Zielkq Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 DINO, dobry pomysł, czekam na ciąg dalszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 zaraz będzie, miałem robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Zawsze tak jest że jak sie dłubie to coś wychodzi i warto zrobić ja u siebie jak ściągnąłem kol ssący to czyszczenie odmy było przeczyszczenie styków rozrusznika wymycie rurek od turbo jak i przemycie przepustnicy krokowca i całego kolektora same dziury to 15 min roboty .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dawno nic nie było, ale urlop inne sprawy i tak jakoś zleciało, no ale do roboty i trzeba wreszcie skończyć pędzidło Dzisiaj zbiornik i WZW, Aby określić jaki potrzebujemy to najlepiej zmierzyć sobie wnękę na koło, mierzymy w połowie głebokości aby nam wszedł zbiornik taki jak powinien, do tego kłądziemy deskę lub coś innego na podłodze bagażnika i mierzymy wysokość jaka potrzebujemy gdy bysmy zmierzyli na samej górze to bedziemy mieli kłopot z jego prawidłowym usadowieniem i pewnie będzie wystawał wycinamy otwory i wywalamy mocowanie zapasu, w komplecie ze zbiornikiem dostajemy śruby do mocowania i "kominek" do odpowietrzania przez który przechodzą przewody gazowe i elektryczne Montujemy wszytko razem kolejna sprawa to WZW, jak widać na zdjęciu mamy dwa rodzaje wyjście gazowe fi8 (niebieska cewka) i fi6 (czarna cewka) w komplecie z WZW dostajemy śruby do montażu, baryłki i dociski do przewodów, przewód zasilający EZ, opcjonalnie może tez byc wlew przed zamontowaniem WZW w zbiorniku warto zamontować "szkiełko" do wskazania poziomu gazu, po pierwsze łatwiej a po drugie możemy ustawić sobie aby dobrze wskazywało WZW montujemy tak aby rurka poboru była pionowo, można łatwo się myknąć, jak widać na zdjęciu wyżej odcinam rurke wlewową, ułatwia to wkładanie WZW do butli a w niczym nie przeszkadza, oczywiście wcześniej należy ustawić pływak aby wykorzystać maksymalnie pojemność zbiornika, w pierwszej kolejności wkładamy pływak później rurkę poboru i dalej idzie reszta WZW zawsze dobiera sie do wysokości butli. (butla zwiększa swoją wysokość dołem, WZW jest zawsze w tym samym miejscu) W mojej Ali jest niski zbiornik i trzeba zastosować przejściówki aby można było podłączyć faro, i na razie ze zbiornikiem na tyle, bo czas zająć się przodem czyli to co jest najbardziej upierdliwe w przypadku tego silnika, aby wywalić kolektor to trzeba się nieźle nagimnastykować wywalić płyn z układu, wymontować podstawę filtra oleju itd czyli czas zanurzyć się w komorze silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 no i jest ciąg dalszy też obserwuję, p.s.Daniel byłeś w Oświęcimiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 , p.s.Daniel byłeś w Oświęcimiu niestety nie wypaliło, ale szykuje się do Ciebie, jak dobrze pójdzie to na 5-6 wrzesień, z przyczepą tylko jeszcze nie wiem, gdzie zostawię przyczepę, ja da radę to w Tychach i z rana do Ciebie załadować No to ciąg dalszy walki z wywaleniem kolektora, na upartego można wiercić na aucie no ale to ......................... aby wyjąc kolektor z naszego kochanego silnika w N15, należy spuścić płyn, zdemontować wspomaganie wszytko po to byśmy mogli się dostać do śrub, które trzymają podstawę filtra oleju z chłodniczką no i tutaj mamy znowu kolejny myk bo aby móc to to wyjąc z auta musimy odkręcić mocowanie do naciągu paska wieloklinowego, który pracuje na pompie wspomagania no ale aby to wykręcić to musimy zdemontować koło pasowe na pompie wody tak to sobie jakoś skośny wymyślił a to wszytko tylko po to aby dostać się do ostatniej śruby trzymającej kolektor Kolejna sprawa to uszczelnienia, które trzeba wymienić przy demontażu podstawy, bo inaczej będzie nam ciekło, koszt około 45zł sztuka, czyli mamy 90zł czas oczekiwania 1 dzionek o ile mamy serwis pod ręką no i sprawca całego zamieszania mam nadzieję, że niektórym uświadomiłem dlaczego to nieraz tyle kosztuje i, że nie można akurat takiego auta zrobić w 8h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Czyli tak jak mówiłem Kolektor to nie tak prosto ...ale działaj ja przygarnąłem P11 co miała rurki na silikonie wsadzone choć tyle plusa że Ciule nagwintowali otwory . