Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Montaż LPG w aucie DIY


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze tak jest że jak sie dłubie to coś wychodzi i warto zrobić

 

ja u siebie jak ściągnąłem kol ssący to

 

czyszczenie odmy było przeczyszczenie styków rozrusznika wymycie rurek od turbo jak i przemycie przepustnicy krokowca i całego kolektora

 

same dziury to 15 min roboty ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dawno nic nie było, ale urlop inne sprawy i tak jakoś zleciało, no ale do roboty i trzeba wreszcie skończyć pędzidło :D

Dzisiaj zbiornik i WZW, Aby określić jaki potrzebujemy to najlepiej zmierzyć sobie wnękę na koło, mierzymy w połowie głebokości P1060498.JPGaby nam wszedł zbiornik taki jak powinien, do tego kłądziemy deskę lub coś innego na podłodze bagażnika i mierzymy wysokość jaka potrzebujemy P1060499.JPG gdy bysmy zmierzyli na samej górze to bedziemy mieli kłopot z jego prawidłowym usadowieniem i pewnie będzie wystawał :D 

wycinamy otwory i wywalamy mocowanie zapasu, P1060500.JPG 

w komplecie ze zbiornikiem dostajemy śruby do mocowania i "kominek" do odpowietrzania przez który przechodzą przewody gazowe i elektryczne P1060501.JPG 

Montujemy wszytko razem P1060502.JPGP1060503.JPG

 

 

 


kolejna sprawa to WZW, jak widać na zdjęciu mamy dwa rodzaje wyjście gazowe  fi8 (niebieska cewka) i fi6 (czarna cewka) P1060506.JPGP1060507.JPG

 

w komplecie z WZW dostajemy śruby do montażu, baryłki i dociski do przewodów, przewód zasilający EZ, opcjonalnie może tez byc wlew P1060508.JPG

 

przed zamontowaniem WZW w zbiorniku warto zamontować "szkiełko" do wskazania poziomu gazu, po pierwsze łatwiej a po drugie możemy ustawić sobie aby dobrze wskazywało P1060512.JPGP1060513.JPGP1060515.JPGP1060516.JPGP1060517.JPG

 

 

WZW montujemy tak aby rurka poboru była pionowo, P1060509.JPG można łatwo się myknąć, jak widać na zdjęciu wyżej odcinam rurke wlewową, ułatwia to wkładanie WZW do butli a w niczym nie przeszkadza, oczywiście wcześniej należy ustawić pływak aby wykorzystać maksymalnie pojemność zbiornika, w pierwszej kolejności wkładamy pływak P1060510.JPGpóźniej rurkę poboru i dalej idzie reszta P1060511.JPG P1060518.JPG

 


WZW zawsze dobiera sie do wysokości butli. (butla zwiększa swoją wysokość dołem, WZW jest zawsze w tym samym miejscu) W mojej Ali jest niski zbiornik i trzeba zastosować przejściówki aby można było podłączyć faro, P1060519.JPGP1060520.JPGP1060521.JPGP1060522.JPG


i na razie ze zbiornikiem na tyle, bo czas zająć się przodem czyli to co jest najbardziej upierdliwe w przypadku tego silnika, aby wywalić kolektor to trzeba się nieźle nagimnastykować :D wywalić płyn z układu, wymontować podstawę filtra oleju :D itd czyli czas zanurzyć się w komorze silnika :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, p.s.Daniel byłeś w Oświęcimiu

niestety nie wypaliło, ale szykuje się do Ciebie, jak dobrze pójdzie to na 5-6 wrzesień, z przyczepą :D tylko jeszcze nie wiem, gdzie zostawię przyczepę, ja da radę to w Tychach i z rana do Ciebie załadować :D

No to ciąg dalszy walki z wywaleniem kolektora, na upartego można wiercić na aucie no ale to ......................... :D

aby wyjąc kolektor P1060524.JPG z naszego kochanego silnika w N15, należy spuścić płyn, zdemontować wspomaganie :D  P1060526.JPGP1060527.JPG wszytko po to byśmy mogli się dostać do śrub, które trzymają podstawę filtra oleju z chłodniczką :D P1060528.JPG P1060529.JPG no i tutaj mamy znowu kolejny myk :D bo aby móc to to wyjąc z auta :D musimy odkręcić mocowanie do naciągu paska wieloklinowego, który pracuje na pompie wspomagania :D P1060527.JPG  no ale aby to wykręcić to musimy zdemontować koło pasowe na pompie wody :D  P1060530.JPG tak to sobie jakoś skośny wymyślił :D

a to wszytko tylko po to aby dostać się do ostatniej śruby trzymającej kolektor :D  P1060533.JPG

