ProceSS Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Witam Wszystkich, Pozwole sobie na male porownanie dwoch Nissanow [ Juke 1.6DiG-T i Qashqai 1.2DiG-T ], poniewaz bylem wlascicielem Juke przez trzy lata i teraz jestem szczesliwym wlascicielem QQ a Nissan jak na razie nie oferuje jeszcze 1.6DiG-T podziele sie swoimi odczuciami JUKE 1.6DiG-T [190KM] : Super samochod, bardzo szybki z "pazurem" (nie jeden sie bardzo rozczarowal na swiatlach), silnik w technologi DiG-T moim zdaniem jest rewelacyjny - cichy oszczedny (na miare mocy) i bez awaryjny. Samochod sam w sobie jest na plycie podlogowej NOTE co znaczy mniej wiecej ze jest dla "par" lub "mamus" jako drugi samochod w domu. uklad jezdny bardzo dobrze zestrojony (prowadzi sie jak samochod osobowy/sportowy), zawieszenie zaskakujaco twarde jak na samochod tej klasy, uklad kierowniczy -zalezy od trybu jazdy ... no i wlasnie Juke ma trzy tryby jazdy ECO (turbo lapie od okolo 3500ob/min a samochod jest dosyc "ospaly")- (po wielu probach) najlepszy na autostrade gdzie samochod utrzymuje sie na jednej predkosci. NORMAL (turbo od okolo 2500ob/min znacznie zwawsza odpowiedz na pedal gazu) - ostatecznie uzywany w miescie gdzie potrzeba przyspieszenia ale nie do wyscigow no i na koniec TRYB SPORT (turbo praktycznie od 1500ob/min) w tym trybie to jest jak inny samochod pedal gazu praktycznie sam przyspiesza, w miescie trzeba uwazac zeby nie byc "zaskoczonym" przyspieszeniem. Osiagi: 240km/h przyspieszenie 7.6sec/100km srednie spalanie (wiekszosc miasto) 8-8.5l. Qashqai 1.2DiG-T [115km] : No coz samochod posiadam od miesiaca i zrobilem 581km na pierwszym baku ( nie jest to powalajacy wynik ), poczatek jest zawsze trudny mam wiec nadzieje ze sie poprawi spalanie. Co do samego samochodu to nowy QQ jest o klase wyzej do poprzednika (moim zdaniem), ilosc technologi zainstalowana jest niewiarygodna, przerazajaca i denerwujaca (czasami). Jazda QQ jest zupelnie odmienna od Juke - relaksujaca, dostojna, czujesz sie tak dobrze w samochodzie, tak wygodnie ze nawet nie myslisz o sciganiu sie na swiatlach z innymi wrecz przeciwnie, jedziesz wolniej i dlozsza droga zeby spedzic wiecej czasu w swoim nowym samochodzie Zawieszenie - nie nazwal bym go zbyt miekkim ale dosyc komfortowym, uklad jezdny jak i zawieszenie dosyc przyjemne ale nie tak "bezposrednie" jak w Juke. Silnik - hmmm zaskoczyl mnie na plus, wiedzialem co DiG-T potrafi ale jak na tak mala pojemnosc przy takiej masie samochodu zbiera sie dosyc fajnie (nie wiem czy ktos zauwazyl Blow-off dzwiek przy zmianie biegow). Osiagi: max podobno 180km/h przyspieszenie (nie wazne), spalanie po pierwszym tankowaniu 8.5l. podsumowujac : Juke to "wariat" do zabawy i do jazdy ale nie samochod rodzinny z SUPER silnikiem 1.6DiG-T Qashqai to samochod rodzinny a nawet representacyjny, nie jeden dytektor nie powstydzil by sie takim samochodem "firmowym". technologia DiG-T jest sprawdzona przez Nissana na Juke wiec potencjalnych nabywcow moge uspokoic - nie bedzie problemu z tym silnikiem. jedyne co musze podkreslic to mnie zawsze Juke palil wiecej na trasie (nawet 10l.), ale przy predkosciach ponad 200km/h na dystansie 1500km to chyba wciaz niezle Oczywiscie pojawja sie odpowiedzi w stylu Turbo, trzeba uwazac bedzie trzeba wymieniac ale zapytajcie sie sami siebie ktore z nowych samochodow przeznaczone sa na przejechanie setek tysiecy kilometrow ??? przepraszam wszystkich ze sie "troche" rozpisalem, mam nadzieje ze komus pomoze ten pos w podjeciu decyzji Pozdrawiam Edytowane 19 Października 2014 przez ProceSS 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Osiagi: max podobno 180km/h przyspieszenie (nie wazne), spalanie po pierwszym