MarkNote Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Witam Koleżanki i Kolegów. Pozwólcie, że się podzielę z Wami kilkoma doświadczeniami z dziedziny wymiany oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym (przednim) moście. Otóż już w świętej pamięci Polonezie, moim pierwszym samochodzie wymieniłem olej w skrzyni biegów. W starszych samochodach robiło się co ileś lat takie rzeczy! Dziś jeżdżę już chyba czternastym samochodem. W tych lepszych z nich wymieniałem olej w skrzyni biegów. Instrukcje obsługi oraz warsztaty nie przewidywały takowych zabiegów w now(sz)ych pojazdach. W samochodach, które kupiłem jako nowiutkie - wymieniałem olej po 20 - 30 tysiącach kilometrów. W obecnym, nowym Nissan Note dałem wymienić olej w skrzyni biegów po 20 tysiącach kilometrów. Warsztat się nieco zapierał, że niby nie trzeba. Po wymianie oleju przyznali mi jednak raję: w oleju było nieco opiłków metalowych. To był jeszcze mały Pikuś. W drugim z obecnych aut, Mitsubishi Pajero wymieniłem właśnie (sam - osobiście!) :-) olej w czterech miejscach: skrzynia biegów, oba mosty i przekładnia główna. NOWE koła zębate w skrzyni biegów dopracowują się przez jakiś czas. Efektem tego docierania się są opiłki w oleju. Jeśli się go nie wymieni, gdy tryby już się do siebie dopasowały - trą owe opiłki całymi latami po powierzchni kół zębatych. Oglądałem nieraz zlane przez siebie oleje ze skrzyni biegów i z tylnego mostu: mętnawy olej, skrzący się metalicznie w słońcu opiłkami. Również teraz ujrzałem mizerniutki olej z opiłkami. Tak więc - zachęcam Was wszystkich: wymieńcie olej w skrzyni biegów Nissana choć raz, po około 30 tysiącach kilometrów. Druga wymiana oleju mogłaby mieć miejsce po kolejnych 80 tysiącach. W końcu to tylko jedno miejsce, jeden korek. Wasz Marek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Jak najbardziej popieram apel Kolegi. Nie jest to ani duży kłopot ani duży koszt a skrzynia biegów odwdzięczy się trwałością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgadzam się również z @MarkNote. Ja nawet ostatnio w Micrze k11 wymieniałem olej. A co tam, niech jej służy, tym bardziej że ma 210tyś na blacie i nie wiadomo kiedy ktoś tam zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 W moim byłym Note wymieniłem przy 90tys.Był "brudny"(ciemny) i mętny metalizowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Kiedyś w misach były magnesy do zbierania opiłków. Ciekawe jak jest teraz. MarkNote - jaki olej wlałeś do skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 No właśnie. Jaki olej należy wlać do skrzyni? I ile tego oleju tam idzie? (wolałbym info o 1600 ccm ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Dobierajka ze ztrony ELF sugeruje olej TRANSELF NFJ 75W80 - 2.5/2.6 litra. To dane dla obu silników 1.4 i 1.6, bo skrzynia jest tam ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Np. Valvoline: SynPower Gear Oil GL-4 SAE 75W-80 lub MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-80. Pełny "skład" (silnik 1,6) to 2,6 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzięki! Czyli w zasadzie trzymać się gęstości 75W80? Marka oleju nie ma znaczenia? Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nie ryzykował bym zalania tak słabo lepkich olei do tej luźno spasowanej skrzyni. SynPower Gear Oil GL-4 SAE 75W-80- lepkość 155. MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-80-lepkość 161. Elf TRANSELF NFJ 75W80- 175. i taka lepkość dla tej skrzyni to minimum ochrony, a przydał by się ELF 75w80 z lepkością 180 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nie robiąc reklamy ELF`owi warto zwrócić uwagę co piszą o swoim produkcie czyli wspomnianym TRANSELF NFJ 75W80. - Oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4 i NDX - Specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti) i modele Kangoo. Spełnia wymagania skrzyń biegów wyposażonych w mosiężne synchronizatory. A wszyscy wiemy, że mamy w Note skrzynie Renault i te raczej te o których mowa... Może warto przetestować jak będzie działać skrzynia w Note na "dedykowanym" oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 czyli Tranself do Note będzie pewny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Graphia 75w80 to nie parametr gęstości. Musisz trzymacz się specyfikacji producęta skrzyni- 75W80 GL-4 aby nie popsuć skrzyni i jej synchronizatorów! Nie można wlewać specyfikacji 75w80 GL-4/5 GL-5 kiler synchronizatorów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 OK. 75W80 GL-4 tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Tak Zapomniałem najbezpieczniejszym wyborem będzie Elf TRANSELF NFJ 75W80 . Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 No i ok. Dzięks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nie robiąc reklamy ELF`owi warto zwrócić uwagę co piszą o swoim produkcie czyli wspomnianym TRANSELF NFJ 75W80. - Oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4 i NDX - Specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti) i modele Kangoo. Spełnia wymagania skrzyń biegów wyposażonych w mosiężne synchronizatory. A wszyscy wiemy, że mamy w Note skrzynie Renault i te raczej te o których mowa... Może warto przetestować jak będzie działać skrzynia w Note na "dedykowanym" oleju. ten olej wlałem i poczęstowałem jeszcze dolewką Militeca.Po wlaniu zauważyłem że skrzynia delikatniej zaczęła pracować.Biegi łatwiej wchodziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) No dlaczego nic nie powiedziałeś??????????? Czy szumy ustąpiły?? Ile ml wlałeś MIliteca???? Jak po zmiane rano, długo się rozgrzewa aby wajcha pracowała jak w maśle?? Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 ten Militec jest uniwersalny do olejów silnikowych i przekładniowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Tak.W silniku też miałem wlany. A co bardziej ciekawsze to od dłuższego już czasu stosuję go w kosie spalinowej,kosiarce i piłach łańcuchowych. Tak.W silniku też miałem wlany. A co bardziej ciekawsze to od dłuższego już czasu stosuję go w kosie spalinowej,kosiarce i piłach łańcuchowych. Do silnika dodaje się go raz na 20 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Militec-1 najlepiej działa w maszynkach do strzyżenia moja 15 letnia chodzi jak nówka a ostrza jak brzytwa . Natomiast co zauważyłem po silniku jak dolałem 250ml to dłużej się nagrzewa dłużej świeci niebieska ikona ;-(. Ale militec jest nie zrównany jeśli chodzi o zmniejszenie oporów tarcia. Tak wygląda olej po dystansie 8000 km z mojej skrzyni 5 biegowej made in franca. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkNote Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witajcie ponownie. Niestety - nie potrafię Wam powiedzieć dokładnie, jaki olej mi wlano. Serwis Nissan zrobił, co należało i tyle. Następnym razem sam będę wymieniał, to jednak za wieeele kilometrów. Jak wspomniałem wymieniłem oleje w Mitsubishi Pajero w 4 miejscach. W śrubach spustowych były magnesy. Na owych magnesach były wyraźne nagromadzenia opiłków. Było co wycierać i czyścić. Teraz w obu samochodach jakby lżej się zmieniało biegi. W skrzyni biegów Pajero użyłem Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, w mostach - Castrol Syntrax Long Life 75W-90. Wasz Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Ciekawe jak twój fabryczny olej wyglądał po 20.000 km jak mój fabryczny po 8000 km był czarny jak smoła z opiłkami. Całe szczęście dla mojej tiidy koniec z olejami z ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkNote Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Warsztat Nissan nie pokazał mi oleju. Powiedzieli mi jedynie, że był względnie świeży ale miał w sobie nieco metalowych opiłków. Nic dziwnego. Olej miał niewiele miesięcy. W innym warsztacie - PitStop - wymieniono mi olej silnikowy. Chciałem, by tę pierwszą wymianę zrobili fachowcy a ja popatrzę. Co tu powiedzieć: ciasno jak cholera. Namęczyli się zdrowo by wykręcić filtr oleju. Zasadniczo robię wszystko sam. Gdy jednak ujrzałem, gdzie jest filtr oleju w naszych autach - pomyślałem, że bezpieczniej będzie podpatrzyć, jak robią to lepsi ode mnie. No. Teraz na jakiś czas spokój przy Nissanie. A! Kolejne tankowanie i ponownie zużycie 4.7. Oby tak dalej. Wasz Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Graphia 75w80 to nie parametr gęstości. Musisz trzymacz się specyfikacji producęta skrzyni- 75W80 GL-4 aby nie popsuć skrzyni i jej synchronizatorów! Nie można wlewać specyfikacji 75w80 GL-4/5 GL-5 kiler synchronizatorów . Ten elf o którym piszecie czyli TRANSELF NFJ 75W-80 w specyfikacji na stronce producenta reklamuje się jako GL-4+, czy to aby nie to samo co 4/5 ? Bo przez google nie idzie tego wyszukać bo ignoruje znak '+'. Jak rozumiem laliście to i nikt nie narzeka ale pro forma uznałem że się dopytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.