 

Kolejna sprawa to uszczelnienia, które trzeba wymienić przy demontażu podstawy, bo inaczej będzie nam ciekło, koszt około 45zł sztuka, czyli mamy 90zł czas oczekiwania 1 dzionek o ile mamy serwis pod ręką :D P1060531.JPGP1060532.JPG

 

no i sprawca całego zamieszania :D  P1060534.JPG 

 

mam nadzieję, że niektórym uświadomiłem dlaczego to nieraz tyle kosztuje i, że nie można akurat takiego auta zrobić w 8h :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh, najgorzej to robić swoje auto :D :D i do tego jak ma sie czym jeździć i czas nie goni, to tak wtedy wychodzi :D poza tym to wyjazd do szpitala to coś innego i znowu przerwa, no ale mam nadzieję, że do niedzieli będzie wszytko OK, bo znowu wypada piątek i sobota bo jadę na Śląsk do Pszowa, Krzysiek nadchodzę, :D

 

no ale dość tego tłumaczenia jedziemy dalej, skończyliśmy wywalać kolektor ehhh nie jest to az takie upierdliwe, ale na pewno kosztowne, bo dodatkowo dochodzą uszczelki tak jak pisałem wyżej.

 

Dla tych co nigdy nie wypinali listwy wtryskowej z kolektora małe info, trzeba uważać na podkładki plastikowe bo potrafią sobie gdzieś odlecieć a niestety nie są jakoś mocno zamontowane P1060535.JPGP1060536.JPG

 

jak już mamy wszytko na wierzchu i nei ma problemu z założeniem kolektora do przymiarki warto sobie sprawdzić jak nam się wtryski zmieszczą i gdzie P1060537.JPG

 

no i zaczynamy wiercić i gwintować, potrzebne nam są do tego: wiertło P1060539.JPG wkrętarka/wiertarka, klej do gwintów, gwintownik, przedłużka do gwintownika (niestety ale podstawowym zestawem z kompletu nie da rady tego zrobić, bo gwintownik jest za krótki) , wkrętki P1060538.JPG, no i wiercimy P1060540.JPG przy okazji widać ile jest opiłków podczas tej operacji P1060541.JPG

 

 


przy ostatnim otworze postanowiłem zastosować jedną ze znanych metod wiercenia bez zdejmowania kolektora do tej operacji, czyli smar :D P1060542.JPGP1060543.JPGP1060544.JPGP1060545.JPGP1060546.JPGP1060550.JPGP1060551.JPGP1060552.JPGP1060553.JPG jak widać, można ograniczyć wióry ale nie do końca, bo zostaje jakis syf wiszący w smarze no i nieraz coś poleci, do tego można zastosować odkurzacz itd, ja osobiście wolę wywalić kolektor bo jak widać P1060547.JPGP1060549.JPG trochę tego syfu jest :D 


po nagwintowaniu P1060548.JPG wklejamy wkrętki P1060554.JPGP1060555.JPG P1060556.JPG


no i jak to bywa z montażem dla siebie itd :D można przekombinować, ale to też nauczka na przyszłość, po zamontowaniu praktycznie WSZYSTKIEGO (kolektor, podstawa filtra, pompa wspomagania, koło pompy wody itd. ) okazało się, że wtryski sa za GRUBE  i nei da rady wcisnąć wężyka na wkrętki :D :D , czyli tzreba było znowu wszytko rozkręcać i zdejmować :D, no ale może tak miało być, bo przy okazji można pokazać co zrobić ze starymi dziurami po wkrętkach jak poprawimy instalację po kimś, w miejsce starych wkrętek dajemy śrubę fi6 P1060557.JPG nowe otwory poszły niżej :D P1060558.JPGP1060559.JPG 

kolejna sprawa to wtryskiwacze, ja bardzo lubie BARAKUDY sa powtarzalne i stosunek ceny do jakości bdb, jak widac na zdjęciu w baraka wkręcona jest dysza, P1060560.JPG która nalezy rozwiercić w zależności od tego jaki mamy silnik (moc/pojemność) i reduktor (jaki ma zakres regulacji ciśnienia) P1060561.JPG