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 ehhh, najgorzej to robić swoje auto :D i do tego jak ma sie czym jeździć i czas nie goni, to tak wtedy wychodzi poza tym to wyjazd do szpitala to coś innego i znowu przerwa, no ale mam nadzieję, że do niedzieli będzie wszytko OK, bo znowu wypada piątek i sobota bo jadę na Śląsk do Pszowa, Krzysiek nadchodzę, no ale dość tego tłumaczenia jedziemy dalej, skończyliśmy wywalać kolektor ehhh nie jest to az takie upierdliwe, ale na pewno kosztowne, bo dodatkowo dochodzą uszczelki tak jak pisałem wyżej. Dla tych co nigdy nie wypinali listwy wtryskowej z kolektora małe info, trzeba uważać na podkładki plastikowe bo potrafią sobie gdzieś odlecieć a niestety nie są jakoś mocno zamontowane jak już mamy wszytko na wierzchu i nei ma problemu z założeniem kolektora do przymiarki warto sobie sprawdzić jak nam się wtryski zmieszczą i gdzie no i zaczynamy wiercić i gwintować, potrzebne nam są do tego: wiertło wkrętarka/wiertarka, klej do gwintów, gwintownik, przedłużka do gwintownika (niestety ale podstawowym zestawem z kompletu nie da rady tego zrobić, bo gwintownik jest za krótki) , wkrętki , no i wiercimy przy okazji widać ile jest opiłków podczas tej operacji przy ostatnim otworze postanowiłem zastosować jedną ze znanych metod wiercenia bez zdejmowania kolektora do tej operacji, czyli smar jak widać, można ograniczyć wióry ale nie do końca, bo zostaje jakis syf wiszący w smarze no i nieraz coś poleci, do tego można zastosować odkurzacz itd, ja osobiście wolę wywalić kolektor bo jak widać trochę tego syfu jest po nagwintowaniu wklejamy wkrętki no i jak to bywa z montażem dla siebie itd można przekombinować, ale to też nauczka na przyszłość, po zamontowaniu praktycznie WSZYSTKIEGO (kolektor, podstawa filtra, pompa wspomagania, koło pompy wody itd. ) okazało się, że wtryski sa za GRUBE i nei da rady wcisnąć wężyka na wkrętki :D , czyli tzreba było znowu wszytko rozkręcać i zdejmować , no ale może tak miało być, bo przy okazji można pokazać co zrobić ze starymi dziurami po wkrętkach jak poprawimy instalację po kimś, w miejsce starych wkrętek dajemy śrubę fi6 nowe otwory poszły niżej kolejna sprawa to wtryskiwacze, ja bardzo lubie BARAKUDY sa powtarzalne i stosunek ceny do jakości bdb, jak widac na zdjęciu w baraka wkręcona jest dysza, która nalezy rozwiercić w zależności od tego jaki mamy silnik (moc/pojemność) i reduktor (jaki ma zakres regulacji ciśnienia) no i jak to bywa z montażem dla siebie itd można przekombinować, ale to też nauczka na przyszłość, po zamontowaniu praktycznie WSZYSTKIEGO (kolektor, podstawa filtra, pompa wspomagania, koło pompy wody itd. ) okazało się, że wtryski sa za GRUBE i nei da rady wcisnąć wężyka na wkrętki :D , czyli tzreba było znowu wszytko rozkręcać i zdejmować , no ale może tak miało być, bo przy okazji można pokazać co zrobić ze starymi dziurami po wkrętkach jak poprawimy instalację po kimś, w miejsce starych wkrętek dajemy śrubę fi6 nowe otwory poszły niżej kolejna sprawa to wtryskiwacze, ja bardzo lubie BARAKUDY sa powtarzalne i stosunek ceny do jakości bdb, jak widac