tankowaniu 8.5l. I ja się pytam... Gdzie tu ekologia,sens downsize'ingu i te całe brednie o CO2. Wolnossący 1.6 z lat 90 palił identycznie i miał identyczna moc. Jak dla mnie ta cała maskarada o zmniejszanie pojemności to wyłudzanie kasy. Silnik wyzyłowany- mniej wytrzyma-->szybciej się zepsuje-->klient szybciej kupi nowy... Jak dla mnie --> 1/10--> do d.py To już wole jeździć moim 2.0 TD i być turbomułem ale za 6 L/100 niż nowoczesnym za 8.5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Process,wszystko się zgadza,i spalanie po mieście po tankowaniu,i osiągi w mieście.Co można osiągnąć więcej?No cóż,jeżeli jest na tyle miejsca wcześniej redukować i puszczać go ze smyczy żeby się toczył,Przy lekkich spadkach co zauważyłem,na odcinku 300-400 metrów spadek prędkości z 80kmh jest rzędu 2-3km,więc Qqłka jest dość dobrze łożyskowana i lekko się toczy.Ale zysk w przeciągu całego zbiornika spalonego w mieście jest rzędu 0.3l na 100km. Ale powiem wam jedno...jazda tym autem to jest na prawdę radość i nie ważne jest dla mnie czy pali 8 czy 9 litrów.Nissan na prawdę zrobił wreszcie coś na prawdę dobrego po kilku latach posuchy. Juke to jest wariat Qashqai to jest dystynkcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 A ja widzę sens downsizingu w porównaniu do aktualnie ujeżdżanego scenica z 2.0. Na papierze osiągi prawie identyczne jak 1.2 w QQ. Wrażenia z jazdy - jakby QQ był zrywniejszy. No i spalanie: teraz wg kompa mój rekord to 11.5 l/100km - a częściej w granicach 11.8-12.00 Na jeździe próbnej zresetowałem wskazania średniej i jeżdżąc po moich terenach uzyskałem 7.8l/100km - a mając już qq myślę, że zejdę do 7,5, ale nawet z 8.00 byłbym bardzo zadowolony. W ogóle wskazania średniego spalania w benzynie poniżej 10 l/100 - to mam wrażenie, że się wyświetlacz kompa zepsuł. Całe moje "życie motoryzacyjne" jeżdziłem samochodami, które zawsze paliły trochę powyżej 10 l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 ProceSS Fajne porownanie. Jukiem 1.6 DIG-T nie jezdzilem, ale co do Qashqai-a zgadzam sie w 100% Pozdr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 dzieki "Else", "Jack029" zgadzam sie ze nowy QQ jak zreszta napisalem jest naprawde fajnym samochodem, co do spalania to napewno zejdzie w dol a co do przyspieszenia no coz kupilem ten samochod w innych celach niz sciganie sie z pod swiatel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolniak Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 podsumowujac : Juke to "wariat" do zabawy i do jazdy ale nie samochod rodzinny z SUPER silnikiem 1.6DiG-T Qashqai to samochod rodzinny a nawet representacyjny, nie jeden dytektor nie powstydzil by sie takim samochodem "firmowym". technologia DiG-T jest sprawdzona przez Nissana na Juke wiec potencjalnych nabywcow moge uspokoic - nie bedzie problemu z tym silnikiem. jedyne co musze podkreslic to mnie zawsze Juke palil wiecej na trasie (nawet 10l.), ale przy predkosciach ponad 200km/h na dystansie 1500km to chyba wciaz niezle Oczywiscie pojawja sie odpowiedzi w stylu Turbo, trzeba uwazac bedzie trzeba wymieniac ale zapytajcie sie sami siebie ktore z nowych samochodow przeznaczone sa na przejechanie setek tysiecy kilometrow ??? przepraszam wszystkich ze sie "troche" rozpisalem, mam nadzieje ze komus pomoze ten pos w podjeciu decyzji Pozdrawiam no nie wiem; ostatnio na przeglądzie miałem się okazję przyjrzeć wersji QQ2 kosztującej blisko 100 tys. zł i powiem szczerze, że 4 liter nie urywała... Miejsca podobnie jak w jedynce nie za dużo, jakość wykonania lepsza ale 4 liter nie urywa. Ja na pewno się nie skuszę za rok czy dwa kiedy będę sprzedawał mojego QQ+2. W ogóle raczej wykluczam Nissana