 


no i jak to bywa z montażem dla siebie itd :D można przekombinować, ale to też nauczka na przyszłość, po zamontowaniu praktycznie WSZYSTKIEGO (kolektor, podstawa filtra, pompa wspomagania, koło pompy wody itd. ) okazało się, że wtryski sa za GRUBE  i nei da rady wcisnąć wężyka na wkrętki :D :D , czyli tzreba było znowu wszytko rozkręcać i zdejmować :D, no ale może tak miało być, bo przy okazji można pokazać co zrobić ze starymi dziurami po wkrętkach jak poprawimy instalację po kimś, w miejsce starych wkrętek dajemy śrubę fi6 P1060557.JPG nowe otwory poszły niżej :D P1060558.JPGP1060559.JPG 

kolejna sprawa to wtryskiwacze, ja bardzo lubie BARAKUDY sa powtarzalne i stosunek ceny do jakości bdb, jak widac na zdjęciu w baraka wkręcona jest dysza, P1060560.JPG która nalezy rozwiercić w zależności od tego jaki mamy silnik (moc/pojemność) i reduktor (jaki ma zakres regulacji ciśnienia) P1060561.JPG

 


 w moim przypadku pójdzie dysza 2.7 P1060563.JPG bo Sharik1500 nie skręci sie do 1bara :D no i wiercimy P1060564.JPG 

kolejna sprawa to to, jak chcemy zasilić wtryskiwacze, listwa lub pojedynczo, ja preferuje pojedynczy montaż, bo wtrysk jest bliżej wkrętki i do tego można ładniej wszytko pochować, w moim przypadku ida trójniki na fi12 (@Tofu nie od Sylwii tylko od Jacusia, nie trzeba wtedy wymieniać oringów) P1060567.JPGP1060568.JPG

 

zdejmowanie ori kapturka z baraka P1060565.JPGP1060566.JPG

 

no i na dzisiaj znowu koniec, bo czasu brakło :D :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możemy się ustawić, pogadaj z @efej1 i się dogadajcie co i jak i czy czas będzie, i ewentualnie gdzie, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje V6 to była przyjemność w porównaniu z tym :D 


jak to bywa w przypadku mojej Ali i, że są różne możliwości zasilenia wtryskiwaczy LPG to oczywiście musi się wydarzyć w moim przypadku, niestety ale budowa kolektora wyklucza montaz na trójnikach i krótkich wężykach kolektor-wtrysk, czyli nastąpił powrót do kapturków i został zastosowany rozdzielacz :D P1060580.JPGP1060582.JPGP1060584.JPGP1060581.JPGP1060583.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ze mna nie ma problemów ale jak Daniel ty to wszystko chcesz ogarnąć ,w takim krotkim czasie bedąc ,na Slasku .@Adamus też chce podregulowac LPG,no ja też ,jak bylem u ciebie to nie dalo rady :beer: .A barakudy założone na majówce br. więc teraz była by okazja ,autobana jest ode mnie 14 km.więc można z butem w podłodze,ale czy my to wszystko pochytamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, chyba czas na reduktor.

W komplecie z redkiem dostajemy wszytko co potrzebne do jego zamontowania i podłączenia P1060569.JPG przy okazji wymieniamy sobie wyjście proste gazu na kątowe, które jest w zestawie  P1060570.JPG  

do zamocowania staramy się wykozystać istniejące otwory i śruby aby niepotrzebnie nie dziurawić auta w przypadku tego modelu jedynym sensownym miejscem na reduktor jest zamocowanie go pod AKU P1060571.JPG P1060572.JPG 

Po zamocowaniu trzeba się zastanowić jak puścić węże wodne, warto wtedy zamontować wszytko co może przeszkadzać na ich drodze, aby nie robić tego dwa razy, bo musimy przeciąć ori węże w samochodzie.

Odnajdujemy zasilanie nagrzewnicy i wpinamy się równolegle aby nie wyleciał nam płyn zaciskamy go morsami, lub w jakiś inny sposóbP1060573.JPG i tniemy :D P1060574.JPG 

musimy wiedzieć jaką mamy średnicę węży wodnych bo trójniki są 16-16-16 i 19-16-19 P1060575.JPG 

w mojej Ali jest 19-16-19 P1060576.JPG może się zdarzyć, że zgięcie węza może spowodować jego załamanie dlatego stosujemy sprężyny wkładane do wewnątrz  P1060577.JPG sprężyny dobiera się do średnicy węża, tak samo można je stosować przy wężach gazowych jak mamy mały łuk P1060578.JPG 