na zdjęciu w baraka wkręcona jest dysza, która nalezy rozwiercić w zależności od tego jaki mamy silnik (moc/pojemność) i reduktor (jaki ma zakres regulacji ciśnienia) w moim przypadku pójdzie dysza 2.7 bo Sharik1500 nie skręci sie do 1bara no i wiercimy kolejna sprawa to to, jak chcemy zasilić wtryskiwacze, listwa lub pojedynczo, ja preferuje pojedynczy montaż, bo wtrysk jest bliżej wkrętki i do tego można ładniej wszytko pochować, w moim przypadku ida trójniki na fi12 (@Tofu nie od Sylwii tylko od Jacusia, nie trzeba wtedy wymieniać oringów) zdejmowanie ori kapturka z baraka no i na dzisiaj znowu koniec, bo czasu brakło :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 jak będziesz w tychach 5-6 to moze i do mnie zachaczysz, akurat mieszkam 15min od tych na przelocie do pszowa:) przydała by mi sie pomoc w wystrojeniu lpg mojego paździerza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 możemy się ustawić, pogadaj z @efej1 i się dogadajcie co i jak i czy czas będzie, i ewentualnie gdzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 No to faktycznie trochę zabawy z tym kolektorem jest a myślałem, że w VQ35DE to dużo, dużo więcej roboty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Twoje V6 to była przyjemność w porównaniu z tym jak to bywa w przypadku mojej Ali i, że są różne możliwości zasilenia wtryskiwaczy LPG to oczywiście musi się wydarzyć w moim przypadku, niestety ale budowa kolektora wyklucza montaz na trójnikach i krótkich wężykach kolektor-wtrysk, czyli nastąpił powrót do kapturków i został zastosowany rozdzielacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Ha ze mna nie ma problemów ale jak Daniel ty to wszystko chcesz ogarnąć ,w takim krotkim czasie bedąc ,na Slasku .@Adamus też chce podregulowac LPG,no ja też ,jak bylem u ciebie to nie dalo rady .A barakudy założone na majówce br. więc teraz była by okazja ,autobana jest ode mnie 14 km.więc można z butem w podłodze,ale czy my to wszystko pochytamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 OK, chyba czas na reduktor. W komplecie z redkiem dostajemy wszytko co potrzebne do jego zamontowania i podłączenia przy okazji wymieniamy sobie wyjście proste gazu na kątowe, które jest w zestawie do zamocowania staramy się wykozystać istniejące otwory i śruby aby niepotrzebnie nie dziurawić auta w przypadku tego modelu jedynym sensownym miejscem na reduktor jest zamocowanie go pod AKU Po zamocowaniu trzeba się zastanowić jak puścić węże wodne, warto wtedy zamontować wszytko co może przeszkadzać na ich drodze, aby nie robić tego dwa razy, bo musimy przeciąć ori węże w samochodzie. Odnajdujemy zasilanie nagrzewnicy i wpinamy się równolegle aby nie wyleciał nam płyn zaciskamy go morsami, lub w jakiś inny sposób i tniemy musimy wiedzieć jaką mamy średnicę węży wodnych bo trójniki są 16-16-16 i 19-16-19 w mojej Ali jest 19-16-19 może się zdarzyć, że zgięcie węza może spowodować jego załamanie dlatego stosujemy sprężyny wkładane do wewnątrz sprężyny dobiera się do średnicy węża, tak samo można je stosować przy wężach gazowych jak mamy mały łuk spoko powinniśmy ogarnąć temat ostatnie to było do Ciebie Krzysiek kolejna sprawa to czujniki MAP i czujnik temperatury gazu, jak widać MAP ma dwa wejścia na wężyki V i P pod Vacum podłączamy podciśnienie, w moim przypadku został rozcięty wężyk od regulatora na listwie wtryskowej , jak nie ma takiej możliwość lub nie jest to za bardzo OK to należy wykorzystać istniejące po zaślepiane otwory lub nawiercić kolektor zaraz za przepustnicą, do Pressure podłączamy ciśnienie gazu w tym przypadku jest to wyjście z czujnika temperatury podczas składania wszystkiego