colins Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Nie wiem jak w innych ASO Nissana, ale w Zielonej Górze widziałem taki cennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciu Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Ciekawy tekst a propo małych silniczków i ich wytrzymałości http://www.samar.pl/wiadomosci/focus-1-0-ecoboost-w-tescie-100-000-km?locale=pl_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawra44 Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Jakie macie doświedczenia z serwisem Nissana jeśli chodzi o auta zastępcze? Jutro oddaję Qq na dwa dnia w związku ze szwankujacym wyświetlaczem i nie dadzą mi auta zastępczego. Trochę lipa, bo w Toyocie nie było problemu. dostałem JUKE za darmo ASO EŁK MAZURY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) A co żeś popsuł, że tak bez gadania dali zastępczaka? Aha, już doczytałem - problem z systemem Start/Stop. Ta wszechobecna elektronika da nam popalić w przyszłości. Edytowane 30 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawra44 Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 A co żeś popsuł, że tak bez gadania dali zastępczaka? on sie sam zepsuł system start stop padł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 jak by mi padł ten system,to chciałbym,żeby go całkowicie wywalili.Szczęścia nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Ja też "pochowałbym" go z honorami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Ja przynajmniej muszę przestawić przycisk ss. To juz jest dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Flood jak każdy z nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 A nie mówiłem, że to samo zło... Niektórzy się tym zachwycali, że taka cisza itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 W Polsce jest cennik jakiś?? W UK zostawiając auto do naprawy nic nie płaciłem w warsztacie Nissana za wynajęcie auta na cały dzień. Ale też trzeba się wcześniej umówić żeby mieli, z dnia na dzień nie mają aut. w PL zależy to od dealera i pewnie klient który kupił u danego dealera samochód ma szanse na samochód zastępczy za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issakles Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 w PL zależy to od dealera i pewnie klient który kupił u danego dealera samochód ma szanse na samochód zastępczy za free jak wymieniali mi lozyska w zwiazku z "Skrzypienie układu kierowniczego J11" u Zaborowskiego to dostalem nieodplatnie Micra-e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Zrobiłem sobie ostatnio taki mini test. Chciałem sprawdzić wpływ za niskich obrotów na spalanie. Odcinek drogi 6 km w jedną stronę. Po rozpędzeniu się do danej prędkości resetowałem średnie i włączałem tempomat. 1. Tempomat na 75 km/h - bieg 6 | obroty 1500 [taka prędkość, gdyż dla niej na 6 biegu prędkość obrotowa silnika wynosiła równe 1500 obr/min, którą przyjąłem jako minimalną do jazdy (kulania się) i taką tez często mam po zastosowaniu się do podpowiadacza zmiany biegów] - tam średnie spalanie 4,3 l/100km - spowrotem spalanie 5,4 l/100km 2. Tempomat na 75 km/h - bieg 5 | obroty około 1770 - tam średnie spalanie 4,3 l/100km - spowrotem spalanie 5,0 l/100km 3. Test Renault Scenic silnik 2.0 - tempomat na 74 | bieg 6 | obroty około 1750 - tam średnie spalanie 7,1 l/100km - spowrotem spalanie 7,1 l/100km Tam i spowrotem to ta sama droga, tylko w przeciwnym kierunku. Jadąc tam jest jakby bardziej z górki, choć są i mini wzniesienia i spadki jak to na drodze. Po zwróceniu - znów resetowałem średnie. Są to dwa osobne pomiary. 1. Moje wnioski - nie zawsze warto jeździć na granicy dolnej powiedzmy "dopuszczalnej" wartości obrotów silnika, szczególnie dolnej wg podpowiadacza. 2. Silnik wolnossący o większej pojemności nie jest tak bardzo podatny na obciążenie - w obie strony spalanie takie samo, nie wzruszyły go górki większe w drodze powrotnej. Mniejszy silnik musi trochę więcej spalić - ale i tak ciągle mniej niż większy. Bo do większego aby napełnić gary - trzeba więcej paliwa (mieszanki powietrzno paliwowej) - więc musi spalić więcej. K. PS. Nie wiem czy to kogoś zainteresuje, ale zrobiłem takie coś to chciałem się podzielić. