Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Jakie macie doświedczenia z serwisem Nissana jeśli chodzi o auta zastępcze? Jutro oddaję Qq na dwa dnia w związku ze szwankujacym wyświetlaczem i nie dadzą mi auta zastępczego. Trochę lipa, bo w Toyocie nie było problemu.

dostałem JUKE  za darmo ASO EŁK MAZURY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co żeś popsuł, że tak bez gadania dali zastępczaka? :devil:

 

Aha, już doczytałem - problem z systemem Start/Stop.

Ta wszechobecna elektronika da nam popalić w przyszłości. :(

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by mi padł ten system,to chciałbym,żeby go całkowicie wywalili.Szczęścia nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też "pochowałbym" go z honorami :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flood jak każdy z nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem, że to samo zło... :(

Niektórzy się tym zachwycali, że taka cisza itd... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce jest cennik jakiś?? W UK zostawiając auto do naprawy nic nie płaciłem w warsztacie Nissana za wynajęcie auta na cały dzień.

Ale też trzeba się wcześniej umówić żeby mieli, z dnia na dzień nie mają aut.

 

w PL zależy to od dealera i pewnie klient który kupił u danego dealera samochód ma szanse na samochód zastępczy za free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w PL zależy to od dealera i pewnie klient który kupił u danego dealera samochód ma szanse na samochód zastępczy za free

 

jak wymieniali mi lozyska w zwiazku z "Skrzypienie układu kierowniczego J11" u Zaborowskiego to dostalem nieodplatnie Micra-e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie ostatnio taki mini test. Chciałem sprawdzić wpływ za niskich obrotów na spalanie.

Odcinek drogi 6 km w jedną stronę. Po rozpędzeniu się do danej prędkości resetowałem średnie i włączałem tempomat.

 

1. Tempomat na 75 km/h - bieg 6 | obroty 1500

[taka prędkość, gdyż dla niej na 6 biegu prędkość obrotowa silnika wynosiła równe 1500 obr/min, którą przyjąłem jako minimalną do jazdy (kulania się) i taką tez często mam po zastosowaniu się do podpowiadacza zmiany biegów]

 

  - tam średnie spalanie 4,3 l/100km

  - spowrotem spalanie 5,4 l/100km

 

2. Tempomat na 75 km/h - bieg 5 | obroty około 1770

 

  - tam średnie spalanie 4,3 l/100km

  - spowrotem spalanie 5,0 l/100km

 

3. Test Renault Scenic silnik 2.0 - tempomat na 74 | bieg 6 | obroty około 1750

 

  - tam średnie spalanie 7,1 l/100km

  - spowrotem spalanie 7,1 l/100km

 

Tam i spowrotem to ta sama droga, tylko w przeciwnym kierunku. Jadąc tam jest jakby bardziej z górki, choć są i mini wzniesienia i spadki jak to na drodze. Po zwróceniu - znów resetowałem średnie. Są to dwa osobne pomiary.

1. Moje wnioski - nie zawsze warto jeździć na granicy dolnej powiedzmy "dopuszczalnej" wartości obrotów silnika, szczególnie dolnej wg podpowiadacza.

2. Silnik wolnossący o większej pojemności nie jest tak bardzo podatny na obciążenie - w obie strony spalanie takie samo, nie wzruszyły go górki większe w drodze powrotnej. Mniejszy silnik musi trochę więcej spalić - ale i tak ciągle mniej niż większy. Bo do większego aby napełnić gary - trzeba więcej paliwa (mieszanki powietrzno paliwowej) - więc musi spalić więcej.

K.

PS. Nie wiem czy to kogoś zainteresuje, ale zrobiłem takie coś to chciałem się podzielić.

Edytowane przez Karminadel
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem dokładnie takie samo porównanie na płaskim odcinku autostrady 20km gdzie ograniczenie wynosi dokładnie 80km/h(i tyle musisz jechać,bo tutaj jest głupi pomiar średniej prędkości którego nie oszukasz, więc tylko tempomat i koniec).

 

Problem polega na tym,że jadąc na 5 biegu 80km/h obroty są już prawie na 2000rpm więc komputer chce żeby wrzucić szóstkę, ale na szóstce obroty są trochę poniżej 1500rpm więc czuję że męczę silnik.