 

 


spoko powinniśmy ogarnąć temat :D 


ostatnie to było do Ciebie Krzysiek :D 


kolejna sprawa to czujniki MAP i czujnik temperatury gazu, P1060585.JPG jak widać MAP ma dwa wejścia na wężyki V i P P1060586.JPG pod Vacum podłączamy podciśnienie, w moim przypadku został rozcięty wężyk od regulatora na listwie wtryskowej P1060583.JPG, jak nie ma takiej możliwość lub nie jest to za bardzo OK :D to należy wykorzystać istniejące po zaślepiane otwory lub nawiercić kolektor zaraz za przepustnicą, do Pressure podłączamy ciśnienie gazu w tym przypadku jest to wyjście z czujnika temperatury P1060585.JPG 

podczas składania wszystkiego razem, należy pamiętać aby czujnik temperatury był jak najbliżej wtryskiwaczy, i kolejność zasilania gazem jest taka Reduktor-FFL-Czujnik temperatury-wtryskiwacze,P1060589.JPG nie można zamieniać miejscami Czujnika i FFL ponieważ FFL generuje spadki i odczyt ciśnienia  mógłby być przekłamany 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak Roman tak jak Ci mówiłem że tam ma jedynie sens Sylwia nie bardzo sie sprawdza

 

map wielki i na grodzi go można posadzić te techowo stagowe jakoś mi bardziej pasują choć trzeba ciągać wężyki ..

 

zrób mapy z tego jakie czasy na wolnych chętnie sobie przypomnę bo powinno być coś w granicach 2/5 ms i maks 12-14 ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa bym zapomniał, podciśnienie idzie też do reduktora, czyli na wężyku od podciśnienia trzeba zastosować trójnik aby rozdzielić czyli mamy kolektor - trójnik - V MAP, reduktor, jak przecina się wężyk od regulatora, lub jakiś inny to trzeba zastosować dwa trójniki 


a FFL czyms owijasz czy mi sie zdaje?bo zdięcia  są wyraziste

taśma włochatka :D 

 

 

A jednak Roman tak jak Ci mówiłem że tam ma jedynie sens Sylwia nie bardzo sie sprawdza

 

trójniki by weszły, ale musiał bym wydłużyć wężyki Wtryskiwacz-kolektor

 

 

map wielki i na grodzi go można posadzić te techowo stagowe jakoś mi bardziej pasują choć trzeba ciągać wężyki ..

 

nie musisz ciągnąć wężyków, możesz zaślepić z jednej strony i zrobić na trójniku :D taki mały myk :D 

 

 

zrób mapy z tego jakie czasy na wolnych chętnie sobie przypomnę bo powinno być coś w granicach 2/5 ms i maks 12-14 ms

spoko, dojdziemy do tego, ale nie obiecuję, że jutro :D :D bo wyjeżdżam na Śląsk :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kutwa to Blisko nas ...  

 

ano :D 

 

Wg mnie Roman lepszy i nie generujesz tysiąca opasek jak na sylwi

 

która mi się wysrała w którymś aucie i lało przez oring ,,,

 

no opasek jest tyle samo jak nie więcej  Einsteinie :D :D ;D przecież roman ma na jednym wężu dwie :D tylko może ich nie widać aż tak bardzo poza tym  w Sylwi była potrzeba wymiana oringów, a w tych od Jacusia wkładasz na ori oringi na barakach, jeszcze mi się nie zdarzyło aby coś leciało :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman to rozdzielacz do wtryskiwaczy 

a Sylwia (od nazwy producenta) to trójniki jak na zdjęciach wyżej a Jacuś to sklep w którym można też kupić takie trójniki tylko bez potzreby wymiany oringów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.teraz wiem o co caman,bo czasami mi się wydaje że tylko Wy się rozumiecie .tj jak ten esmses wysłany w nieznanym dialekcie do Ciebie przeze mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tj jak ten esmses wysłany w nieznanym dialekcie do Ciebie przeze mnie ;)

do dzisiaj nie mogę złapać o co caman :D :D no ale trochę się polało to i mogło się tak zdarzyć :D mam nadzieję, że Ania nie zaniemówiła :D :D i byłeś grzeczny w drodze powrotnej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połowa zdjęć z postu #34 mi się nie powiększa, dobrze są dodane??

dokładnie od momentu zaślepiania kolektora śrubą fi6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...