jaka mój przyszły wybór bo niestety ceny ich produktów nie są adekwatne do jakości. Teraz czekam na bęcki od was ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Owszem dooopy nie urywa,ale przecież nie o to chodzi by z kierowców robić kaleki . Doopa ma wygodnie siedzieć na fotelu i tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Ciekawe dlaczego QQ dostanie silnik 1.6 o mniejszej mocy niż mniejszy brat....V-tech powinien to naprawić... [edit] sprawdziłem. Nie naprawi.. Edytowane 20 Października 2014 przez Varicella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulid Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 no nie wiem; ostatnio na przeglądzie miałem się okazję przyjrzeć wersji QQ2 kosztującej blisko 100 tys. zł i powiem szczerze, że 4 liter nie urywała... Miejsca podobnie jak w jedynce nie za dużo, jakość wykonania lepsza ale 4 liter nie urywa. Ja na pewno się nie skuszę za rok czy dwa kiedy będę sprzedawał mojego QQ+2. W ogóle raczej wykluczam Nissana jaka mój przyszły wybór bo niestety ceny ich produktów nie są adekwatne do jakości. Teraz czekam na bęcki od was ;D Myślę, że większość użytkowników QQ+2 przejdzie do konkurencji, Nissan niestety nie ma żadnej propozycji dla tej grupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Wg mnie na wprost QQ+2 =》 Nowy X-Trail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) strider ja pisałem o moich odczuciach z jazdy a słowo sportowy padło pod względem układu jezdnego dokładnie osobowy/sportowy jeżeli zaś chodzi o szybkość to tak samochód jest szybki.jeżeli uważasz inaczej to jest to twoja opinia Edytowane 21 Października 2014 przez ProceSS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Dzisiaj zalałem 1.2DiG-T Shell V-Power Nitro+ i tez ma ~190KM :D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 else ..." nie zalewaj" ! ... chyba też swoim Qq wyjadę na tor wyścigowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 else ..." nie zalewaj" ! ... chyba też swoim Qq wyjadę na tor wyścigowy Na tor to jest Shell V-Power Nitro+ RACING. Ale tutaj na własną odpowiedzialność... bo tłoki mogą wyskoczyć... (...) Strasznie długa nazwa tego paliwa: Shell V-Power Nitro+ (pewnie 100oktan?) Jak wrażenia? 100 Oktan to ma RACING Co do wrażeń: Silnik lepiej się zbiera Generalnie turbinka lubi paliwo dobrej jakości. Tankuje zazwyczaj 98 i jestem zadowolony z osiągów. http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/fuels/v-power-nitro-plus-engine-room/what-is-v-power-nitro-plus.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 strider - zapytam wprost masz Juke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot505 Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Kolego, jeśli silnik nie jest przystosowany do 98 oktan to prędzej czy później będziesz miał problem. Nie jestem ekspertem w tej materii ale w prasie motoryzacyjnej można co nieco na ten temat poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Kolego, jeśli silnik nie jest przystosowany do 98 oktan to prędzej czy później będziesz miał problem. Nie jestem ekspertem w tej materii ale w prasie motoryzacyjnej można co nieco na ten temat poczytać. Manual: "INFORMACJE O PALIWIE ... Silnik HRA2DDT: Używaj wyłącznie BENZYNY BEZOŁOWIOWEJ o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON)." Paliwo Shell V-Power Nitro+ ma 95 oktanów A 98 tez mu nie zaszkodzi. O paliwach było juz sporo na forum. Druga rzecz, że to nasze polskie 98 oktanów pewnie za zachodnią granicą = 95 strider - zapytam wprost masz Juke ? ... się wtrącę Pewnie prywatnie nie ma ale chyba nie ma tez Nissana jakim Strider by nie jeździł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.