 

Tak czy siak - jeździłem już tą trasą dziesiątki razy i raz testowałem na piątce raz na szóstce, tak samo resetując pomiar spalania. Wychodzi absolutnie identyczne,za każdym razem.

 

Oczywiście to inny silnik,ale raczej udowadnia to jedną rzecz - że spalanie zależy bardziej od obciążenia silniak niż od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W laboratorium tego nie robiłem hihihi a i scenikiem robiłem test dnia następnego - może np. być że tym razem wiatr wiał w drugą stronę - stąd wyniki oba takie same? Nie mogę wykluczyć.

Jazdy przy obrotach 1500 wg mnie dawała juuuuż prawie dźwiek męczącego się silnika. Jazda na 5 biegu nie dość, że odgłos lepszej pracy silnika to i spalanie niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, ja to nigdy nie schodzę poniżej 2 tys. obr/min. Jak tylko odpadlę to zawsze patrzę żeby nie spadło poniżej 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, ja to nigdy nie schodzę poniżej 2 tys. obr/min. Jak tylko odpadlę to zawsze patrzę żeby nie spadło poniżej 2 tys.

  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mniemam autorowi chodziło raczej o test spalania sam w sobie a nie rzeczywistą rzeczywistość dot. zbyt niskich obrotów versus destrukcję jednostki napędowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Edward ma zawsze swoje teorie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest moja teoria Jacko a śpeców i mechaników  :)

Silnikiem z łańcuchem nie wolno schodzić poniżej 2000 obr/min bo go rozciągasz !!

Jazda na zbyt niskich obrotach silnika (zwłaszcza w trakcie przyspieszania) może spowodować szybsze zużycie takich części samochodu jak:

panewki korbowodów;

panewki wału korbowego;

- tłoki silnika (zniszczenie jednostki);

- sprzęgło;

koło dwumasowe (typowa usterka w silnikach wysokoprężnych, przeciążeniu ulega tłumik drgań skrętnych koła);

- łożyska skrzyni biegów (problem znany posiadaczom Hondy  Civic VII 1.4);

- łańcuch rozrządu (przedwczesne rozciągnięcie);

turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek VGT (nagar blokuje kierownice);

- tuleje cylindrowe (odkładający się nagar ściera je w trakcie pracy tłoka) i wiele innych podzespołów.

Nie sposób wymienić wszystkich części, które nie tolerują jazdy na zbyt niskich obrotach silnika. Koszty przedwczesnego zużycia takich podzespołów jak turbosprężarka, koło dumasowe czy łańcuch rozrządu są znacznie wyższe niż potencjalne oszczędności poczynione na stacji paliw. Dlatego biegi najlepiej zmieniać w zakresie pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym silnika a jego maksymalną mocą.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest moja teoria Jacko a śpeców i mechaników  :)

Silnikiem z łańcuchem nie wolno schodzić poniżej 2000 obr/min bo go rozciągasz !!

Jazda na zbyt niskich obrotach silnika (zwłaszcza w trakcie przyspieszania) może spowodować szybsze zużycie takich części samochodu jak:

panewki korbowodów;

panewki wału korbowego;

- tłoki silnika (zniszczenie jednostki);

- sprzęgło;

koło dwumasowe (typowa usterka w silnikach wysokoprężnych, przeciążeniu ulega tłumik drgań skrętnych koła);

- łożyska skrzyni biegów (problem znany posiadaczom Hondy  Civic VII 1.4);

- łańcuch rozrządu (przedwczesne rozciągnięcie);

turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek VGT (nagar blokuje kierownice);

- tuleje cylindrowe (odkładający się nagar ściera je w trakcie pracy tłoka) i wiele innych podzespołów.

Nie sposób wymienić wszystkich części, które nie tolerują jazdy na zbyt niskich obrotach silnika. Koszty przedwczesnego zużycia takich podzespołów jak turbosprężarka, koło dumasowe czy łańcuch rozrządu są znacznie wyższe niż potencjalne oszczędności poczynione na stacji paliw. Dlatego biegi najlepiej zmieniać w zakresie pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym silnika a jego maksymalną mocą.

Jednym słowem...producenci wcisnęli nam bubel nie nadający się do jeżdżenia!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...