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Karminadel 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Ładne porównanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Ja robiłem dokładnie takie samo porównanie na płaskim odcinku autostrady 20km gdzie ograniczenie wynosi dokładnie 80km/h(i tyle musisz jechać,bo tutaj jest głupi pomiar średniej prędkości którego nie oszukasz, więc tylko tempomat i koniec). Problem polega na tym,że jadąc na 5 biegu 80km/h obroty są już prawie na 2000rpm więc komputer chce żeby wrzucić szóstkę, ale na szóstce obroty są trochę poniżej 1500rpm więc czuję że męczę silnik. Tak czy siak - jeździłem już tą trasą dziesiątki razy i raz testowałem na piątce raz na szóstce, tak samo resetując pomiar spalania. Wychodzi absolutnie identyczne,za każdym razem. Oczywiście to inny silnik,ale raczej udowadnia to jedną rzecz - że spalanie zależy bardziej od obciążenia silniak niż od obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 W laboratorium tego nie robiłem hihihi a i scenikiem robiłem test dnia następnego - może np. być że tym razem wiatr wiał w drugą stronę - stąd wyniki oba takie same? Nie mogę wykluczyć. Jazdy przy obrotach 1500 wg mnie dawała juuuuż prawie dźwiek męczącego się silnika. Jazda na 5 biegu nie dość, że odgłos lepszej pracy silnika to i spalanie niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 + ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Nie warto schodzić poniżej 2000 obr/min bo rozciągacie sobie łańcuch przy 1750 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Tak jest, ja to nigdy nie schodzę poniżej 2 tys. obr/min. Jak tylko odpadlę to zawsze patrzę żeby nie spadło poniżej 2 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Tak jest, ja to nigdy nie schodzę poniżej 2 tys. obr/min. Jak tylko odpadlę to zawsze patrzę żeby nie spadło poniżej 2 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Jak mniemam autorowi chodziło raczej o test spalania sam w sobie a nie rzeczywistą rzeczywistość dot. zbyt niskich obrotów versus destrukcję jednostki napędowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Ale Edward ma zawsze swoje teorie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) To nie jest moja teoria Jacko a śpeców i mechaników Silnikiem z łańcuchem nie wolno schodzić poniżej 2000 obr/min bo go rozciągasz !! Jazda na zbyt niskich obrotach silnika (zwłaszcza w trakcie przyspieszania) może spowodować szybsze zużycie takich części samochodu jak: - panewki korbowodów; - panewki wału korbowego; - tłoki silnika (zniszczenie jednostki); - sprzęgło; - koło dwumasowe (typowa usterka w silnikach wysokoprężnych, przeciążeniu ulega tłumik drgań skrętnych koła); - łożyska skrzyni biegów (problem znany posiadaczom Hondy Civic VII 1.4); - łańcuch rozrządu (przedwczesne rozciągnięcie); - turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek VGT (nagar blokuje kierownice); - tuleje cylindrowe (odkładający się nagar ściera je w trakcie pracy tłoka) i wiele innych podzespołów. Nie sposób wymienić wszystkich części, które nie tolerują jazdy na zbyt niskich obrotach silnika. Koszty przedwczesnego zużycia takich podzespołów jak turbosprężarka, koło dumasowe czy łańcuch rozrządu są znacznie wyższe niż potencjalne oszczędności poczynione na stacji paliw. Dlatego biegi najlepiej zmieniać w zakresie pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym silnika a jego maksymalną mocą. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Woda na młyn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 To nie jest moja teoria Jacko a śpeców i mechaników Silnikiem z łańcuchem nie wolno schodzić poniżej 2000 obr/min bo go rozciągasz !! Jazda na zbyt niskich obrotach silnika (zwłaszcza w trakcie przyspieszania) może spowodować szybsze zużycie takich części samochodu jak: - panewki korbowodów; - panewki wału korbowego; - tłoki silnika (zniszczenie jednostki); - sprzęgło; - koło dwumasowe (typowa usterka w silnikach wysokoprężnych, przeciążeniu ulega tłumik drgań skrętnych koła); - łożyska skrzyni biegów (problem znany posiadaczom Hondy Civic VII 1.4); - łańcuch rozrządu (przedwczesne rozciągnięcie); - turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek VGT (nagar blokuje kierownice); - tuleje cylindrowe (odkładający się nagar ściera je w trakcie pracy tłoka) i wiele innych podzespołów. Nie sposób wymienić wszystkich części, które nie tolerują jazdy na zbyt niskich obrotach silnika. Koszty przedwczesnego zużycia takich podzespołów jak turbosprężarka, koło dumasowe czy łańcuch rozrządu są znacznie wyższe niż potencjalne oszczędności poczynione na stacji paliw. Dlatego biegi najlepiej zmieniać w zakresie pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym silnika a jego maksymalną mocą. Jednym słowem...producenci wcisnęli nam bubel nie nadający się do jeżdżenia! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.