoś odwrotnie wtyczkę zrobił w tym silniku ale wątpię, bo wyprzedzenie jest załączane na zimnym i poniżej 20km/h więc jakby mi odłączył to by zgasł.

 

na razie gdybamy, jak będzie chwila to jak zacznę sprawdzanie jak pisałem

 

zaworek mnie nie pokoi bo nie wygląda na to aby dało się go wykręcić bez rozkręcania pompy .... tak wyglądało na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka od wyprzedzenia? Czy pompa od TD ma elektrycznie sterowanie wyprzedzenie wtrysku? Podczas ssania linka tylko na stałe dodaje paliwa (objaw jak przy wciśnięciu pedału gazu) bez zmiany kąta wtrysku - tak przynajmniej to rozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ogół są dwa zawory jeden odcinający paliwo i drugi tak zwana wersja na zimne rejony -  domykający powrót paliwa przez co jest zwiększane jego ciśnienie i zmienia się kąt wtrysku - ten jest sterowany przez moduł świec żarowych,

linka "ssania" to inna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wepnij sie kontrolką w kabel od zaworka i będzie jasne czy elektryka nie rozpina na czas czy zaworek sie wiesza

z tym.... dam sobie chyba radę ... :P oj nie tylko tu muszę się wpiąć

 

moje pytanie trochę nad wyrost czy ktoś wykręcał ten zaworek bez rozkładania pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak było z moim td25 - trzeba było wyłączać przy zamkniętych drzwiach żeby się nie urwały :)

dzięki, ja to wszystko wiem dam radę :)

 

chciałem się dowiedzieć czy moje przypuszczenia co do zaworku są zasadne (zaworek lub sterowanie) , czy turbo, czy jeszcze jakieś pomysły ?

i czy ktoś wykręcał ten zaworek na samochodzie


przejrzałem chyba wszystkie możliwe serwisówki i ...

jeśli chodzi o modułu żarzenia to jest tego całe mnóstwo rodzajów i żaden nie wygląda jak mój

na tym etapie nie mogę założyć że problem o którym pisałem nie jest związany z brakiem sygnału z obrotomierza

wiem że na pewno w moim td25 sygnał szedł bezpośrednio na zegary natomiast w tym momencie jeszcze nie wiem czy z zegarów nie idzie do modułu żarzenia, jeżeli tak to może to być właśnie problemem bo moduł nic nie wie o tym że silnik się kręci i trzyma zamknięty odpływ paliwa dla łatwiejszego rozruchu.

pickup jak to zwykle nie pasuje do żadnych schematów bo te do mojego nie uwzględniają silnika td25, do tego był jakiś suplement którego nie posiadam

 

natomiast nic nie wyczytałem aby faktycznie moduł ten potrzebował info o obrotach.

może jutro da mi się pomigać żarówką ale każdy chyba wie jak to z czasem bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nocnym przegrzebaniu wiązki i testach wychodzi na to że obrotomierz nie jest w żaden sposób podłączony do ECM od świec.

Wyłączanie wygląda tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ... tylko jakoś wątpię że nagle przestała działać elektronika, bo to nie ją wymieniałem tylko silnik, więc problemu raczej spodziewam się gdzie indziej


niestety nie udało mi się sprawdzić co się dzieje bo silnik wyłącza się normalnie

puki co elektrozawory są sterowane prawidłowo,

może jutro jak więcej pojeżdżę to się okaże  że znowu będzie się długo wyłączał zobaczymy,

natomiast rura turbo jest już wewnątrz lekko pokryta olejem


teraz się chyba ustabilizowało ... wyłącza się trochę szybciej niż na filmie ale i tak zdecydowanie za długo,

chyba zrobie sobie jakiś zestaw kontrolek w kabinie albo zupełnie ręczne sterowanie tymi zaworami i zobaczmy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...