SSparrow Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Siema! mam pytanie, bo na forum nie mogłem znaleźć w szukajce odpowiedzi... Czy można samemu sprawdzic stan łańcucha silnika? Czy wystarczy zdjąć cewki, dekielek i sprawdzić napinacz? Czy jest to jednak nie możliwe w domowych, garażowych warunkach bez kanału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 z tego co wiem to musisz pokrywę ściągnąć i zobaczyć ile wysunięty jest napinacz. jak masz objawy łańcucha i przebieg już jest to radzę zakupić łańcuch i go postawić od razu na wymianę ;p.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SSparrow Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Właśnie raczej oznak nie mam, wiem że przy napiętym to i maksymalnej prędkości nie bardzo sie da osiągnąć, przyśpieszenie gorsze itp. A ja, ze stoperem w ręce do setki mam książkowo jak ze specyfikacją. Tylko przebieg, 230 000, więc tak dla własnej informacj chciałem zbadać stan. Jak nie jest zły, to napewno nie będe wymieniał teraz, szkoda kasy, zwłaszcza że trochę już przy nim robiłem Zdjąć pokrywę, sprawdzic napinacz, ok, tylko czy potem trzeba zmieniać jakieś uszczelki, szlifować itp? Mllodzian dzieki za odpowiedź, ale jest to odpowiedź w stylu bo gdzieś słyszałem ;P Fajnie jak by się ktoś wypowiedział kto to robił. Ale i tak dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Zdjąć pokrywę, sprawdzic napinacz, ok, tylko czy potem trzeba zmieniać jakieś uszczelki, szlifować itp? Mllodzian dzieki za odpowiedź, ale jest to odpowiedź w stylu bo gdzieś słyszałem ;P Fajnie jak by się ktoś wypowiedział kto to robił. Ale i tak dzięki. Ja nie słyszałem, lecz czytałem i wiem iż jest to na forum. Lecz nie powiem Ci gdzie i czy w Almerce czy w Primerce. Ktoś miał cholernie dużo wyciągnięty napinacz /niestety w opisie fotek nie było/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Właśnie raczej oznak nie mam, wiem że przy napiętym to i maksymalnej prędkości nie bardzo sie da osiągnąć, przyśpieszenie gorsze itp. A ja, ze stoperem w ręce do setki mam książkowo jak ze specyfikacją. Tylko przebieg, 230 000, więc tak dla własnej informacj chciałem zbadać stan. Jak nie jest zły, to napewno nie będe wymieniał teraz, szkoda kasy, zwłaszcza że trochę już przy nim robiłem Zdjąć pokrywę, sprawdzic napinacz, ok, tylko czy potem trzeba zmieniać jakieś uszczelki, szlifować itp? Mllodzian dzieki za odpowiedź, ale jest to odpowiedź w stylu bo gdzieś słyszałem ;P Fajnie jak by się ktoś wypowiedział kto to robił. Ale i tak dzięki. no sory kolego, ale bardziej mnie zastanawiało czy masz już objawy.. na forum jest nawet mała fotorelacja z wymiany łańcucha w n16.. Zmierzyć go nie zmierzysz.. albo oscyloskop albo wizualnie napinacz ile jest wysunięty.. Osłonę oczywiście później można na jakiś sylikon do montażu. generalnie jak nie masz żadnych objaw to nic nie ruszaj. szkoda czasu Twojego. po tym ile jest wysunięty nic Ci nie da, bo nie masz odniesienia wizualnego ile jest na nowym łańcuchu. Pamiętaj,że łańcucha nie wymienia się tak jak paska czyli profilaktycznie. Jak będziesz miał oznaki to wtedy stawiasz na wymianę i masz spokój. Ja jestem już po i na liczniku miałem przebieg jak Ty teraz. Ale od pierwszych objaw przejechałem z 10kkm, bo oczywiście mechanicy twierdzili,że to nie może być łańcuch. w końcu się na to uparłem, zmieniłem i problem sam ustał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SSparrow Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 A jaki miałeś problemos z samochodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 no sory kolego, ale bardziej mnie zastanawiało czy masz już objawy.. na forum jest nawet mała fotorelacja z wymiany łańcucha w n16.. Szkoda że od razu nie podałeś linku do danego tematu-strony. Jak widzisz, nie zawsze można znaleźć tego co się chce w danej chwili gdy potrzeba, a wiadomo że na forum było "gdyż wcześniej czytałem o takim problemie" - a to się nie tyczy tylko mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 A wg mnie da się ocenić po napinaczu stan łańcucha, trzeba by zmierzyć jego wysunięcie jak jest zamontowany, a następnię go wykręcić i zobaczyć, czy wysunie się dalej (tylko ostrożnie z łańcuchem, żeby nie przeskoczył na zębach!). Jeżeli jest jeszcze zapas i ma się coś wysunąć to ja bym jeździł i się nie przejmował (w końcu po coś jest ten napinacz takiej a nie innej długości), jak napinacz się skończył (albo zostało mu minimalne wysunięcie do końca) to pewnie myślałbym o wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 no sory kolego, ale bardziej mnie zastanawiało czy masz już objawy.. na forum jest nawet mała fotorelacja z wymiany łańcucha w n16.. Zmierzyć go nie zmierzysz.. albo oscyloskop albo wizualnie napinacz ile jest wysunięty.. Osłonę oczywiście później można na jakiś sylikon do montażu. generalnie jak nie masz żadnych objaw to nic nie ruszaj. szkoda czasu Twojego. po tym ile jest wysunięty nic Ci nie da, bo nie masz odniesienia wizualnego ile jest na nowym łańcuchu. Pamiętaj,że łańcucha nie wymienia się tak jak paska czyli profilaktycznie. Jak będziesz miał oznaki to wtedy stawiasz na wymianę i masz spokój. Ja jestem już po i na liczniku miałem przebieg jak Ty teraz. Ale od pierwszych objaw przejechałem z 10kkm, bo oczywiście mechanicy twierdzili,że to nie może być łańcuch. w końcu się na to uparłem, zmieniłem i problem sam ustał Wymieniałeś sam łańcuch czy też napinacz, prowadnice i koła faz rozrządu? Wymieniałeś sam łańcuch czy też napinacz, prowadnice i koła faz rozrządu? Moja Almera jest po wymianie łańcucha - przebieg 204500km. Czy jest potrzebny jakiś czas na ułożenie się nowych elementów rozrządu czy można odraz jeździć w pełnym zakresie obrotów silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.