razem, należy pamiętać aby czujnik temperatury był jak najbliżej wtryskiwaczy, i kolejność zasilania gazem jest taka Reduktor-FFL-Czujnik temperatury-wtryskiwacze, nie można zamieniać miejscami Czujnika i FFL ponieważ FFL generuje spadki i odczyt ciśnienia mógłby być przekłamany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 a FFL czyms owijasz czy mi sie zdaje?bo zdięcia są wyraziste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 A jednak Roman tak jak Ci mówiłem że tam ma jedynie sens Sylwia nie bardzo sie sprawdza map wielki i na grodzi go można posadzić te techowo stagowe jakoś mi bardziej pasują choć trzeba ciągać wężyki .. zrób mapy z tego jakie czasy na wolnych chętnie sobie przypomnę bo powinno być coś w granicach 2/5 ms i maks 12-14 ms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 aa bym zapomniał, podciśnienie idzie też do reduktora, czyli na wężyku od podciśnienia trzeba zastosować trójnik aby rozdzielić czyli mamy kolektor - trójnik - V MAP, reduktor, jak przecina się wężyk od regulatora, lub jakiś inny to trzeba zastosować dwa trójniki a FFL czyms owijasz czy mi sie zdaje?bo zdięcia są wyraziste taśma włochatka A jednak Roman tak jak Ci mówiłem że tam ma jedynie sens Sylwia nie bardzo sie sprawdza trójniki by weszły, ale musiał bym wydłużyć wężyki Wtryskiwacz-kolektor map wielki i na grodzi go można posadzić te techowo stagowe jakoś mi bardziej pasują choć trzeba ciągać wężyki .. nie musisz ciągnąć wężyków, możesz zaślepić z jednej strony i zrobić na trójniku taki mały myk zrób mapy z tego jakie czasy na wolnych chętnie sobie przypomnę bo powinno być coś w granicach 2/5 ms i maks 12-14 ms spoko, dojdziemy do tego, ale nie obiecuję, że jutro :D bo wyjeżdżam na Śląsk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Kutwa to Blisko nas ... Wg mnie Roman lepszy i nie generujesz tysiąca opasek jak na sylwi która mi się wysrała w którymś aucie i lało przez oring ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Kutwa to Blisko nas ... ano Wg mnie Roman lepszy i nie generujesz tysiąca opasek jak na sylwi która mi się wysrała w którymś aucie i lało przez oring ,,, no opasek jest tyle samo jak nie więcej Einsteinie :D ;D przecież roman ma na jednym wężu dwie tylko może ich nie widać aż tak bardzo poza tym w Sylwi była potrzeba wymiana oringów, a w tych od Jacusia wkładasz na ori oringi na barakach, jeszcze mi się nie zdarzyło aby coś leciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Roman ,Sylwia i Jacus to jakieś nowe reduktory itp.itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Roman to rozdzielacz do wtryskiwaczy a Sylwia (od nazwy producenta) to trójniki jak na zdjęciach wyżej a Jacuś to sklep w którym można też kupić takie trójniki tylko bez potzreby wymiany oringów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 ok.teraz wiem o co caman,bo czasami mi się wydaje że tylko Wy się rozumiecie .tj jak ten esmses wysłany w nieznanym dialekcie do Ciebie przeze mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 tj jak ten esmses wysłany w nieznanym dialekcie do Ciebie przeze mnie do dzisiaj nie mogę złapać o co caman :D no ale trochę się polało to i mogło się tak zdarzyć mam nadzieję, że Ania nie zaniemówiła :D i byłeś grzeczny w drodze powrotnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Wiedziałem że tak będzie i zrobiłem to świadomi bo jak ktoś chce coś sobie zmienić to niech się zainteresuje ...!!1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 połowa zdjęć z postu #34 mi się nie powiększa, dobrze są dodane?? dokładnie od momentu zaślepiania kolektora śrubą fi6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.